MUISTO MERKKI ARVO V PALMROHTIN MUISTOLLE

KAUHAJOELLE

Saanko takaisin meneen ajan tuon lapsuuteni leikki kentän,polkuu jota asteelin silloin onnelinen olla mä sain maailman huolista en tienyt en lain.Ole hiljaa mun sydämeeni sillä kohta levon saat lumen valkoisen hagen alla on paikka rauhaisaa.Tän laulun kirjoitti joskus edes mennyt säveltäjä,sanoittaja,maalari ja pappi,Arvo Valte Palmroth(Pappi Valte)Kysyn näiltä joka hoitaa mustalaisen asioita joku mustalais foorumi.Eikö teidän olsi aika jo rahottaa ja pystyttää Arvo Palmroth muisto merkki.Arvo V Palmroth oli ensimäinen säveltäjä ja sanottaja joka tekivät laulun muistojeni ruusut jonka lövytti Anneli Sari ja Taisto Tammi.Se hyväsyttiin vielä ääniteelle joka musta on ihmeelistä koska silloin silti mustalainen ei ollu arvos ja lövy yhtiö näki et siinä on laulu vaik on mustalainen tehnyt vaik ne olisivat kuinka aliarvioinut mustalaista niin ne voinut päästää käsistänsä täydelistä laulua ja sen Tammi laulaa paremin kuin kukaan mut Taisto olikin laulaja eikä niitä tuu toista ja olihan Taisto Tammi PUOLIVUOTTA listojen kärjes vuonna 1963 joka on historiaa et Taisto vainaalle kanssa muisto merkki.Eikä unohdetta Anneli Sari joka laulaa Ranskas mihkä ei pääse kaikki laulajat

19

2507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.ÅKERLUND

kyllä niin hieno ihminen,että jo sen perusteella ansaitsisi muistomerkin

• musiikissa

Arvo Valde Palmrotin laulut elävät ikuisesti. Ne ovat oikeita romanilauluja, joissa texti perustuu elettyyn elämään ja lauluissa ei tapella eikä juopotella. Arvostan syvästi hänen laulujaan ja hän oli myös ihmisenä herkkä syvällinen mustalaismies. hyvä laulujen tulkitsija,
        Ei yhtään huono ajatus hänen muistomerkistään.
        Samoin Taisto Tammi. Hänen laulunsa poikkeavan kokonaan tämän päivän musiikista, vaikka tekniikka oli huonoa siihen aikaan. Hän lauloi sydämestään.
        Henry.N Helsinki

• ALVARI

moon ihan samaa mieltä eikä kukaan osaa laulaa niin hyvin muistojeni ruusuja kun taisto tammi ja muitakin lauluja täydellisen äänen omaava mies.turhan vähän esitetty julkisuudessa eikä otettu huomioon, kaaleitten kuningas laulun saralla

• AGP

taisto tammella olikin täydellinen ääni eikä kukan tosiaankaan osaa laulaa niin hyvin muistojeni ruusuja kun taisto

• huij1

Mistä löytäisin hänen levytyksiään.

• tumma

Itsellä on ne kaikki,oli sukulainen minulle!

• huij1
        tumma kirjoitti:

Itsellä on ne kaikki,oli sukulainen minulle!

Erityisesti Lemmestänsä laulaa leivonen -kappaleesta pidän,samalla sävelmällä on tehty muitakin levytyksiä.Niin hilja virtaa joki,Kevätkoivu.

• Musikantti
        huij1 kirjoitti:

Erityisesti Lemmestänsä laulaa leivonen -kappaleesta pidän,samalla sävelmällä on tehty muitakin levytyksiä.Niin hilja virtaa joki,Kevätkoivu.

Tuo Lemmestänsä laulaa leivonen on todella upea kappale,minunkin lemppari.

• huij1
        Musikantti kirjoitti:

Tuo Lemmestänsä laulaa leivonen on todella upea kappale,minunkin lemppari.

Niin,mistähän tuota levyä alkais etsiä,ylen äänilevystössä olis,muttei saa ladattua.Kuulin ja nauhoitin tuon 70-luvulla kun oli radiotoimittajien lakko,silloin kuli erikoisia levyjä muitakin.Nauhat on vaan kadonneet,tai tulleet päälle nauhoitettua.

• Olen "valkolainen"

Kaiken lisäksi muusikko ja arvostan Palmrothin sävellyksiä kovasti! Ohjelmistossamme on juurikin tuo "Muistojeni ruusut" josta pidetään esiintymistilaisuuksissamme aina kovasti.
      Musta tuo aloite olisi hieno toteutettavaksi! Kannatan kovasti!

• kannatan

ehdottomasti valde palmruut on muistomerkin ansainnut kuin myös taisto tammi ja markus allan

• niin ja

Taisto ahlgrenille

• Kyyllä ranskahan...

...pääsöö laulajaks kaikki jotka vain haluu! Eikä se mein Anneli siellä ole yhtähän kuulusa ja tuttu kellenkään ransakalaiselle! kyllä se kuulusuus rajottuu pelekästähän tänne suameen...jons eres tännenkähän.

• minjyhgy

kyllä senäin on että ei se taisto tammi olllu niin huippu laulaja vaikka niin kovasti puhutaan!

• Tammi Paras

Mä neuvoisin sun menemään korva lääkäriin

• tammi ihan paska

mää veän kuule ite paremmin ko taisto tammi

• Anonyymi

Itselläni oli tilaisuus kuulla kun Arvo-Valte lauloi omia kappaleitaan Helsingissä Vanhalla ylioppilastalolla 70-luvun alussa. Häntä säesti joku nuorimies hanurilla, olisko ollut hänen poika, en sitä muista. Varmaan jonkinlainen muistomerkki ihan paikallaan.

• Anonyymi

Nyt muistan, säestäjä oli pertti palmroth.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt muistan, säestäjä oli pertti palmroth.

Niin oli

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1088
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      677
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60