Mitä tekesi mieleni vielä kokea tai tehdä edes kerran elämässäni.
Tuli mieleeni tuossa istuskellessani ja ulos tuijottaessani,joten päätinpä panna teidän muidenkin pääkoppaan hieman vipinää.
Kyllä monenlaista on koettu jo tähänkin mennessäni elon polkua talloessani ristiin rastiin pitkin maitaja mantuja ympäri maailmaa.
Kokemuksia olis ihan muillekkin jaettavaksi, mutta se ei ole sama asia, kuin oma ja henkilökohtainen kokeminen.
Toinen kun tykkää äidistä, ja toinen tyttärestä, ja mulle kelpais jompikumpi, tai vaikkapa molemmat.
Huominenkin voi tuoda jo tullessaan jotain ainutlaatuista, sellaista mihin emme itse pysty vaikuttamaan mitenkään.
Mutta nyt ajatukseni olikin, että jos minä itse saisin päättää, niin tuon haluaisin vielä kokea.
Muta mitä se olisi?
Kuunnelkaa you tubelta otsikon hakusanoilla mietintämusiikkia samalla....
Tai linkitä haluamasi tänne.
Tuskin shefu siitä suuttuu.
For once in my life....
43
1222
Vastaukset
- Pirre*
kauas, - matkassa vain passi ja kassi.
- Hömppähullu Joulupukki
sisältää se onkin eri juttu.. reppu ja reissumies, siinä varmaan on sellainen pari, oli kylmä tai vaikkapa vari, niin kumpikin paikkansa ties.
Sulla on miun luontoin. - O - Orvokki
Minnepäin ja kuinka pitkäksi aikaa suunnittelet lähteväsi?
Minulle olisi luultavasti suurin haaste saada jätetyksi kaikki tarpeeton pois repusta. Mielessä muhii ajatus vähän pitemmästä irtiotosta ennen eläkevuosia. Saapa nähdä onnistuuko vai jääkö pelkäksi pähkäilyksi. - Hömppähullu Joulupukki
O - Orvokki kirjoitti:
Minulle olisi luultavasti suurin haaste saada jätetyksi kaikki tarpeeton pois repusta. Mielessä muhii ajatus vähän pitemmästä irtiotosta ennen eläkevuosia. Saapa nähdä onnistuuko vai jääkö pelkäksi pähkäilyksi.ollu muutaman vuojen työstä irti, ja silläkai minä tuota pähkäilinkin. Oikeasthaan olen hunteerannu asiaa jo pitemmän aikaa.
Aikoihnaan olin aina menosa jonnekkin, tai tulosa jostakin. Nyt kun olen pitänyt nyt luppoa muutaman vuojen niin kohta se vaan tettää taas jothain, mutta mitä?
Mie olen eläkheelä, en mie mittään töitä lähe ettimmään, tai eihän nuo ny niin hakemisesa olisi, mutta tehkööt muut.
Työle ko antas taas pikkusormen, niin se veis kohta koko käen. Mie en meinaa täältä matkaani mithään ottaa, sitte ko aika men mennä sinne jonnekkin, mistä ei palluuta ole. Penskat tulevat toihmeen omillaan jo nytkin.
Mie olenki joskus miettiny, että jos löis kaiken muun silleeksi, ja jättäs vaan yhen tulopaikan varmuuven vuoksi, ja muut panis silirimpsis sen siliän tien...... - Pirre*
O - Orvokki kirjoitti:
Minulle olisi luultavasti suurin haaste saada jätetyksi kaikki tarpeeton pois repusta. Mielessä muhii ajatus vähän pitemmästä irtiotosta ennen eläkevuosia. Saapa nähdä onnistuuko vai jääkö pelkäksi pähkäilyksi.Sinulla on eläkeikään, jos mie ruppeen säästämään valuuttaa? :)
P.s. lähettään vain..ihan minne vaan..ja piiitkäksi aikaa..:) - Hömppähullu joulupukki
Pirre* kirjoitti:
Sinulla on eläkeikään, jos mie ruppeen säästämään valuuttaa? :)
P.s. lähettään vain..ihan minne vaan..ja piiitkäksi aikaa..:)jo viiskymmpisestä asti.
Sillähän mie olenki joutanu asiaa hunteeraamaan.
Ei se ole eläkheestä tuo minun lähtö kiini, vaan siitä tahonko mie loppujen lopuksi mitä kokea. - Pirre*
Hömppähullu joulupukki kirjoitti:
jo viiskymmpisestä asti.
