Mitä odotuksia sinulla on ollut avioliitosta ja mitä sinä ajattelet avioliiton tarkoittavan?
Miksi SINÄ olet
174
30585
Vastaukset
- nainenlainen
Menin naimisiin koska halusin sitoutua mieheeni ihan virallisestikin. Avioliitolta odotin samaa kuin suhteeltakin: Yhteisten arvojen kunnioittamista ja samaan suuntaan kulkemista. Ajattelen avioliiton olevan nimenomaan liitto, ikäänkuin yhteinen rintama.
- samaa mieltä?
Tiedätkö että miehesi on samaa mieltä? Kuinka selvästi kävitte arvokeskusteluja ennen naimisiinmenoa?
Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia? - nainenlainen
samaa mieltä? kirjoitti:
Tiedätkö että miehesi on samaa mieltä? Kuinka selvästi kävitte arvokeskusteluja ennen naimisiinmenoa?
Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia?En osta sikaa säkissä :) Eli tottakai arvoista on puhuttu koko suhteen ja tutustumisen ajan ennen avioliittoa, ja liitossakin. Samoilla mietteillä mieheni tässä liitossa on.
- Biseksuaali polygamisti
samaa mieltä? kirjoitti:
Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia?Ainakin minä tunnen huomattavan määrän yksiavioisuuteen suuntautuneita miehiä.
- 1 avioinen
samaa mieltä? kirjoitti:
Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia?"Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia"....
Et sitten ole sattunut huomaamaan viimeaikaisia tutkimuksia uskottomuudesta?
Naiset pettävät enemmän.
Tilastollisesti myös eroa hakee nainen, ellei ole ehtinyt nalkuttaa miestä järjiltään ja hakemaan avioeroa.
En toki tuomitse MIEHEN hakemaa eroa.
Siihen on joku järjellinen syy.
Nainen lähtee "etsimään itseään" tms. muuta olematonta.
Mitä muuten sinulle kuuluu jonkun tuntemattoman parin avioliiton tilan epäily ja arvostelu?
Taidat olla itse epäonnistunut?
Uskallatko suoraan sanoa, montako suhdetta sinulla on ollut?
Miksi ne ovat päättyneet?
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä? - tutkimus?
1 avioinen kirjoitti:
"Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia"....
Naiset pettävät enemmän.
Tilastollisesti myös eroa hakee nainen, ellei ole ehtinyt nalkuttaa miestä järjiltään ja hakemaan avioeroa.
Mitä muuten sinulle kuuluu jonkun tuntemattoman parin avioliiton tilan epäily ja arvostelu?
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä?Pistäpä linkki siitä viimeisimmästä tutkimuksesta, kun minä en ainakaan ole mokomasta kuullut.
- ......
tutkimus? kirjoitti:
Pistäpä linkki siitä viimeisimmästä tutkimuksesta, kun minä en ainakaan ole mokomasta kuullut.
http://www.city.fi/keskustelut/view.php?id=46056&offset=20 http://vomena.blogspot.com/2008/02/jokainen-nainen-pett.htmlhttp://
www.julkkikset.fi/forum/index.php?PHPSESSID=9f3a1fe6ada09f509a338d86e9525e5e&topic=6955.0
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t550091,50
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?messageID=6951458
http://karkandula.blogspot.com/2008/02/37-prosenttia-suomalaisnaisista.html
http://static.iltalehti.fi/uutiset/graffapettaminen1MP_uu.gif
Tuossa jokunen linkki.
Ulkomaisissa tutkimuksissa tulos on yleensä selvempi ja tutkimukset tarkempia.
Nämä ovat lähinnä vain kyselyjä, mutta kai sekin jotain kertoo?
Tuossa ei ole sitä juttua mitä halusin kun en nyt sitä yhtäkkiä löytänyt.
Emmehän me kumpikaan kuitenkaan petä, emmehän? - Biseksuaali polygamisti
...... kirjoitti:
http://www.city.fi/keskustelut/view.php?id=46056&offset=20 http://vomena.blogspot.com/2008/02/jokainen-nainen-pett.htmlhttp://
www.julkkikset.fi/forum/index.php?PHPSESSID=9f3a1fe6ada09f509a338d86e9525e5e&topic=6955.0
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t550091,50
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?messageID=6951458
http://karkandula.blogspot.com/2008/02/37-prosenttia-suomalaisnaisista.html
http://static.iltalehti.fi/uutiset/graffapettaminen1MP_uu.gif
Tuossa jokunen linkki.
Ulkomaisissa tutkimuksissa tulos on yleensä selvempi ja tutkimukset tarkempia.
Nämä ovat lähinnä vain kyselyjä, mutta kai sekin jotain kertoo?
Tuossa ei ole sitä juttua mitä halusin kun en nyt sitä yhtäkkiä löytänyt.
Emmehän me kumpikaan kuitenkaan petä, emmehän?Nuo keskustelupalstoille menevät linkit olivat ihan turhia. Jossakin mainittiin, että kysely oli osoitettu (naisille tarkoitetun?) seksiaiheisen ohjelman katsojakunnalle, jonka katsojakunta ei välttämättä vastaa keskivertoihmistä ja viimeisen linkin kaavion mukaan miehet ovat uskottomampia kuin naiset, joka on päinvastoin kuin tässä ketjussa aiemmin väitettiin. Tällaisia galluppeja ei voi tieteellisenä todistusaineistona pitää.
Minä en petä, siis en perusta uutta suhdetta kertomatta asiasta puolisolleni. - ljljljlj
1 avioinen kirjoitti:
Naiset pettävät enemmän.
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä?"Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia"....
---------
Ihminenkin (siis sekä nainen että mies) on eläin ja ainoa yksiavioinen eläin on joutsen.
Että se siitä yksiavioisuudesta, osa vaan hillitsee itsensä paremmin kuin toiset. Yksiavioisuus on täysin luonnotonta! - Jasu kumbare
Biseksuaali polygamisti kirjoitti:
Nuo keskustelupalstoille menevät linkit olivat ihan turhia. Jossakin mainittiin, että kysely oli osoitettu (naisille tarkoitetun?) seksiaiheisen ohjelman katsojakunnalle, jonka katsojakunta ei välttämättä vastaa keskivertoihmistä ja viimeisen linkin kaavion mukaan miehet ovat uskottomampia kuin naiset, joka on päinvastoin kuin tässä ketjussa aiemmin väitettiin. Tällaisia galluppeja ei voi tieteellisenä todistusaineistona pitää.
Minä en petä, siis en perusta uutta suhdetta kertomatta asiasta puolisolleni.Mitä pitempään olen ollut naimisissa, sitä tärkeämpänä koen keskinäisen luottamuksen. On joku jolle voin kertoa kaikesta ja saada kaunistelemattoman mielipiteen/arvioinnin. Seksin merkitys vähenee vanhetessa, mutta läheisen luotettavan ihmisen lähellä olon merkitys kasvaa. Ihmisen joka on valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttaan minun avuntarpeessani ja minä olen valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttani tarvittaissa.
Jos minä tai vaimoni olisi käynyt vieraissa tämä yhteyden kokeminen ja luottamus kaikkein arimpienkin asioiden yhdessä pohtimiseen olisi särkynyt.
Olen koulutus matkoillani nähyt sekä miehien ja naisten rikkovan aviolupaustaan - en tiedä kumpi sukupuoli on pahempi. - diuduli
1 avioinen kirjoitti:
Naiset pettävät enemmän.
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä?Kannattaa harrastaa luetunymmärtämistä enemmän, tutkimuksen mukaan naiset pettävät ENEMMÄN KUIN ENNEN, mutta eivät miehiä enemmän. Otsikko jutussa oli harhaan johtava, mutta olis kannattanu otsikkoa enemmän lukea.
Eikä kyllä muutenkaan tutkimukset sano todellisuutta, koska ei kysytä jokaisen ihmisen vastausta eikä kaikki ole rehellisiä. - pssp
Jasu kumbare kirjoitti:
Mitä pitempään olen ollut naimisissa, sitä tärkeämpänä koen keskinäisen luottamuksen. On joku jolle voin kertoa kaikesta ja saada kaunistelemattoman mielipiteen/arvioinnin. Seksin merkitys vähenee vanhetessa, mutta läheisen luotettavan ihmisen lähellä olon merkitys kasvaa. Ihmisen joka on valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttaan minun avuntarpeessani ja minä olen valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttani tarvittaissa.
Jos minä tai vaimoni olisi käynyt vieraissa tämä yhteyden kokeminen ja luottamus kaikkein arimpienkin asioiden yhdessä pohtimiseen olisi särkynyt.
Olen koulutus matkoillani nähyt sekä miehien ja naisten rikkovan aviolupaustaan - en tiedä kumpi sukupuoli on pahempi.olen ollut naimisissa 20v ja on (turvallinen ) vaikka välillä on rahat vähissä .
sitä se rakkaus kai teettää.. - bad_man40
Avioliitto on turhanpäiväistä HÖPÖHÖPÖÄ, jossain vaiheessa sitä kuitenkin "kasvetaan erilleen" On koettu ja huomattu. itsekin 2 kertaa alttarilla seisoneena tiedän, että olin heittnyt 20 vuotta elämästäni hukkaan. Nyt vapaa ja onnellinen, nykyään kuitenkin lähes 90 prosenttia aviliitoista päättyy avioeroon, että siitä vaan naimisiin ja nopeasti.... ;)
- tuomitse...
1 avioinen kirjoitti:
Naiset pettävät enemmän.
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä?naisten ottamia eroja sillä silloin oin aina miehessä se syy, sillä mies se on joka lähtee läppäsemään jonkun hutsun perässä muka paremman sexin perässä ja jättää perheensä kun ei jaksa ajatella munaansa pitemmälle...taivahan tosi!!!!
- rinik
samaa mieltä? kirjoitti:
Ajattelin vaan kun miehet kuitenkin pääosin ovat moniavioisia?Mistähän moisen ajatuksen tempaisit? Että miehet pääosin muka moniavioisia? Haureuden synti se vetää ja kiusaa niin miestä kuin naistakin himoitsemaan hänelle kuulumatonta. Jumala on tarkoittanut avioliiton yhden miehen ja yhden naisen väliseksi yhdessäelämisen ainoaksi muodoksi. Julkisesti solmittu ja puolisoitten keskinäiseen kunnioitukseen perustuva avioliitto miehen ja naisen välillä on turvallisin paikka syntyneelle lapselle kasvaa tasapainoiseksi ihmiseksi.
Nyt joku voi heittää, että hei, olihan niillä Vanhan testamentin ajan miehillä useitakin vaimoja, Salomonillakin 1001 kappaletta. Pitää kuitenkin muistaa, että Jumalan tahto ei ollut silloinkaan moniavioisuus. Moniavioisuus on vain todiste ihmisen syntiinlangenneesta luonteesta. Se taistelee Jumalaa vastaan ja herjaa, että onko Jumala todella sanonut niin.
Itse menin naimisiin nuoruuteni ihastuksen kanssa ja Jumalan armosta tämä liitto on kestänyt jo 33 vuotta ja eikun vain paranee. - sitten...
bad_man40 kirjoitti:
Avioliitto on turhanpäiväistä HÖPÖHÖPÖÄ, jossain vaiheessa sitä kuitenkin "kasvetaan erilleen" On koettu ja huomattu. itsekin 2 kertaa alttarilla seisoneena tiedän, että olin heittnyt 20 vuotta elämästäni hukkaan. Nyt vapaa ja onnellinen, nykyään kuitenkin lähes 90 prosenttia aviliitoista päättyy avioeroon, että siitä vaan naimisiin ja nopeasti.... ;)
osannut hoitaa suhdetta vain panna...:( ei se vaihtamalla parane vaan kertoo että olet kypsymätön vaikka olisit 55 v. ja kuulostat ihan vaude nimimerkkiseltä joka on täysin kypsymätön ihminen! käyttää vain naisia hyväkseen ja tekee lapsia pitkin ja poikin...nyt tampereella naisia hyväksikäyttää...:(((
- *Annabelle*
1 avioinen kirjoitti:
Naiset pettävät enemmän.
Eikö maailmassa ole yhtään kunnollista miestä?Ai että mies eroaa vain järkisyistä.Niin nainenkin.Mun eka suhde( ei naimisissa)loppui miehen valehteluun.Toinen päättyi 5 vuoden seurustelun jälkeen siihen ettei hän halua lapsia koskaan ja minä halusin( nyt 3 kpl)kolmas loppui siihen kun suhde oli pelkkää seksiä-en saanut siltä ihmisenä mitään, ei osattu edes keskustella.Avioliittoni päättyi eroon mieheni pettämisen takia.suhteita oli useita vuosien varrella joten olin hyvin armollinen häntä kohtaan ja annoin anteeksi,mutta kun tavat ei muuttuneet lemppasin sen ulos.JOkaisessa on ollut omat hyvät puolensa joita rakastan vieläkin heissä,mutta suhteen kannalta ne eivät olleet toivottuja eikä rakentavia asioita.Nyt olen mielestäni onnellisesti naimisissa, vaikka aika hiljainen tuo nalleni on, mutta voinhan aina hakea muuta juttuseuraa jos aika käy pitkäksi.
- - D
ljljljlj kirjoitti:
---------
Ihminenkin (siis sekä nainen että mies) on eläin ja ainoa yksiavioinen eläin on joutsen.
Että se siitä yksiavioisuudesta, osa vaan hillitsee itsensä paremmin kuin toiset. Yksiavioisuus on täysin luonnotonta!Jostain luin, että joutsenetkin saattavat leskeksi jäädessään löytää uuden kumppanin. Harvoin kuitenkin kaksi leskeä kohtaa ja siitä oletus.
- kyyninen
sitten... kirjoitti:
osannut hoitaa suhdetta vain panna...:( ei se vaihtamalla parane vaan kertoo että olet kypsymätön vaikka olisit 55 v. ja kuulostat ihan vaude nimimerkkiseltä joka on täysin kypsymätön ihminen! käyttää vain naisia hyväkseen ja tekee lapsia pitkin ja poikin...nyt tampereella naisia hyväksikäyttää...:(((
Tuo on kyllä pahimman luokan paskapuhetta etteikö muka vaihtamalla parane. Jos suhteen aikana tapaa henkilön jonka kanssa menee kemiat yhteen paremmin kuin olisi koskaan uskonut kenenkään kanssa tapahtuvan, se todellakin paranee vaihtamalla!
