Tunteeko kukaan tuon jutun kirjoittajaa
Jussa Niemistä? Mikä mies mahtaa olla,
kun kirjoitta, ettei Foresteria voi vaih-
taa kakkoselle ilman välikaasua, ja ettei
ykköstä saanut päälle ilman, ennen kuin
auto oli pysähtynyt. Uskomatonta tekstiä.
Tuossa vaiheessa täysjärkinen kaveri olisi
ajanut pajalle ja vaatinut, että laittakaa
auto kuntoon. Sillä ei se nyt aivan noin
mene, ei ainakaan minun koeajamassa yksilössä.
Aikanaan Vitaraa ei voinut vaihtaa vitoselta
neloselle ennen kuin podotti vauhdin alle
viiteen kymppiin. Asia korjaantui varikko-
käynnillä.
Forester 2009 esittely TM:ssä
10
2574
Vastaukset
- toiminut
hyvin meni pienetkin vaihteet päälle koeajolla. Niin kaupunki kuin maantieajossa.
- väittämiä
oli tosiaan lehdessä. Oma koeajoni Foresterilla jätti erittäin positiivisen kokonaisvaikutelman ja kytkin-vaihteisto-dieselmoottori tuntui todella hyvältä ja jämäkältä paketilta. :-)
- jovainka
Minulla tuli taas koeajossa mieleen se vanha Fiat 127, jossa arvottiin ensimmäinen vaihde, kyllähän ne sitten löytyi kun tottui. Eli oli Subarussa kyllä järkyttävän jäykät ja epäselvät vaihteet, ehkä ne ajan kanssa nuortuvat. Myyjän mukaan raskas neliveto vaatii jämäkän vaihteiston, en tiedä mikä on tilanne muissa nelivetomaastureissa.
- forre
jovainka kirjoitti:
Minulla tuli taas koeajossa mieleen se vanha Fiat 127, jossa arvottiin ensimmäinen vaihde, kyllähän ne sitten löytyi kun tottui. Eli oli Subarussa kyllä järkyttävän jäykät ja epäselvät vaihteet, ehkä ne ajan kanssa nuortuvat. Myyjän mukaan raskas neliveto vaatii jämäkän vaihteiston, en tiedä mikä on tilanne muissa nelivetomaastureissa.
Totta on ettei ne vaihteet niin kovin kevyseti mene kylmänä päälle, mutta kyllä ne pykälät on just siellä missä pitääkin, eikä kepissä ole löysiä, ja aina on mennyt oikea vaihde päälle, joten jos on ongelma löytää se pykälä, silloin on vika koordinaatiossa.
- Uusi diesel Subaru
jovainka kirjoitti:
Samanlaisia ajatuksia tuli mieleeni kun koeajoin diesel Foresterin. Mulla on itsellä diesel Outback ja olen ehtinyt ajaa sillä muutaman tuhatta kilometriä. Eli olen jotakuinkin tottunut siihen. No, koeajoin sitten Foren. Onhan siinä eroa vaihteensiirrossa aikalailla verrattuna Outbackiin.
En nyt huonoksi moittisi, mutta hieman rauhallisemmin pitää vaihdot suorittaa, että "napsahtavat" nätisti kohdalleen. Jotenkin enemmän työkonemainen meininki. OB:ssä on tarkan napakka tuntuma ja voi hämmentää myös nopeaan.
Mutta ei missään nimessä huono ole tuo Foren diesel paketti. Kun asennoituu oikein ja hieman tottuu pakettiin niin se tuntuu todella miellyttävältä ajaa. Konehan nyt itsellään on oikea helmi moottoriksi! Ehdottomasti paras 2-litran diesel jolla olen koskaan ajanut. kokonaisuutena. Onhan niitä tehokkaampia, mutta kun ne kuulostaa ja tuntuu kauheilta.. Ja on ollut monen merkkistä alla. Omaa ja lainattua.
- kohta lomautettu...
voi mahoton... ostin uuden tm lehden, ja kun tulin
kotiin oli posti tuonut saman näytenumeron.
millä nyt saan yöni nukuttua?
niin. kyllä siinä jutussa on jotain mätää. - huomanneet
muuten, että eipä subaruja ole paljon ollut muutekaan vertailuissa esim. maasto sellaisissa, eikä ainakaan saksalaisissa lehdissä esim neliveto vertailutestien yhteydessä. Tekniikan maailma haukkui farkku legacyn ajo-ominaisuuksia, kun taas brittiläinen Fifth Gear kehui sitä aivan avoimesti vuodattaen ja vielä rata-ajossa. Taitaa olla niin, että subaru käyttää rahat ennemmin tuotteidensa kehittelyyn kuin toimittajien ja julkaisujen voiteluun.
Enkä edes omista subarua.- öääääääääääääää
TM on ihan huono lehti. Ne testit voi arvata aina ennalta, kuinka ne tulevat päättymään. Niissä halutaan poikkeuksetta edistää tiettyjen merkkien myyntiä. Tuossapa toinen lähestyminen KO. aiheeseen:
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90130
- Legasy
Niin toinen vähäjärkinen perjantain iltalehdessä
kirjoitti samasta asiasta Pentti J Rönkkö vaihteista 2 meni päälle vain välikaasulla.Puhui
dieselin pensamittarista että,surkeeta kun kierroslukumittari ovat samankokoisia ja on epäselviä, ei muuten ole samankokoisia ostais uudet
lasit, sai muuten auton sammumaan liikkeele lähdössä, aika fakiiri nostin kytkimen ilman kaasua painamatta eikä sammunut vaan lähti hyvin
liikkeelle- Foren tilaaja
Koeajoin tuon saman Foresterin Keravalla viime viikolla. Vaihteet toimi aivan moitteettomasti ja sulavasti.Mittarieto oli minun mielestäni selkeä ja helppolukuinen.Koeajolenkillä en saanut autoa sammumaan kertaakaan, joten ihmetellä täytyy toimittajan ajotaitoja.Tilaukseen meni Diesel Forester, joten odotellaan auton luovutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462544
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312207- 792118
- 951946
- 321682
- 121516
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?251274Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181155