Sillähän mie olenki joutanu asiaa hunteeraamaan.
Ei se ole eläkheestä tuo minun lähtö kiini, vaan siitä tahonko mie loppujen lopuksi mitä kokea.vaan kysyin, kun hän mainitsi ennen eläkkeelle jäämistään lähteä maalimalle reissuun, - sillä vaan kyselen että kerkeenkö mie raapia matkarahat siihen mennessä..kun me kerran yhessä lähetään :)
Ei viittis talon puolikastakaan ottaa mukaan.. - Hömppähulu joulupukki.
Pirre* kirjoitti:
vaan kysyin, kun hän mainitsi ennen eläkkeelle jäämistään lähteä maalimalle reissuun, - sillä vaan kyselen että kerkeenkö mie raapia matkarahat siihen mennessä..kun me kerran yhessä lähetään :)
Ei viittis talon puolikastakaan ottaa mukaan..suurimmat riesat. Vievät niin pirusti tillaa repusaki. Eikä sitä tiiä tänäpäivänä noista pankeistakkaan, jos ne talonmyyntirahat sinne laittaa. Kevyttähän se raha on kuletella, mutta sitä tuppaa sillon myös menneen ko se taskusa on.
Kyllä ne olis paras jättää paikoilheen, ja yrittää ettiä muuta majotusta jos lähtö tullee.
Mennee semmoseen paikhaan, ettei asumiseen mene paljon rahhaa. Aikansa ko pyörittellee asioita tämän ikäsenä, niin huomaa, että oma koti kullan kallis. Vannomatta paras.
Aika näyttää mihin elämä vie.
Minusta jos homma on kiinni, niin tiiä minkälainen milijönääri olet ko lähön hetki koittaa. Että ei ole kiiretä kerräämisen suhtheen.
Tuli mieleen semmonen laulu, kun Jossain, jossain, on paikka rauhallinen...
Merja Rantamäki tais sitä hoilata aikoihnaan. - O - Orvokki
Pirre* kirjoitti:
Sinulla on eläkeikään, jos mie ruppeen säästämään valuuttaa? :)
P.s. lähettään vain..ihan minne vaan..ja piiitkäksi aikaa..:)Huomenta,
kirjoittelin jo eilen alkuillasta vastausta, mutta tekstini lähti kai myrskytuulen matkaan sähköjen katkettua kai vähintään pariksi tunniksi. (Torkahdin otsalampun ja päivän lehden kanssa sohvalle, enkä enää palannut tietokoneen ääreen.)
Niin, siihen vastaukseen. Eläkeikä ja eläkkeelle jääminen taitavat olla minulle samoin kuin monelle muullekin kaksi eri asiaa. En tiedä vielä kummastakaan. Ehditään varmaan säästää ja ehkä vähän suunnitellakin. Toisaalta oikeaan aikaan syntyvä idea voi saada lähtemään liikkeelle nopeastikin. - Elleivät velvollisuudet estä lähtemästä, kuten aina välillä käy.
Minkälaista valuuttaa ajattelit alkaa kerätä? - Pirre*
O - Orvokki kirjoitti:
Huomenta,
kirjoittelin jo eilen alkuillasta vastausta, mutta tekstini lähti kai myrskytuulen matkaan sähköjen katkettua kai vähintään pariksi tunniksi. (Torkahdin otsalampun ja päivän lehden kanssa sohvalle, enkä enää palannut tietokoneen ääreen.)
Niin, siihen vastaukseen. Eläkeikä ja eläkkeelle jääminen taitavat olla minulle samoin kuin monelle muullekin kaksi eri asiaa. En tiedä vielä kummastakaan. Ehditään varmaan säästää ja ehkä vähän suunnitellakin. Toisaalta oikeaan aikaan syntyvä idea voi saada lähtemään liikkeelle nopeastikin. - Elleivät velvollisuudet estä lähtemästä, kuten aina välillä käy.
Minkälaista valuuttaa ajattelit alkaa kerätä?, vai Visallako viilettäisi..:)
Kun saisi lähteä niin ettei tarvitsisi rahaa matkassa kuin hätävarana, - tekisi hanttihommia, - tiskaisi, ja perkaisi kalaa - ja taas matkaan..välillä töissä jossain hyväntekeväisyyskohteessa..