- armonannosta,,,,
rinik kirjoitti:
Mistähän moisen ajatuksen tempaisit? Että miehet pääosin muka moniavioisia? Haureuden synti se vetää ja kiusaa niin miestä kuin naistakin himoitsemaan hänelle kuulumatonta. Jumala on tarkoittanut avioliiton yhden miehen ja yhden naisen väliseksi yhdessäelämisen ainoaksi muodoksi. Julkisesti solmittu ja puolisoitten keskinäiseen kunnioitukseen perustuva avioliitto miehen ja naisen välillä on turvallisin paikka syntyneelle lapselle kasvaa tasapainoiseksi ihmiseksi.
Nyt joku voi heittää, että hei, olihan niillä Vanhan testamentin ajan miehillä useitakin vaimoja, Salomonillakin 1001 kappaletta. Pitää kuitenkin muistaa, että Jumalan tahto ei ollut silloinkaan moniavioisuus. Moniavioisuus on vain todiste ihmisen syntiinlangenneesta luonteesta. Se taistelee Jumalaa vastaan ja herjaa, että onko Jumala todella sanonut niin.
Itse menin naimisiin nuoruuteni ihastuksen kanssa ja Jumalan armosta tämä liitto on kestänyt jo 33 vuotta ja eikun vain paranee.Kyllä se kuule maistuu makialle se vieras välleen,elä yritä olla tekopyhä,paljon jää nautintoja kokematta jos vain yhden kanssa elämän jakaa,,,,ei tule kuuloonkaan.
- sammahär,,
armonannosta,,,, kirjoitti:
Kyllä se kuule maistuu makialle se vieras välleen,elä yritä olla tekopyhä,paljon jää nautintoja kokematta jos vain yhden kanssa elämän jakaa,,,,ei tule kuuloonkaan.
,,niin ja ajattele,jos se eka nainen ei välitäkkää sexistä,,,tai jos mies on viidensekunnin miehiä,,ajattele,siisä sitä vain vannotaan rakkautta
loppuelämäksi,,voihan surkeus,paljosta jäät vaille,ihmisrukka. - rakkausyhteisö
Jasu kumbare kirjoitti:
Mitä pitempään olen ollut naimisissa, sitä tärkeämpänä koen keskinäisen luottamuksen. On joku jolle voin kertoa kaikesta ja saada kaunistelemattoman mielipiteen/arvioinnin. Seksin merkitys vähenee vanhetessa, mutta läheisen luotettavan ihmisen lähellä olon merkitys kasvaa. Ihmisen joka on valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttaan minun avuntarpeessani ja minä olen valmis "uhraamaan" omaa mukavuuttani tarvittaissa.
Olen koulutus matkoillani nähyt sekä miehien ja naisten rikkovan aviolupaustaan - en tiedä kumpi sukupuoli on pahempi.1970-luvun puolivälissä alettiin seurustella. Mentiin kihloihin. Naimisiin. Ei asuttu päivääkään yhdessä ennen aviooon menoa. Oli siis jotain jota odottaa, ei sitä entistä arkea,josta vain jatkaa. Siinäkö syy niin moniin avioeroihin. Jätetään,ettei itse tule jätetyksi. Liki kolmekymmentä vuotta avioliittoa on rikas kokemus. Myötä-ja vastamäkeä. Yhdessä selviten. Uskollisuus on meille itsestään selvyys. Tilaisuuksia olisi ollut,vaan kun ei tee edes mieli käydä vieraissa. Ja näiden vuosien jälkeen on upeata saada rakastaa pyyteettömästi sitä perhettä ja puolisoa,jonka aikanaan sai. Ja ihanaa tuntea olevansa rakastettu. Arkenakin. Se on elämän suolaa se...
- Nimetön
kyyninen kirjoitti:
Tuo on kyllä pahimman luokan paskapuhetta etteikö muka vaihtamalla parane. Jos suhteen aikana tapaa henkilön jonka kanssa menee kemiat yhteen paremmin kuin olisi koskaan uskonut kenenkään kanssa tapahtuvan, se todellakin paranee vaihtamalla!
nyt kun vastasit uskon niin...ei vaihtamalla parane...se on vain jokin fantasia jonka uskottelet seuraavalle puoliskollesi...;) muista olla rehellinen...
- rinik
sammahär,, kirjoitti:
,,niin ja ajattele,jos se eka nainen ei välitäkkää sexistä,,,tai jos mies on viidensekunnin miehiä,,ajattele,siisä sitä vain vannotaan rakkautta
loppuelämäksi,,voihan surkeus,paljosta jäät vaille,ihmisrukka.Itse harrastin tuota pitkään ja "ansiokkaasti" kunnes Jumala otti minut Sanansa ja Pyhän Henkensä välityksellä kiinni tuosta haureuden synnistä ja näytti minulle sen seurauksen; ikuinen kärsimys Helvetin tuskassa missä madot eivät lakkaa vaivaamasta ja yksinäisyys on kestämättömän piinaava, mutta se ei kuitenkaan koskaan lopu, se kestää ikuisesti. Tuossa tilanteessa sain tunnustaa syntini ja sain kuulla anteeksiannon valtavan sanoman ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Siitä alkoi meidän todellinen avioliitto ja jatkuu anteeksiantamuksen pohjalla tänäkin päivänä. Ajatelkaa jätkät missä kuoleman jälkeen heräätte!
- Höpö höpö :))
rinik kirjoitti:
Itse harrastin tuota pitkään ja "ansiokkaasti" kunnes Jumala otti minut Sanansa ja Pyhän Henkensä välityksellä kiinni tuosta haureuden synnistä ja näytti minulle sen seurauksen; ikuinen kärsimys Helvetin tuskassa missä madot eivät lakkaa vaivaamasta ja yksinäisyys on kestämättömän piinaava, mutta se ei kuitenkaan koskaan lopu, se kestää ikuisesti. Tuossa tilanteessa sain tunnustaa syntini ja sain kuulla anteeksiannon valtavan sanoman ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Siitä alkoi meidän todellinen avioliitto ja jatkuu anteeksiantamuksen pohjalla tänäkin päivänä. Ajatelkaa jätkät missä kuoleman jälkeen heräätte!
Haudassahan sitä maataan ja ei siellä mihkään herätä.
- sammah,,,
rinik kirjoitti:
Itse harrastin tuota pitkään ja "ansiokkaasti" kunnes Jumala otti minut Sanansa ja Pyhän Henkensä välityksellä kiinni tuosta haureuden synnistä ja näytti minulle sen seurauksen; ikuinen kärsimys Helvetin tuskassa missä madot eivät lakkaa vaivaamasta ja yksinäisyys on kestämättömän piinaava, mutta se ei kuitenkaan koskaan lopu, se kestää ikuisesti. Tuossa tilanteessa sain tunnustaa syntini ja sain kuulla anteeksiannon valtavan sanoman ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Siitä alkoi meidän todellinen avioliitto ja jatkuu anteeksiantamuksen pohjalla tänäkin päivänä. Ajatelkaa jätkät missä kuoleman jälkeen heräätte!
Kuules,, ja myöskin kaikki muut,erityisesti ähläpit,sitä kun lopettaa hengittämästä ja monttuun polkastaan,se on sillon LOPPU,,SLUT,,FINITO,eikö se jo mee teidän paksuihin päihinne,uskokaa mitä uskotte,näin se on.
- jepsjee!!!
rinik kirjoitti:
Niin, ehtiihän sitä sitten vanhanakin pyytämään syntinsä anteeksi ja taas taivas odottaa. Kyllä Jumala armahtaa, näinhän se menee. =)
- rinik
jepsjee!!! kirjoitti:
Niin, ehtiihän sitä sitten vanhanakin pyytämään syntinsä anteeksi ja taas taivas odottaa. Kyllä Jumala armahtaa, näinhän se menee. =)
Mitäs jos et eläkään vanhaksi, vaan lähtö tuleekin yhdessä silmänräpäyksessä, vaikkapa liikenteessä? Tänä päivänä on vielä armonpäivä. Voi olla, että huomista ei tulekaan.
- E&A
Mies kosi rakkaudesta ja minä vastasin myöntävästi samasta syystä.
Rakastamme toisiamme ja haluamme olla toistemme kanssa elämämme loppuun saakka.
Eiköhän tuo ole se paras jos ei jopa ainoa oikea syy mennä naimisiin.- ni avot
Elämä on täydellistä. ;)
- Hilsu
ni avot kirjoitti:
Elämä on täydellistä. ;)
mutta antoisaa. 35 v lasissa, lapset omillaan. Ei muita huollettavia kuin yksi kissa ja vanhat appivanhemmat. Aikaa itselle ja ukolle.
Toisinaan paistaa ja toisinaan sataa, mutta ikuista hellettä ei kestä kukaan. - Nimetön
Hilsu kirjoitti:
mutta antoisaa. 35 v lasissa, lapset omillaan. Ei muita huollettavia kuin yksi kissa ja vanhat appivanhemmat. Aikaa itselle ja ukolle.
Toisinaan paistaa ja toisinaan sataa, mutta ikuista hellettä ei kestä kukaan.Mahtava suoritus! 35 v ja lapset omillaan! Tohon ei moni pysty! Varmasti paljon hyvä puolia tehdä lapset nuorena, ei kyllä oo oma juttu, mutta arvostan kyllä!
- kaunista!
Olet varmasti oikeassa, rakkaus on ainoa oikea syy. Yleensä mihinkään kivaan, tai hyvään.
Mutta miehenä tunnen itseni myös joskus eläimeksi, joskus sitä vaan haluaa aivan älyttömästi jotakin, mikä ei kuulu kuvioihin.
Siis vaikka ihanana, aurinkoista seksiä.
Mutta joskus taas tunnen itseni ihmiseksi, kun mietin millaisen tulevaisuuden haluan: ihmisen lähelleni, jonka tuntee ja jonka on valinnut ehkä luopumalla jostakin.
En minä ainakaan halua vanheta yksin, ilman jotakuta jolle voi sanoa: "muistatko silloin kun....? "
- Biseksuaali polygamisti
Olen romantikko. Tässä on puolison kanssa eletty jo useampi vuosi yhdessä, ja ajateltiin, että tässä pysytään. Sukulaiseni ovat esimerkkejä pitkistä, onnellisista liitoista. Lapsia toivomme jossain vaiheessa.
- sanon minä
ehkä joo rakkaudesta ja siihen vielä lapset... niin minäkin aikoinani luulin, mut lapset saatiin ja rakkaus vaan lopahti 12 vuoden jälkeen... sellasta se elämä vaan on.
- se olla
sanon minä kirjoitti:
ehkä joo rakkaudesta ja siihen vielä lapset... niin minäkin aikoinani luulin, mut lapset saatiin ja rakkaus vaan lopahti 12 vuoden jälkeen... sellasta se elämä vaan on.
niinkin
- Eräs vaimo
sanon minä kirjoitti:
Vanhempani ovat yhdessä melkein 30 vuoden jälkeen ja isovanhemmat yli 50 vuoden jälkeen, ja onnellisilta näyttävät.
sanon minä kirjoitti:
Huomaatko, että olet osasyyllinen rakkauden lopahtamiseen? Rakkauden ylläpito vaatii paljon työtä molemmilta aikuisilta.
- niinkin
lontoon_tyylit kirjoitti:
Huomaatko, että olet osasyyllinen rakkauden lopahtamiseen? Rakkauden ylläpito vaatii paljon työtä molemmilta aikuisilta.
mutta jos sitä tekee yksin monta vuotta niin kait siihenkin kyllästyy joskus... ei jaksa enää ei...
- todistaa isyyttä
jos on lapsi tulossa ja menee naimisiin. b) Kasvatamme lapset kunnialla aikuisiksi. c) seksiä runsaasti
- saa komian
..sukunimen e)ei tarvi hävetä ja kärsiä, yksin f)voi huoletta tutustua uusiin ihmisiin kun on naimisissa niin ei tule kukaan kyttäämään että mitäs täällä jutellaan vieraille naisille/miehille ja missäs hellu on häh?!?!?
g)lahjoja ja rompetta kun on synttärit, seurustelunalkamisvuosipäivä, kihlajaispäivä ja siihen päälle hääpäivä... ja tietenki nimipäivä, joulu, juhannus, vappu ja vaikka ens tiistai, koska aviopuolisoa ei voi huomioida liika :) - herää ihminen
saa komian kirjoitti:
..sukunimen e)ei tarvi hävetä ja kärsiä, yksin f)voi huoletta tutustua uusiin ihmisiin kun on naimisissa niin ei tule kukaan kyttäämään että mitäs täällä jutellaan vieraille naisille/miehille ja missäs hellu on häh?!?!?
g)lahjoja ja rompetta kun on synttärit, seurustelunalkamisvuosipäivä, kihlajaispäivä ja siihen päälle hääpäivä... ja tietenki nimipäivä, joulu, juhannus, vappu ja vaikka ens tiistai, koska aviopuolisoa ei voi huomioida liika :)Tähän sun A) kohtaan toteisin vaan, että eikös se olisi hyvä, että se isyystesti tehtäisiin?
Kuinkahan paljon on vieraiden miesten siittämiä lapsia, joita sitten isukki hoitaa omanaan ja vaimollehan se sopii....mitäs pikku salaisuuksista.Sitä kutsutaan käkisyndroomaksi. - ei.......
Naimisissa; joutuu tekemään kaikki kotityöt yksin, mies ei halua osallistua mihinkään hankintoihin, ei lainkaan seksiä, lastenhoitoa lähes 24 h. Toista kertaa en tähän helvettiin erehdy, kun eroon pääsen.
- älijäke
ei....... kirjoitti:
Naimisissa; joutuu tekemään kaikki kotityöt yksin, mies ei halua osallistua mihinkään hankintoihin, ei lainkaan seksiä, lastenhoitoa lähes 24 h. Toista kertaa en tähän helvettiin erehdy, kun eroon pääsen.
