työpaikkaromanssit kiellettyjä?

ahdistaa...

Onko työpaikkaromanssit kiellettyjä? En ole aikaisemmin joutunut tämmöiseen tilanteeseen, joten en tiedä, onko asiasta jotain sääntöä tms? Kukaan muukaan jolta olen asiasta kysynyt, ei tunnu varmasti asiaa tietävän. Kaikki vaan sanovat että "asiaa ei katsota hyvällä", mitä se sitten tarkoittaneekaan. Nyt olemme joutumassa asiasta puhutteluun, vaikka mitään ei ole edes tapahtunut, ei työpaikalla, eikä sen ulkopuolellakaan. :/ Mitä siis esimies voi meille sanoa?

234

62052

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen osapuoli

tästä puhutteluun joutumisesta myös? Oletko sä nainen vai mies?
      Mitä kenellekään kuuluu kenenkään ystävyys, jos mitään ei ole tapahtunut kerran ja vaikka oliskin niin ei se esimiehelle kuulu. Kyse on siis kateellisten panettelusta.

• alkuperäinen*

Olen nainen. Kuulin asiasta, vaikka asia ei jostain syystä olisi muka saanut kantautua meidän korviimme ennen puhuttelua... en tosin tiedä yhtään miksi! Kerroin tietenkin toisellekin osapuolelle, jotta hän osaa varautua. Esimies aikoo kuulemma syyttää meitä siitä, että häiritsen tämän miehen työntekoa ja hänellä jää töitä tekemättä minun takiani. Tosin emme ole samoissa hommissa, ja näemmekin vain yleensä ennen töitä tai työpäivän jälkeen. :/

• idiootti
        alkuperäinen* kirjoitti:

Olen nainen. Kuulin asiasta, vaikka asia ei jostain syystä olisi muka saanut kantautua meidän korviimme ennen puhuttelua... en tosin tiedä yhtään miksi! Kerroin tietenkin toisellekin osapuolelle, jotta hän osaa varautua. Esimies aikoo kuulemma syyttää meitä siitä, että häiritsen tämän miehen työntekoa ja hänellä jää töitä tekemättä minun takiani. Tosin emme ole samoissa hommissa, ja näemmekin vain yleensä ennen töitä tai työpäivän jälkeen. :/

että muut tykkäävät jos jonkun henk koht romanssien takia joutuvat tekemään myös tämän työt? Romanssit hoidetaan työajan ulkopuolella, oli toinen osapuoli sitten työpaikalta tai ei.
        Haaveilu seis ja hoitakaa työnne.

• yks vaan
        idiootti kirjoitti:

että muut tykkäävät jos jonkun henk koht romanssien takia joutuvat tekemään myös tämän työt? Romanssit hoidetaan työajan ulkopuolella, oli toinen osapuoli sitten työpaikalta tai ei.

siis etkö osannut lukea tekstistä että he näkevät vain ennen tai jälkeen töidrn?? osta lasit ja opettele lukemaan

• jos..
        yks vaan kirjoitti:

siis etkö osannut lukea tekstistä että he näkevät vain ennen tai jälkeen töidrn?? osta lasit ja opettele lukemaan

Esimies aikoo kuulemma syyttää meitä siitä, että häiritsen tämän miehen työntekoa ja hänellä jää töitä tekemättä minun takiani.

Tosin emme ole samoissa hommissa, ja näemmekin vain yleensä ennen töitä tai työpäivän jälkeen. :/ KYLLÄ ON PUHUTTELUN PAIKKA;)

• aikanaan

kuullut että työkaveriin koskeminen on kuin
        eläimeen sekaantumista.Repikääpäs siitä sitte.

• outoa
        jos.. kirjoitti:

Esimies aikoo kuulemma syyttää meitä siitä, että häiritsen tämän miehen työntekoa ja hänellä jää töitä tekemättä minun takiani.

Tosin emme ole samoissa hommissa, ja näemmekin vain yleensä ennen töitä tai työpäivän jälkeen. :/ KYLLÄ ON PUHUTTELUN PAIKKA;)

Jännä, millä tämä esimies voi todistaa väitteensä, jolleivat tyypit edes ole samassa työpaikassa/ tee hommia keskenään.

Kuulostaa vähän oudolta.

• jotain komempaa
        outoa kirjoitti:

Jännä, millä tämä esimies voi todistaa väitteensä, jolleivat tyypit edes ole samassa työpaikassa/ tee hommia keskenään.

Kuulostaa vähän oudolta.

olisikohan sileen et on lääpällään jompaan kumpaan teisttä eikä muuten pystty kuin tuollain yrittää es tellä!!! on han näitä työpaikka romanseja nähty ja kuulltu toiset suhinoi pelkästään töissä ja toiset työ ajan ulko puolella . sit on näitä aviossa asuvia jotka sotkee liittonsa näitäkin on paljon . ymmärän täysin tuon puhuttelu jutun vaikka se ei kuulu kelleen kenen kansa suhinoit !! pää asia on et hommasi hoidat töissä kunnolla etkä haaveile !!! monen työ panos sekoo jos rakkaus iskee se kestää jonkin aikaa ennenkuin laantuu sitä ei itse huomaa jos työpanos menee alaspäin. onhan tietysti niitä pikasia suhteita ja ihastuksi työ paikoilla mut silti on hommat hoidettava töissä. tunen erään joka hyppii suhteesta toiseen ja työ panos tippu sentakia . eikä sentakia ole pidetty työ paikallaan rikko jopa liittoja useesti . homat hoidettiin työ aikana ja töitten ulko puolella. ehkäpä on sileen et pomosi tai esimies mikäse nyt onkin niin katsoo etei tuollasta sattu varmistaa jutun laadun. ei kanata panikia ottaa!!!!!!!!

• tarkkailua
        alkuperäinen* kirjoitti:

ettehän vaan chattaile netinkautta

• Manukka
        alkuperäinen* kirjoitti:

Jos rakkaus iskee,niin ihminen kukoistaa eikä työpanos laske vaan päinvastoin on ihanaa päästä aamulla töihin.Missäköhän mahdat olla töissä.Eiköhän olisi esimies vaihdettava vähän modernimmin ajattelevaan ja ajantasolla pysytelleeseen.Kun työt hoituu niin yksityisasiat eivät kuulu työnantajalle eikä esimiehellä ole valtuuksia tirkistellä kenenkään yksityiselämää.

• jepulis

Se on miesten mielestä monesti ettei "mitään ole tapahtunut", koska he tuntuvat kokevan pienen koskettelun kuten kellokortijonossa edessä olevan naisen hiusten näpräämisen, hipaisujen yms tarkoittavan ettei mitään ole tapahtunut! Itse naisena sanoisi seksuaalista ahdistelua! Myös nainen voi syyllistyä seksuaaliseen ahdisteluun sukupuolella ei ole merkitystä. Mikään muu ei selitä puhutteluun joutumista kuin että toinen osapuoli ei pidä tilanteesta ja toinen osapuoli haluaa työrauhaa tai yleinen kuhertelu työpaikkan vessassa haittaa pariskunnan tai muiden työrauhaa/vessaan pääsyä... ihan mitä vaan... ei kaikki ole kateellisia...

• mieltä
        idiootti kirjoitti:

eikös se yleensä ole niin että kuormasta ei syödä.

• elävänmiehenleski
        alkuperäinen* kirjoitti:

Kuullostaa jotenkin tutulta...työpaikallasi on ilmeisesti paljon sinkkuja ja elämää työpaikan ulkopuolella ei suvaita. Menetin avioliittoni firman vuoksi...Onko miehesi kenties mun ex...???

• EI VOI
        alkuperäinen* kirjoitti:

Siis rakastumista ei voi estää, ja se on yleensä ihastusta eli työpaikkojena aikaansaannos sen yhteistoiminnan johdosta mikä ei velvoita mitenkään toista eli ei ole vastuussa kuitenkaan.
        Siis se on ihastusta siksi koska rajoittunutta on se mahdollisuus ja siksi se on osittain "kiellettyä ja siksi kiinostavaa".

Siksi se on yleensä "sopimatonta" mutta muu salarakas ym pikkujoulu "rypeminen" tuntuu olevan sallitua!!

Ahdistus johtuu itsesätä ei työpaikasta eikä työkaverista ja ahdistust amikä joh tuu itsestä ja omista tunteista ei pitäisi työpaikan olla mitenkään vastuussa.

Ahdistus tulee hoitaa ja työ ja suhteet ominaan työajan ulkopuolella.

Tiedän erään työpaikan missä johtajat rakasteli alaisten kanssa ja olivat täten rakastelijoita keskenään kaikki oli naimisissa tahollaan ja pettivät työpaikalla puolisoitaan.

Hyss hyss oli miten asiaa "hoidettiin" koska oli johtajista kyse.

• TuttujaJuttuja
        idiootti kirjoitti:

Voi että osaa olla idiootteja ja lukutaidottomia ihmisiä.

Kateellisten panettelua. Tuttu juttu.
        Rakastuneet näkevät toisiaan ENNEN töitä ja TÖIDEN JÄLKEEN, sanooko se sinulle mitään? Tuo ei ole mielestäni ikinä tarkoittanut, että he hoitaisivat romanssiaan TÖISSÄ. Kuka vitun hullu sitä edes tekee? Edes koulurakastumisia en minä hoitanut koulussa, sillä lukio ja korkeakoulu oli hoideTTAVA oli rakastunut tai ei.

Ne saamattomat pikku paskiaiset siellä töissä puhuu vain selän takana että "puristipa se sen persettä kun kahvia oli tulossa hakemaan" ja "antoi pikku pusun kun ohi käveli tai sanoi JOPA 'HEI VAAN'!" ja pomolle on pakko kertoa kun meitä muita vituttaa se, että jotkut ovat onnellisia, itse kun on naimisissa ja hoitaa seitsemää pikku rääkyvää paskaa kun kotiin menee.. Sen LISÄKSI pitää töissä katsoa kun kaksi ihmistä on onnensa huipulla eikä heitä kiinnosta SINUN ONGELMASI.

....Mutta hyvänenaika.. Eikai pomolle voi sanoa "meitä ärsyttää vaan ku noi kaks on onnellisia" niin TOTTAKAI pitää mennä valehtelemaan, suurentelemaan asioita ja yrittää saada niiden kahden elämä niin saatanan vaikeiksi, ettei edes morjestaa pysty kun ohitse menee!

Paras ystäväni töissä joutui tällaisen kokemaan. Loppujen lopuksi muut työ"kaverit" eivät edes sietäneet sitä, että TAUOLLA edes MORJESTETTIIN! Eikä sitä rakastumista edes näkynyt muulla tavalla kuin niin, että toista huomioitiin vähän enemmän. Kysyttiin otatko kahvia, tuletko ulos tupakalle ja syntymäpäivänä tuotiin töihin lahja.. Minulla oli samanlaista myös tämän ystävän kanssa, mutta olimme samaa sukupuolta joten KETÄÄN EI KIINNOSTANUT ennenkuin tämä kaverini alkoi osoittamaan ystävällisyyttä myös mieheen.. Naiset alkoivat tästä närkästyä.
        Ei työkaveri onnellinen saa olla, ei todellakaan! Jos itseä ei ole aikoinaan onnistanut, miksi toista saisi? Miksi työkaveri saa olla onnellinen kun itsellä on saatanan paskainen elämä ja mieskään ei osallistu sormen heilautuksellakaan lasten hoitoon ja kaikki ruokakin menee naisen pussista kun mies tuunailee moottoripyöräänsä!

Työpaikka on yleensä sosiaalinen paikka. Mikään sääntö ei sano, että sieltä ei saisi rakasta löytyä. Mutta työt täytyy tehdä, mikä ei ollut aloittajan ongelma kuitenkaan, työt hän teki, ja selvästi on kyseessä se kaikkein yleisin työromanssiin liittyvä ongelma: Toisten kateellisuus.
        Sosiaalisissa yhteisöissä on aina olemassa se mahdollisuus, että sieltä löytyy samanhenkinen henkilö. Mikäli hän on myös erittäin mukava ja tuntuu "siltä oikealta" kannattaa siihen tarttua, ei luopua vain ja ainoastaan siksi, että "se nyt vain sattuu olemaan työpaikka, jossa ei saa tykätä kenestäkään".

Samalla tavalla voit rakastua vaikka jalkapallojoukkueesi maalivahtiin tai peräti kapteeniin. Tai lempibaarisi tarjoilijaan. Tai ruokakaupan kassaneitiin.. Miksi nämä eivät olisi "kiellettyjä" samalla tavalla kuin työpaikkaromanssit?
        Työpaikkana voi olla vaikka sairaala, vankila, ravintola tai toimisto.. Tunteilleen harvoin voi mitään mutta työt on silti tehtävä.

Luulen että aloittajan esimies on juuri sitä ajamassa takaa että kun huhut ja kertomukset ovat käyneet liian suuriksi, hän haluaa vain varmistaa että työt tulee tehtyä.

Hyviä jatkoja aloittajalle! Toivottavasti asiat selkenevät :)

• se sille kuuluu
        jos.. kirjoitti:

Älä nyt pelästy ainakaan vaan sano suoraan että se on teidän hek kohta asianne. Jos työt tulee tehtyä niin ei ole mitään sanomista.