P.s..mielikuvitushan se välillä... tämmöistä, sekun on villi ja vapaa..:) - Pirre*
Hömppähulu joulupukki. kirjoitti:
suurimmat riesat. Vievät niin pirusti tillaa repusaki. Eikä sitä tiiä tänäpäivänä noista pankeistakkaan, jos ne talonmyyntirahat sinne laittaa. Kevyttähän se raha on kuletella, mutta sitä tuppaa sillon myös menneen ko se taskusa on.
Kyllä ne olis paras jättää paikoilheen, ja yrittää ettiä muuta majotusta jos lähtö tullee.
Mennee semmoseen paikhaan, ettei asumiseen mene paljon rahhaa. Aikansa ko pyörittellee asioita tämän ikäsenä, niin huomaa, että oma koti kullan kallis. Vannomatta paras.
Aika näyttää mihin elämä vie.
Minusta jos homma on kiinni, niin tiiä minkälainen milijönääri olet ko lähön hetki koittaa. Että ei ole kiiretä kerräämisen suhtheen.
Tuli mieleen semmonen laulu, kun Jossain, jossain, on paikka rauhallinen...
Merja Rantamäki tais sitä hoilata aikoihnaan.on se niin vaikeeta kun ei tiijjä mihin niitä piilottaisi he..
P.s. Ukkoni varoitteli kun mie sijoittelin lauantaisin lottovoittoja, että elä vain puota niitä :/ - O - Orvokki
Pirre* kirjoitti:
, vai Visallako viilettäisi..:)
Kun saisi lähteä niin ettei tarvitsisi rahaa matkassa kuin hätävarana, - tekisi hanttihommia, - tiskaisi, ja perkaisi kalaa - ja taas matkaan..välillä töissä jossain hyväntekeväisyyskohteessa..
P.s..mielikuvitushan se välillä... tämmöistä, sekun on villi ja vapaa..:)kielikurssille lähtiessä vararahastoksi. Muutama matka olisi varmaan jäänyt ilman visaa tekemättä.
Ideasi on hyvä, ajatuksia kannattaa kehitellä. Lähdetään matkaan. - Jos sinä teet töitä, minä voisin puolestani kuvata ja kirjoittaa juttuja sinun seikkailuistasi.;)) - Pirre*
O - Orvokki kirjoitti:
kielikurssille lähtiessä vararahastoksi. Muutama matka olisi varmaan jäänyt ilman visaa tekemättä.
Ideasi on hyvä, ajatuksia kannattaa kehitellä. Lähdetään matkaan. - Jos sinä teet töitä, minä voisin puolestani kuvata ja kirjoittaa juttuja sinun seikkailuistasi.;))He..meneehän se näin mielikutismatkana..noinkin :))
- d;)
Näin laiskana, ja nuukana ihmisenä ei oikein nuo kokemukset ole milloinkaan kiehtoneet. On paljon helpompaa ja halvempaa elellä tälläista tasaista elämää kotiseudulla.
Ne nuo pukin ajatukset on juuri niitä korkealentoisia haaveita, joita voisi toteuttaa sitten jos olisi sitä pätäkkää oikein reilusti. Voisi ajattelemmatta kokea kaikenlaista, sitä jopa sitten ajautuisikin kaikenlaisiin kokemuksiin jos liikkuisi ja laittaisi rahaa kiertoon.
Sanoihan se lottomainoksen rehti tyyppikin kerran, että pitäisi auto ostaa ja kiertää vähän muailmoo. Jos ne kokemukset pitäisi kustantaa kovalla työllä, niin ei niistä sillä lailla osaisi nauttia meikäläinen.
Suoraan sanottuna kaikki on jäänyt kokematta, jos ei oteta tavalliseen elämään kuuluvia asioita. Mutta ei kyllä harmita yhtään, sillä tavallisen tasainen eläminen sopii juuri minulle. Ja lottovoittosta taitaa olla turha haaveilla enää, sillä jos 30 vuoden veikkaus ei ole tuottanut tulosta, niin ei kai se enää voi osua kohdalleni. Se olisikin sitten tosi lottovoitto jos nyt vielä saisi sen itselleen.
Mutta oikeassa hömppäpukki on, jos kokemukset vetävät kiihkeästi puoleensa, niin toki niistä voi haaveilla. Varmasti monella niitä onkin, joten odotellaan mitä tuleman pitää. - paapuuri.re
haluaisin lähteä ainakin parin viikon vaellukselle, kun saisin jonkun kaveriksi:)
Taitavamman kuljeskelijan, ettei eksyttäisi.