Minä olen mies ja teen varmasti ainakin puolet kotitöistä. Miksi sitä pitää ottaa semmoinen mitään aikaa saamaton renttu nyhjäke miehen korvikkeeksi? Oma moka, etten sanoisi... Siis älähän sie yleistä siihen sävyyn, jotta jokainen mies olisi mitään aikaan saamaton poikanen, näin ei ole.
- Prahis
Kunpa tietäisinkin! No eropaperit on jo sisällä...
- bling bling....
Menin naimisiin koska olin tyhmä ja sinisilmäinen.
Kuvittelin että kaikki on niin pysyvää ja kaunista.
19-wee niin varmaan olikin.Nyt 12 vuoden jälkeen huomasin tehneeni suurimman virheen elämässäni.Mieheni petti minua ja minä olin kaikelle sokea.Et ei ku naimisiin vaan.Ennen kun menette kirjautukaa daamit suomi24 chat palstalle hakemaan ns.seuraa.Kaikki varatut miehet löytyvät sieltä vonkaamasta,kun suhde on niin surkea jne....
SUOSITTELEN TARKKAA HARKINTAA!!!!!- harkinnallinen
menin itse naimisiin rakastuneena 19-vuotiaana, mies tuolloin 22v. Naimisissa 13v ja yhä onnellinen, vaimo, nainen ja äiti :)! Välirikkoon ja pettämisiin tarvitaan aina kaksi. Jos puidaan asiat yhdessä hyvin läpi ja toisen kunnioitus säilyy koko avioliiton ajan, ei toinen tule petetyksi! Yhteinen arvomaailma on siis perusedellytys onnistuneelle liitolle. On meilläkin rajujakin "kriisejä" ollut, mutta ollaan niistä vain lähennytty. Olkapää on aina löytynyt läheltä. Eli eipäs yleistetä, harkintaa kyllä suosittelen :)
- Eroisky
Ja niin tapahtui vuoden kuluttua häistä ja olin onnellinen että haaveeni ja toiveeni toteutui. Meninhän naimisiin tuon huvin vuoksi.
- Tara
Elän avoliitossa ja olen menossa naimisiin kesällä 2010. Odotukseni eivät oikeastaan ole sen kummemmat kuin mitä odotin avoliitoltani, luottamusta, syvää kumppanuutta ja yhdessä selviämistä arjen vastoinkäymisistä. Tähän asti odotukseni ovat pitäneet. Ja toivon jatkuvan avioliitossakin.
- Näin tein
Vaimo painosti...
- Kuusessa ollaan
Meille syntyi esikoinen ja vaimon ja anopin mielestä meidän piti mennä kiireen vilkkaa naimisiin. Tästä alkoi erilainen manipulointi ja kiristys tyyliin jos ei mennä naimisiin, niin lapselle tulee sitten äidin sukunimi ym.
Onneksi olin vielä tuolloin sen verran fiksu, että tuli tehtyä avioehto, koska aavistelin jo silloin pahinta.
No ei tullut piirakkaa hääyönä eikä pariin viikkoon sen jälkeen. Seksi muuttui todella estyneeksi heti papin aamenen jälkeen. Tässä sitten ollaan jatkuvasti eroa tekemässä, mutten ole vielä lähtenyt.
- Jenny Dahlmään
No koska se minun mies on niin ihana ja juuri minulle sopiva. Koskaan en ole rahaa ajatellut kun yritän iskeä niitä joilla on pullee takatasku. Se vain viehättää minun silmää. No ehkä joskus kun käyn jakamassa pyllyä Klaus Kurjessa ja täytyy maksaa oman tappiota tuottavan yökerhon kulut ;) Ja ihan itseansaitulla rahalla.
- Nimetön
LOL.....REPS......;)
- onemniisimiaN
Ilmankin olisi pärjännyt hyvin, samanlaista se arki on jokatapauksessa.
Pointtina oli lähinnä juridinen puoli jos jotain käy toiselle. Toistaiseksi perintökaari ei tunne avopuolisoa mitenkään, ja olen yhden ruman perintöshown seurannut vierestä kun pitkäaikaisen avoparin toinen osapuoli kuoli. Lapsia heillä ei ollut, kuten ei meilläkään. Ainoa joka siinä sodassa rikastui, oli lakimiehet.
Eli ei sen isompaa romantiikkaa, maistraatissa vihkiminen kahden todistajan läsnäollessa. Syömässä toki käytiin sen jälkeen. Juhlikoot ne isosti jotka haluavat, me emme siitä juuri syty.- Tarpeeksi maksanut!
Minulla oli x vain rahanperässä ei Rakkaudessa! Kaikki mitä hän sai minulta jaettiin ja mitä tuli häneltä perintönä hän lahjoitti veljelleen! Yhteiselle lapsellemme ei hän antanut mitään lupaa lahjoittaa! Kaikki mitä halusin (tai halusin antaa lapsellemme) piti maksaa hänelle! Kuiteskin hän on vajaan 100 000€ vuosituloilla elävä! Nyt hän kertoi etsivänsä taas rikasta miestä ja saa sen sitten putsattua!
Näin se toimii!
Vielä hän keksi että saa isäni kuolinpesästä rahaa ja sanoi laittavan äitini vaikka minne jos en saa maksettua sitä osaa hänelle. Omat kuolinpesänsä hän oli laittanut jo aijemmin arvottomiksi. Siitä äitini sai palkan 20v auttamisesta aina ruokaa, marjoja, mehuja ym! Arvatkaapa mille vanhasta ihmisestä tuntuu tuommoinen käytös x:ltä??
20v liitto maksoi sen verran että olisi käynyt kopterilla Tallinnassa hoitamassa samat hommat ja mukavammin! Ei saa uskoa mihinkään, ainakaan naisiin!
- -E-
sydämmeni pohjasta
- omaani
vaan joka päivä tunnen epävarmuutta hänen tunteistaan minua kohtaan. Joka päivä myös pelkään tulevani petetyksi.
- Katinka
Rakkaudesta oli tarkoitus mennä, mutta mieheni kuoli onnettomuudessa puoli vuotta ennen vihkimistä...epäilin aina, kun sain häneltä päivittäin viestin "rakastan Sinua ikuisesti", mietin aina, että voiko hän rakastaa minua ikuisesti, mutta niin vain toteutui...
- Marenki
..koska satuin löytämään miehen jonka rinnalla elämä on ihanaa.
Toki koskaan ei voi tuntea puolisoaan täysin eikä missään avioliitossa ole takeita ikuisesta onnesta, mutta miksi olla kyyninen ja pelätä pahinta? Ajattelin nauttia elämästä ja sen ihanuudesta niin kauan kuin sitä riittää, katsellaan muuta sitten jos sellainen tilanne tulee.
Oli muuten aika hauska tulla lukemaan tätä ketjua, kun aihe on näinkin mielenkiintoinen, mutta suurin osa vastauksista on tullut jollakin tapaa katkerilta ihmisiltä hyvin negatiivisessa sävyssä. Turha on syyttää AVIOLIITTOA siitä jos on joskus tehnyt vääriä valintoja, siitä ei voi syyttää mitään muuta kuin itseään :) - Nzikka
Rakkaudesta menimme naimisiin. Se ei pelaa joka pelkää.
- ???
VOI KU TIETÄS... TOIVOTTAVASTI EN TEE SITÄ VIRHETTÄ KOLMATTA KERTAA
- SEX and CITY
Antaa maailman tunnetuimman sosiologian proffan vastata suomen miesten -maailman feministisemmän maan miesten puolesta "siteerauksena" hänen kirjastaan:
Franceso Alberoni kirja: Häälento
"Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"
"Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."
"Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, kuuluisuutta jne"
"nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."
"Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.
"Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm. Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."
"nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."
"Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"
"Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."
- - -
Tästä syystä meillä on mm 1 ihmisen talouksia jo pian 50% talouksistamme ja avoliitoista päätyy n 90% (avioliitoistakin about 50%) - ja kuvastavaa on että nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista näissä täysin ennennäkemättömissä tilastoissa nykysuomessa.
Mistä tämä sitten johtuu niin mm nyt tuossa suomi24 etusivun jutussa "hampaista ja hormoneista" sivutaan mikä mättää kemioissamme..
- - -
Ps. Tsekatkaas vaikka suomi24 treffit osastoa.. missä on miespuolisia hakijoita kerjäämässä lähes yli 2/3 osaa kaikista sinkuista. (Tämän suhteen voitte varmistaa mm laittamalla jotkut kriteerit hakukoneeseen esim tampere ikä 30-35 ja ensin hakea naisena ja sitten miehenä ja katsoa löytyneiden määrää)... Ja samalla voitte katsoa miten miespuolisten hakijoiden vieraskirjassa ei ole kuin about kerran kuussa jonkun yh äidin kehuja ja taas huonommillakin naisilla on vieraskirja täynnä lähes säälittäviä nykymiesten aneluja ja kehumisia....eli miehet tekee yhä enemmän, yhä vaikeimpia aloitteita, yhä vaikeempien ja miehistyneimpien naisten kanssa - ja naiset täysin ennennäkemättömän määrän pakkeja, eroja ynm...- Tämäpä vasta yllätys...
Eipä taida olla maailmassa juuri mitään säälittävämpää, kuin tämä henkilö, joka päivittäin purkaa turhautumistaan tänne suomi24:n foorumille, kun ei hänen jorinoitaan varmaan kukaan muu enää jaksa kuunnella.
Feministit sitä ja tätä, naiset jättävät ja pettävät, voi on se kauheaa kun nykyään nainen voi itse valita kumppaninsa, hui.
Tiedoksi sinulle, että tämä nyt se maailma jossa eletään, naiset kouluttautuvat enemmän kuin miehet, tienaavat omat rahansa ja valitsevat miehen vaikka kyrvän koon perusteella jos sattuu huvittamaan. 30 vuoden päästä kaikilla tärkeillä päättäjän paikoilla on nainen, mutta ovathan ne miehet kivoja sängyssä.
Suurin osa toki valitsee luonteen ja kumppanuuden perusteella, mutta sellaisesta sinulla tuskin on mitään aavistusta.
Katso totuutta silmiin: Se, että et saa naista ei johdu siitä, ettei sinulla ole tarvittavaa "statusta", vaikka niin haluat uskoa. Se johtuu siitä, ettei kukaan nainen edes pieraise tuollaiseen keskiajalle jääneeseen sovinistiressukkaan päin.
Tekisi mieli sanoa, että lopeta jo tämän palstan terrorisointi, mutta joku terapiamuoto täytyy epätoivoisillakin tapauksilla kai olla. - lkjhggdffgt
Sinulla on mielenkiintoinen "harrastus". Luet ja "tutkit" keskustelupalstoja, treffisivuja, etsit niistä kaiken mahdollisen ikävän sanottavan naisista,parisuhteista!!
Olen huomannut, että saat "orgsmin" ainoastaan kielteisistä kannanotoista. Jos joku on tyytyväinen elämäänsä, suhteeseesnsa, kumppaniinsa, sinä lehahdat paikalle ja alat epäillä, syyllistää ja todistella, että onnellisuus ei voi olla mahdollista, koska tutkimus sitä, tutkimus tätä sanoo niin!! - Baxoi54
Hehhehheheheh
Taas sama ääliö.
Olet kyllä palstan piristys feminismi-ruikutuksesi kanssa. Taas tuli hyvät naurut.
Terveisin mies. - Ankka..
Eikö tätä trollaajaa kukaan saa kuriin?
Perustakaa oma runkkurinki ja olkaa vaihteeksi hiljaa. Kyllä se varmaan vituttaa, kun ei saa. Ylläpito voisi puuttua näihin, kun ei näitä nyt enää jaksa lukea. Vitsi vanhentui jo. - Drarvvv
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi maailman feministisimmät valtiot - Pohjois- ja Länsi-Eurooppa, useat Yhdysvaltojen osavaltiot (esim. New York, California ja Florida) ym. ovat myös kiistatta
- rikkaimpia
- niissä on paras elintaso
- pienin lapsikuolleisuus
- ihmiset onnellisimpia (tutkimuksen mukaan tyytyväisimpiä elämäänsä ovat ihmiset Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Iso-Britanniassa. Huonoimmin pärjäsivät Afganistan, Irak ja Iran).
Jne jne.
Paljonpa ovat saaneet feministit pahaa näköjään aikaan.
Jos et ole miettinyt, niin mietipä nyt.
Kaikki hyvä lähtee tasa-arvosta. Siinä ei jotkin avioerotilastot paljoa paina. - Matemaatikko...
"Tästä syystä meillä on mm 1 ihmisen talouksia jo pian 50% talouksistamme ja avoliitoista päätyy n 90% (avioliitoistakin about 50%)"
VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN.
Pieni tilastotieteen oppitunti:
Meillä on 11 ihmistä.
Näistä 10 menee naimisiin ja pysyy aviossa kuolemaansa asti.
1 menee naimisiin 50 kertaa ja eroaa joka kerta.
Summa summarum: Somituista 60 liitosta 50 on päättynyt eroon. Avioerotilasto on hurja: 5/6 liitoista päättyy eroon! Kauheaa!
Sama suomeksi: Pieni monta kertaa eroavien joukko vääristää avioerotilastoja. Ennemmin kuin laskea sitä, kuinka moni solmittu liitto päättyy eroon, kannattaisi laskea, kuinka monella prosentilla ihmisistä on yli 2 avio- tai avoliittoa elämänsä aikana.
Fakta on, että yli 90 % ihmisistä solmii elämänsä aikana vain yhden tai vähemmän avioliittoja. - SEX and CITY
Drarvvv kirjoitti:
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi maailman feministisimmät valtiot - Pohjois- ja Länsi-Eurooppa, useat Yhdysvaltojen osavaltiot (esim. New York, California ja Florida) ym. ovat myös kiistatta
- rikkaimpia
- ihmiset onnellisimpia (tutkimuksen mukaan tyytyväisimpiä elämäänsä ovat ihmiset Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Iso-Britanniassa. Huonoimmin pärjäsivät Afganistan, Irak ja Iran).