• Ota tuosta selko
        jotain komempaa kirjoitti:

olisikohan sileen et on lääpällään jompaan kumpaan teisttä eikä muuten pystty kuin tuollain yrittää es tellä!!! on han näitä työpaikka romanseja nähty ja kuulltu toiset suhinoi pelkästään töissä ja toiset työ ajan ulko puolella . sit on näitä aviossa asuvia jotka sotkee liittonsa näitäkin on paljon . ymmärän täysin tuon puhuttelu jutun vaikka se ei kuulu kelleen kenen kansa suhinoit !! pää asia on et hommasi hoidat töissä kunnolla etkä haaveile !!! monen työ panos sekoo jos rakkaus iskee se kestää jonkin aikaa ennenkuin laantuu sitä ei itse huomaa jos työpanos menee alaspäin. onhan tietysti niitä pikasia suhteita ja ihastuksi työ paikoilla mut silti on hommat hoidettava töissä. tunen erään joka hyppii suhteesta toiseen ja työ panos tippu sentakia . eikä sentakia ole pidetty työ paikallaan rikko jopa liittoja useesti . homat hoidettiin työ aikana ja töitten ulko puolella. ehkäpä on sileen et pomosi tai esimies mikäse nyt onkin niin katsoo etei tuollasta sattu varmistaa jutun laadun. ei kanata panikia ottaa!!!!!!!!

Hehehe sinne sinullekkin vain. Sinä Kannatta opetta kirjotta enneku sinä tule tännnne!!!

• kirjoittaja..
        jotain komempaa kirjoitti:

joo opetele vaika kirjoitamaan ensi. ennenkui yritä kommentoida.

hehehee...

• ei-suomalainen
        kirjoittaja.. kirjoitti:

hehehee...

Suomessa käyskelevänä ulkomaalaisena arvostan juuri sellaista puhekieltä vastaava tekstiä, josta se nykysuomi ilmenee. Kyllä kiejakieltä näkyy muulloinkin joka paikassa..

• Ei matkoja enää.
        idiootti kirjoitti:

En viitsinyt lukea noita aiempia viestejä. Mitä se auttaa?
        Mieheni matkusti sihteerinsä kanssa vuosia.Se Satutti.Miten tällainen voi olla mahdollista, firma maksaa..
        Mutta se kääntyikin onnekseni. Löysin elämäni miehen, tahollani. Aluksi taistelin, hyväksyin tilanteen. Onhan meillä lapset.
        Nyt reissaan tahollani, olen onnellinen. Ja meillä tämä kulissi- avioliitto. Kumpi meistä se onnellisempi...?

• Elämää kokenut
        EI VOI kirjoitti:

Siis rakastumista ei voi estää, ja se on yleensä ihastusta eli työpaikkojena aikaansaannos sen yhteistoiminnan johdosta mikä ei velvoita mitenkään toista eli ei ole vastuussa kuitenkaan.
        Siis se on ihastusta siksi koska rajoittunutta on se mahdollisuus ja siksi se on osittain "kiellettyä ja siksi kiinostavaa".

Siksi se on yleensä "sopimatonta" mutta muu salarakas ym pikkujoulu "rypeminen" tuntuu olevan sallitua!!

Ahdistus johtuu itsesätä ei työpaikasta eikä työkaverista ja ahdistust amikä joh tuu itsestä ja omista tunteista ei pitäisi työpaikan olla mitenkään vastuussa.

Tiedän erään työpaikan missä johtajat rakasteli alaisten kanssa ja olivat täten rakastelijoita keskenään kaikki oli naimisissa tahollaan ja pettivät työpaikalla puolisoitaan.

Kaikki me ihmiset ollaan TASAVEROISIA!!!!!!!!

• työlainen
        TuttujaJuttuja kirjoitti:

Voi että osaa olla idiootteja ja lukutaidottomia ihmisiä.

Kateellisten panettelua. Tuttu juttu.
        Rakastuneet näkevät toisiaan ENNEN töitä ja TÖIDEN JÄLKEEN, sanooko se sinulle mitään? Tuo ei ole mielestäni ikinä tarkoittanut, että he hoitaisivat romanssiaan TÖISSÄ. Kuka vitun hullu sitä edes tekee? Edes koulurakastumisia en minä hoitanut koulussa, sillä lukio ja korkeakoulu oli hoideTTAVA oli rakastunut tai ei.

Ne saamattomat pikku paskiaiset siellä töissä puhuu vain selän takana että "puristipa se sen persettä kun kahvia oli tulossa hakemaan" ja "antoi pikku pusun kun ohi käveli tai sanoi JOPA 'HEI VAAN'!" ja pomolle on pakko kertoa kun meitä muita vituttaa se, että jotkut ovat onnellisia, itse kun on naimisissa ja hoitaa seitsemää pikku rääkyvää paskaa kun kotiin menee.. Sen LISÄKSI pitää töissä katsoa kun kaksi ihmistä on onnensa huipulla eikä heitä kiinnosta SINUN ONGELMASI.

....Mutta hyvänenaika.. Eikai pomolle voi sanoa "meitä ärsyttää vaan ku noi kaks on onnellisia" niin TOTTAKAI pitää mennä valehtelemaan, suurentelemaan asioita ja yrittää saada niiden kahden elämä niin saatanan vaikeiksi, ettei edes morjestaa pysty kun ohitse menee!

Paras ystäväni töissä joutui tällaisen kokemaan. Loppujen lopuksi muut työ"kaverit" eivät edes sietäneet sitä, että TAUOLLA edes MORJESTETTIIN! Eikä sitä rakastumista edes näkynyt muulla tavalla kuin niin, että toista huomioitiin vähän enemmän. Kysyttiin otatko kahvia, tuletko ulos tupakalle ja syntymäpäivänä tuotiin töihin lahja.. Minulla oli samanlaista myös tämän ystävän kanssa, mutta olimme samaa sukupuolta joten KETÄÄN EI KIINNOSTANUT ennenkuin tämä kaverini alkoi osoittamaan ystävällisyyttä myös mieheen.. Naiset alkoivat tästä närkästyä.
        Ei työkaveri onnellinen saa olla, ei todellakaan! Jos itseä ei ole aikoinaan onnistanut, miksi toista saisi? Miksi työkaveri saa olla onnellinen kun itsellä on saatanan paskainen elämä ja mieskään ei osallistu sormen heilautuksellakaan lasten hoitoon ja kaikki ruokakin menee naisen pussista kun mies tuunailee moottoripyöräänsä!

Työpaikka on yleensä sosiaalinen paikka. Mikään sääntö ei sano, että sieltä ei saisi rakasta löytyä. Mutta työt täytyy tehdä, mikä ei ollut aloittajan ongelma kuitenkaan, työt hän teki, ja selvästi on kyseessä se kaikkein yleisin työromanssiin liittyvä ongelma: Toisten kateellisuus.
        Sosiaalisissa yhteisöissä on aina olemassa se mahdollisuus, että sieltä löytyy samanhenkinen henkilö. Mikäli hän on myös erittäin mukava ja tuntuu "siltä oikealta" kannattaa siihen tarttua, ei luopua vain ja ainoastaan siksi, että "se nyt vain sattuu olemaan työpaikka, jossa ei saa tykätä kenestäkään".

Samalla tavalla voit rakastua vaikka jalkapallojoukkueesi maalivahtiin tai peräti kapteeniin. Tai lempibaarisi tarjoilijaan. Tai ruokakaupan kassaneitiin.. Miksi nämä eivät olisi "kiellettyjä" samalla tavalla kuin työpaikkaromanssit?
        Työpaikkana voi olla vaikka sairaala, vankila, ravintola tai toimisto.. Tunteilleen harvoin voi mitään mutta työt on silti tehtävä.

Luulen että aloittajan esimies on juuri sitä ajamassa takaa että kun huhut ja kertomukset ovat käyneet liian suuriksi, hän haluaa vain varmistaa että työt tulee tehtyä.

Hyviä jatkoja aloittajalle! Toivottavasti asiat selkenevät :)

Juuri niin, että näihin asioihin takertuvat ne, joilla ei ole omaa elämää. Ne katkerat keski-ikäiset uhrit lievittävät omaa oloaan muiden asioiden sorkkimisella.

Työpaikoilla ollaan muutenkin niin tiukkapipoisia. Kaikkea vähänkin poikkeavaa paheksutaan. Erilaisuuden sietokyky on todella alhainen. Jos joku on vähnkään erilainen saati muita parempi, heti pistetään ruotuun jollain keinolla.

Suomalaisten pitäisi oppia ottamaan asiat vähän rennommin ja nauramaan itselleen. Ei elämä oikeasti ole niin totista.

• mieltä
        työlainen kirjoitti:

Juuri niin, että näihin asioihin takertuvat ne, joilla ei ole omaa elämää. Ne katkerat keski-ikäiset uhrit lievittävät omaa oloaan muiden asioiden sorkkimisella.

Työpaikoilla ollaan muutenkin niin tiukkapipoisia. Kaikkea vähänkin poikkeavaa paheksutaan. Erilaisuuden sietokyky on todella alhainen. Jos joku on vähnkään erilainen saati muita parempi, heti pistetään ruotuun jollain keinolla.

Suomalaisten pitäisi oppia ottamaan asiat vähän rennommin ja nauramaan itselleen. Ei elämä oikeasti ole niin totista.

totta totisesti. Kuin susilauma väijyisi sopivaa saalista. Sellasta on meno työpaikallani.

• enemmän
        kirjoittaja.. kirjoitti:

hehehee...

suomen kieltä, kun et sitä kauhean paljon näytä omaavan

• tuollaset
        EI VOI kirjoitti:

pomot ei sovi pomoiksi. Eipä tuollasia alaisiakaan varmastikaan ole yleistykseen asti, asian vierestä kommentoiden.

Omassa päässähän se ongelma toisistaan kiinnostuneilla on. Tosin asian avoimeksi tekeminen vie kaikenlaisen mystifioinnin pois asian ympäriltä ja lakkaa kiinnostamasta niitä, joita asia syystä tai toisesta kiinnostaa. Tarinan loppu saattaa olla viihteellisen kiinnostava, jos työyhteisössä on ollut "kauniita ja rohkeita" tarjolla viihteeksi.

• elämäntuskaaaa
        mieltä kirjoitti:

eikös se yleensä ole niin että kuormasta ei syödä.

Tuo kuormasta ei syödä ja muut aikansaeläneet suomalaiset sananlaskut elämänohjeina sais jo haudata ja syvälle. Missä ihmisiä, siellä inhimillisiä tunteita. Mitä kauheaa siinä muka on? Toinen asia on sitten kateelliset muijat ja juoruämmät.

• 1111111111111
        elämäntuskaaaa kirjoitti:

Tuo kuormasta ei syödä ja muut aikansaeläneet suomalaiset sananlaskut elämänohjeina sais jo haudata ja syvälle. Missä ihmisiä, siellä inhimillisiä tunteita. Mitä kauheaa siinä muka on? Toinen asia on sitten kateelliset muijat ja juoruämmät.

Itseäni ei kiinnosta onko sallittua vai ei, jos nainen on minut söpöydellään hurmannut !!!

• ??
        yks vaan kirjoitti:

Näkevät VAIN ennen ja jälkeen töi.......
        Se ei ole työpaikkaromanssi.....................................

• kommentti.

tilanteeseen jos työt tulee hoidettua. Ja esimiehellä voi myös olla säpinää sen suloisen tähtisilmän kanssa....

• MINÄ50

Kyllä se on näin,että se esimies on ihastunu tähän tähtisilmään.Eihän muuten voi ottaa puhutteluun.

• Vaikka työsopimuksessa ei rakastumista työkaveriin kiellettäisikään, niin kyllä esimies voi "puuttua" asiaan. Ilmeisesti tämä suhde (avoin flirttailu?) häiritsee muita työntekijöitä, jotka ovat kääntyneet asiassa esimiehen puoleen.

• Puhuttelu
        lontoon_tyylit kirjoitti:

Vaikka työsopimuksessa ei rakastumista työkaveriin kiellettäisikään, niin kyllä esimies voi "puuttua" asiaan. Ilmeisesti tämä suhde (avoin flirttailu?) häiritsee muita työntekijöitä, jotka ovat kääntyneet asiassa esimiehen puoleen.

Että joudut puhutteluun, sillä voihan olla että työnantajalla on todella kerrottavaa sinulle, josko hän saisi silmäsi avautumaan sille, että olet joutunut vaikkapa uhriksi. Jospa tämä toinen onkin jo tunnettu täsätä tavastaan työpaikalla, olla auevaara. Kaiken lisäksi, saatat olla rikki itsekin, onko perhe hajoamassa moisen naisten naurattajn vuoksi.
        Eikä samalla työpaikalla jatkossa työ tule onnistumaan, vaikka jatkaisitte. Tiedän tapauksen jossa, toinen siirrettiin kokonaan toiseen pisteeseen työhön, sillä jo työnantajan työn kannalta on vaarallista, että kumppanit ovat samalla työpaikalla, siihen on vankat syyt. Eli kannattaa lopettaa ajoissa, ennenkuin on tuhonnut oman elämänsä kokonaan.