Tavaraa mukaan vain sen verran, että pärjäisi.
Musiikiksi sopii Souvareiden "Rakkaus Lappiin".- Hömppähullu Joulupukki
jo kolunnu meleko tarkhaan, mutta tuo sinun haahveesi ei ole kovinkhaan vaikia totteuttaa.
Hyppää vaikka souvaripoikien keikkapushiin, ja sanot niile, että oletta laulaneet minut sekopäisyytheen asti lapista haaveilevaksi, joten viekää minut nyt sinne.;)
On niilä omaki piilopaikka, mie tiiän. Jos net vaikka kippais sinut sinne.
Jo vain siinä matka menis rattosasti.
Takasinhan sie et sitte lähtiskään.
Komia bussi se on, ja pehemiä kyyti.
Se vaeltaminen on turistien hommaa.
Kyllä sie hopusti siihenki hommaan kaverin löytäsit, jos sie tosissaan menosa olisit.
Mitenkä sitä voi kethään "konsultoija", ko ei tiiä muuta ko himot ja halut. - paapuuri.re
Hömppähullu Joulupukki kirjoitti:
jo kolunnu meleko tarkhaan, mutta tuo sinun haahveesi ei ole kovinkhaan vaikia totteuttaa.
Hyppää vaikka souvaripoikien keikkapushiin, ja sanot niile, että oletta laulaneet minut sekopäisyytheen asti lapista haaveilevaksi, joten viekää minut nyt sinne.;)
On niilä omaki piilopaikka, mie tiiän. Jos net vaikka kippais sinut sinne.
Jo vain siinä matka menis rattosasti.
Takasinhan sie et sitte lähtiskään.
Komia bussi se on, ja pehemiä kyyti.
Se vaeltaminen on turistien hommaa.
Kyllä sie hopusti siihenki hommaan kaverin löytäsit, jos sie tosissaan menosa olisit.
Mitenkä sitä voi kethään "konsultoija", ko ei tiiä muuta ko himot ja halut.haaveita ajattelekaan, sellaisia vain, mitkä on mahdollista toteuttaa.
Minullapa on Souvarien filmi ja monta levyä nimikirjoituksilla varustettuna, joten ehkä ne ottaisivatkin joskus kyytiin, kun kauniisti pyytäisin:)
Turistihan mie Lapissa olisinkin, vasta kymmenen kertaa siellä käynyt. - Hömppähullu Joulupukki
paapuuri.re kirjoitti:
haaveita ajattelekaan, sellaisia vain, mitkä on mahdollista toteuttaa.
Minullapa on Souvarien filmi ja monta levyä nimikirjoituksilla varustettuna, joten ehkä ne ottaisivatkin joskus kyytiin, kun kauniisti pyytäisin:)
Turistihan mie Lapissa olisinkin, vasta kymmenen kertaa siellä käynyt.kyllä mie net tunnen kaikki. Muutaman reissun olema yhesäki teheneet porukala.
Mie sanon suorhaan että monet metkut on koettu, naurut naurettu.
Mutta mie en puhu mithään.
Että se Souvareista. Mukavia ukkoja kaikki.
Et sie mikhään ihan outo "monotanssaaja" taia ollakhaan.
- menolippu
jonnekkin tuntemattomaan....
- Heikunkeikku
...vielä monen monituista kertaa, että sitä en voi sanoa haluavani tehdä edes Kerran elämäs.
On yks asia, jonka haluaisin tehdä edes yhden kerran. Tahtoisin mennä isonpuoleisella veneellä täältä Vaasasta länsirannikkoa pitkin alas ja pörrätä Turun saaristoa ihailemas, sieltä sitten Ahvenanmaan ympäristöön ja sieltä taas etiäppäin, Tallinnaan ja sieltä sitten taas etiäppäin.
Vähintäin kuukauden mittainen venereissu.
Jonkun miehen kanssa, joka osaa venheellä "soudella" :) Kivaa alkuviikkoa sinulle. Heräsin, Peter soitti ja kertoi seuraavasta matkastamme, jonka päämäärä on Italia. Siellä en olekaan käynyt ja siksi olen jo melkein reppua pakkaamassa ; )
Rupesin todella miettimään mitä vielä haluaisin tehdä, menin läpi kaikki elämysmatkani. Aloitin Linnamäen vauhtihärdeleistä jatkoin Lontoon Hilton Skybaarin, jossa leikin rikasta rouvaa siitä kuljin eteenpäin ötököitä ja käärmeitä vilisevän autiosaaren omatoimiseen tutkimusmatkaan Kreikan saaristoon.