Jne jne.
Kaikki hyvä lähtee tasa-arvosta. Siinä ei jotkin avioerotilastot paljoa paina.Eilen tuli juuri 45 minuuttia jossa ihmeteltiin nuorten kasvavaa pahoinvointia...
Suomen miehet ovat aivan omaa luokkaansa mm itsareissa länsimaissa. Samoin meillä on suurin ero eliniän odotteessa sukupuolten välillä.
Juomalukumme räjähtää käsiin. Myös äideillä joiden juominen on lisääntynyt vain 30 vuodessa viisinkertaiseksi..
Masennuksesta eläkkeelle jäävien määrä on moninkertaistunut 90 luvun alusta - vaikka samalla on tullut uusi toimiva lääkeryhmä markkinoille , ssri lääkkeet joita popsiikin jo joka 10 aikuinen - 400 000 ihmistä.
Mitä olisikaan masis, eläke, juoma, lasten pahoinvointi tilastot jos noita lääkkeitä ei olisi keksitty? Silloin näkisimme rehellisen todellisuuden nykyisen feministisen ero yhteiskunnan aikaansaannoksista?
Ps ja esim puolet köyhemmässä Kreikassa itsari, masis, juomis, lasten pahoinvointi, ssri popsivien määrä ynm luvut ovat parhaimmat eun sisällä, minimaaliset suomeen verrattuna, koska siellä on terveet sukupuoliroolit ja perhekäsitys vielä...
Ps. Alapuolelle voisin sanoa että päinvastoin yhä useampi näistä sinkkuuteen sairastuneista ei mene ollenkaan viralliseen avioon vaan on koko elämänsä sinkkuina, avoliitoissa ynm ja näin ollen kaunistaa vain todellisia avioerotilastoja. Samoin moni avioeron tehnyt ei mene enää avioon vaan jatkaa eroilua avosuhteissa ja tämäkin kaunistaa virallisia avioerotilastoja.
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%. - Apina
SEX and CITY kirjoitti:
Eilen tuli juuri 45 minuuttia jossa ihmeteltiin nuorten kasvavaa pahoinvointia...
Suomen miehet ovat aivan omaa luokkaansa mm itsareissa länsimaissa. Samoin meillä on suurin ero eliniän odotteessa sukupuolten välillä.
Juomalukumme räjähtää käsiin. Myös äideillä joiden juominen on lisääntynyt vain 30 vuodessa viisinkertaiseksi..
Masennuksesta eläkkeelle jäävien määrä on moninkertaistunut 90 luvun alusta - vaikka samalla on tullut uusi toimiva lääkeryhmä markkinoille , ssri lääkkeet joita popsiikin jo joka 10 aikuinen - 400 000 ihmistä.
Mitä olisikaan masis, eläke, juoma, lasten pahoinvointi tilastot jos noita lääkkeitä ei olisi keksitty? Silloin näkisimme rehellisen todellisuuden nykyisen feministisen ero yhteiskunnan aikaansaannoksista?
Ps ja esim puolet köyhemmässä Kreikassa itsari, masis, juomis, lasten pahoinvointi, ssri popsivien määrä ynm luvut ovat parhaimmat eun sisällä, minimaaliset suomeen verrattuna, koska siellä on terveet sukupuoliroolit ja perhekäsitys vielä...
Ps. Alapuolelle voisin sanoa että päinvastoin yhä useampi näistä sinkkuuteen sairastuneista ei mene ollenkaan viralliseen avioon vaan on koko elämänsä sinkkuina, avoliitoissa ynm ja näin ollen kaunistaa vain todellisia avioerotilastoja. Samoin moni avioeron tehnyt ei mene enää avioon vaan jatkaa eroilua avosuhteissa ja tämäkin kaunistaa virallisia avioerotilastoja.
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%.No kerropa neropatti sitten, miksi RUOTSISSA, joka on joka mittarilla Suomeakin feministisempi maa, on Euroopan pienimmät itsemurhaluvut??
Liittyisikö Suomen miesten itsemurhahakuisuus sittenkin johonkin ihan muuhun?
Ääliö. - Matemaatikko...
SEX and CITY kirjoitti:
Eilen tuli juuri 45 minuuttia jossa ihmeteltiin nuorten kasvavaa pahoinvointia...
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%.Millä perusteella 90 % avoliitoista päättyy eroon? Mistä ihmeestä revit tuon luvun? Onko sille mitään perustelua / lähdettä?
Avoliitto on täysin epävirallinen liitto, joka juridisesti vertautuu kämppiksiin. Näin ollen avoeroista ei ole olemassa kattavaa tilastoa.
Taidat vain puhua lämpimiksesi paskaa. - 547 gxsd
SEX and CITY kirjoitti:
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%.Tiedoksesi, että suurimmat itsemurhaluvut Euroopassa löytyvät sellaisista maista kuin Liettua, Unkari ja Slovenia, jotka ovat köyhiä ja sukupuoliroolien suhteen paljon perinteisempiä kuin Suomi.
Pienimmät taas ovat sellaisissa feministivaltioissa kuin Ruotsi ja Tanska. - = lasten ja miesten pahoinv...
Apina kirjoitti:
No kerropa neropatti sitten, miksi RUOTSISSA, joka on joka mittarilla Suomeakin feministisempi maa, on Euroopan pienimmät itsemurhaluvut??
Ääliö.Kunnioitan syvästi vapaata länsimaalaista keskustelua ja suomi24 ylläpitoa joten en ala täällä "chattaamaan" tämän enempää.
Kommentoin vielä ... Itsemurhat olivat täysin sivujuonne tuossa kokonaisuudessa suomen pahoinvoinnista suhteessa siihen että olemme näin rikkaita.
Itsemurhan eräs pääsyitä ovat erot. Samoin yksinäisyys. Samoin lapsuuden perheen hajoaminen eroihin tai perheen alkoholismi. Varsinkin lapsuuden kylmä ja poissaoleva urakeskeinen äitisuhde altistaa itsemurhaan vanhemmalla iällä.
Ja olimme siis erotilastoissa aivan maailman ykköskaartia. Samoin 1 ihmisten talouksien määrässä. Samoin äitien alkoholin käyttö on 5 krt vain 30 vuodessa. (löytyy googlaamalla)
- - -
Kehittömättömissä maissa ynm tehdään enemmän itsareita kuin suomessa. Se on selvä. Asia ei ole enää vertailukelpoinen samalla tapaa vanhoihin länsimaihin sillä noissa maissa on aivan erilaiset ongelmat.
Länsimaissa niitä tehdään suomessa käsittämättömän paljon. Muualla skandinaviassa niitä tehdään vähemmän -onneksi, mutta kyllä esim kreikassa niitä tehdään paaaljon vähemmän kuin Ruotsissa. Katsopa vaikka wikistä - itsemurhat ja sieltä alhaalta tilastolinkki maailman itsemurhiin. Samoin masis luvut ovat paaaljon Ruotsia alempana jne. Vaikka kukaan ei edes juuri popsi todellista tilaa kaunistavia ssri lääkkeitä kuten skandeissa.
- - -
Avioeroista alemmas -googlaapa vaikka uutisia. Avioerotilastomme on vaihdellut about 46-55% paikkeilla ja useissa uutisissakin ollaan uutisoitu samalla että avoliitoista päätyy puolet enemmän kuin virallisista avioliitoista.
Kuinka monen avoliiton todella luulet kestävän vaikkapa 30 vuotiaasta 80 vuotiaaksi tässä sinkku ja erokulttuurissa ihan taloinpoikas järjelläkin? Jos siis kirkkohää tyylisistä, hyvin suunnitelluista, konservatiivisemman kansan osan, avioliitoista päätyi tiettyinä vuonna jopa 55%? ...ja esim Hkissä keskiverto avioliitto häineen kestää tällä hetkellä 7 vuotta (löytyy googlaamalla).
- FEMINISMIN ARVOSTELU ON AINOA TABU SUOMESSA - - nuija-Drarvvv
Drarvvv kirjoitti:
- rikkaimpia
Jne jne.
Kaikki hyvä lähtee tasa-arvosta. Siinä ei jotkin avioerotilastot paljoa paina.Tuosta MIKÄÄN ei ole sinun tai alkoholisoituneiden muijien ansiota jota esitit feministi kaupungeistasi, vaikka tyhjä pääsi sellaista ajattelisikin.
Ajatuksia sinun tyhmään päähäsi. Tilastoilla valehdellaan ja vain tyhmä niitä uskoo kuin jumalan sanaan.
Todellisuudessa Tuvalut ja muut vastaavat paratiisit ovat tutkimusten mukaan kaikkein onnellisimpia kuin mainitsemasi kaupungit. Siinä ajatuksia tyhmään päähäsi. femisismi on sairautta siinä kuin sovinismikin, joten ime siitä. - Eppo
SEX and CITY kirjoitti:
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%.Miehet kuolevat keskimääräisesti useita vuosia aikaisemmin kuin naiset. Ja tämäkö on naisten vika? Viinalla, tupakalla, ylipainolla, liikumattomuudella ja yleensäkin epäterveillä elintavoilla ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa? Ei kukaan kuole aikaisemmin vain siksi että sattuu olemaan mies.
Naiset ovat todellakin valtaamassa alaa. Jo nyt reilusti yli puolet korkeakouluihin päässeisitä on naisia. Nuoret miehet ovat suuressa syrjäytymisriskissä, koska eivät pärjää. Mutta miksi miesten pitäisi kouluttautua korkealle ja luoda uraa. Miksi he eivät vain ota hyväpalkkaista vaimoa ja jää koti-isiksi ja? Siinähän se päivä kuluu kotia ja lapsia hoitaessa, ruoka odottaa pöydässä kun vaimo saapuu kotiin. Asiat ovat joka tapauksessa menossa tähän suuntaan, joten miksi suotta jarrutella kehitystä. Antaa asioiden rauhassa kääntyä päälaelleen.
Voi perse, en enää edes muista mikä oli alkuperäinen keskusteluaihe. Miten lankesinkin taas tähän. - Tajuatko tajuton?
SEX and CITY kirjoitti:
Avoliitto eroprossamme onkin n 90%.Jos noita lääkkeitä ei olisi keksitty...
Jos alkoholismia ei olisi, suurin osa väkivallanteoista jäisi tekemättä, puhumatta muusta tässä yhteydestä.
Alkoholin vaaroihin kuuluvat myös muutkin piirteet, kuin kännipäissään sekoamiset ja sekoilut. Se nimittäin aiheuttaa myös selittämättömiä raivokohtauksia, ennen puhuttiin juoppohulluista, nykyisin kaikelle on keksitty hienompia nimityksiä.
Alkoholin vaaroja on vähätelty, luullaan että se on vain dogaamista, hauskanpitoa ja normaalia. Pitkäaikaisvaikutukset jäävät vain kansalaisilta huomioimatta, koska asiaa vähätellään.
Alkoholin pitkäaikaiskäyttö ( ei tarkoita että perseet olalle vedetään joka päivä ) aiheuttaa muistamattomuutta selvinkin päin, ponnettomuutta, keskittymiskyvyn puutetta, raivokohtauksia ilman syytä, ärtymyskynnyksen madaltumista jne.
Alkoholin aiheuttamia " mielisairauksia " sitten koetetaan hoitaa lääkkeillä ja se selittää myös pitkälle rauhoittavien ja vastaavien lääkkeiden käyttöä.
Alkoholismin tiedät, mutta et näytä ymmärtävän sen vaikutuksia ihmisen psyykelle ja mielenterveydelle. Lue lisää, tietoa on paljon saatavilla
Alkoholi ja sairaudet
" Alkoholin käytön aiheuttamat haitat ovat seuranneet ihmiskuntaa vuosituhansien ajan. Alkoholin väärinkäytön ilmiöt ovat etsimättä tuoneet mieleen, että kysymyksessä on sairaus, terveen elämän vastainen tapa. Jo roomalainen filosofi Seneca piti sitä eräänä mielenvikaisuuden muotona. Siitä huolimatta alkoholin väärinkäyttöä pohdittiin vuosisatojen ajan enimmäkseen sosiaalisena, moraalisena ja siveellisenä ongelmana "
http://www.keminmaa.fi/kunta/vapaa/tietoa.htm
http://www.a-klinikka.fi/tiimi/507/kesk_varoitus.html
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/alkoholi.html - Nielaisit syötin
Apina kirjoitti:
No kerropa neropatti sitten, miksi RUOTSISSA, joka on joka mittarilla Suomeakin feministisempi maa, on Euroopan pienimmät itsemurhaluvut??
Ääliö.Kuvitteletko että itsemurhatilastojen suhde on yks yhteen feminismi tilastojen kanssa? Pöh. Menkää femakot saharaan ja perustakaa sinne oma luvattu maanne.
On silkkaa typeryyttä kuvitella, että jompi kumpi sukupuoli itsessään olisi syyllinen tai syytön parisuhde ongelmiin tai itsemurhiin. Yksilöistä nuo kaikki ihmissuhde ongelmat johtuvat, itsemurhat ovat enemmänkin vain seurausta.
Neropatit luulevat että seurauksen penkominen ratkaisee asiat, mutta jättävät syyn kokonaan vaille huomiota. Miksi paikkaat haavaa, jos et ensin hoida haavoja aiheuttavaa tekijää kuntoon.
Feminismi on yhtä hyvä lääke ongelmien poistoon kuin kolmannen valtakunnan tapa poistaa yhteiskunnasta epäsopivia jäseniä. Sellaista ihannoit siis?
Joten ääliö apina nainen, et sinä ainakaan mikään neropatti ole, mutta mitä muuta voisikaan kaltaiseltasi katkeralta typerykseltä odottaakaan. - tilastot on harhaa
Matemaatikko... kirjoitti:
"Tästä syystä meillä on mm 1 ihmisen talouksia jo pian 50% talouksistamme ja avoliitoista päätyy n 90% (avioliitoistakin about 50%)"
VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN.
Pieni tilastotieteen oppitunti:
Meillä on 11 ihmistä.
Näistä 10 menee naimisiin ja pysyy aviossa kuolemaansa asti.
1 menee naimisiin 50 kertaa ja eroaa joka kerta.