• Itsekin ihastunut

Monta romanssia on tapahtunut monessa firmassa ja useimmat on mennyt jopa naimisiin ja tehneet lapsia.

Esimies voi ottaa kumppanisi puhutteluun siinä tapauksessa, jos työt jää kesken tai ovat myöhässä, hänelle siis ei kuulu kenenkään yksityinen elämä.

Sä voit ottaa yhteyttä liittoon ja kysyä onko tuo mahdollista.

• alkuperäinen*

Tämän pomon käytöksestä olisi muutenkin paljon sanottavaa liittoon, joten eiköhän tämäkin juttu mahtuisi siihen samaan pakettiin. :) Pidän huolen tästäkin eteenpäin että hoidan omat hommani ja muistutan vielä miestä samasta... ja sitten toivon ettei mies säikähtänyt loppuelämäkseen. :/ Aika hyvin kai se kuitenkin tämän otti. :) Mitä kommentoin pomon kyselyihin sitten puhuttelussa? Sanonko että hoidan työni, miehen työntekoa en ole häirinnyt, mutta että muuta en siitä tiedä (kun ei tosiaan olla samoissa hommissa) ja että meillä ei ole mitään romanssia, ja että minulla ei ole aiheesta muuta sanottavaa? :) Pelottaa vaan ihan perhanasti, ku meidän pomo on ihan kauhea akka... ja inhoaa mua jo valmiiksi! x)

• millasta
        alkuperäinen* kirjoitti:

Tämän pomon käytöksestä olisi muutenkin paljon sanottavaa liittoon, joten eiköhän tämäkin juttu mahtuisi siihen samaan pakettiin. :) Pidän huolen tästäkin eteenpäin että hoidan omat hommani ja muistutan vielä miestä samasta... ja sitten toivon ettei mies säikähtänyt loppuelämäkseen. :/ Aika hyvin kai se kuitenkin tämän otti. :) Mitä kommentoin pomon kyselyihin sitten puhuttelussa? Sanonko että hoidan työni, miehen työntekoa en ole häirinnyt, mutta että muuta en siitä tiedä (kun ei tosiaan olla samoissa hommissa) ja että meillä ei ole mitään romanssia, ja että minulla ei ole aiheesta muuta sanottavaa? :) Pelottaa vaan ihan perhanasti, ku meidän pomo on ihan kauhea akka... ja inhoaa mua jo valmiiksi! x)

on nykyään työpaikoilla. Todennäköisesti joku/jotkut kateelliset ovat käyneet kielimässä teistä ja tässä on tulos. Sanot, ettei teidän ystävyys kuulu kenellekään ja että omasta mielestäsi teidän suhteenne ei oo häirinnyt työntekoanne. Äläkä missään tapauksessa hermostu siellä puhuttelussa vaan anna itsestäsi tyyni ja varma kuva. Se on aina puoli voittoa. Tsemppiä.

• Tutulta kuulostaa
        alkuperäinen* kirjoitti:

Vastaa vaan työasiakyselyihin sille pomolles. Sun ei tartte kertoo mitään henkilökohtaisia asioitasi sille. Se saa siitä aseen itselleen jos avaudut. Ole tarkkana. Sanot vaan ettet kommentoi moisiin romanssikyselyihin.

• Ajatukset ovat omiasi
        alkuperäinen* kirjoitti:

JOs esimiehesi sanoo sulle: ajattelet liian paljon harrastuksiasi ja tulevaa lomaa, siihen on tultava loppu! rupeatko matelemaan ja vakuutat että en en enää ajattele mitään muuta kuin työtä, armoa! Tunne oma arvosi, se ei ole sama mitä esimiehesi yrittää sulle tyrkyttää. Eli ainoa oikea vastaus on se, että asia ei kuulu hänelle ja jos työpanoksestasi on jotain huomautettavaa, sen voi sanoa ja korjaat asian. Tuollaiset paskapomot eivät parane koskaan ja sinun tehtäväsi ei ole myötäillä hänen sairasta käytöstään. Joten onnea romanssille!!!!!!!

• että ei kuulu
        alkuperäinen* kirjoitti:

työnantajalle ollenkaan mitä teette työajan ulkopuolella, ja jos ei voi todistaa väitteitä todeksi niin, aika tyhjänpäällä on esimies

Ota yhteyttä liittoon ja kysy sieltä neuvoja

• alkuperäinen* kirjoitti:

pomo on ihan yhtä lätkässä ja kateellinen sulle sen takia.

• joonatan
        alkuperäinen* kirjoitti:

Ei hätää henkilökohtaisiin asioihin puuttuminen on varsin mieletön juttu. (joitan on on esim. juopottelu aiheettomat poissaolot). Työaikana tapahtuva seurustelu jos se haittaa työtä, ei muuten. Ei muun kuin työn ajatteleminen työasikana ole kiellettyä. Ellei sen haittaa työhön ole ilmiselvästi näytetty. Miettiminen on sentään työssä sallittava. Jos edes tällaiseen romanssin aikaansaamaan työtehon alenenemiseen keskustelussa edes viittaa, ei muuta kuin luottamushenkilön juttusille. Semmoinen esimies lähtee kuin leppäkeihäs paikaltaan. (hmmm ellei omista firmaa). Ei esimiesasemassa oleva saa sentään mitä tahansa tehdä (olen ollut aikoinani 38 vuotta esimiestehtävissä). Moinen ei olisi tullut kuuloonkaan missään tilanteessa, Omia antipatioita ei saa sotkea työhön. (tarkoitan että jos esimies olisi kateellinen sinulle) Ei mitään pelättävää sinulla.

• se pomosi
        alkuperäinen* kirjoitti:

viskaa sut kadulle. Sinnehän voit mennä postailemaan ja ansaita leipäs sillä minkä parhaiten osaat; seksillä. Saisit hyödyn ja huvin samalla kertaa.

Luuletsä tosiaan että duuniin mennään jakelemaan tyrkkyp***ua...?
        Taitaa sulla olla aika laho moraali.

Jos tuntisin vastapuolesi muijan niin menisin kertomaan hänelle mitä tapahtuu. Toivottavasti pomosi hoitaa sen puolen.

• toista ei voi omistaa
        alkuperäinen* kirjoitti:

En tiedä oletko jo käynyt puhuttelussa ja vastannut "haasteeseen" mutta lukematta nyt eteenpäin, kirjoitan tähän oman mielipiteeni:
        Kuuntele ensin hymy huulillasi mitä esimies sanoo, kun hän lopettaa kysy "oliko siinä kaikki" ja sen jälkeen sano että kautta aikojen ovat ihmiset löytäneet toisiaan työssäkin, kuinka monia lääkäri-sairaanhoitajaliittoa onkaan solmittu. Hymyile ja säilytä rauhallisuutesi. Siten sanot että mitä ihmettä sinun henkilökohtainen elämäsi tekee muiden rieputeltavana? Anna hänen hermostua itsevarmuuteesi. Lopulta nouset ja varmistat vielä että oliko tässä kaikki ja että toivoisit saavasi elää vastaisuudessa rauhassa ja että nämä lapsellisuudet loppuisivat.
        Se, oletteko tahoillanne varattuja, vapaita tms. ei todellakaan kuulu kenellekään ja jos asian puiminen ei lopu työpaikallasi, soita seuraavaksi liittosi lakimiehelle ja pyydä häntä selventämään esimiehellesi mitä hänen oikeuksiina kuuluu.
        Onnea rakkaudelle tai ihastumiselle :)

• ihana nainen
        alkuperäinen* kirjoitti:

Juu, kamala akka esimiehenä, ei muuta syytä kuin kateus sinun hyvää oloasi kohtaan, ja ehkäpä pieni ihastus ko. miestä kohtaan. Ota ihmeessä itsellesi puolustaja palaveriin, puhutteluun, vaikka juuri liiton luottamusmies. Pyytäkää todisteita, nauhoittakaa palaveri esim. puhelimella tai mp3:lla, jos vaikka esimies tyrii ja puhuu "liikaa!. Älä ihmeessä suostu tuollaisen akan pompoteltavaksi, noita on maailma pullollaa, ja todella harmi, että kukaan ei juuri uskalla puuttua heidän käytökseensä. Mutta miksi ihmeessä tämä esimies ei kutsu teitä yhdessä palaveriin, yhteinen asiahan se on? Ota heti yhteys liittoon tai työsuojeluun!!!

• Työ-läinen
        alkuperäinen* kirjoitti:

Jos esimies on kuullut vain huhuja, ne ovat liioiteltuja. Hän voi olla myös kateellinen tai periaatteessa työpaikkaromansseja vastaan. Välttämättä puhuttelu ei tarkoita mitään vakavaa.

Kannattaa olla rauhallinen ja ystävällinen. Epätodet asiat kannattaa kiistää selkeästi ja myöntää faktat.

Kunhan työasiat hoituvat, ei muu kuulu esimiehelle pätkääkään. Kannattaa kysyä, millä tavalla olet häirinnyt miehen työtä. Pyytää ihan konkreettisia esimerkkejä asiasta. Todennäköisesti hän ei pysty sanomaan mitään todellista haittaa.

Kannattaa olla kohteliaalla, mutta itsevarmalla asenteella liikkeellä. Et ole tehnyt mitään väärää ja olet hyvä työntekijä. Työnantajalle ei kuulu henkilökohtaiset asiat kunhan työt sujuu. Piste.

Jos pomo menee asiattomuuksiin, kannattaa viedä asia pomon pomolle tai liittoon. Kannattaa miettiä muistion tekemistä tapaamisesta tulevaisuutta varten. Asia voi nousta uudestaa nesiin myöhemmin.

• ajatuspoliisi
        Ajatukset ovat omiasi kirjoitti:

JOs esimiehesi sanoo sulle: ajattelet liian paljon harrastuksiasi ja tulevaa lomaa, siihen on tultava loppu! rupeatko matelemaan ja vakuutat että en en enää ajattele mitään muuta kuin työtä, armoa! Tunne oma arvosi, se ei ole sama mitä esimiehesi yrittää sulle tyrkyttää. Eli ainoa oikea vastaus on se, että asia ei kuulu hänelle ja jos työpanoksestasi on jotain huomautettavaa, sen voi sanoa ja korjaat asian. Tuollaiset paskapomot eivät parane koskaan ja sinun tehtäväsi ei ole myötäillä hänen sairasta käytöstään. Joten onnea romanssille!!!!!!!

Tässä maassa törmää näihin "hyvä veli"- systeemillä ylenneisiin luonnevikaisiin pomoihin vielä liian usein.
        Yksi tälläinen laukoi kerran kuolemattomat sanansa: "ei noin saa ajatella". Tämä tapahtui 2000-luvulla vaikka "ajatuspoliisi"systeemi kukoisti jo kuolleessa ja kuopatussa DDR: ssä mutta voi ilmeisen hyvin 2000-luvun Suomessa.. Kun pomotaso on tuolla mallilla, en ihmettele, että maa on lähes konkussin partaalla.

• ei kuulu

esimiehellesi pätkääkään. Et ole selitysvelvollinen yksityisasioistasi.

• enjoy your happiness

Ei onnesi ole keltään muulta pois. Siitähän tässä on kyse, kateudestapa tietenkin.

• OHJASTAJA

- HEVONEN SE ON KIELLETTYÄ RAKKAUTTA

• mummo -

Jos jotain varoituksia tms. tulee, kannattaa heti ottaa yhteys liittoonsa ja pyytää tarkistamaan, voivatko henkilökohtaiset suhteet olla varoituksen paikka.

Epäilen, että varoituksen saa esimies, joka sekaantuu asiaan - olettaen tietysti, ettette ole paneskelleet pukuhuoneessa tai tehneet muuta sopimatonta ajalla, josta työnantajanne maksaa teille palkan.

Mielestäni tämä on myös työsuojeluasia. Ei työnantaja omista palkallistensa sieluja ja henkilökohtaisiin suhteisiin puuttumisen voi mielestäni rinnastaa työpaikkakiusaamiseen.

Kyllä, olen naimisissa työkaverini kanssa ;)

• Ei kai haittaa

Ei kyllä kuulu kenellekkään jos molemmat on sinkkuja.Muuten voi olla eri juttu siis moraalisesti.

• jos olette

Riippuu työpaikasta onko se kiellettyä ja siitä oletteko molemmat sinkkuja. Esim jos koulussa kahden opettajan kesken syntyisi suhde ja toinen tai molemmat olisivat tahollaan suhteessa tulisi rehtorin puuttua asiaan, koska koulussa pitää opettajien käyttäytyä niin kun opettaa ja oppilailta ei mikään pysy salassa. Ja työsuojelun ei pidä missään nimessä puuttua tälläiseen. Jos molemmat olette tehtaassa töissä suhteenne o0n täysin sopivaa.

• En suhteita!

Millä vuosisadalla mahdat elää? Opettajat saavat olla samanlaisia pulliaisia kuin muutkin ja rakastuminen toiseen opettajaan on lähinnä suotavaa.

• ...nähnyt...