Itse asiassa minulla on suunnitelma jos luoja terveyttä suo. Asun talvisydämen Keski-Euroopassa ja keväällä muuttolintujen paluu aikaan liihoittelen takaisin Suomeen. Asuntokin on jo valmiina odottamassa.
Sitten ihan vanhana myynen asuntoni ja jätän vain kesämökin johon keväisin palaan. Istuskelen ilta-auringossa pitsikuistilla ja naukkailen punaviiniä ja kuuntelen Antonio Vivaldin säveltämää Neljä vuodenaikaa viulukonserttosarjaa.- RosaLiiin
se miullakin on vaikka kotona viihdynkin.
Olen haaveillut ajasta reissuilla.
Nykyisin kun menen viikon kahden matkalle, ahneena on niin mahdoton kiire,
kun kaikki nähtävyydet pitää nähdä ja mahdollisimman monessa ruokapaikassa käydä syömässä.
Silloin, once in my life, vuokraisin sängyn ja ajan kanssa eläisin hetken jossakin pienessä kylässä.
Tutustuisin ihmisiin ja heidän elämänmenoonsa ja mihinkään ei olisi kiire.
Voisin rupatella ukkojen kanssa kalasatamassa, ihailisin kuinka laventelipenkit huojuvat tuulessa jne.
Euroopassa riittää pieniä kyliä. - joutis
Porukan ajatukset näyttävät pyörivän aika lailla matkustelun ympärillä.
Siinä suhteessa ei ole, maapallolla pysyen, juuri mitään haaveiltavaa.
Huumeet ovat kokeilematta.
Tarkoitan hasaa ja kokaiinia.
Espanjan asuntomme lähistöltä olisi molempia saatavissa mutta tuo elämäni sulostuttaja on toiminut Samu Sirkkana (=virallinen omatunto).
Niin tärkeänä en ole asiaa pitänyt että olisin kokeillut salaa koska muutkin asiat keskustellaan.
Siis hasaa ja kokaiinia!
Suonen sisäiset olen sulkenut ajatuksieni ulkopuolelle. - woude
nuorena tyttönä yhden kesän Saksassa tarjoilijattarena. Se oli kivaa aikaa. Niiltä ajoilta jäi kaikokaipuuta , rote Rosen soi silloin automaatissa.Nykyään käyn eestinkielen kurssilla ja kuuntelen eestin tv:stä sudämesiaa.
Kiva sarja ja vielä hauskempi eestiksi käännettynä.Mulle on aina ollut toi intonaatio helppoa. Jonkinlainen kielellinen vahvuus. Tuntupa vieraalta sanoa jotain näin "kehuvaa" itsestään ihan kirjoitettuna. Mutta en ota poiskaan. Eli Viroon haluaisin joskus päästä pitemmäks aikaa.Ja kun lapsukainen on omillaan voisin kuvitella asuvani jonkinlaisessa yhteisöasumisessa.Tekis tälläselle ilman sisaruksia kasvaneelle hyvää, vai tekisköhän??- Hömppähulllu Joulupukki
Cristianian kaupungin osaanhan sinä voisit mennä tuon joutiksen kanssa, kun se halus kokeila päästä sieltä sitten vielä pitemmäle matkale.
Ihan noin vakavasti puhuen on käynyt mullakin mielessä, että tummoinen joku helkutin halpa paikka, ja yhteisasuminen, voisi olla ihan jees juttuki.
Pois kaikesta turhasta krääsästä.
Mie olen jo aika palijon elämäni aikana kiertäny, että jokkuturistirysät ei oikeen kiehdo yhtään.
Yksinki olen sen verran reissanu, että ei pelota sekään, mutta kaksin aina kaunihimpi, ja jotenki mukavampi.
Kolme on jo melkein liikaa reissatesa. Neljäki on parempi.
Viihdyn kyllä muuten erittäin hyvin isossaki porukassa.
Mutta varastamista, riitaa ja väkivaltaa mie en haluais nähä, saati kokea.
Se sektori ei ole minua varten.
- Meriläinen
olisin lähtenyt kuuntelemaan tammikuun alussa.
Näin olin suunnitellut, mutta nuo YT neuvottelun pirulaiset ja tuleva pakkoloma tais viedä sen unelman.