Summa summarum: Somituista 60 liitosta 50 on päättynyt eroon. Avioerotilasto on hurja: 5/6 liitoista päättyy eroon! Kauheaa!
Sama suomeksi: Pieni monta kertaa eroavien joukko vääristää avioerotilastoja. Ennemmin kuin laskea sitä, kuinka moni solmittu liitto päättyy eroon, kannattaisi laskea, kuinka monella prosentilla ihmisistä on yli 2 avio- tai avoliittoa elämänsä aikana.
Fakta on, että yli 90 % ihmisistä solmii elämänsä aikana vain yhden tai vähemmän avioliittoja.Tunnen erään naisen joka on ollut kolmesti aviossa. Tunnen erään toisen naisen, jolla on kolmen miehen kanssa lapsia.
Tilastollisesti he ovat naisia, joita miehet kohtelevat huonosti. Todellisuus on toinen. Ensin mainittu sanoi itse: Arvaat varmaan että mussa on jotain miks olen kolmesti ollu naimisissa ja eronnut? Arvastin tietenkin, sillä ei tuollainen ole normaalin ihmisen touhua. Kyseinen nais-ihminen sitten lähtikin ulkomaille kun kasvot meni kotimaassa ja kotiseudulla. Kuuluu niihin naisiin, jollaisilta soisi jokaisen miehen välttyvän.
Jälkimmäinen oli kerran aviossa, hankki lapsen, erosi. Toisti samaa toisen kerran, vaan kolmannella ei päässyt enää naimisii, mutta lapsen kyllä pyöräytti. Nyt kiroaa miehiä, vaikka itse tieten tahtoen toimi kuten toimi.
Joillakin vain ei ole malttia asioissa ja tehdään liian kevyesti liian suuria päätöksiä, vaikka kiire ei kenelläkään ole. - *Annabelle*
= lasten ja miesten pahoinv... kirjoitti:
Kunnioitan syvästi vapaata länsimaalaista keskustelua ja suomi24 ylläpitoa joten en ala täällä "chattaamaan" tämän enempää.
Kommentoin vielä ... Itsemurhat olivat täysin sivujuonne tuossa kokonaisuudessa suomen pahoinvoinnista suhteessa siihen että olemme näin rikkaita.
Itsemurhan eräs pääsyitä ovat erot. Samoin yksinäisyys. Samoin lapsuuden perheen hajoaminen eroihin tai perheen alkoholismi. Varsinkin lapsuuden kylmä ja poissaoleva urakeskeinen äitisuhde altistaa itsemurhaan vanhemmalla iällä.
Ja olimme siis erotilastoissa aivan maailman ykköskaartia. Samoin 1 ihmisten talouksien määrässä. Samoin äitien alkoholin käyttö on 5 krt vain 30 vuodessa. (löytyy googlaamalla)
- - -
Kehittömättömissä maissa ynm tehdään enemmän itsareita kuin suomessa. Se on selvä. Asia ei ole enää vertailukelpoinen samalla tapaa vanhoihin länsimaihin sillä noissa maissa on aivan erilaiset ongelmat.
Länsimaissa niitä tehdään suomessa käsittämättömän paljon. Muualla skandinaviassa niitä tehdään vähemmän -onneksi, mutta kyllä esim kreikassa niitä tehdään paaaljon vähemmän kuin Ruotsissa. Katsopa vaikka wikistä - itsemurhat ja sieltä alhaalta tilastolinkki maailman itsemurhiin. Samoin masis luvut ovat paaaljon Ruotsia alempana jne. Vaikka kukaan ei edes juuri popsi todellista tilaa kaunistavia ssri lääkkeitä kuten skandeissa.
- - -
Avioeroista alemmas -googlaapa vaikka uutisia. Avioerotilastomme on vaihdellut about 46-55% paikkeilla ja useissa uutisissakin ollaan uutisoitu samalla että avoliitoista päätyy puolet enemmän kuin virallisista avioliitoista.
Kuinka monen avoliiton todella luulet kestävän vaikkapa 30 vuotiaasta 80 vuotiaaksi tässä sinkku ja erokulttuurissa ihan taloinpoikas järjelläkin? Jos siis kirkkohää tyylisistä, hyvin suunnitelluista, konservatiivisemman kansan osan, avioliitoista päätyi tiettyinä vuonna jopa 55%? ...ja esim Hkissä keskiverto avioliitto häineen kestää tällä hetkellä 7 vuotta (löytyy googlaamalla).
- FEMINISMIN ARVOSTELU ON AINOA TABU SUOMESSA -Kreikassa eletään perhekulttuurissa jossa isovanhemmat kuuluvat ydinperheeseen.Siellä ei perhe hajoa sillä tavalla kun siihen kuuluu niin monta jäsentä ja sukupolvea.Lapsi tarvitsee ympärilleen myös muita ihmisiä kuin isän ja äidin.Se on osa lapsen minuutta kun tietää mihin sukuun kuuluu eikä se minuus katoa niin helposti.Meillä avioerossakin tuhotaan lasten ja sukulaisten kanssakäyminen(joskus syystäkin) itsekkäistä syistä ajattelematta että sen toisenkin suku on ollut osa lapsen elämää monta vuotta.Ne on lapselle silti arvokkaita ihmissuhteita.Mutta niin surullista kun se onkin lapsesta tehdään vielä riitojen välikappale.Ei ihme että haluaa kuolla.!Yksinäisyys on pahempaa kuin mikään muu.Se tunne ettei ole arvokas ja tärkeä kenellekään.kun poikani löysi mukavan tytön hän sanoi että tuntee taas itsensä ihmiseksi.Eikö elämä ole sitä varten?Ollaan ihmisiä toisillemme.Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi.
- hdsgdgfdfgff
= lasten ja miesten pahoinv... kirjoitti:
Kunnioitan syvästi vapaata länsimaalaista keskustelua ja suomi24 ylläpitoa joten en ala täällä "chattaamaan" tämän enempää.
- - -
- - -
- FEMINISMIN ARVOSTELU ON AINOA TABU SUOMESSA -LUEPPA uudestaan kirja Mies vailla tasa-arvoa!! Luin kirjan ja pidin siitä, vaikka et pidäkkään siitä, että pidän siitä!!
Sinulla on aivan ihana tapa nimitellä naiskirjoittajia aivottomiksi apinoiksi jne.. Se kertoo sinun tunneälystäsi ei meidän! - ....
Nielaisit syötin kirjoitti:
Kuvitteletko että itsemurhatilastojen suhde on yks yhteen feminismi tilastojen kanssa? Pöh. Menkää femakot saharaan ja perustakaa sinne oma luvattu maanne.
On silkkaa typeryyttä kuvitella, että jompi kumpi sukupuoli itsessään olisi syyllinen tai syytön parisuhde ongelmiin tai itsemurhiin. Yksilöistä nuo kaikki ihmissuhde ongelmat johtuvat, itsemurhat ovat enemmänkin vain seurausta.
Neropatit luulevat että seurauksen penkominen ratkaisee asiat, mutta jättävät syyn kokonaan vaille huomiota. Miksi paikkaat haavaa, jos et ensin hoida haavoja aiheuttavaa tekijää kuntoon.
Feminismi on yhtä hyvä lääke ongelmien poistoon kuin kolmannen valtakunnan tapa poistaa yhteiskunnasta epäsopivia jäseniä. Sellaista ihannoit siis?
Joten ääliö apina nainen, et sinä ainakaan mikään neropatti ole, mutta mitä muuta voisikaan kaltaiseltasi katkeralta typerykseltä odottaakaan.Turhaan miehet itkee, ettei saa pillua tyttöystävältään/vaimoltaan, jos ei ole itse valmis tekemään mitään sen eteen!
Nainen, kun ei mieskään jaksa yksin olla hellivänä osapuolena avoliitossa/avioliitossa. Molempien pitää osallistua siihen.
Ajatus siitä, että eläisi miehen rahoilla elämänsä, on erittäin typerä. Kyllä nyky aikana naisen pitää tulla toimeen omillaan. Jos olettaa, että saa putsattua miehen joka avioliitossa, se on väärin se. Entä, kun ei ole enää miestä joka rakastuisi sellaiseen naiseen? Naisen kannattaa hommata kunnon koulutus/työ, niin ei tarvitse olla RIIPPUVAINEN kenestäkään.
Vaihtamalla vaimo/mies toiseen, ei elämä sillä paljoa parane. Kaikissa meissä on huonot puolet, mutta eri ihminen pitää jotain tiettyä vähemmän huonona puolena kuin toinen. - oletkohan...
Nielaisit syötin kirjoitti:
Kuvitteletko että itsemurhatilastojen suhde on yks yhteen feminismi tilastojen kanssa? Pöh. Menkää femakot saharaan ja perustakaa sinne oma luvattu maanne.
Joten ääliö apina nainen, et sinä ainakaan mikään neropatti ole, mutta mitä muuta voisikaan kaltaiseltasi katkeralta typerykseltä odottaakaan.terve noiden väitteidesi takana...ihan kaikki ei ole kuulosta oikealta...huh, huh...en ole femakko mutta juttusi ei ole normaalin ihmisen puhetta...
- Katumapäällä
Sitä mä itsekin ihmettelen!!
- Heikki
Että ehtii tehdä palljon lapsia.Saa vaimon kanssa olla illoin ja öin,ei tarvitse vongata kyliltä.Mukavaa on.
- pälpälä
haluan seisoa mieheni rinnalla niin tuulessa kuin tuiskussakin.avioliitto tarkoittaa yhdessä oloa kunnes kuolema erottaa..
mutta eronkin ymmärrän jos rakkaus ei riitä/väkivalta ja jne. - Nainen vm-86
Menemme miehen kanssa naimisiin koska rakastamme, kunnioitamme ja arvostamme toisiamme
- win win
jos erotaan, omaisuuden jakaminen tulee halvemmaksi.
Jos ei erota, saa perintö- ym lesken oikeudet. Lapset ei pysty ajamaan pihalle.
Ja tietysti rakkaudesta, johan sitä on testattu vuosikymmenet.- Marenki
Hyvin sanottu, tässä on tiivistettynä se juridinen puoli.
- nuoruuden huumassa!!
sakotetaan, liitto vedellyt viimeisiään jo vuosia, lasten vuoksi muka vielä leikkii kotia....
- Onnellinen vaimo
Menimme mieheni kanssa naimisiin rakkaudesta toisiamme kohtaan. Minulle avioliitto merkitsee rakkauden sinetöintiä, turvallisuutta, pysyvyyttä, luottamusta. Toivon avioliitoltamme sitä, että osaisimme kumpikin vaalia ja arvostaa liittoamme ja yhdessä olemistamme, ja että yhteiselomme pysyisi hyvänä ja onnellisena olosuhteista riippumatta. Tottakai ajat ja tapahtumat muuttavat suhdetta, ja välillä on huonompia ja parempia aikoja, mutta jos suhteella on hyvä perusta, niin se kestää kyllä muutokset ja vaikeat ajat romahtamatta. Hyvää suhdetta ei voi saada ilman molempien osapuolten halua hyvään parisuhteeseen, vaikka toinen osapuoli kuinka yrittäisi, jos toinen laiminlyö.
- eli pakosta
Olimme olleet 14 vuotta avoliitossa, yhteinen osoite, yhteinen asuntolaina (jonka verottaja luonnollisesti hyväksyi vähennyksissä), jne...
Mutta sitten kun työttömyyden vuoksi jouduin hakemaan töitä yli 100 km päästä kotoa, ei verottaja enää hyväksynytkään (edes viikottaista kotona käyntiä) työmatkavähennyksiä sille paikkakunnalle jossa velka-asunto -jonka lainan korot hyväksyttiin- sijaitsi! Eli yht'äkkiä emme enää olleetkaan verokarhun mielestä sama pari kuin aikaisemmat 14 vuotta (kun ei ole lapsia).
Ja pikakäynti maistraatissa, ja johan olimme taas verottajan silmissäkin pariskunta.
Että näin täällä Suomessa. - avioliittoon menossa
Me emme vielä ole ehtineet naimisiin, mutta häät ovat tulossa lähikuukausina.
Meille avioliitto ei muuta mitään, samalla tavalla arkea jatketaan kuin nytkin, se on lähinnä vain juridinen seikka, juridisen paperin allekirjoitustilaisuus, jos nyt näin karkeasti haluaa sanoa. Toki pienen pienet kahvittelujuhlat pidämme, ehkä niitä joku ei häiksi kutsuisi, mutta täytyy kai sitä edes kahvit juoda avioliiton kunniaksi.
Lähinnä menemme naimisiin niistä juridisista syistä, sillä avoliitossa ei ole ollut mitään vikaa. Toki on mukava saada itselle sama sukunimi tulevan lapsen kanssa, kun lapselle muuten laitettaisiin automaattisesti isän nimi. Ollaanpa sitten nimeltämmekin yhtä ja samaa perhettä.
Myös avioliiton juridinen turva on tärkeä meille, ihan tulevaisuuden varalle. Ja kun lapsi on tulossa, niin mikä sen parempi ajankohta mennä naimisiin.
Lähipiirissäni oli kamala tapaus, kun avoliitossa olleen sukulaiseni mies kuoli ja hän ei avopuolisona saanut mitään! Pienen pieni lapsi peri kaiken ja suuri soppa ja byrokraattinen sotahan siitä seurasi, kun 6kk:n ikäinen lapsi ei paljon voi asioistaan ja maatilasta ym. päättää! Tuon tapauksen jälkeen olin enemmän kuin vakuuttunut avioliiton järkevyydestä.
Naimisiin en menisi, jos suhde olisi epävakaa ja minulla ei olisi syviä rakkauden tuntoja miestä kohtaan. Tämän miehen kanssa tahdon elämäni jakaa ja hän myös minun. En voi kuin toivoa, että yhdessä selviämme elämän karikoista ja saamme nauttia myös paljon hyvää matkan varrella. Yhtä hyvin sitä avoliitossakin voi olla helvettiä, kun usein sanotaan, että avioliitossa on helvettiä. Eipä se sitä juridista paperia katso, onko onnellinen vai onneton. Meille se avioliitto kuitenkin takaa turvan tulevaisuuden varalle.- voita...