Aviopareja on ollut joka ainoassa koulussa jossa olen opiskellut; ala-asteella, yläasteella, lukiossa ja amk:ssa. Miksi he ovat sitten töissä? kuvittelisi sitten heidänkin suhteiden häiritsevän koko koulun toimintaa..

• äititeresa???

Mielestäsi kansankynttilöitä siis koskee edelleen viktoriaanisen ajan puritaaniset moraalikoodit. Opettajien pitäisi siis aina ensin ajatella 24/7, myös yksityiselämässään, oppilaiden ja heidän vanhempien mahdollista tuomiota, kun elävät omaa ainutkertaista elämäänsä. Enpä ole moista soopaa aikoihin kuulut.

• jo 4x pappa

Tein kuten se USAn pressa Bill C joka muhinoin sen sihterinsä Monican kanssa, eli löysin työkaveristani oikean Enkelin, rakkaan vaimoni ja nyt on menossa vasta/jo 40 s avioliittovuotemme, enkä niistä päivääkään vaihtais tai pois antaisi.

• Pohdiskelija minäkin

Ei ole rikos. Eihän niille tunteilleen mitään voi. Mutta, rakasta "vain etäältä", jos vastapuoli on varattu tai itse olet. Esimerkiksi katseet eivät loukkaa ketään. Jos olette vapaita, silloin ei esteitä ole :)
      Esimiehelle ei pitäisi olla mitään sanomista tästä aiasta, paitsi työstänne. Mahtaakohan rakastumisenne estää työpanostanne jollakin tapaa?

• rakastunut työkaveri

...kiellettyjä. On vaikeaa olla rakastunut työpaikalla. Mutta minkäs teet, kun oppii tuntemaan toisen niin hyvin, kun päivät pitkät näkee, ja on tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Sitä vaan rakastuu...

Ei muuta kuin onnea teille!
      Pitäkää kiinni toisistanne!

• pikkujoulussa

Ihastuin pomoni vaimoon 1983 pikkujoulussa,sain
      lopputilin ja hyvän vaimon itselleni,vuotta myö-
      hemmin vielä firman nimiini

• Emppu71

ja sitten heräsit Texwilleri naamallasi, housun etumus märkänä ja lähdit töihin.

• oli yli kymmenen

vuotta romanssi työpaikalla erään rouvan kanssa.

Ei ole mitään hienompaa piristettä ikävän työpäivän lomassa kuin "lounaspano" kerran pari viikossa.

Pokan on syytä pitää työasioissa.

• hyihyi

Rakastua saa, mutta ei varattuihin! Siinä pilataan sitten monen ihmisen elämä ja perheet jos varattuun kosket!

• kuuluvan pomolle

jos työkaverit toisiinsa rakastuu.

Vaikka tiedänkin pariskunnan joka rakastui työpaikalla, niin nainen vaihtoi työpaikkaa. Koska heidän rakkauttaan ei katsottu "hyvällä"

Mut ei kai tossa mitään lakia ole

• jn19vk

Tietysti,jos olette molemmat vapaita. Jos vaikka vain toinen naimisissa,silloin lopetatte suhteen. Ainahan voi rakastua mutta vastuu pitää kantaa, vastuu aikaisemmista sitoumuksista, puolisosta ja lapsista. Heitä EI tuhota, EI !

• suhteestasi

kysyt heti milloin sitä on naitu viimeksi(tuskin vastaa;) ja sanot et ei sunkaan suhteet ei kuulu pomollesi

• osaatte...

pitää työt ja huvit erillään, kenelläkään ei ole varaa sanoa asiasta mitään. Seurustelu ei saa häiritä työntekoa.

• mamina

Oletteko molemmat vapaita rakastumaan toisiinne vai onko teillä kenties molemmilla tai toisella suhde jo ennestään? Näin saadaan loppumaan toi spekulointi sallitusta ja ei sallitusta seurustelusta.....Näin yksinkertaista se on.

• joonatan

Nämä eivät kuulu työnantajalle. Eikä ne voi eikä saa vaikuttaa mitenkään työnantajan ja työntekijän väliseen luottamukseen. Tämän täytyy tietää myös työnantajan edustajien (esimiesten tai -naisten)

• kokeillut olen

mikä ihmeen Sallittu seurustelu,käsitykseni on ,että jos kaksi aikuista ihmistä tykkää toisistaan,niin miks ei seurustelisi,vaikkakin oisivat kumpikin tahoillaan ns. suhteessa.en minä ainakaan usko siihen lauseeseen,Hän on se ainoa oikea.

• nainen s-m

onko osapuolet varattuja?
      vastuuta, pitää muistaa että aina joku vahingoituu,aviopuoli,lapset, suku, onko se sen arvoista?

• mutta.

Joku vahingoittuu, sydämiä särkyy, omaisuuksia jaetaan. Surullista ja osapuolten pitää näitä asioita punnita. Mutta kuuluuko se esimiehen vastuulle? Itse en ottaisi hommakseni kahden aikuisen täyspäisen ihmisen yksityisasioiden käsittelyä.

• Pomo

Aina on ollut ja tulee olemaan ihastuksia työpaikoilla,itsellä kävi myös niin että ihastuin naispuoliseen työkaveriin jonka kans olemme vähän ihmetelleet; että mites nyt näin kävi ja ihastus on molemmin puolista, ihmeempää ei ole tapahtunut meidän välillä vaikka olemme käyneet yhdes ulkona työajan jälkeen ja tulemme käymään jatkossakin. Tällaisen asian kanssa vaan täytyy ottaa päiväkerrallaan ei siinä muu auta. Onneksi meidän työpaikalla ei ole seläntakana paskan jauhajia..osa varmaan tietää meidän välisen "romanssin"...eikä meillä ole aikaa työaikana jäädä pitämään toisiamme kädestä kiinni kun täytyy hoitaa työasiat, eli tiedän miltä teistä tuntuu. Kukaan ei voi kieltää ketään ihastumasta toisen,..... p.s. "Yksi elämän syvimmistä salaisuuksista on siinä, että minkä ikinä teemme toisille on todellakin tekemisen arvoista." ....hanny bunny

• Nimetön

Moikka
      Olen saman kokenut kahdesti. Ole varovainen sen sanon vain. Asia eteni Fo... Me... nimisessä yrityksessä näin.. (myyvät mainostilaa luetteloihin)
      Ihastuin uuteen myyntiedustajaan joka tuli taloon. Aloin neuvomaan häntä työasioissa ja monessa muussakin asiaan liittyvässä.

Myöhemmin suhde tiivistyi ja naispuolinen työkaverini alkoi ehdotella yhteisiä hetkiä työn ulkopuolella.

Ympärillä olevat työkaverit rupesivat pilkkaamaan ja jakamaan neuvojaan sekä sabotoimaan alkavaa suhdettamme..

Aina kun yritimmekin puhua keskenään 4 kk:n aikana saimme huorittelua ja muuta panettulua ja painostusta osaksemme..

Suhde heikkeni siinä määrin että emme enää pystyneet enää edes puhumaan keskenämme. siinä pelossa että meitä kiusattaisiin.

Suhteeseemme tuli mustakkaisuutta jonka ihastukseni purki pussaamalla väärää miestä pikkujoulujuhlissa. Minä poistuin lyötynä miehenä paikalta.

Seuraavana työ aamuna ihastukseni pussauksen kohde vakuuttivat moneen otteeseen ettei heidän välille ollut muodostustunut mitään vakavampaa..

annoin anteeksi ja kerroin s-posti muodossa ihastukselleni tunteeni. Tästä seurasi yhä pahempaa ja entistä pahemtuvampaa kiusaamista minua ihastusta kohtaan.

Katsoin paremmaksi että nyt olisi aika hieman vetäytyä ottaa etäisyyttä ihastukseeni ja ehdotin hänelle kaveruutta.

Ihastukseni suuttui minulle tuosta ja kertoi minulle että kyllä hän minulle kaverit näytän.

15min myöhemmin minut kutsutaan neuvotteluhuoneeseen esimieheni taholta syytettynä lähimmän työkaverin intimiteetin luokkauksesta syytettynä.

yritin puolustella ja kaivaa asiaa mutta minua ei kuunneltu syytettiin ja huudettiin vain että valehtelen.

Sain kaikki perustelut käteeni ja niitä läpi käydessäni. mulle vain sanottiin että asia on käsitelty ja jokin ihminen voi kauheasti suuttua kun kaveriksi haluataan oikea sanamuoto olisi pitänyt olla työkaveri.

Sain siis kirjallisen varoituksen törkeästä intimiteetin loukkauksesta kutsuessani työkaveriani kaveriksi...

Näin siinä voi myös käydä...

Tämä johti minulla yli vuoden kestävään masennukseen ja ahdistukseen. enkä ole siitä vielä tänäkään päivänä täysin selvinnyt yli..

Maailma on sairaspaikka ja vielä sairaampia ovat epäpätevät esimiehet..

• joonatan

Työkaverin ympärillä ovatkin monen jutun sotkeneet. Tämmöisiin vihjailuihin ja neuvoihin ei oikeastaan voi puuttua ennenkuin ne alkaa työilmapiiriä haittaamaan. Silloinkin ovat aika vaikeita selvitetäniä. Mutta esimies ei saa moiseen syyllistyä.

• Grahni

päästä liukkaille!?

• sekä kohde on

vapaa, miksi ei saisi ihastua, rakastua jne.Mutta jos olet nms:ssa olet vaarallisilla vesillä ja häviämässä paljon.Vaimo, lapset JNE. VARO!!!

• Irja K.

tuossa otsikossa on! Meidän lapset ei tarvitse moisia nähdä,onko täällä kaikki valvojat perverssejä?

• Yllättynyt

Raju on kuva, ihan ihmisiä eikä barbeja Hihh,hhiiih-miehiä tai muita RUPOTTEJA:::

Joo on nii hirveetä

• kamikaze33

sinnehän se kuuluu....

• rohofeetta

Synti on kansakunnan häpeä

• Jumala

Työpaikkaromanssit on kielletty. Varsinkin saman sukupuolen edustajan kanssa, mutta myös yleisesti ottaen.

• ex pankkilainen

...parisuhteessa asuvien työskentelevän samalla työpaikalla. Esimiehen olisi hyvä muistuttaa tällaisista käytännöistä.
      Muistan pankissa työskelyaikanani erään pariskunnan, joiden ei sallittu työskentelevän samassa konttorissa. Toinen puolisko joutui vaihtamaan työpaikkaa tämän vuoksi. En tiedä onko sama käytäntö pankeissa edelleen voimassa. Aikaa on kulunut ainakin 15 vuotta...

• joonatan

Viimeisen 50 vuoden aikana työlainsäädännösä ei ole kohtaa, jossa täällainen menettely olisi hyväksyttävää. Parisuteesta ei missään ole mainintaa. Miten työtään hoitaa on ainut kriteeri

• 0001

Anna sydämmesi päättää!!

• M_vm67

että suhteen loputtua toinen osapuoli käyttää "ahdistelu-kortin" Sen takia työpaikkaromanssit ovat useimmiten kiellettyjä tai ainakin ei toivottuja.

• Essiboss

eli "yhdynnät työpaikan ulkopuolella" ohjeistukseen. Ja rakentaa teidän katse-esteeksi 3 metriä korkeat ja 20 cm paksut sermit. Pitää välttyä katsomasta työpaikalla vierasta sukupuolta. Työpaikoilla tehdään töitä Kiina/Japani- mallien mukaisesti 16 tuntia päivässä ilman taukoja, eikä vilkuilla vieraita.

• tekemättä

siksi, että päivän mittaan lähettelette ahkerasti e-postia toisillenne?

• Nimetön

sitten on..

• Neuvoja.

varaudu siihen.

• yhden pariskunnan

joka kohtasi työpaikalla ja ainakaan työkaverit eivät tylyttäneet.
      Enemminkin olivat iloisia kun saivat seurata vierestä nuorten rakkaustarinaa.

Tosin nainen olisi mieluummin lähtenyt miehen veljen matkaan. Syystä tai toisesta ei lähtenyt.

• VANKILAAN JOUTUU

RIKOSLAIN MUKAAN ON KYSE TÖRKEÄSTÄ TEOSTA MISTÄ VANKEUTTA VÄHINTÄÄN 2 VUOTTA

• ole jos

..molemmat osapuolet ovat sinkkuja..Eihän se haittaa missä rakastuu,kunhan se ei häiritse työntekoa.

• mmiho

Minusta ei ole kiellettyä. Ei rakastumista pidä kieltää sen perusteella, että ollaan samassa paikassa töissä, kunhan ei puututa toisten työntekoon. Teillä juuri on hyvin että näette töitä ennen tai sitten niiden jälkeen :). Ja kunhan toinen ei ole jo varattu :))

• Kesä 2002

Olen kerran elämässäni rakastunut oikein kunnolla. Tuo maailman ihanin nainen oli silloin läheinen työkaverini ja olimme molemmat naimisissa.

Suhtautuminen työpaikalla oli mielenkiintoinen asia. Suhteemme oli "julkinen salaisuus". Kaikki tiesivät, mutta kukaan ei siitä puhunut.

Se päättyi, koska mutos oli liian vaikea rakkaalleni. Hän palasi takaisin kulissiavioliittoon, koska ei olisi saanut hyväksyntää uskonnollisessa yhteisössä jossa vaikutti.