20 vuotta olen sitä pohtinut ja viimekesäisen lapin reissun jälkeen oli tarkotus toteuttaa.
No tuleepa niitä kaamoksia jos luoja suo, olenhan vasta viiskymppinen eli kaikki paras on vielä edessä.- Hömppähullu Joulupukki
kannattaa tutustua. Parinviikon aikana siihen jo tottuu hyvästikki. Kaks pimiää vain on vastakkain, eikä silloin kannata muuta tehäkkään ko keitellä revontulila kahavia.
- Meriläinen
kannattaa tutustua. Parinviikon aikana siihen jo tottuu hyvästikki. Kaks pimiää vain on vastakkain, eikä silloin kannata muuta tehäkkään ko keitellä revontulila kahavia.
tulihan ne revontuletkin sieltä vielä.
Pakkasakan kanssa jo juttelin sinne tulosta ja sinä vielä lisäät mun kaipuutani.
Olen kiertänyt maapallon muutaman kerran tänään ympäri mutta oikeasti kun en ole kuuman ihminen niin enemmän aina pohjoiseen halajan.
Meillä on niin upea maa.
Rakastan merta, ja olen onnellinen kun saan asua täällä.
Kainuun korvet ja suot on upeita.
Pohjanmaalle haluan aina lakeuksia mennä katsomaan.
Savo ja karjala upeita paikkoja, ja ihmisiä.
Turun saaristo on vertaansa vailla, siellä losseilla vaan ajellaan saaresta toiseen.
Kyllä varmasti monta upeaa paikkaa jäi sanomatta, anteeksi.
Mutta suomi on upea maa. - Mandi55
.....purkautuuko revontulien sähköiset purkaukset siten, että ne voi ihmiskorvalla kuulla?
Olin opiskeluaikoina Kirunassa töissä yhden kesän ja talvella palasin sinne tapaamaan ystäviäni.
En ole ikään nähnyt niin kauniita revontulia kuin sillä reissulla. Oli kova pakkanen ja kuulin omituista sirinää, liekö ollut revontulien melodiaa. Olimme tunturissa, mykistyttävä kokemus.
salsakurssit kotonani Calissa, Kolumbiassa? Maalausleiri Otavalo-intiaanien kylässä Peguchessa, Ecuadorissa ystävättäreni luona (puhutaan suomea:)? Tayronan luonnonpuisto Kolumbian Karibian rannalla, neitseellisiä hiekkarantoja, koskematonta luontoa, eksotiikkaa mielin määrin? San Andresin ja Providencian saaret länsi-Karibialla? Costa Rica luonnonpuistoineen ja toimivine tulivuorineen? (Paloma lähtee mielellään mukaan oppaaksi ja matkanjohtajaksi, espanja sujuu ja joissakin noista paikoista olen jo käynytkin.
Itselläni on myös jonkinlainen murroskausi menossa. Olen juuri hankkinut itselleni pikkuruisen punaisen tuvan suurten kuusien juurelta (sitä kuusta kuuleminen ...) täältä Ruotsista kesäkodikseni, talvikotini onkin E-Amerikan kotini. Harmittaa vaankun työnteko vieläkin haittaa harrastuksia jonkun vuoden ajan.- Mandi55
Onnea uuteen kotiin. Onko korvessa vai ihan ihmisten ilmoilla?
Minä ilmoittaudun Otavalo-intiaanien maalausleirille heti ; )
Helsingissä myrskyää, meillä täällä Korvessa on komea kuutamo ja tyyni kaunis iltayö.
Onko Paloma myrsky tyyntynyt ja minkälaiset on kelit siellä meren toisella puolen? - Hömppähullu Joulupukki
niin kova tunku sinun völöjyyn, että mie taian ottaa repun pykählään, ja lähtä titikaka järvele kalale. Jos kala ei syö, niin voishan sitä mennä vaikka mikroneesiaan löhöämmään.
Sielä niilä on kuulema niin mukavat tavakki, ettei tule niinko seurankhaan puutetta, jos vanha lehti sattuu häviämhään.
Mutta se on pääasia ettei ole hoppu.
Ruottistako sie kirijottelekki? - Meriläinen
toi maapallo tässä koneen vieressä on pyörinyt tänään muutaman kerran ympäri kun olen katsellut ja unelmoinut.
Peruun ja andeille haluaisin, sinne ja tänne.
Viime keväänä ensimmäinen ulkomaanmatka oli kreetalle ja kesällä norjan lapin ja norjan reissu.