... naimisissa tai ei.
Varmistelette siis tulevaa eroa... ihan varmuuden vuoksi... että pääset äijän pussille, jos hän lähtee sinun rupsahdettuasi nuoremman matkaan.
Voi, kuulostat niin järkevältä, että ihan juridisista syistä, hoh-hoijaa... Onhan noita kamalia juttuja, niin naimisissa olevilla kuin avokeillakin.
Olisi kiva kuulla, miten kävi teille :) 10-20 vuoden kuluttua. Kuulostaa vaan varsin naivilta. Sori nyt vaan!
- Anonyymi
Menin rakkaudesta naimisiin! Kun toisesta aidosti välittää niin pitää jakaa elämä hänen kanssaan ja pyrkiä siihen että tekee kaikkensa niin myötä-kuin vastamäessäkin
- vainii-in
Kaikkensa voi tehdä myös avoliitossa. Vai oletko eri mieltä?
- hemmoX
Minut painostettiin naimisiin. Ei ollut riittävästi itseluottamusta, rohkeutta ja kokemusta sanoa ei. Olen nyt eronnut ja olen yhä sitä mieltä, että avioliitto on sopimus, josta vain nainen hyötyy.
- täysin
paskapuhetta. Olen naimisissa valitettavasti ja koen että mieheni hyötyy enemmän. Erota kannattaisi mutta en vielä lasten takia halua. Ehkä vielä joskus...ja sitten olen taas onnellinen.
- XoXXOOXXoX
Rakkaudesta nuorena menin naimisiin ja se kesti 20vuotta, kunnes mieheni löysi netistä uuden nuoremman, johon ihastui. Se ei kestänyt kuin vajaan vuoden. Sinä aikana me ehdimme erota ja mulla ei ole enää halua palata yhteen. Koti myyty, luottamus mennyt ja lapsetkin jo sopeutuneet uuteen tilanteeseen. En ole katkera tapahtuneesta, sillä sainhan liitosta kaksi minulle rakasta lasta.
- häät ovat
kivoja! :)
- K-pää
Rahan takia tietysti! ;D
- Yksiavioinen
Menimme naimisiin 12 avoliitto vuoden jälkeen koska rakastamme toisiamme. Ja haluan herätä joka aamu ihanan mieheni kainalosta. Nyt 16 vuotta yhdessä, tiiviisti.
Onnellisiakin avioliittoja ja parisuhteita on, kaikki eivät petä.
Ihan tavallinen suomalainen aviopari.- ...jatkuuvaan..
Ei lopahtanut rakkaus lapsiin,jotka nyt ovat jo aikuisia. 26,5:n vuoden jälkeen ollaan yhä rakastuneita,halaillaan ja suukotellaan joka päivä. Ei tulis mieleenkään pettää...Toki riitojakin on, mutta ne sovitaan - rakentavasti.Ei lopahtanut keskinäinen rakkaus lasten ollessa pieniä. Ei lopahtanut sairauksiin,raha-ja työhuoliin. Meitä pitää kiinni toisissamme se sama rakkaus,joka meidät sai aikanaan avioonkin. Se ei ole muuttunut miksikään. Tai on. Lujittunut.
- Sinkku
vittu päähän niin silloin mennään naimisiin.
- GumMeli-64
menin naimisiin,ensimmäinen liitto kesti n.15 vuotta joka oli vain tekoja siksi koska muutkin tekee niin.
nykynen siippa varmaan olis mun rinnalla ilman liittoakin mutta päätettiin mennä naimisiin koska brokratia on yksinkertaisempaa ja koska ollaan loppuelämä yhdessä. - ajattelu
Mitä ihmeen tekemistä rakkaudella ja avioliitolla on keskenään ????Sehän juontaa vaan juurensa vanhasta ajasta jolloin avioliitosta hyötyivät kummatkin suvut,rahan ja maineen takia...taitaa nyka-aikana olla sellaiset asiat aikas kaukaisia.
Ja ajatellaan uskonnollista puolta, niin kuka oikeesti voi mennä vannoon jumalan ja koko suvun edessä olevansa puolisonsa kanssa kuolemaansa asti yhdessä...EI KUKAAN!- oikeessa!
"kuka oikeesti voi mennä vannoon jumalan ja koko suvun edessä olevansa puolisonsa kanssa kuolemaansa asti yhdessä...EI KUKAAN!"
Täysin samaa mieltä kanssasi. Kukaan ei voi tietää millainen itse tai toinen ihminen on 20 vuoden päästä ja haluaako enää toisen kanssa elää! Tää on vaan faktaa ja siitä kertoo myös avioerotilastot!
Aina voi toivoo loppuelämää yhdessä, mutta sitä ei kukaan voi luvata etteikö avioeropaperit olisi joskus vetämässä. :)
Itse henkilökohtaisesti en tykkää mennä kenenkään häihin, kun en moiseen "lupaukseen" voi uskoa. - sitovia iäti ja aamen
Nimenomaan, lupauksia annetaan liian kevyesti eikä edes pyhä avioliitto ole pyhää, eikä lupaukset ja valat sitovia.
Mitenhän käy, jos sotilasvalan vannoisi yhtä kevyesti ja sitten rikkoisi sen? Saisi raskaimman mukaisen tuomion, tai napin otsaan. Ei valaa pidä vannoa tai jos vannoo, siihen olisi sitouduttava henkensämenettämisenkin uhalla, muuten se ei ole vala.
Koska ketään ei voi tuomita liian kevyesti " annetuista " lupauksista ja vannomisista, on vala, vannominen ja lupaus menettäneet sille kuuluvan merkityksensä. Koko sanamuoto tulisi vaihtaa, ettei se johda merkityksensä menettämiseen. Samalla koko avioliitto systeemin voisi haudata aikansa eläneenä. tai sitten avioon astumisen ehtoja tulisi tiukentaa, elleivät ihmiset itse tajua ettei avioon voi mennä jos myötä ja vastamäkiä ei yhdessä tarvota, meni syteen tai saveen.
Lopussa kiitoskin seisoo, ja joka jaksaa toisen rinnalla olla vuosikymmenet, huomaa jälkikäteen, kyllä kannatti vaikka välillä vaikeaakin oli. Ihmiset kun vanhoina tarvitsevat toisiaan, ja elämänaikana ehtii tulla toistensa ja itsensä kanssa tutuiksi, kunhan vain ei vaihda paria turhan tiuhaan. Yksiavioisuudella on kannattajansa, mutta myös moniavioisuudella. Entistäkin tärkeämpää olisi oppia tuntemaan toisensa riittävän hyvin, ja mieluusti itsensäkin, ennen kuin avioliittoon ajattelee astua. kihlautuminen riittää vaikka vuosikymmeniksi, mutta sekin on jo menettänyt merkityksensä. Ihmiset itse pilaavat hyvät ja kauniitkin asiat.
- :-)
Siksi, että mieheni on mulle paras mahdollinen.
Siksi, että yksin olen eksyksissä, hän on mun karttani ja kompassini.
Siksi, että ilman mua hän jäisi paitsi kaikesta siitä kauniista ja hyvästä, mitä itse tuon hänen elämäänsä.
Siksi, että hän rakastaa mua juuri tällaisena, on lempeä, pitkämielinen, eikä muistele kärsimäänsä pahaa, vaan nauraa mun kanssa; ei mulle. Ei kulje mun edellä tai takana, vaan mun rinnalla.
Helppo.- eppu 1Z
Muija oli tiineenä enkä muuta keinoa keksinyt saadakseni appiukon perintörahat käsiini.
- Kyllä naiset osaa!
eppu 1Z kirjoitti:
Muija oli tiineenä enkä muuta keinoa keksinyt saadakseni appiukon perintörahat käsiini.
Avioehto ja Avioehto tärkein! Lue tämä kirjoitus!
Rahaa vain ja rahaa ei oikeaa rakkautta!
Siinä huumassa ja kiireessä ei muista kaikkea!
AVIOEHTO ja muija paljaille ja sitten ulos! - eronneelle
Kyllä naiset osaa! kirjoitti:
Avioehto ja Avioehto tärkein! Lue tämä kirjoitus!
Rahaa vain ja rahaa ei oikeaa rakkautta!
Siinä huumassa ja kiireessä ei muista kaikkea!
AVIOEHTO ja muija paljaille ja sitten ulos!joo jos toi on sun käsityksesi naisista ni metsään meni ei enää eletä mitään pula aikaa et meit käsitellään,ku jotain rukkasia ei vahinko vaan oolla hellan ja nyrkin välissä et te miehet voitte mennä niin pitkälle mis ei päivän valoa näy itse olen eronnu ja pitkästä avoliitosta jossa toinen teki oharit monta vuotta et mitä te miehet luulette olevanne valitatte ku pienet kakarat jos ei mee niin,ku haluutte ette muuta ku mamman poikia et menkää vaán itseene pitäkää itsenne miehinä jos teist siihen on no on se hyvä et vaimos on sust päässy eroon ???
- hhhhhhhhhhhhhhhh
eronneelle kirjoitti:
joo jos toi on sun käsityksesi naisista ni metsään meni ei enää eletä mitään pula aikaa et meit käsitellään,ku jotain rukkasia ei vahinko vaan oolla hellan ja nyrkin välissä et te miehet voitte mennä niin pitkälle mis ei päivän valoa näy itse olen eronnu ja pitkästä avoliitosta jossa toinen teki oharit monta vuotta et mitä te miehet luulette olevanne valitatte ku pienet kakarat jos ei mee niin,ku haluutte ette muuta ku mamman poikia et menkää vaán itseene pitäkää itsenne miehinä jos teist siihen on no on se hyvä et vaimos on sust päässy eroon ???
Eiks naisessa sit vikaa ole?
- ronijaroope
hhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:
Eiks naisessa sit vikaa ole?
joo älä ota tätä henk kohtasesti kyl kaks osa puolta tarvitaan en sanonu et ei naisissa oo vikaa kyllä on samanlailla ku teis miehissäkin mut teidän luonnon päälle käy jos tekee mikä ei käy teidän luonnolle jos nainen uskaltaa olla eri mieltä miesten kanssa sä taisit pitää vaimos nyrkin ja hellan välissä hei vaihda sahan purusi ja elä tätä päivää
- Luolamies viitakosta ;))
ronijaroope kirjoitti:
joo älä ota tätä henk kohtasesti kyl kaks osa puolta tarvitaan en sanonu et ei naisissa oo vikaa kyllä on samanlailla ku teis miehissäkin mut teidän luonnon päälle käy jos tekee mikä ei käy teidän luonnolle jos nainen uskaltaa olla eri mieltä miesten kanssa sä taisit pitää vaimos nyrkin ja hellan välissä hei vaihda sahan purusi ja elä tätä päivää
Kawabongaaaaaaaaaaaaa !!!
Sinä Jane , minä pane :)) - ronijaroope
Luolamies viitakosta ;)) kirjoitti:
Kawabongaaaaaaaaaaaaa !!!
Sinä Jane , minä pane :))tuuks jo maan päälle elän kyl tätä kautta mut mis jorpakossa sä elät mietihän vähän
- MENIN..
IHAN PÖLIYYTTÄNI
- naimisissa
näin 30-vuoden avioliiton jälkeen.En tiedä sitä miksi...Näin kuului tehdä.Sitoutuminen,rakastumisen jälkeen rakkaus...se vie eteenpäin.JNE.
- Nimetön
Akka pakotti
- Avioiduin*
Lehmät menee laitumelle-ja armeijaan joutuu..
Avioliittoon "astuin"-n.41 Vuotta sitten, ja sitä Rakkauden matkaa on riittänyt.
Mitä odotuksia minulla on avioliitosta?
-Hyväksymistä, ettei se vanhemeninen kohdistu vain toiseen osapuoleen. (Tosiasioiden tunnustaminen).
-Vaihoehtoja tulee olla molemmilla( Ei raha ole rikkautta, mutta vaihtoehto on).
Mitä ajattelen avioliiton tarkoittavan?
-Toistensa hyväksymistä.(Kyllä sitä reessä istutaan kun on myötäistä, mutta kenen kanssa se takaisin tuodaan?). - naimisissa
Mie taidan olla sellaanen "tilastovirhe". Mie menin nuorena rakkaudesta naimisiin, myö katteltiin sammaan suuntaan ja tehtihin perhe, mies... tai poikaha tuo sillon tais vielä olla... löysi aikanaan nuoremman ja simpsakamman ja lähti niille teilleen.
Toisen ukon kanssa laiton hynttyyt yhteen kun en uskaltannu sannoo "ei käy"... eli pelosta mie sen toisen ukon nain, mut eipä tuo liitto kestännä kolmea vuotta piempään.
Nyt sitte löyty vanhoille päiville vielä uus Rakas rinnalle kulkomaan, ja rakkauesta, rakkauestapa hyvinnii. Vaikka oli aika jollon mokomaan yli-ihmeeseen ku ´"rakkaus" en ennää uskonnukkaa... mut nii se vaa kolahti ja vei vielä vanhan ämmän kantturankii mennessää. Kyllä rakkaus on nii hieno asia. - Ville vaan
naimisiin kun kyllästyin käteen
vetämiseen ja penskojakin olis
mukava olla ja niitähän tuli
Ei tässä ns.rakkautta ole ollut
enkä sitä halua mutta eteenpäin
on menty. - menin
miksi menin naimisiin?
yksinkertaista -tein elämäni virheen. - kamikaze33
niin.Löysin vierelleni ihmisen joka on niin ihana ettei sitä voi olla. Tuossa se kuitenkin on....
- M-44-Omillaan pärjäävä
Ehkä vielä menen naimisiin, ehkä vielä hankin muksujakin.
Mitä odotan avioliitolta? Tavallaan jo kaiken nähneenä ja kokeneena, omat menot pois jo juosseena huomaan odottavani aivan jotain muuta, kuin olisin odottanut liitolta vielä 10 tai 20 vuotta sitten.
Turhat odotukset ovat jo pois mielestä. Nyttemmin osaa jo ymmärtää arvostaa toista ja toisen olemassa oloa arkipäivän elämän asioissa.