Silti olen ikuisesti kiitollinen tuosta kesästä. On hienoa tuntea edes kerran elämässään rakastuvansa.

Suhteen loppuminen oli vielä vaikeampi asia työyhteisölle. Yhteisö jakautui minun ja hänen leireihinsä. Sattunesta syystä oma leirini oli paljon suurempi, eikä rakkaani tiedä vieläkään, kuinka paljon tein töitä saadakseni eräät henkilöt hyväksymään hänen päätöksensä välttämättömyytenä.

• mnm

Eihän esimies voi sanoa mitään jos hoidatte työt kunnolla,onkai johdolla muuta tekemistä kun vaania työpaikka romanssia luulisin.Kysy suoraan esimieheltä mitä kiikastaa jos hän puuttuu tämmöiseen.

• johtaa harhaan

Rakastuminenhan on ihan eriasia kuin pikaiset panot esim.työpaikalla.Kuvahan antaa ymmärtää,että rakastuminen=nussiminen,eli ihan väärillä raiteilla.Nussiahan voi ilman rakkauttakin.

• jos rikkoo

Se on väärin, jos minä,jos sinä, tai joku muu menee toisen avioliittoa rikkomaan.
      Jumalan 10 käskyä on unohdettu tässä maailmassa.
      Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa,palvelijatartaan,härkäänsä,aasiansa,äläkä mitään,mikä on lähimmäisesi omaa.
      2 mooses 20 luku ,jossa on kaikki 10 käskyä,jotka on voimassa tänäkin päivänä.Mutta ihmiset kulkevat omia teitään ja se näkyy ympäröivässä maailmassamme tänään kaikkinaisena pahoinvointina.Itse kullekin mietittävää,kun sitä lukee.
      Jumala siunatkoon ja armahtakoon suomen kansaa.amen

• qwewq

Jos himoitsee työkaveria, jatkuva läsnäolo ja mielinkielin esiintyminen kuuluu nykyisin etenkin toimistotyöhön. Naisilla on työasut kaapissaan mistä oma aviomies ei tiedä mitään, jos tietäisi niin ei hyväksyisi niin paljastavia asuja pidettäväksi työpaikalla, useasti naiset ovatkin vain päiväperhosina työpaikoilla, mitä kauniimpi sitä vähemmän hänen tarvitsee tehdä työtä.

• äääöööö

joillakin aloilla voi olla...mutta mietippä elämää mikä jatkuu työpaikka romanssin jälkeen..jos tarina saa v..mäisen lopun kyllä kaduttaa,kun joutuu sen henkilön kanssa samas duunis olemaann...vai kui ???

• weqew

Naidaan säkitpäässä ettei tule jälkeenpäin ongelmia työpaikalla.

• akateeminen nainen

Ihastuin palavasti työkaveriini - naiseen. Meistä ei tullut rakastavaisia, mutta ystäviä kylläkin. Mitä tunteilleen mahtaa? Ja olen onnellinen päästessäni aamulla töihin ;) Uskaltakaa puhua toisillenne, elää ja tuntea.

• leenaliini

Sitähän voi ihastua ja rakastua vaikka työpaikalla,rakkaus ei katso aikaa ei paikkaa.Tarkoitan tällä vapaita ihmisiä, en suhteessa jo olevia...silloin aikuisen ihmisen on rajansa tiedettävä.

• Kieltää

Kateus kieltää asian.

• johan sanoin

juu

• pakkomies

Ei millään pahalla mutta yleensä esimiehet ovat paljon pahempia kuin mitä viestittävät ulospäin ja puhun miespuolisista. He hasitavat jaon paikan ja jos nainen on hetero ja alkaa jonun miehen kanssa esimies joka on mies ja nimenomaan bisnesmies vertailee tilanteen ja tarpeen tullen haistaa mahdollisen jaon. Tarkoittaa että esimies ottaa riskin ja kannattaa varautua pieneen painostukseen. Todennäköisesti lievää kiristystä tulee eteesi ja joudut tosi jänään paikkaan. Jos huonosti käy, tästä tulee pahin painajaisesi. Esimies voi olla myös mustasukkainen. Kaikkein pahin painajainen voi sisältää väkisinmakaamisen johon useimmiten toimistoympyröissä on tehnyt esimies. Kun menet puhuttelun ota joku työkaveri oven taakse odottelemaa. Jos puhuttelu pidetään varsinaisen työajan loputtua, suosittelen kieltäytymään. Mikäli se ei ole mahdollista olet vaarassa, oikeudessa se myös tulkitaan työajan ulkopuoliseksi toiminnaksi ja raiskaustapauksessa voit hävitä jutun todisteiden puuttuessa.

• 0001

Kaikki mikä ei tapa vahvistaa.
      Insijät,peräkammarin porukka ,
      kotiin itkemään.
      Hellyttä ,rakkauta koskaan LIIKAA.

• Hunajapurkilla

Lähetään taas viikon päästä työporukalla Rukalle, ja jokainen tietää mitä siellä tapahtuu

• palavasti

Minä rakastuin palavasti työpaikkamme keittäjättäreen. Mitä väärää on siinä, että ihminen rakastuu? Rakkaus on sokea!

• parisuhteita

Pohdit työpaikkaromanssia ... enpä ole kuullut koskaan, että moinen ois kiellettyä, mutta jotain kähinää/toraa tiedän . Kysymys taitaa pikemminkin olla siitä onko sinun ihailusi kohde kiinnostunut sinusta tai onko töissäsi moraalisaarnaajia ja olet kiinnostunut varattuun henkilöön tai itse olet varattu. Jos olet ihastunut johokin toiseen ja tämä ei todellakaan ole kiinostunut sinuun, mutta ei halua/pysty/pelkää sitä suoraan sanoa niin kyseessä taitaa olla seksuaalista häirintää?!!? Yleensäkin kun moiset romanssit päättyy työssä olo hankaloituu. Toisaaltaan tiedän paljon työpaikkoja, jotka suosii pariskuntia ... he kun sitoutuvat yritykseen monesti parhaiten ja viihtyvät sielä. Toisaaltaan olen törmännyt noihin moraalivartioihin ... heillä ei ole mitään oikeutta tekoihinsa, mutta heillä tuntuu olevan pakko sekaantua toisten asioihin. Yleensäkin vois sanoa töissä tehdään töitä ja kuhertelu jätetään työajan ulkopuolella oli sitten aviopari tai vain pelkkä työpaikkaromanssi!

• Make

Työpaikka romanssit ihan ok musta kunhan tehdään yhdessä sovitulla tavalla. Itselläni ollut suhde sihteeriin, yllätys, ja kivasti mennyt. Ollaan oltu pitkään työpari, joten niin vaan tapahtu eräällä reissulla ja siitä alkoi. Sihteerirouva 44v ja minä 38v joten kivasti mennyt ja sen mies reissaa paljon joten ei tarvitse edes selitellä tai järjestää tapaamisia.

• Kiusautunut

Minä olen kokoenut työkaverin romanssin kiusallisena,kun hellu tuli työ huoneseen piti toisten liueta pois jollain verukkeella. Minä en lähtenyt vaan rakastuneet lähtivät. Ajattelin että tämä on minun työpaikka eikä minun tarvitse suosia heidän suhdetta.

• yksinkertainen vastaus

Yksinkertainen vastaus kysymykseen: Jos työkaveri on jo naimisissa. Muuten ei pitäis olla ongelma?

• kerran voi

Työpaikka romansseista en tiedä,mutta työpaikka sekstailusta sitäkin enemmän.Tuntuu nykyään olevan muoti-ilmiö tuo sekstailu työssä.Ja mikä pahinta,suurinosa sekstailijoista ovat VARATTUJA,siviilissä tavallisia avo-tai avioliitossa eläviä perheenäitejä ja isejä.Itsekin voisin,jos vmäinen olisin,aiheuttaa useammalle pariskunnalle ongelmia,esim.eron tms,jos kertoisin keitä ja missä olen nähnyt "eräiden" pettävän puolisoitaan.

• Töissä ei sähläystä.

Työpaikkaromanssista on siinämielessä harmia jos suhde katkeaa ja on silti katseltava sen toisen naamaa päivittäin.En suosittele.
      Ja erityisen paheksuttavaa se mielestäni on silloin jos toinen tai mahd.molemmat ovat sitoutuneet jo muualle.
      Sellaisesta suhteesta ei koskaan seuraa muuta kuin pelkkää harmia ja tuskaa.

• kun Tämä?????

eihänse esimiehelle kuullu mitä te teette soon yksityisyyteen puuttumista ja sen Loukkaamista.

• pesään

vaan.

• asdasdasdasdasd

No vittu tietysti on kiellettyä saatanan huorat!

• Minä itse!

Mitä se esimiehelle kuuluu,jos löytää toisensa työnmerkeissä...sattuuhan sellaista esim.opiskelu aikanakin jne.!
      Ihan normaalia...Esimiehelläsi ei oo nyt kaikki tikat kotona...taitaa olla kade....älä välitä....anna rakkauden kukkia....!
      Vertauskohteena voit sanoa.....onhan niitä pariskuntia,jotka työskentelee samassa työpaikassa...

• työkaveriin

koska sitten mää oisin homo! ;-)

• juupaon

Se ei tunnu tietävän käyttäytymissääntöjä. On laitonta puuttua kenenkään yksityiselämään. Paitsi jos työilmapiiri on häiriintynyt silminnähden?

• toimintaa----

varsinkin jos työnjohtaja rakastuu lähes koulutasoiseen tyttöseen... näin kuulemma on tapahtunut monelle.. mitäs kun pänksit?

• eivät ole oikein hyvästä

ite ihastuin ammattikorkeakoulussa palavasti meidän luokan tyttöön. Opiskelu meni ihan perseelleen, eikä sitä tullut tunneillakaan keskityttyä opiskeluihin. Kaikki opettajat eivät katsoneet edes hyvällä meidän rakasteluja.
      No lopulta se meni onneksi poikki ja koulu rupes rullaa paremmin.
      Sitten työpaikassani ihastuin palavasti työnjohtajaani, joka sattui olemaan nainen. Aloin saamaan erioikeuksia eri asioissa, jota ylemmät johtajat katsoneet hyvällä. Minut siirrettiin toiselle tuotantolinjalle, jottei mun tarvisi päivittäin nähdä seurustelukumppaniani.
      Omituista sinänsä, että samassa tehtaassa on sellaisiakin, jotka ovat olleet yhdessä jo ennen, kuin pääsivät töihin. Onko se sitten enemmän oikein, jos onnistuu solmimaan suhteensa ennen töihin menoa ja sitten molemmat hakee samasta paikasta töitä?

• Linda63

Kiellettyä se ei ole mutta ei myöskään kovin järkevää

• werty78

Jos suhde haittaa työn tekoa, niin on työnantajalla mielestäni oikeus puuttua asiaan. Työssä ollaan tekemässä työtä, ei seurustelemassa. Ja ehkä jollain alalla voi olla jotain hämäriä soveliaisuussääntöjä.

Eiköhän työpaikalla alkaneet suhteet ole yleisiä ihmisten välillä, etenkin kun työtovereiden kanssa ollaan paljon tiiviimmin tekemisissä kuin omien perheenjäsenten.

Itselläni oli puolitoista vuotta suhde työtoveriin, nyt olemme eri työpaikoissa. Työpaikan vaihtokin johtui muista asioista. En tiedä, tiedettiinkö suhteesta, mutta meidän poikkeuksellisen toverilliset välit oli varmasti havaittu.

On henkilökohtainen asiasi, mitä teet vapaa-ajallasi, se ei kuulu työnantajallesi. Moraalisen vastuun pettämisestä ja pettämisen seuraukset kannat itse.

• -Onnellinen-

Kun vaihdoin työpaikkaa 80-luvun alussa niin siellä tutustuin (rakastuin) ihanaan nuoreen naiseen jonka kanssa olen ollut kohta naimisissa 24 vuotta (29.12.).

Olimme töissä tavaratalossa (eri osastoilla) ja se oli jännää aikaa. Ei siinä pitkään mennyt kun työkaverit huomasivat mitä oli menossa.

Meidän molempien esimiehet olivat asian suhteen tosi ihania eli siltä taholta tuli pelkkää positiivista palautetta.

• Menettää

työpaikkansa,kun suhde ohi ei voi sietää toista,ja vaihdettava työpaikkaa.

• -Onnellinen-
        Menettää kirjoitti:

työpaikkansa,kun suhde ohi ei voi sietää toista,ja vaihdettava työpaikkaa.

Noin voi toki käydä.

Olimme muutaman vuoden samassa työpaikassa jonka jälkeen nykyinen vaimoni ryhtyi opiskelemaan (irtisanoi työpaikkansa).

Sen jälkeen tuli kolmen vuoden sisällä pari lasta ja vaihdoimme samalla paikkakuntaa (vaimo hoiti kotona lapsia).

Tällä hetkellä lapset ovat noin 20-kymppisiä reippaita nuoria ja me olemme vaimon kanssa eri työpaikoissa ja kaikki on ihan hyvin.