Seuraavaan matkaan menee varmaan aikaa ellei lottovoitto päsähdä kohdalle. Mandi55 kirjoitti:
Onnea uuteen kotiin. Onko korvessa vai ihan ihmisten ilmoilla?
Minä ilmoittaudun Otavalo-intiaanien maalausleirille heti ; )
Helsingissä myrskyää, meillä täällä Korvessa on komea kuutamo ja tyyni kaunis iltayö.
Onko Paloma myrsky tyyntynyt ja minkälaiset on kelit siellä meren toisella puolen?mutta naapureita kuitenkin lähellä ja kaikki mukavuudet. Matkaa Uppsalaan vain 20 minuuttia.
Kyllä äsken vielä kun ajelin kotiin tuuli niin että sai rystyset valkosena pitää auton ratista kiinni. En kyllä haluaisi olla merellä tällä hetkellä....
Ystävättäreni kuvataiteilija ja naivisti on lähdössä sinne Otavaloon maalaamaan heti joulun jälkeen. Täytyy pitää yhteyttä ja kysyä koska hän alkaisi pitämään sitä paljon mainostamaansa maalausleiriä Andeilla. Aika hyvä matkailuidea sinänänsä, etenkin paljon kiertäneille suomalaisturisteille.
Minä tarvitsen tasapainoa elämässäni. Andit ovat mahtavat ja ylätasankojen raikkautta ei voita juuri mikään. Meirami ja minttu tuoksuvat, eukalyptuspuut antavat oman tuoksusäväyksensä.
Toisaalta, suurten kuusten humina märässä ja koleassa marraskuun yössä kun myrskytuuli repii viimeisetkin lehdet pihakoivusta ja heittää ne hunnuksi kuunvaloa vastaan...sytytä minulle takka ja anna lasi punaista ja olen ystäväsi ikuisesti.Hömppähullu Joulupukki kirjoitti:
niin kova tunku sinun völöjyyn, että mie taian ottaa repun pykählään, ja lähtä titikaka järvele kalale. Jos kala ei syö, niin voishan sitä mennä vaikka mikroneesiaan löhöämmään.
Sielä niilä on kuulema niin mukavat tavakki, ettei tule niinko seurankhaan puutetta, jos vanha lehti sattuu häviämhään.
Mutta se on pääasia ettei ole hoppu.
Ruottistako sie kirijottelekki?kirjoittelen. Palattuani Eurooppaan monien vuosien jälkeen juutuin tänne Mamma Svean hoiviin. Olin palaamassa Suomeen mutta rahani loppuivat juuri sopivasti Tukholman kohdalle:)))
Meriläinen kirjoitti:
toi maapallo tässä koneen vieressä on pyörinyt tänään muutaman kerran ympäri kun olen katsellut ja unelmoinut.
Peruun ja andeille haluaisin, sinne ja tänne.
Viime keväänä ensimmäinen ulkomaanmatka oli kreetalle ja kesällä norjan lapin ja norjan reissu.
Seuraavaan matkaan menee varmaan aikaa ellei lottovoitto päsähdä kohdalle.on että jotkut ihmiset käyvät aina vaan samassa paikassa lomalla. Kuten esim. sisareni joka on käynyt Norjassa Lofooteilla kahdenkymmenen vuoden ajan, miehensä kanssa, samaan aikaan vuodesta. Mielikuvituksen puutetta, sanon minä. Kun maailma on täynnä mitä ihanampia paikkoja ja tutustumisen arvoisia kohteita!!!
- Meriläinen
Paloma.se.co kirjoitti:
on että jotkut ihmiset käyvät aina vaan samassa paikassa lomalla. Kuten esim. sisareni joka on käynyt Norjassa Lofooteilla kahdenkymmenen vuoden ajan, miehensä kanssa, samaan aikaan vuodesta. Mielikuvituksen puutetta, sanon minä. Kun maailma on täynnä mitä ihanampia paikkoja ja tutustumisen arvoisia kohteita!!!
perheessä ei oikein koskaan ole ollut tapana matkustella kauas.
Lapsena oli mökki saaressa ja oltiin kesät siellä.
Joku pelko on pidätellyt muakin vähän rahan lisäksi poissa muilta mailta, mutta nyt on tullu kumma juttu kun ikää tulee, en halua ajatella että loppu elämä on eletty.
ei sitä rahaa nytkään liikaa ole mutta kun on halu lähteä tulee vähemmälläkin toimeen.
