Saavutettuja asioita:
-ruokavalio hyvä jo 3 vuotta
-alkoholi pois jo 3 vuotta (lähestulkoon)
-liikuntaharrastuksena 2-3 krt viikko jo 3 vuotta
-polttaminen kokonaan pois, olen tupruttanut kylläkin sikaria kolmen lapseni syntymisien yhteydessä
Nyt ei voi valittaa. Hyvinvointi tuntuu ja näkyy. Lapset kiittää. Isi voi toki juoda ykkösoluen tai kaksi joskus. Kyllä paljon voi tehdä valintoja ja nämä valinnat ovat tuntuneet hyviltä. Sen lisäksi asioihin ei saa suhtautua tiukkapipoisesti; kalorimittaus, montako kiloa nousee ym. Pitää olla hauskaa ja viihdyttävää. Aloittamisen synkkyys (liikkuminen esim.) joskus vaihtuu hetken päästä voittamisen riemuksi.
Hyvässä kunnossa
3
713
Vastaukset
elämänmuutoksellesi! Tunnisti tuosta itseni; tupakka ja alko jäänyt ja punttisalilla 3-4 kertaa viikossa pojan kanssa ja ELÄMÄ MAISTUU!!!
Olen kyllä siinä lapsellinen, että salilla tulee vertailtua nuorten tuloksiin ja silloin revin välillä vähän liikaa!! :(
Ikää on jo 50v.
Tsemppiä valitsemallesi tielle!!- Nimetön
Kiitos ystävällisestä viestistä.
t.minä
- Elämä on hymyä
Teettää siis tuo keski-iän lähestyminen näköjään yhdellä jos toisella uudelleen syntymisiä. Olen mies, 44 vuotias, jolle syttyi pari vuotta sitten into taas alkaa liikunta. Ensin reipasta kävelyä, sitten juosten, punttisalia ilman tavoitteita ja lopulta jäi kaljoittelutkin pois, tupakka vähemmälle ja lopulta huomasin välillä pohtivani, miksiköhän ei tajunnut tehdä elämänmutosta jo vuosikymmen aiemmin?
Mikäs tässä elellessä, mieli on pirteä, terve sielu terveessä ruummissa, on vanha sananlasku. Paremmin jaksaa ja vähemmällä levolla selviää, olo on seesteinen ja mieli kevyt, siltikään ei ole laiskaksi oppinut, vaan aktiivisuus on kohonnut.
Parasta oman hyvänolon lisäksi on tietenkin se, kun vastakaisen sukupuolen edustajista muutama on viimeisen vuoden aikana kehaissut " Näytät ikäisiäsi 10 vuotta nuoremmalta " ja " olet nuorekas ikäiseksesi ".
Mikäpä muu kannattaisikaan, kuin ottaa härkää sarvista, eli tarttua itseään niskasta kiinni. Vääntäytyä lenkille tai salille, edes kokeeksi. Siitä se liikunnan riemun kipinä syttyy itsekseen paremman olon myötä, eikä pian tarvitse patistaa itseään, van alkaa jo mieli tehdä päästä liikkumaan, liikunnan puutteeseen tuskastuu.
Tässä sitä vain menee reippaasti eteenpäin kuin poikavuosina, eikä tarvittaessa pieni spurtti ole temppu eikä mikään. Kunpa vain useampi hoksaisi liikunnan merkityksen, jaksaisivat paremmin pitkät ja pimeät syksyt ja talvet, sillä eihän hyväntuulinen jaksa pienistä valittaa ja murjottaa, vaan jaksaa säteillä vaikka vähän vettä vihmookin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408