• mitään pahaa

ole jos molemmat on sinkkuja. Tiedämpä vaan tapauksia joissa molemmat varattuja ja koko työpaikan ilmapiiri on mennyt täysin kuralle.

• alkaa

eväät loppumaan, vai vieläkö kiännätte ja viännätte. Hienosti koluttu ei siinä mitään:)

Tuli ihan mieleen eräs päivä kun ei tullut otettua sontsaa mukaan ja alkoi satamaan kuin esterin sieltä. Ette arvaakkaan kuinka meni päivä puihin ja arvaa harmittiko. Tuli siitä kaiken lisäksi paha mielikin:(

• Työskentelijä

No toiset sitten taas hyväksyy esimiehistäkin työntekijöiden romanssit ihan tuosta vaan.Itselle työnantaja antoi siunauksensa seukata työkaverin kanssa jos niin mieli,kun kysyin firman politiikkaa asiasta=)...Se saattaa jopa lujittaa ihmisten välisiä muitakin suhteita työpaikalla.Suhteen loppuminen taas on toinen asia.

• puolesta

saisivat mennä firman piikkiin illalliselle! Onhan se hienoa jos työnantaja rennolla asenteella huomiosi kahden ihmisen onnea. Jämpti on näin. Elkää nyt tukehtuko:)

• ¤MARII¤

Meitä molempia alettiin savustaa ulos, kun huomattiin asia. Onneksi päästiin molemmat fiksumpaa elämää viettämään. Nyt ei enään kuitenkaan olla tekemisissä. Entinen työnantaja pikkupomoineen edelleen hieltä haisevina jatkavat peitefirmassa. Hyi kamala mikä hullujen huone se olikaan työpaikkana.

• on monet

työpaikat, ja on niitä kyllä aika pirusti hmm..

• kauan sitteen
        on monet kirjoitti:

työpaikat, ja on niitä kyllä aika pirusti hmm..

erään naapurin "Liisin". Oltiin samassa työpaikassa leipomassa ja kyllä siinä hiki tuli myssyyn joka päivä ja taikinat meni vääriin laareihin tuon tuosta, noh mitäs pienistä jos pullaa tuli vahingossa terästettyä grahamilla. Terveellisempää pullaahan siitä vain tuli;)

• jokaisella tasolla

Olin Suomen suurimmalla ja omasta mielestään kauniimmalla yhteiskunnan tukipilarilla töissä vuosikymmenet.
      Siellä oli jos jonkinlaista sutikauppaa jokaisella orgnisaation tasolla. Jotkut olivat naimisissa keskenään ja työskentelivät jopa samassa huoneessa saman projektin kimpussa eikä mitään ongelmia ollut.
      Kerran joku avasi väärän oven väärään aikaan ja siellä oli iso pomo kädet sihteerinsä tisseissä puseron sisässä eikä sitäkään pidetty oikein minään.
      Mikäli pari äijää ihastui samaan misuliin alkoi tietysti kyräily ja toisen syöminen. Naisten kesken samaan mieheen rakastuninen aiheuttikin suurempia konflikteja. Mikäli pariskunnalla ei ollut kolmatta pyörää kaikki oli ihan normaalia. Naisväki tietenkin seurasi silmä tarkana romanssin kehittymistä. Mikäli joku oli niin hölmö ettei älynnyt itselleen sopivaa seuralaista niin siihenkin löytyi naislaumasta opastajia. Minuakin naitettiin puolelle jos toisellekkin ihan 'oman etuni' nimissä.

• se on

!!!

• kun .

historiaan katsoo, muiden onnistumisia.

useimmiten molemmille käy huonosti, on vain ajan kysymys, koska..

mitä varten sinä töissä yleensä käyt,
      jos olisit omistaja, haluaisitko että kaikki rakastuvat siellä.
      niin eikös sinua kotona opetettu.

• toki

Mikäs siinä jos kaikki rakastuisivat. Lisäisin pikku ehdon jotta tuottavuus ei kärsisi. Jokainen on oman onnensa seppä, ei siinä opetukset auta jos iskee hinku äkkiarvaamatta;)

• Jokainen on
        toki kirjoitti:

Mikäs siinä jos kaikki rakastuisivat. Lisäisin pikku ehdon jotta tuottavuus ei kärsisi. Jokainen on oman onnensa seppä, ei siinä opetukset auta jos iskee hinku äkkiarvaamatta;)

"Jokainen on oman onnensa seppä"

todella totta ja moni luulee eteenpäin aivan liikaa,

55% pareista eroaa ja avoliitoista yli 80%,
        kannata miettiä jos ajattelee yhtä rakkaustarinaa ja yhtä historiaa joskus puolisonsa kanssa muistella.

• HULLU OLE!!!!

Voi hyvä ihminen, miten voit tuollasita ajatella? Älä raukka vaivaa päätäsi itsesttäänselvyyksillä! Oletko muka sitä mieltä, että et saisi tuntea rakkautta sen takia, että rakkautesi kohde on töytoverisi!!! Ja mitä siitä, vaikka olisitte joutuneet "lievinn ongelminn" sen takia, voivatko "isotherrat" päättää että et saa rakstua??? Tiedätkö miksi he sanovat niin? HE eivät luultavasti ole itse tunteneet rakkautta, ja vain ja ainoastaan sen asenteen takia, mikä heillä on, ja sen takia haluavat sulkea onnellisena olemisen toisilta pois. Tee oikea päätös, ja tee kaikkesi ollaksesi onnellinen, elä täysillä tässä hetkessä sillä huominen voi olla huono päivä, JA tärkeintä on, että kuuntelet OMAA sydäntäsi, etkä "rikkaita-herroja,-jotka-istuvat-konttoripöydän-ääressä-pilaamassa-muiden-elämän-määräilemällä!!!!!

• aplodit paikallaan

fiksuimmasta kannanotosta. Tämähän on kuin suoraan "mustavalkotelkkuajan" suomi filmistä.

• tuttuuntunut

Olin rakastavaisten työkaverina aikoinaan. Ensin piti katsoa nuolemista ja muuta nuohoamista kuukausikaupalla.

Sitten kun parille tuli katkera ero niin muiden piti toimia "tulkkina" näiden kahden välillä työasioiden hoidossa.

Kyllä tuli kalliiks työnantajalle maksamaan näiden naima ajasta.

• sulla on jossain..

Voithan ihan varuiksi ehdottaa perustettavaksi uutta vakanssia, saisit varmaan virkahatunkin sussupoliisina:)

• mikäs titteli?
        sulla on jossain.. kirjoitti:

Voithan ihan varuiksi ehdottaa perustettavaksi uutta vakanssia, saisit varmaan virkahatunkin sussupoliisina:)

Olisko titteli pillupoliisi vai mikä?
        Joka firmassa, yhteisössä ja ryhmittymässä näitä kyttäreitä jo on, virkahatulla ja ilman.

• kuin säällä
        mikäs titteli? kirjoitti:

Olisko titteli pillupoliisi vai mikä?
        Joka firmassa, yhteisössä ja ryhmittymässä näitä kyttäreitä jo on, virkahatulla ja ilman.

Hatulla tai ilman -The End

• wefred

Eikö teillä persläveillä ole mitään muuta tekemistä kun kirjoittaa tänne vitun juorupalstalle jotain helvetin paskaa.!?

• ja aikaa oli

sekä kiinnostusta

• on tunneasiasta

Rakastuminen on ihan tunneasia ,ei järjellä sitä voi kontrolloida ,rakastua vai eikö rakastua.
      Jos työkaveriin rakastuu niin ei työnantajan asia ole siihen puuttua muuta kuin siltä osin jos työaikaa kuluu liikaa rakastetun silmiin katsomiseen ja työt on jääneet kakkos sijalle.

• palikoista

Toisilla palikat toimii paremmin, toisilla ne on kulmikkaita ja tökkiihän ne;)

• "IHMETTELEE"

Ei kai siihen mitään lakia ole mutta tyhmäähän se on kyllä. Minä en missään tilanteessa sotkisi töitä parisuhteeseen. Työnteko kyllä kärsii ja onhan niitä kumppaneita työpaikan ulkopuolella. Kunnioitusta työnantajaa kohtaan.

• Maribet

Rakastuin pikku hiljaa töissä pomoon, joka on varattu. Ei mitään pidemmälle ole viety juttua muuta kuin katseita vaihdellaan ja hauskaa meillä on yhdessä. Näin on jatkunut jo monta kuukautta. Rakkautta ei vaan voi estää, kun löytyy se oikea ihminen, joka on samalla aallonpituudella...kyllä olen taistellut tunteita vastaan mutta ei voi mitään. Eipä mitään helppoa ole kun välittää sellaisesta,jota ei saa, ja joka päivä näkee.
      Työkaverit on kateellisia ja miehet huomauttelevat tälle ihastukselleni aika suoraan kaikenlaista ja vähän kiusaavat. Eipä silti oon kokenut sellaista onnea pitkästä aikaa, että se on sen arvoista!

• Tommi

Jep jep, tunteita on kovin vaikea "kytkeä" pois kun törmää ja rakastuu elämässään ihanaan ihmiseen vapaaseen tai varattuun, töissä tai muualla.

• Tilja

Kenen tahansa kanssa voi bylsiä. En tiedä onko se edes rakkautta, mutta toisinaan tykkään.

• hur lum

Eipä tulisi mieleenkään niihin sekaantua.

Mutta jos jollekin onnettomalle ei muuta löydy niin siitäpä vaan sitten - lykkyä tykö !

• on ihan

työpaikkakohtainen tuuri. Meidän työpaikassa onkin eräs erityisen nätti lintu. Eiköhän ne useimmat töissä käy, joskus voi vaan osua saman katon alle!

• Rouva M

eiköhän nuo asiat ole enemmän teidän puolisoidenne murhe kun työnantajan,mikäli aktinne ei tapahdu työajalla/pöydällä.

• pöydät

pidetään puhtaana ennen ja jälkeen niin mitäpä siitä on haittaa. Eiks vaan;)

• Rouva M
        pöydät kirjoitti:

pidetään puhtaana ennen ja jälkeen niin mitäpä siitä on haittaa. Eiks vaan;)

Sinä ymmärsit asian "jujun" ;) kyllä tässä on romanssia ollu jos jonkunmoista(etupäässä harmitonta peliä)ja aina on ollu pääasia se että pöytä pidetään puhtaana niin työnantajakin on tyytyväinen kunnes hänenkin vuoronsa tulee jos ei ole jo ollut.Hätätilassa käy WC tai kaappiin voi piilottaa retkipatjan niin lattiakin käy-kun muistaa lukita oven.Meinasin ihan unohtaa siivouskaapin.

• vanhempien

rakkaustarina alkoi samasta työpaikasta:)

• tuo pitäisi olla

mitenkään harvinaista???? Eihän siinä ole mitään ihmettelemistä.

• Tommi

UKK sai sylvinsä ollessaan VALPOn/SUOPOn etsivänä samoin kuin Sylvikin. Ei sitä sen ajan vanhoillisessakaan Suomessa katsottu mitenkään pahalla, päinvastoin. Harmi vaan, ettei nykyään rakkaudelle anneta juuri mitään arvoa, vaikka lienee parasta mitä pienelle ihmiselle voi elämässään suinkaan tapahtua. Jokainen ymmärtää varmaankin rakkauden arvon, vasta kun kolahtaa omalle kohdalle ja turha silloin on kenenkään ulkopuolisen tulla väliin piipittämään yhtikäs mitään.

• jahekoheko
        Tommi kirjoitti:

UKK sai sylvinsä ollessaan VALPOn/SUOPOn etsivänä samoin kuin Sylvikin. Ei sitä sen ajan vanhoillisessakaan Suomessa katsottu mitenkään pahalla, päinvastoin. Harmi vaan, ettei nykyään rakkaudelle anneta juuri mitään arvoa, vaikka lienee parasta mitä pienelle ihmiselle voi elämässään suinkaan tapahtua. Jokainen ymmärtää varmaankin rakkauden arvon, vasta kun kolahtaa omalle kohdalle ja turha silloin on kenenkään ulkopuolisen tulla väliin piipittämään yhtikäs mitään.

ai rakkauden? ja eiköhän kaikki tiedä että sylvi hiljaisena hissukkana kärsi kekkosen juopottelusta ja pelimiehenä olemisesta?

• normaali mies

Aina jos saa esim pillua duunikaverilta kannattaa käydä naimassa

• allekirjoittaisi tuota

Munaheikit on luku sinänsä.

• tosi nainen

..niin tai jos saa kyrpää työkaverilta niin aina kannattaa naida ;))
        Mutta ei kannata ottaa sitä ollenkaan tosissaan.

• rakastua????

