tästä kenties on keskusteltu paljon, mutta kysympä kuitenkin. Olen abi ja vihdoinkin löytänyt tämän oman alani, opettajaksi haluan kunhan vielä vikat ylppärit on ensi keväänä ohi. Nyt vain vielä pohdin että mitä tahtoisin opettaa. Aineenopettajaksi siis tahtoisin. Moni aine kiinnostaa ja ajattelinkin kysellä että minkä aineen opettajilla on paras palkka? Onko tietoa? En tietenkään valitse ainettani vain rahan perusteella, mutta olisi kuitenkin mukava tietää. kiitos jo etukäteen vastauksista!
opettajien palkkauksesta...
3
1006
Vastaukset
- perusteena
Älä mieti rahaa perusteena, mieti sitä minkä aineen opettajille on töitä. Erityisen paljon haetaan (poikien) liikunnan ja teknisen työn opettajia ts. pallit on kiva lisä, mutta naisenakin pärjää kummassakin. Noiden aineiden lisäksi matikka ( fyssa kemma) ja kielet sekä musiikki on ihan hyvät vaihtoehdot.
- historia ei kannata
"Suomen yliopistoista valmistuu tarpeeseen nähden liikaa erityisesti historian, uskonnon, äidinkielen ja kirjallisuuden sekä biologian ja maantieteen aineenopettajia. Vastaavasti matematiikan, fysiikan ja kemian opettajista sekä sellaisiksi haluavista on pulaa.
Tämän lisäksi näyttää siltä, että myös joidenkin vieraiden kielten opettajia voitaisiin kouluttaa nykyistä enemmän. Joissakin aineissa - kuten toisen kotimaisen kielen sekä useiden taito- ja taideaineiden kohdalla - valmistuvien määrät näyttävät sen sijaan tarkoituksenmukaisilta."
http://www.utuonline.fi/sisalto/ajankohtaista/aineenopettajakoulutus.html - palkkasi
Katso palkkasi täältä. http://norssiportti.oulu.fi/~mixa/cgi-bin/palkka/index.cgi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670