Odotukset eivät ole vaateliaat, vaikka rima on aina korkealla. Tietenkin odottaa uskollisuutta, luottamuksellisutta, saman laisia tavoitteita, huumorintajun yhteneväisyyttä, pitkämielisyyttä ja samaahan osaa itsekin osoittaa. Arvostus ja toisen kunnioittaminen ovat ne joita elämä on opettanut. Niitä osaa osoittaa ja samaa tietenkin odottaa toisenkin osoittavan.
sama asia varmaan odotuksilla kuin rakkaudellakin. jos nuorena rakkaus oli roihuava tuli isoola liekillä, nyttemmin rakkaus on vähemmän räiskyvä, mutta sitäkin kuumempi ja ennen kaikkea kestävämpää laatua. Elämä kun opettaa ettei kiireellä ja intoilulla saada kuin nopea nousu ja syöksykierteellä turpa edellä turpeeseen. Aikuisempana ymmärtää, ettei Roomaakaan rakennettu päivässä ja samaa kai odottaa avioliitoltakin, ettei se ole äkkiä yhteen ja sitten ollaan onnellisia ja mitäs sitten tehdään, kun kaikki tuli jo tehtyä???
naimisiin tässä iässä? Ehkä joskus. Lapsia tässä iässä? Ehkä joo, jos neito vain on riittävän nuoi ja haluaa rinnalleen miehen eikä mitään poikaa. vaikka poikiahan me miehet aina omalla tavallaan aina olemme.
Jos en koskaan mene naimisiin, tai lapset jää tekemättä, en sitä sure, sillä sinkkuna on mahdollisuus yhä tehdä kaikkea sitä jota nuorena olisi tehnyt, ei vain silloin ollut rahaa eikä taitoa nauttia olemassaolostaan kuten nyt jo on.
Ehkä joskus sitten. Mitkä ovat odotukset? Että suhde kestää myös arkiasiat, silloin se kestää myös iloisemmatkin asiat ja tavallaanhan silloin elo onkin kuin yhtä juhlaa, arjesta huolimatta tai ehkä just siksi.
Onneksi sentään näytän vielä ikäisiäni 10 vuotta nuoremmalta, joten kun vientiäkin yhä on, ehkä joku joskus ottaa kopin ; ) - Pitäisikö
Pitäisikö koko avioliitto julistaa aikansa eläneeksi ja siten lakkauttaa kokonaan pois ihmisiä kiusaamasta.
ketjua kun lukee, niin muutamien vastauksista päätellen koko avioliitto on nykyään ihan turha juttu. Voihan sitä olla yhdessä, asua yhdessä ja sekstata yhdessä, vaikka avioliittoa ei olisikaan.
Jos avioliitto on vain kulissi, joka ei estä syrjähyppyjä, niin miksi yleensä enää on avioliittoa olemassakaan? Kulissi? Rahan vuoksi? Näytelmää vai keino jolla kuvittelee voivansa omistaa ja hallita toisen ihmisen?- orpo piru
koska olin yksinäinen ja tuli kiltti mies. En ehkä rakastunut tulisesti mutta tuntui mukavalta sitoutua. Sitten tuli lapset ja enää en ollut yksin. Kuinkahan moni menee juuri yksinäisyyden pelon takia naimisiin? Onnea riittää välillä hyvin välillä huonommin, mutta edelleenkään en tohtisi jäädä yksin. Vai uskaltaisinko sittenkin, joskus unelmoin siitä...
- Nyt vapaa
orpo piru kirjoitti:
koska olin yksinäinen ja tuli kiltti mies. En ehkä rakastunut tulisesti mutta tuntui mukavalta sitoutua. Sitten tuli lapset ja enää en ollut yksin. Kuinkahan moni menee juuri yksinäisyyden pelon takia naimisiin? Onnea riittää välillä hyvin välillä huonommin, mutta edelleenkään en tohtisi jäädä yksin. Vai uskaltaisinko sittenkin, joskus unelmoin siitä...
Menin naimisiin kun paloi pohjaan.
Silloinen tyttöystäväni sanoi käyttävänsä pillereitä, niin hän käyttikin mutta rauhoittavia!
Nyt olen eronnut ja tyhmä pentu on aikuinen
sekä äitinsä tavat omaava eli pillerit maittaa
kaljan kanssa.
- blondeistablondein72hki
sitä ihmettelen itsekin.
- Bambamela
Olen ollut joskus naimisissa.Eroaminen oli helpotus.Voisin mennä joskus samanhenkisen kanssa ja sopimuksella kaikesta selvitään ja elämän loppuun asti.
- Sanni-73
18-vuoden koe- aika päättyi ja halusimme kaikkille saman sukunimen. Onhan siinä sekin,et jos toiselle käy huonosti ennen toista, ei tartte aatella toisen rahallista pärjäämistä ainenkaan. Rakkaus ennenkaikkea!!!
- eronnu
jaa jos olisi ollut tää järki niin ois jäänny menemättä sitähän luullaan et on autuasta ku pääs himasta pois olin ihan kakara ku menin naimisiin mut metsään meni no sain ainaski 3 ihanaa lasta jotka ovat tosi rakkaat ja oon saannu 5 lasten lasta jotka ovat mummin kullat no nyt sit kökötän yksin ja nautin
- tavan mukaan
Rakastuttiin, ihastuttiin, lapsi oli tulossa, mentiin naimisiin, olimme epäkypsiä kumpikin ja toinen todella mustis....lopulta tuli ero, helopottava ero....menkää naimisiin ja olkaa onnellisia, sellaisiakin liittoja on olemassa onneksi, muuten menis uskottavuus, koko tätän sympioosiin :) En ole katkera, edes exälle, hän meni jopa kihloihin ja varmaan täss joskus myös uudeleen naimsiin, itse katselen, en halua enää samaa "soppaa", vaan olen mielluummin vapaa ja saan uusia ystäviä. Naimisiin en mene enää ikuna,yksi liitto riitti, sen verran riitaisa oli ero ja tavaroiden jakaminenkin,joten pysyn kannalla, etäsuhde, tai sitten ei sitten sitäkään :) Uskon avioliittoon edelleenkin, mutta se ei vain ole enää mun juttu, mie olen sen kokenut, nähnyt ja tuntenut,enkä enää lähde samaan "rumbaan", onnellinen voi olla ilman avioliittoakin ja ehkä paremminkin.
- Suomalainen mies
Perhe on yhteiskunnan perussolu. Koti uskonto ja isänmaa. Tätä lausetta ei pidä unohtaa. Ei en ole minkään puolueen kannattaja, mutta avioliitosta( ei avoliitosta) se lähtee käyntiin.
- Selkeästi
Suomalainen mies kirjoitti:
Perhe on yhteiskunnan perussolu. Koti uskonto ja isänmaa. Tätä lausetta ei pidä unohtaa. Ei en ole minkään puolueen kannattaja, mutta avioliitosta( ei avoliitosta) se lähtee käyntiin.
Siksi perheiden "kertakäyttöisyys" aviolliittoina onkin rikkomassa kokonaista yhteiskuntaa josta ilmiot ja ajan toiminta on selvää seurausta.
- pian historiaa
Suomalainen mies kirjoitti:
ihan roskaa.
- "pengotaan"
pian historiaa kirjoitti:
ihan roskaa.
Aivan niin roskaa on! Mutta miksi niitä pengotaan? Siellä on yleensä se "perussakki" .
Eli avioliitot voi olla historiaa mutta mikä on vaihtoehto? Millainen - Vaihtoehtona parempi
"pengotaan" kirjoitti:
Aivan niin roskaa on! Mutta miksi niitä pengotaan? Siellä on yleensä se "perussakki" .
Eli avioliitot voi olla historiaa mutta mikä on vaihtoehto? MillainenHyvän panokaverin kanssa homma jatkuu ja otetaan aina uusiksi, surkeeta seksia antavaan ei toiste viitsi kadota.
On ihan hyvä tapa olla parisuhteessa yhden kanssa jos se toimii, mutta toiselta ei voi vaatia samaa. Jos on monta suhdetta samaan aikaan, se ei ole keneltäkään pois, kunhan tauteja ei levittele eikä ei toivottuja lapsia pane alulle. Mulla on kolme seksikaveria, ei mitään sitoutumisia eikä lupauksia ( jotka kuitenkaan eivät pitäisi tai niiden vuoksi tulisi vain riitaa joskus ).
Joten hyväksi havaittu tapa, yksi tai useampi suhde samaan aikaan toimii. Ketään ei kuitenkaan voisi omistaa, joten avioliitto on turha. Avio vain erehdyttää kuvittelemaan että toisen voi hallita ja pitisikin pystyä hallitsemaan " sillä olemmehan naimisissa "
Kun annetaan papin edessä lupaus, se tulee myös pyrkiä pitämään, muuten se on vain valhe.
- Kunnioitus
Arvojen vuoksi olen mennyt naimisiin! Lapsien kasvatusympäristön sekä vastuunkannon vuoksi sekä että, jaan kunnioituksella pulison kanssa yhteiselämää.
Rakentuen ja kasvaen ajan myötä hyväksyen sitä mitä se yhteiselämä tuo.
Nyt olen pitkään jo vuosikymmenen huomannut ettei toinen puolisi vaimoni ole mennyt minun kanssa naimisiin samankaltaisista arvoista.
Vaan rahasta jolla hän on pyrkinyt paikkaamaan kaikkia traumojaan sekä unelmiaan.
Siksi avioliitto on osoittautunut hyväksikäyttö sekä rahastus liitoksi. Sillä vastuun kanto on jäänyt itselleni niin lapsista kuin perusarvoista turvastakin.
Asioiden pitäsi muuttua avioliiton stauksena ja siviilisäätynä uudistuen ettei liitot mahdollistaisi toiselle taakaksi sekä peloksi sekä uhkaksi sillä liittot tulisi valimistella kun siihen aiotaan. Eli lakisääteisesti tulisi sopia kirjallisesti sosiaalisesta asemasta eli avioehdolla jolloin yksilöperusturva olisi taattua koska liitot eivät nauti tiedostettuna sen arvopohjaa vaan ne on osittain mekaanisia ja niitä solmitaan kuin puretaankin kuin autonrenkaiden vaihtoa. - ruuanlaittaja
Piti saada hellavahti ja ruuanlaittaja, kun äiti ei ollut enää passaamassa. Kolme lastakin tuo (vaimo) synnytti ja käy ansiotöissä. Ihan hyvin on mennyt 27 vuotta eikä tuo vaihtamalla parane. Loppuun asti ajattelin mennä. Katsotaan (yhdessä) kaikki kortit! :))
- kyyninen
Tuo on kyllä pahimman luokan paskapuhetta etteikö muka vaihtamalla parane. Jos suhteen aikana tapaa henkilön jonka kanssa menee kemiat yhteen paremmin kuin olisi koskaan uskonut kenenkään kanssa tapahtuvan, se todellakin paranee vaihtamalla.
- P.P..........ö
oli aikas neste,pitoinen päivä. Vasta kolmen päivän päästä tajusin menneeni naimisiin.
- vaimo -87
menimme naimisiin rakkaudesta ja halusta olla yhdessä. sain saman sukunimen kun pojalla ja miehellä, mikä oli myös minulle tärkeää.
ei me mitään tarkempia ja syvällisempiä perusteluja naimisiin menollemme olla mietitty. - Olennainen kysymys.
En olisi voittanut tai saanut elämääni mitään uutta, ellen olisi mennyt naimisiin. Siis jos olisimme vain jatkaneet yhdessäoloa sillä tasolla, missä olimme ennen avioliittoa.
Miksi lähdetään matkalle? Miksi ei vain jäädä kotisohvalle?
Matkalla voi kokea jotain uutta, muokata arvojaan ja maailmankuvaansa, murskata ennakkoluulojaan, kokea elävänsä. Niin voi avioliitossakin.
Toisaalta elämä on matka, ja aviopuolisoni on matkakumppanini. Meillä on jo yli neljännesvuosisadan matka takana, paljon yhteisiä muistoja ja tuotoksia. Ja aina haluamme kokea jotain uutta. Yhdessä.- naimisiinmeno
parisuhdetta muuta.
Teillä olis varmaan ollut ihan yhtä mukavaa, vaikka ette olisi menneetkään naimisiin!
- m53
Luulin että saa useammin kuin poikamiehnä. Nyt tiedän miten vähällä ukkomiehet joutuvat tulemaan toimeen.....
- näin...
Halusin koko perheelle yhteisen sukunimen - lapsia meillä ei vielä ole mutta kun niitä tulee niin on jo homma pohjustettu. Ja lisäksi helpottaahan se tulevaisuudessa yhteisen omaisuuden kiemuroita, ei tarvitse erillisiä papereita askarrella asunnosta tms.
Minulle sillä oli myös tunnetason merkitystä ja lisäksi tiesin sen ilahduttavan sukuani, mutta olisin voinut elää avoparinakin jos puolisoni olisi sitä jostain syystä erityisesti toivonut.- Naisten hommia
Kuinka moni onkaan mennyt naimisiin ja sitten saanut uuden nimen. Kun ero tulee, nainen ei vaihdakaan tyttönimeään takaisin. Miksi ei? Neljä tuttua naista on suoraan sanonut, että nykyinen nimi on hienompi. Yksi perusteli sentään, liikaa vaivaa kun kaikki henkilöpaperit yms. pitäisi uusia.
Mietinkpä tuota. Jos nimeni olisi vaikkapa Virta, menisin naimisiin ja nimeksi tulisi Seppälä. Eron jälkeen en varmasti haluaisi enää kantaa exän nimeä. Kuinka moni nainen kuitenkin pitää miehensä nimen, vaikka mies ei enää ole naisen mies.
Herää kysymys, onko tuollainen tapa myös tapa kiusata ja alistaa miestä vielä eron jälkeenkin? Ikään kuin kiusallaan pitää miehen nimi? Lyödä vielä kerran jo lyötyä?