Ainoastaan omaan läheiseen sukulaiseen ei saa rakastua. Mä itse oon rakastunut työkaveriin ja en tiedä onko hän varsinaisesti sitä huomannut. Olen 26vuotias sinkkumies mies ja tää työkaveri on noin kolmekymppinen nainen. Tällä naisella on lapsia mutta en oo varma onko se vapaa. Ainakin jossain vaiheessa kuulin sen olevan sinkku. Tällä hetkellä mielummin etsin naista jolla ei oo lapsia, mutta silti kovasti ajattelen tätä työkaveria. Mitenköhän voisin kertoa tälle selvinpäin suoraan että tykkään hänestä. Pikkujouluissa olen kännipäissäni kertonut suoraan että tykkään hänestä. Hän otti sen lempeesti ja halas mua. Monta kertaa kun näen hänet töissä, alkaa heti ujostuttaa ja kovasti yritän välttää ujouttani. En tiedä varmaks että onko hän itse huomannut ujouttani, mutta jotkut työkaverit on kyllä huomannut sen anomattakin että tykkään hänestä. Välillä hän on tullut juttelemaan kanssani Esim. on kysellyt että mitä tanssipaikkaa suosittelesin hänen äidilleen kun kertoi vievänsä äitinsä lavoille. Kerran hän oli nähnyt minut vapaa ajallaan, mutta en itse nähnyt häntä. Töissä hän tuli kertomaan että näki mut ja selvis ettei asuta kovin kaukana toisistamme. Kerran hän vahingossa törmäsi minuun kulman takaa ja pyyteli lempeesti anteeks ja halas mua keskellä työpäivää. Osaisko joku sanoa kertomukseni perusteella että voiskohan se tykätä musta? Osaisko joku kertoa myös sen että miten voisin kertoa hänelle selvinpäin että tykkään hänestä? Mä oon jotenkin uskomattoman ujo etten pysty kertomaan hänelle suoraan. Oliskohan sopivaa töissä, jos pyydän häntä johonkin treffeille. Mulla on kyllä vapaa aikanani naisten suhteen paljon vientiä, mutta kovasti ajattelen työkaveria ja haluisin ees kerran päästä hänen kanssaan rakastelemaan.

• työpaikkasuhteet on

Sekoilua jo kotielämässä varattuina olleiden kesken. Eli siis HIMOITAAN JONKUN TOISEN OMAA joka on sitoutunut omaan puolisoonsa ja luvannut rakastaa ja kunnioittaa tätä.
        Toki vähäpukeinen flirttailu ja roiskeläppähameet ja stringien reunukset puree työpaikalla. Siksi onkin kumma että kaikilla työpaikoilla ei esimiehet vaadi ASIALLISTA pukeutumista.
        IHAN OIKEIN jos joudutte puhutteluun. Toki tuon huomaa ja AINA se huonontaa työilmapiiriä. Vaikka ko. henkilöt muuta väittää. Sen näkee jo yhdestä katseesta. Pöljiä olette tuollaisen harrastelijat.

• jo nyt on ihme

Kyllä jaksetaan jauhaa rakastumisesta,vaikka näissä asioissa on usein tekeminen ainoastaan oman halun tyydytys.
      Eikös töihin mennä TÖIHIN?
      Jos olisin esimies,potkua perseelle ilman varoitusta joko toiselle tai molemmille,ensisijalla on aina työ ja työYHTEISÖ.
      Ei ole ollut mukava mennä uutena aikoinaan taloon kun ensimmäisenä saa seurata varatun esimiehen ja varatun työntekijän suhdetta ja seuraavana jo kerrotaan kuka on bylsinyt ketäkin.
      Kannattaisi jo huomata että on olemassa työtätekeviä joilla on moraaliakin ja itsekunnioitus.
      Ja nämä ketkä ovat onnistuneet työromansseissaan,te olette todella häviävän pieni prosentti,jotenpa ei anneta väärää kuvaa!

• se on se

kahdeksas kuolemansynti, josta joutuu suoraan helvettiin saamatta mahdollisuutta edes puolustuspuheenvuoroon. eli todellakaan "asiaa ei katsota hyvällä" siellä viimeisen esimiehen pakeilla, saati täällä maan päällä.

epäilen, että joudutte koko ensi viikoksi työpaikkanne käytävälle jalkapuihin ja entiset työtoverinne sylkevät päällenne ohikulkiessaan sekä langettelevat kirouksia yllenne. tämän jälkeen saatte välittömät potkut ilman viimeistä tiliä. lisäksi pankkitilinne jäädytetään, vuokrasuhteenne katkaistaan ja kaikki lainat pannaan välittömään maksuun. ystävät ja sukulaiset hylkäävät teidät ja päädytte jonnekin sillan alle juomaan lasolia.

sitä se väärä rakkaus teettää!

• esmer-1

ei ole kielettyä jos molemmat olette sinkuja ja jos suhde ei vaikkutta työn tekon niin silloin esimiesken ei voi sanoa miten

• eikä näykkää kuha vaa työt tullee tehtyä =)

• muuten

kuuluu ja myös NÄKYY ihan varmana!! On näitä niin monta kertaa eteen osunut. Kuvitellaan, että muut ei tiedä ja varmaan tietää ja teistä puhutaan selän takana ja on puhuttu jo kauan..

• muuten kirjoitti:

kuuluu ja myös NÄKYY ihan varmana!! On näitä niin monta kertaa eteen osunut. Kuvitellaan, että muut ei tiedä ja varmaan tietää ja teistä puhutaan selän takana ja on puhuttu jo kauan..

kellekkää silti on? jos se ei työntekoon vaikuta. siinä poimikoon jokkaine omasta kuormasta jos huvittaa. mutta koti ja työasiat kuuluu pittää erillään silti.

• Kateudesta sinistynyt.

Tietenkin kiellettyä.Voi onnettomia,jotka sattuvat rakastumaan peräti samalla työpaikalla.Nykymeno ei salli sitä.Seksikin näillä perukoilla vähenee koko ajan.Menes(h)tymisen ehtohan Suomessa on omistautua työlleen täysin sydämin.Lämmin yhteisöllisyys on hukattu yhä vaativampaan,tehokkaampaan yksilön työsuorituksen ihannointiin.

• olla oikeammin perisyntimme

suhtautua nöyrästi työpaikan sosiaalisiin kanssakäymisiin. Kannataisi löysätä jossain määrin kuitenkin moraalia ja asennetta kunnioittaen.

• jjjjjjj

kaksi työpaikkaromanssia tällähetkellä, kaikki osa puolet on eronneet entisestä avioliitosta ja menneet työtoverin kanssa yksiin ja ihan virallisesti... toisen pariskunnan nainen eros samassa työpaikassa olevasta miehestään ja vaihto korkeampi arvoiseen mieheen =)

• eti nykyisenä ,on?

"tulostavoittelun aikana"kaikki sisäiset tai jopa ulkoiset,"ylimääräiset" rakkaustarinat alentavat tuotantoa,ja se pel ei "vetele".
      JK.sanoikohan selkeÄSTI?.(No varokaa ainakin pikkujoulujuhlis.Ko asia on käsitykseni mukaan hyvin roblemaattinen.
      JKK.en kyllä tiedä mistä "puhun".

• onkin

tällainen innokkaiden tietäijien uuni;)

• seurata

työpaikallani syntyi romanssi ja olen vaan huomannut,et kumpikin osapuoli on nuutuneet ja mies kyttäilee naisihastustaan ja veikkaan et ei ensi kesää romanssi kestä.

• onnellinen123

Minun mies löyty työpaikalta. samassa työpaikassa on muitaki pareja ja perheitä.

• HASSUKO OLET?

Minkä sille voi jos rakastuu,ja jos niin käy niin hoida asiasi sivistyneesti.Eihän toki työpaikka rakastumiset voi olla kiellettyjä haha hahah hahahah.

• Oletko lapsi?

Jos edes olet työelämässä, niin jossain kaupan kassalla jossa ei ole väliäkään mistään vaikka olisi suhteessa kaikkiin työkavereihisi.

Mutta Suomessa kun on yrityksiä, joissa todellakaan ei katsota hyvällä seurustelua, JOS asianomaiset ovat esim. samassa yksikössä ja seurustelusta voi olla minkäänlaista haittaa työlle. Samaten, jos toinen on esimiesasemassa toiseen nähden, niin suhde on todella monessa firmassa ongelma.

• elokuvasta...

ainahan saa rakastaa kaikkia. työpaikallakin. Vai pitäisikö vihata.Täytyy rakastaa . On pakko rakastaa. On tyhmä keskustelun aihe, tai kysymys.

• alkuperäinen*

Toinen meistä todellakin on varattu, joten siltä osin ymmärrän, että ihmiset paheksuisivat jos meillä olisi jotain sutinaa... MUTTA, kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin mitään ei ole tapahtunut, ei työpaikalla eikä työpaikan ulkopuolellakaan. Juurikin tämän asian takia, että toinen on edelleen varattu. Myönnän kyllä että olen todella ihastunut ja pidän paljon tästä miehestä, ja tiedän hänen tuntevan samoin minua kohtaan, mutta emme aio tehdä mitään väärää, eli sikäli mikäli haluamme edetä suhteessamme, niin tottakai odotamme, että mies päättää ensin edellisen suhteensa. Mutta siis toistaiseksi kyse on todellakin PELKÄSTÄ juttelemisesta, ei mistään työpaikkapanoista, tai mitä kaikkea täällä nyt onkaan väläytelty. :/ Joten en ymmärrä, että mitä puhuttelemisen aihetta on pelkässä juttelemisessa. Emme koskettele toisiamme ohimennen tai mitenkään muutenkaan, vaan juttelemme ihan normaalietäisyydellä. Toki puhumme enemmän keskenämme kuin muiden kanssa, koska tulemme niin hyvin juttuun. :) Mutta juttelut tapahtuvat siis 99% työpäivää ennen ja sen jälkeen. Mies sai jo omat valituksensa, itse odottelen omiani. Häiritsemme kuulemma muiden työntekemistä, sekä omaa työntekoamme... miten se sitten ikinä onkaan mahdollista. :/

• Ehei

Ei, ei ja vielä kerran ei.

• se tuli

Jotkut on kohta kusessa,hehe,ja pahasti,NIMITTÄIN TE KAKSI,ja kaikenlisäksi vedätte siihen muut mukaan,YÄKPHTYI.Johan tuossa kusetetaan 3.tta osapuolta mennentullen,jos suhteessa vaikeuksia se pitäisi lopettaa jo kauan ennen kuin siirtyy eteenpäin,miten typeriä jotkut voi ollakkaan,vakka kantensa valitsee,no himot ne on hiirelläkin

• ..työpaikkaromansseissa?

Mun mielestä työpaikkaromansseissa ei ole mitään pahaa, kuhan molemmat osapuolet ovat sinkkuja, eikä suhde häiritse työskentelyä. En kyllä tajua, minkä vuoksi työnantajasi edes pitäisi teille puhuttelua, jos mitään ei ole edes tapahtunut. Mutta pysytte vaan rehellisinä, niin ei sulla oo mitään pelättävää sen puhuttelun suhteen, kun et kerta oo tehny mielestäsi mitään pahaa.

• rakas rikastaja rikas ra...

Enpä ole kuullut, että tuosta mitään lakia on. Sen sijaan on yksilön oikeutta loukkaavaa, jos joku kieltää työpaikkaromanssit. Kahden ihmisen välinen suhde on intiimi asia, joka ei todellakaan kuulu esimiehelle eikä kenellekään muulle. Ja varsinkaan, jos mitään ei ole tapahtunut.

Joskus ulkopuoliset tulkitsevat asioita väärin. Eihän halaaminen esimerkiksi välttämättä tarkoita, että haluaa toisen itselleen. TYökaverilla voi olla joku muu asia, joka painaa ja kun tukee sekä kuuntelee, niin välillä myös voidaan halata. Sen tarkoitus on nostaa ystävän pää pystyyn ja tuollaiset halaamiset saattaa ulkopuoliset tulkita väärin.

Mutta työpaikkaromanssit eivät kuulu työnantajalle. Eikös raamattukin kehoita rakastamaan lähimmäisiä?

Työpaikkasuhteet ovat tavallisia ja sallittuja. Mikä työpaikka elää 1800-luvulla?

• vittukon sen väliä

onko näin tyhmiä ihisiä olemassa.pane perseesen,ja!!!

• pam22

oletko noin tyhmä ettet tiedä mitä se tarkoittaa se on häirintää ja se on työpaikalla kielletty esimiehellä on oikeus nostaa syyte teitä kohtaan koska olette rikkoneet työpaikka lakii siitä on tuomiona kaksivuotta vankeutta siellä on hyvää aikaa miettii mitä tuli tehtyy ja kannattiko alkaa työpaikka romansiin

• Masters Jonsson

Työssä ja työn ulkopuolella toimivat samat hormoonit. Ne toimivat omien lakiensa mukaan. Se on sallittua. Jos molemmat haluavat niin siitä vaan. Tosin kateellisia työkavareita ei kannata liikaa ärsyttää. Ärsyyntynyt ja puutetta kärsivä voi olla katala.

• Faktatieto.

Lakia asiasta joka kieltäisi suhteen työkaveriin ei ole, eikä sinua voida irtisanoa sen perusteella, kuitenkin jos sinä olet alainen ja kiinnostuksesi kohde on esimies, asia on ihan eri. Siitäkään ei vielä kenkää voi antaa mutta ei sitä katsota hyvällä. Jos teidän suhteenne asettaa sinut etulyöntiasemaan muihin työntekijöihin nähden tai seurustelunne haittaa työelämää muuten, on perusteet esim sisäiseen siirtoon tai jopa irtisanomiseen. Sitäkään ei kielletä laissa, mutta työilmapiirin ja työtehokkuuden ja tasavertaisuuden nimissä sellainen suhde ei ole suotava.

