joo minä löysin meidän tosi vanhan parvekkeen alta kolme melko vanhaa rahaa.siinä oli kaksi kupari ja yksi ehkä hopea kolikko.eli 1.10 penniä vuodelta 1875... 2.kupari 5 penninen vuodelta 1865... ja 3. ehkä hopeinen hyvä kuntoinen vuoden 1788 raha...eli oisko näillä mitään arvoa?
KUPARI
7
738
Vastaukset
1875 on kohtalaisen harvinainen. Ilman kuvaa, josta selviäisi kolikon kunto, on lähes mahdotonta arvioida hintaa. Koska tuon kymmenpennisen hintahaarukka on 5:tä eurosta lähelle tuhatta euroa kunnosta riippuen. Tuosta linkistä löytyy vuoden 1875 kolikko josta maksoin 62 euroa vuonna 2002 http://i10.photobucket.com/albums/a115/cevy/kolikot/10p1875.jpg
Vastaavan kuntoinen vuoden 1865 viisipenninen on hintaluokaltaan 5-10 euroa.
Tuosta 1788 vuoden kolikosta ei pysty sanomaan mitää ilman kuvaa. Veikkaisin ruotsinvallan aikaiseksi kolikoksi, joka menee ohi oman keräilyharratukseni.Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.
- qefeaerwadae
cevy kirjoitti:
Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.
ok...kiitos ku vastasit =D
- Numis...
cevy kirjoitti:
Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.
no en nut tiedä onko noinkaan. Kyllä hopea rahoja voit huolettaa putsata.. Kupari on tosi arka ja sille kyllä piisais tiski aine. Jos paha ja välttämätön niin asetooni.. Pikkusen.
ei hopea rahoista ainakaan arvot ole pudonneet
huoletta topsilla ja hopean kiillotus aineella
putsannu kaikki. Ja kaupaksi on aina käyny
putsasin viimmekI 25pennisen 1876 ja kiillotin vielä kunnolla. sain 1000enemmän kun maksoin..
hopea rahojen osalta paljon mukavampia kattellaa ku on puhtaita ja komeita
kun paskaisia ja rumia. Muut rahat ovat oma lukunsa - Numis...
cevy kirjoitti:
no en nut tiedä onko noinkaan. Kyllä hopea rahoja voit huolettaa putsata.. Kupari on tosi arka ja sille kyllä piisais tiski aine. Jos paha ja välttämätön niin asetooni.. Pikkusen.
ei hopea rahoista ainakaan arvot ole pudonneet
huoletta topsilla ja hopean kiillotus aineella
putsannu kaikki. Ja kaupaksi on aina käyny
putsasin viimmekI 25pennisen 1876 ja kiillotin vielä kunnolla. sain 1000enemmän kun maksoin..
hopea rahojen osalta paljon mukavampia kattellaa ku on puhtaita ja komeita
kun paskaisia ja rumia. Muut rahat ovat oma lukunsa
- s
ostake markka 1865 selwää hopeata, suomen ensimmäinen oma markka taottiin tuona vuonna josten soittoa jos osto haluja p:0449610854
- Tiukkaperse
jaaa eiks se ollukkaan1864? Hheheh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947