Ja hyvin se kreetan reissu meni, vaikka olin ihan "yksin".
Oli siellä kumma kyllä muitakin ja apua sain kun kysyin.
Joku rohkeuden puute se mulla on ollut. - Hömppähullu Joulupukki
Paloma.se.co kirjoitti:
kirjoittelen. Palattuani Eurooppaan monien vuosien jälkeen juutuin tänne Mamma Svean hoiviin. Olin palaamassa Suomeen mutta rahani loppuivat juuri sopivasti Tukholman kohdalle:)))
Minunkin velipojalle kävi noin, että sinne ppäsi, muuta ei pois. Samoin on myös muutamille muillekkin sukulaisileni käynyt.
Nyt niitä on kaikissa pohjoismaissa.
Olen minä sitä "hyvinvointia" käyny kurkistamassa.
Kyllä heillä on hyvin mennyt, ei nuo merkit sitä tarkoittaneet, vaan sitä, että jotkut eivät löydä Suomesta mitään hyvää. Eikä tuo ollut sulle.
Onkohan minulla jatkuva etsikkoaika.
Jotenkin tuntuu, että ei tässä ole vielä kaikki.
Ehkä hyvä niin. - Hömppähullu Joulupukki
Paloma.se.co kirjoitti:
on että jotkut ihmiset käyvät aina vaan samassa paikassa lomalla. Kuten esim. sisareni joka on käynyt Norjassa Lofooteilla kahdenkymmenen vuoden ajan, miehensä kanssa, samaan aikaan vuodesta. Mielikuvituksen puutetta, sanon minä. Kun maailma on täynnä mitä ihanampia paikkoja ja tutustumisen arvoisia kohteita!!!
on asunu Lofooteilla jo monta vuotta. Ainakin kymmenen.
Tuntuvat viihtyvän.
Jotkut elävät niin kaavamaisesti.
Yksi mun tuttava on ravannut varmaanki sata kertaa Thaimaassa. Eka kerran kävi jossain Amerikassa, vai Mexikossa ja sen jälkeen ei missään muualla kuin Thaimaassa ja kerran kai Malesiassa. Minusta tuo Thaimaa ei nyt niin kummonen paikka ole, että siellä nyt pitäs käyvä kolmekin kertaa vuodessa. Ennen vaikka Vietnamiin.
No jokainen taaplaa tyylillään. Hömppähullu Joulupukki kirjoitti:
on asunu Lofooteilla jo monta vuotta. Ainakin kymmenen.
Tuntuvat viihtyvän.
Jotkut elävät niin kaavamaisesti.
Yksi mun tuttava on ravannut varmaanki sata kertaa Thaimaassa. Eka kerran kävi jossain Amerikassa, vai Mexikossa ja sen jälkeen ei missään muualla kuin Thaimaassa ja kerran kai Malesiassa. Minusta tuo Thaimaa ei nyt niin kummonen paikka ole, että siellä nyt pitäs käyvä kolmekin kertaa vuodessa. Ennen vaikka Vietnamiin.
No jokainen taaplaa tyylillään.minun matkani ovat aina suuntautuneet etelään ja länteen. Itä ei ole koskaan kiehtonut, jostain syystä.
Kerran olen käynyt Jyväkylää pohjoisemmassa, ihan Jäämeren rannalla saakka ja nukkunut mökissä Lemmenjoella ja nähnyt keskiyön auringon, sattui oli hyvä kesä eikä kauheesti hyttysiä. Oli siellä oma eksotiikkansa.
Olen jo kauan sitten luvannut kuopukselleni, että lähdemme kahdestaan Berliiniin viikonlopuksi. Ihan vaan katselemaan historiallisia paikkoja, Brandenburgin portti, Unter den Linden, Tiergarten, jne.
- joutis
Mene joulukuun alkupuolella ja varaa enemmän aikaa!
Kudammin varrellakin on vaihtelevan tasoisia ja hintaisia majapaikkoja.
- jaettavaksi?
Mikä olisi se sinun ainutlaatuinen kokemuksesi?
Minä en ole kokenut mitään ihmeellistä ikinä. Olen sen verran lukenut, että ymmärrän elämäni olleen harmaata tylsyyttä teini-iästä tähän päivään asti. Ja nyt on liian myöhäistä häikäistä ketään saavutuksillani. Siksi kuuntelen mielelläni toisten tarinoita menneisyydestä.
T. S_S
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316