Lakiuudistus pitäisi olla, että avioliiton jälkeen tulisi myös sukunimestä luopua, jonka avioliiton solmimisen myötä on saanut tai ottanut. Eihän kyse ole mistään tittelistä, mutta ei avioeronnut ole sama kuin avioliitossa, mutta kuitenkin on verrattavissa naimattomaan. - edellinen kirj.
Naisten hommia kirjoitti:
Kuinka moni onkaan mennyt naimisiin ja sitten saanut uuden nimen. Kun ero tulee, nainen ei vaihdakaan tyttönimeään takaisin. Miksi ei? Neljä tuttua naista on suoraan sanonut, että nykyinen nimi on hienompi. Yksi perusteli sentään, liikaa vaivaa kun kaikki henkilöpaperit yms. pitäisi uusia.
Mietinkpä tuota. Jos nimeni olisi vaikkapa Virta, menisin naimisiin ja nimeksi tulisi Seppälä. Eron jälkeen en varmasti haluaisi enää kantaa exän nimeä. Kuinka moni nainen kuitenkin pitää miehensä nimen, vaikka mies ei enää ole naisen mies.
Herää kysymys, onko tuollainen tapa myös tapa kiusata ja alistaa miestä vielä eron jälkeenkin? Ikään kuin kiusallaan pitää miehen nimi? Lyödä vielä kerran jo lyötyä?
Lakiuudistus pitäisi olla, että avioliiton jälkeen tulisi myös sukunimestä luopua, jonka avioliiton solmimisen myötä on saanut tai ottanut. Eihän kyse ole mistään tittelistä, mutta ei avioeronnut ole sama kuin avioliitossa, mutta kuitenkin on verrattavissa naimattomaan.Minun tyttönimeni ja uusi nimi ovat molemmat perhinteistä Virtanen - Korhonen -linjaa niin että nimen hienoudesta ei ainakaan meillä ollut kyse :) Itse asiassa yleisempään ja ehkä "tylsempään" vaihdoin. Ja en tosiaan ole miettinyt mitä eron jälkeen nimellä tekisin, kun se ei ole suunnitelmissa... mutta varmaan mahdolliset lapset ja heidän sukunimensä monilla vaikuttavat ratkaisuun.
- petosta koko juttu
Naisten hommia kirjoitti:
Lakiuudistus pitäisi olla, että avioliiton jälkeen tulisi myös sukunimestä luopua, jonka avioliiton solmimisen myötä on saanut tai ottanut. Eihän kyse ole mistään tittelistä, mutta ei avioeronnut ole sama kuin avioliitossa, mutta kuitenkin on verrattavissa naimattomaan.Kiva kuulla että muutkin ovat pitäneet avioeronkin jälkeen miehen sukunimen. KÄytännön syyt ovat kyllä omalta osalta ratkaisseet asian, kun sattui syntymään lapsikin avioliittoon. Lapsi on nyt aikuinen mutta köyhä kun olen, en halua nähdä moista ylenpalttista vaivaa vaihtaakseni takaisin nimeen jota a en missään tapauksessa halua b se on kallista eli minulla ei ole siihen varaa c minut on tunnettu tämän nimisenä parikymmentä vuotta joten d miksi hitossa tarvitsisi vaihtaa nimi ja alkaa taas selittämään sitäkin vielä että miksi nimi vaihtui..miksi taidetyössä on eri nimi kuin postilaatikossa.. jne e kun ei kerran ole menossa toista kertaa naimisiin vaikka haluaisi jolloin se nimi ei vaihdu uuteen vaikka halua olisi mutta f miehet joihin tykästyn tai joita kohtaan eivät vaan ole olleet kerta kaikkiaan aviomiesainesta, kaikissa tapauksissa on ollut tyystin eri syyt.
- Siksi menin naimisiin
Jos olisin jättänyt sen tyhmyyden tekemättä, olisin luultavasti paljon onnellisempi. Onneksi tajusin erota. Kakka pysyy kakkana, vaikka ajan myötä ehkä haju lähtee.
- onnellinen ....
Tavattiin, ihastuttiin, molemmilla lapset, kummatkin yksin huoltajia.
Muutettin yhteen, ostettin talo. Tehtiin yhteiset lapset ja mentiin naimisiin...
Rakkautta sen täytyy olla... =)
Yhteistä taivalta toivottavasti jatketaan hamaaseen tulevaisuuteen.
Tässä on hyvä olla nyt, ja aina toivottavasti. Miksi menin, kun en edes halunnut? Irwinillähän on kipale tähänkin aiheeseen.
Rouvahan se aiheesta ratkutti, niin kauan, että kyllästyttyäni sanoin että: "Vaikka huomenna, jos se sinua helpottaa! Minä en pappia kaipaa omaan makuuhuone-elämääni!" Amusella oli pappi ovella! ...tana!
Pikavihkimys!- Hidas ero?- Kusettaja Skotterudista
Minut tunsi kaikki naiset kaupungin
Ja minä kaikki naiset tietenkin
Charmia riitti vaikka jakaa muillekin
En tiedä minkälainen oli Casanova aikoinaan
Mut sanon teille vaan
Että jotain kyllä tiesin minäkin
Mä vannoin etten koskaan mene naimisiin
En rahojani tuhlaa sormuksiin
En koskaan helly naisen kyyneliin
Mut surullinen on laulun loppu, arvaatko sen
Mä ostin sormuksen
Lopun laululleni silloin sanoin "tahdon"
Mut surullinen on laulun loppu, arvaatko sen
Mä ostin sormuksen
Lopun laululleni silloin sanoin "tahdon"
En kerro kuinka jouduin naimisiin
Ehkä viimein hellyin naisen kyyneliin
Tai vaimon tuomiin pieniin kaksosiin
Irwinin lauluja. Elämän ohje miehille. Kyllä Antti ja Vexi tiesi mistä laulujaan kirjoittivat.
- huokailija
Kai se on joku riitti mikä pitää suorittaa.
...-Ompahan taas aihe mistä saa kuulla, Ero.
Eka nalkutetan siittä ku ei olla naimisissa ... sit taas sillä jos mokaat nii sit erotaan.
Piiiip!
En suosittele ees hääyön toivossa kenellekkään.
Sinkkuus se on oikee valinta jos oot tullut tänne kattoon mikä on mennyt pieleen.- M-44
Sinkkuus on paras tapa selvitä elämästään helpommalla, varsinkin silloin kun ei hanki myöskään mukuloita. Ei nais-huolia, ei huolia juuri muutenkaan. Jää aikaa matkustella ja voi nauttia elämästään ilman turhia stressaantumisia.
Naisilla on aina miehelle käyttöä, joten nyrkki-kyllikkiin ei tarvitse turvautua, jos joku sellaista kuvittelee.
Avioliitto on menneen talven lumia mutta ennen kaikkea ansa johon miehen ei tule langeta. - Oleellista
M-44 kirjoitti:
Sinkkuus on paras tapa selvitä elämästään helpommalla, varsinkin silloin kun ei hanki myöskään mukuloita. Ei nais-huolia, ei huolia juuri muutenkaan. Jää aikaa matkustella ja voi nauttia elämästään ilman turhia stressaantumisia.
Naisilla on aina miehelle käyttöä, joten nyrkki-kyllikkiin ei tarvitse turvautua, jos joku sellaista kuvittelee.
Avioliitto on menneen talven lumia mutta ennen kaikkea ansa johon miehen ei tule langeta." Mä vannoin en koskaan mene naimisiin... "
Naimisiin sitten joutui kun muija pyöräytti muksut. Ei siis mikään uusi asia.
Pankaa, mutta älkää panko naista paksuksi. Siinä oiva elämänohje, nykykansan sananlasku. - myöskin
M-44 kirjoitti:
Avioliitto on menneen talven lumia mutta ennen kaikkea ansa johon miehen ei tule langeta.toisin päin: Avioliitto on ansa, johon naisen ei tule langeta.
Terveisin aviovaimo, joka kiroaa paskan avioliittonsa joka päivä. Mutta en enää kauaa, sillä aion ottaa eron. - siitä Irwin
myöskin kirjoitti:
toisin päin: Avioliitto on ansa, johon naisen ei tule langeta.
Terveisin aviovaimo, joka kiroaa paskan avioliittonsa joka päivä. Mutta en enää kauaa, sillä aion ottaa eron.lauloikin, jotain eronneista muijista krouvissa istumassa.
- Galluppia vaan
Pitäisikö kieltää avioero, vai avioliittoon meno ( lakkauttaa koko avioliitto ) ?
- petosta koko juttu
Tässä maassa kaikki on hyödykettä hamasta kohdusta hautaan saakka, joten vuokra-avioliitotkin pystyyn ettei tarvi kärsiä samaa naamaa ja persettä liian pitkään. Niinhän työpaikallakin tehdään. Kuoritáan kermat päältä ja heitetään pihalle jos ei naama satu erityisen paljon miellyttämään tai satu kaveri olemaan täysi kultakaivos mielessä jos toisessa.
- menimme naimisiin
kun olimme tunteneet 1,5 viikkoa, eli ihan riittävästi. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Nyt olemme olleet naimisissa 15 vuotta ja hyvin menee. Mitenkäs teillä muilla ?
- Onnellinen Tku
Menimme naimisiin vuonna 1971 ja olemme edelleen saman katon alla. Pahempia riitoja ei ole ollut, mutta pikkuisia tietty kuten joka perheessä. Tällähetkellä mieheni on sairaalassa ja se koettelee häntä kovasti. Hän rakastaa olla kotona ja lekuri eilen sanoi minulle, että mieheni haluaisi tulla kotona käymään kesken hoitojakson. Eli rakastavana vaimona haen hänet yhdeksi yöksi kotiin sairaalasta ja hoito jatkuu sen jälkeen. Jos hoitaa suhdettaan huolellisesti voi pysyä naimisissa näinkin kauan.
- niin niin
viisumin takia
- ehkäpä...
RAKKAUDESTA JA HALUA OLLA TOISEN KANSSA LOPPU ELÄMÄNSÄ!!!
- avoliitossa
ja sen jälkeen naimisiin. syystä että valtio kohtelee tietyissä ääri tapauksissa eri tavalla.
- petosta koko juttu
Avioliitto ei sovellu kuin niille jotka haluavat näyttää muille olevansa johonkin kelvollisia. Onhan se kaunis ja ihanteellinenkin asia joka nimen omaan perustuu rakkauteen ja sitoutumiseen sekä vastuunottamiseen toisesta ihmisestä, mutta kaikki ihmiset eivät ole syntyneet avioliittoon, vaikka saavat lapsia kuten normaalit ihmiset yleensä.
Mielestäni asiasta pitäisikin järjestää televisiossa suuri paneelikeskustelu, jossa olisi eri alojen ja ihmisryhmien välillä hedelmällistä keskustelua aiheesta, johon itellä mennyt loppuelämäksi usko. Juopon velkaisen äijän kanssa kun ei kerta kaikkiaan uskalla mennä naimisiin vaikka rakastaisi tätä. - kerta
Ensimmäisellä kerralla rakkaudesta ja toisella järkisyistä ja kiintymyksestä. Rakkaus on sitten ajan mittaan tässä jälkimmäisessä kasvanut.
- Tinsmith66
että saan todeta vaimoni pettävän minua työkaverinsa kanssa 20:nen yhteisen ja 14:sta aviovuoden jälkeen. Rakkaus ja halu vanheta yhdessä tuon ihmisen kanssa avioon aikoinaan ajoi. Usko rakkauteen säilyi, kohde vaan saattaapi vaihtua.
- <3 <3
oon tienny sen olevan Jumalan säätämä ja löysin oikean miehen, enkä ollut yhtään epävarma asiasta. Rukoilin itselleni aviomiestä ja sain paremman mitä osasin toivoa
- alkukantaheimo
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että avioon mennessäni ajattelin,että jos pappi uudelleen kolmen vuosikymmenen jälkeen kysyisi "tahdotko ottaa tämän puolisoksi",niin vastaisinko uudelleen "tahdon". Edelleen, juuri näiden kolmen näiden vuosikymmenten jälkeen vastaisin tuon "tahdon",ihan sydämestä. Rakkaudesta mentiin naimisiin ja rakkaudesta ollaan kestetty toisiamme ja perhettämme. Rakkaudesta aiotaan olla yhdessä ja naimisissa edelleenkin. Aidosti.
- puolikasukkomies
...jos puolisoni olisi vuosien varrella soitteutunut biseksuaaliseksi, se olisi lentänyt elämästäni ulos kuin leppäkeihäs...en olisi tuntenut mitään ymmärrystä...saati sääliä...
- ämmänen
ja samat arvot veivät väistämättä avioon. =)
Lisäksi olen sitä mieltä että avoliitto ei ole edes mikään liitto, vaan pelkkä avioliiton irvikuva, huoraamista, itsekkyyttä, ja yksityistä prostituutiota, jossa nainen antaa pimpsaa saadakseen taloudellisia etuja ja mies saa panna ilman sitoutumista ja lähteä kävelemään heti kun siltä tuntuu.
Lisäksi häpeäisin silmät päästäni jos olisin julkisesti joku avokkipatja...huhhh...
Olin varautunut elämään yksin koko loppuelämäni mutta toisin kävi kun tapasin miehen, jolle sitoutuminen ja uskollisuus todella merkitsevät jotain.
Avioliitto on haasteellisin ja kaikkein
tyydyttävin yhdessäelämisen muoto, mutta vain silloin kun itsekkyyttä tietoisesti vältetään.
Itsekkyyttähän ovat mm. nalkuttaminen,vaatimus että toinen muuttuisi paremmaksi/haluttavammaksi, vieraan pimpsan/munan haku, väkivalta, huono seksi (ei kiinnosta sängyssä kuin oma tyydytys)...
Kun tulee ongelmia niin katson ensin peiliin, jotta en aina syyttäisi pahasta olostani mun rakastani. - ja mammonan
takia tietysti ei minkään muun takia kantsi mennä liittoon..
- nainen vainen
Menin naimisiin kun halusin olla turvassa ja saada seksiä.
Sain seksiä,(kouluarvosana7) en ollut turvassa,
Hän herkesi väkivaltaiseksi ja lähdin hänen elämästään.
ps.Menin naimisiin 18vuotiaana. Ei kannattanut...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131