Moi minulla on syyrialainen tyttö hamsu sen nimi on Minni On mulla parikin ongelmaa jota en osaa ite ratkasta mutta toivottavasti te osaatte eli kun hamsu kerää ruokaa varastoonsa niin syökö se ne yön aikana mietin aina että annanko hänelle liikaa ruokaa kun katson pesän alle siellä on vähän ruokaa olen tehnyt niin että laitan pesässä olleet ruoat roskikseen.. en ole huom mikään ammattilainen näissä asioissa ja toinen onko totta että näkkileipää ei saa syöttää hamstereille ja jos on mikisi itse olen antanut aina eikä mitään ole tapahtunt... Kiitti jo etu käteen viesteistä
Autakkaa mua!!
8
677
Vastaukset
- Nimetön
Hamstereilla on tapa kerätä ruoka-varastoa, siis luonnossa. Sunkaan hamsu ei oo poikkeus! Hamsut kerää ruokaa kaiken varaks. Ne ei vältämättä tiiä, et ne saa ruokaa heti samana päivänä. Monissa kirjoissa väitetään, et, jotain ruokii ei saa antaa, jollekki eläimelle, mut yleensä, siit ei oo tullu mitää.
- talvikot:
ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.
talvikot: kirjoitti:
ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.
Itse olen ottanut ruokavarastoista talteen vain koskemattomat ruoat. En siis mitään puoliksi syötyjä pähkinöitä tai muuta sellaista. Puhdastahan se ruoka ei enää ole, kun hamsteri on nukkunut sen päällä ja papanoinut sen sekaan. Riippuu tietysti hamsterista, miten siistissä järjestyksessä se pitää varastonsa.
- iines_00
silloin kun mulla oli hamstereita...nii keitin niille kaurapuuroa ( tietty vedessä ja ilman suolaa )
pitivät herkkuna!!
varastoi häkin nurkkiin tai pesäpaikkaan ( ihan normaalia toimintaa ) - ...............
Näkkileipä on ihan turvallista ja itse katson että omillani on aina kuivattua ruisleipää. Jos eivät jyrsi mitään todella kovaa, niin hampaat eivät kulu tarpeeksi.
Anna hamsusi kerätä ruokaa varastoon. Poista esim. muutaman päivän välein mahdollisesti vanha ruoka.
Joku mainitsi puuron; puuro on hyvä tehdä maitoon vaikka mikrossa. Näin hamsu saa kalsiumia ja proteiinia ;) Suolakaan ei ole vaarallista, kunhan sitä on ruuassa vain vähän. - netu96
Kyl se ne syyö, voit vähän välii ottaa nitt pois mut älä iha jatkuvast ;)
- olen..
sitä mieltä, että hamsterin täytyy antaa rauhassa kerätä ruokaa varastoon, koska se on sille luontaista toimintaa ja tuo sille turvaa. Tietystikään ruokaa ei kannata niin paljon antaa, että varasto kertyy todella suureksi. Itse olen vain häkin siivouksen yhteydessä poistellut joitain ruokia, mutta silloinkin jättänyt osan koskemattomaksi.
- nuppuli1
Hamsterit keräävät ruokaa poskissa yleensä pesäänsä koska ne haluu syyä rauhassa (tai ainaki mun vanha hamsteri :)) mut en sit tiiä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164