• nähty on.

Olen ollut työpaikalla, jossa pienen työyhteisön asiat alkoivat mennä päin @£####:a. Pomo oli ollut jonkun aikaa suhteessa yksikön varapäällikön kanssa. Asia paljastui, kun pomo ei halunnutkaan erota vaimostaan, vaan lemppasi varapäällikön. Tätä alkoikin kenkuttaa niin paljon kakkoseksi jääminen, että toi asian julki, haukkui pomoa joka paikassa ja siirtyi toiseen yksikköön. No pomon maine ammatti-ihmisenä ei sinänsä kärsinyt. Kivaa ei ollut kellään ja joku häipyikin.

Kuormasta syöminen ei pomolle kerta kaikkiaan sovi. Jos aletaan seurustella, niin toisen pitää vaihtaa työpaikkaa tai isossa firmassa yksikköä. Jos homma jatkuu, pitävät kaikki sitä pomon morsmaikkua pomon korvana. Jos tulee bänät, niin joo, voitte arvata mitkä ovat jännitteet. Työyhteisön fiilisten kannalta tilanne on aina huono.

• teillä överi meininki

Ei voi kun pyörittää päätä, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos pintaa syvemmät tunteet herää, niin ei muuta kuin menoksi vaan tunteella ja järjellä joilta sitä löytyy.

• esimies.....

Ja kaksi alaista tuli kertomaan suhteestaan. Ei ollut mahdollista sijoittaa toista toiseen yksikköön eli ratkaisu oli simppeli.
      Molemmat hoitavat hommansa. Suhde ei vaikuta työvuorojen suunnitteluun eikä saa haitata työntekoa. Enkä ole sen enempää kiinnostunut heidän työn ulkopuolisesta elämästään. Kerroin vielä, että jos homma menee puihin, hoitavat asian siten ettei se ei vaikuta työntekoon. Jos vaikuttaa niin sitten molemmat lähtevät. Siis reilu peli.

• TODELLAKAAN

Mutta potilaisiin ei pidä sekaantua. Pomo ei saa ahdistella työntekijöitä.
      Olkaa onnellisia. Onnea toivotan vaikka olisitte heteroita, homoja tai lesboja.

• Just boom e rang

On ikävää että mentiin tälle tasolle rakkauren tunnustamisessa, mutta kyllä sitä tyäpaikalla(mikäli se vielä on...) pitää pystyä myös antamaan rakkautta tyätoverille ja sen kavereille, mikäli tilanne sitä vaatii!

• ehhmarssi

Itselläni oli työpaikka romanssi kolleegani kanssa. Sitä kesti vuoden ja sit se vaan ei toiminut. Suurin osa työkavereista ei tiennyt ja esimies kehui kuinka hyvin työt tehdään :) en tiedä olisiko kehunut jos olisi tiennyt. Kun päätimme suhteemme mies lähti työpaikasta muutaman kuukauden kuluttua, kuitenkin muista syistä. Meidän kohdalla vaikka tämä päättyi, kaveruus säilyi ja silloinkaan ei hidastunut työnteko.
      Toki ymmärrän et on sellaisiakin et se työnteko päättyy siihen jos suhde ei toimikkaan. Meillä se toimi silti.
      Lähinnä siinä inhotti aluksi se kun osa työkavereista todella luulee olevan sinun aivokopassasi ja tietävän mitä sinä ajattelet, kuuluuhan tämä kaikille kun mies on työpaikalta. Siis ei todellakaan kuulu, jos se ei todella häiritse työntekoa.
      Jättäkää hyvät ihmiset rauhaan ihmiset jotka työkaveriin rakastuu, siinä on nimittäin itselläkin vähän sellainen olo et voiko rakastua vai eikö. Vastaukseni on et ei se paikkaa katso, siis voi.
      Hyvillä mielin voit mennä puhutteluun. Minultakin kysyi monet työkaverit mitä ihmeellisimpiä asioita.
      Itse kyllä en toivoisi toista kertaa vastaavaa.

• Honey-Cat

mitä hemmettiä se kenellekään kuuluu keheh ihastuu jakeken kanssa hakuaa olla? Vimeksi pomol
      le :)

• Joonas42v

Entisenä toim.joht. sanon ei käy, omasta kuormasta ei syödä ja sillä siisti. Puhuttelun paikka.

• Suhteita...

Luin kuitenkin noita kommentteja, puolesta ja vastaan.. Koskettanut itseänikin. Mitä se katkeruus auttaa,ei mitään. Toi mitä puolisosi tekee, se ihan törkyä. Mutta se ei ole vikasi, muista se aina.Taistelin itse vuosia, tajusin miten turhaa. Yllyttäminen lisää vain, sitä itseänsä... Heillä se paha mieli lopulta. Nauti siitä. Siihen oppii--ilman katkeruutta.

• ,,,,,,,,

Niin se menee.Kuin omasta elämästäni...Esimies ja sihteeri. Elokuvistako oppivat? Mitä enemmin taistelet,sen enemmmän he jatkavat.Niin se menee. Mutta muista,taistelu vie voimia itseltäsi. Koita elää omaa elämääsi. Joku päivä huomaat--he menettivät enemmän.

• -Mipi-

missään sopimuksessa ei ole määritelty että et saa seurustella työkaverisi kanssa, mutta yleensä sitä ei "katsota" hyvällä. Ainoastaan jos tämä kyseinen henkilö olisi suoranainen esimies työssäsi niin todennäköisesti sinut siirrettäisiin muihin työtehtäviin... mutta tässä tapauksessa ei ole mitään sellaista odotettavissa, jos ymmärsin oikein..

ymmärrän työnantajan kannan, esimiehesi vain luulee ,että tämä vaikuttaa teidän työpanokseen, se on eri asia jos jätät työtäsi tekemättä tämän takia, mutta jos teet työsi normaalisti niin sano esimiehellesi että asia ei kuulu sinulle!! ainoastaan olet hänelle ns. tilivelvollinen työasioista mutta et muusta.
      Todennäköisesti hän tulee kysymään normi kysymyksiä, seurustetteko jne.. ja tulee sanomaan että työpaikalla hän ei halua nähdä mitään "säätöä"..

-Mipi-

• kieltää ei voi

Ei kait työpaikkaromansseja kieltää voi..olishan se aika vaikeeta, miten voi tunteita hallita? Mutta vaikeuksia voi tulla..onko esimies-alainen suhde? Tapahtuuko oikeudenmukainen kohtelu? Kateellisia aina löytyy. Mitä tapahtuu kun ihastus lopahtaa, voiko työskennellä edelleen yhdessä ja tulosta syntyy? Ihastuminen ja myös sen loppuminen saa aikaan mitä kummallisempia tilanteita ja työpaikka ei välttämättä ole paras paikka niille. Itse olen pari kertaa töissä ihastunut ja toistaiseksi selvinnyt niistä ihan kunnialla. Ihastumisen "huuman" jälkeen ollaan pysytty ystävinä ja työt sujuu. Tosin ei ole ollut mitään dramaattisia riitoja tms.

• luottoa kehiin__

Ei pomolla ole oikeus sanoa henkilökohtaisesta elämästä mitään. Ota yhteys luottamusmieheesi ja kerro esimiehelle, että olet asian tiimoilta ollut yhteydessa luottamusmieheesi. Loppuu syrjintä välittömästi!

• joopatijoo

Minusta viaton ihastuminen on sallittua, kunhan se ei johda haaveilua tai normijuttelua pidemmälle. Kukapa ei nuorempana olisi joskus ihastunut koulussa tai jopa työpaikalla?

Sinusta puhuen en toki tiedä, mitä "romanssisi" pitää sisällään. Oletko varma, että vastapuolesi on sinkku? Jospa sinä et tiedä, mutta muut tietävät? Minua ällöttää sellaiset varatut miehet tai naiset, jotka iskevät surutta sinkkuja. Näistä on kuultu.

Mutta, mikään viaton ihastuminen ei vaikuta työntekoon. Sen sijaan kiusatuksi tuleminen voi lamaannuttaa. Nimim. kokemusta on. Sellaiseen tulisi esimiehen aina puuttua!

• aluilla.....

No mää olen ihastunu omaan työkaveriin, ollaan soiteltu meilattu jne..... joskus lefaan tai syömään... liekkö jotain alulla???? hän on nainen ja mää mies.... mansesta :D mutta katsellaan nyt mitä tuleman, ei pidä liikaa nyt missään asiassa. että ei sit oo huono olla samassa työpaikassa.. mutta tunteet ne joskus puhuu... mut tuskin nyt ihan kaveri pohjalta mies ja nainen leffaan???
      vai onko aina jotain säihkettä ilmassa????

• Nimetön

Vakaassa työpaikassa 10v aikana ollut 2 kertaa moinen. Mielestäni en ole komea mies, en edes kiinnostava. Uskomattomalta tuntuu ne elämän kulkuun liittyvät tarjoukset jotka "sulivat" pois. Taisin silloin olla arka 2:n pienen lapsen isä. -Nykyisin tuollaisia asioita ei edes voi kuvitella

t Aki_

• asseri

liian suureellinen kiimailu pikkujouluissa ikävä kyllä monta kertaa kääntää parisuhteen kengät eri suuntiin,joka sekin saattaa olla äkkilähtö hyvin alkaneelle avio/vinoliitolle turhan varhaisessa vaiheessa ,eri asia on se jos tuo kiimailu on kestänyt jo jokin aikaa kuukausia/vuosia HUOMAAMATTA

• harza ;-)

Ei tietenkään työpaikkaromanssi ole kiellettyä, suotavaa olla tietenkin sinkku näissäkin romansseissa. Joitakin hankaluuksia ko. romanssi kylläkin voi aiheuttaa, pahin tilanne on eron tullessa.

• spacemonkey9

Tuli siitä touhulan sannasta mieleen että minä kyllä aijoin
      joskus kopasta sen humalassa jos jossain törmätään ei sen kummempia,tiiät varmaan mitä tarkotan ei mitään perheen rikkomista se on ihan perseestä se sanna vaan haluaa kerran kokeilla viersta lihaa asialla ei tietenkään ole mitään kiirettä koska en aikoinut pitää kiirettä elämässä yleenssääkkään.mutta sen verran voin sanoa että se tontti tai mikä maapalsta lienekkään niin se pitäkää mulle varattuna siitä pikku mörskästä tulee näillä näkymin ns,studion tapainen ja siitä isosta talosta minun linnani keskustassa mutta silti metässä haluan tutustua ja olla tekemisissä kaikkien luovien hullujen ja muutenkin vähän viksahtaneiden homosapiensien kanssa
      maapallo on meille vaan leikkikenttä jossa ns kristityt saammee vaeltaa

• nuokkuhelmi

kun joudut puhutteluun pyydä luottamuamies tai joku työsuojelu ihminen mukaan ja pyydä huomautus kirjallisena .

• hyödyntää tilanne!

Työpaekoella kaik pelloo ommoon pussiin, aenakin ne jotka halluu piästä vähällä. Uot tietennii hämmästynnä ja viet puhheet töehis, varsinnii niihin joesta pomo on kerännä kiitokset.
        Sitte uhkoot lähtee, jollei palakkaa nosteta. Ja sittennii kun on todistajain edessä luvattu jottain, niin sanot jotta rakkaasasijat on omias.
        Jossei rahasta keskustella niin viikonnii palakallisen loman pomo luppoo varmasti, jos ee uo näättöö vääryyven tekemisestä.

• sama fiilis

mikä tässä viestiketjussakin on niin se sama fiilis on myös työpaikalla silloin kun siellä on meneillään työpaikkaromanssi. Rakastuneet pitävät kiinni 'oikeuksistaan' ja syyttelevät muita kateudesta. Toisia ärsyttää koska rakastuneet pitävät itseään parempina kuin mitä muut ovat, eivätkä huomaa että yleensä jokainen on joskus ollut rakastunut. Rakastunut pari luo ahdistavan ilmapiirin työpaikalle. Rakastumistahan on verrattu mielenhäiriöön ja sitä se todella onkin.

• samuel s. kokson

Onko sitten kiellettyä pakastaa kuollut työkaveri?

• Old Fart

Kun toinen osapuoli on varattu niin, on kai selvää että suhde on moraalisessa mielessä tuomittava. Oletko ottanut huomioon, että jos toisen osapuolen aviopuoliso/perhe on tuttu myös usealle työkaverillesi ja pomollesi, eli tuntevat ahdistusta siitä mahdollisuudesta, että vamppaat hänen aviopuolisonsa ja pilaat monen ihmisen elämän ( jos perheeseen kuuluu lapsia, niin he usein ottavat syyn omalle kontolleen, eli pitävät itseään syyllisinä tapahtumiiin jos johtaa avioeroon ).

Toinen mahdollisuus on että tämä toinen osapuoli on työpaikan oma siitossonni, joka kerää vaan nuori työttöjä kuin mitaleita ja on jo aiemmin tehnyt tempauksia nuorten tyttöjen kanssa ja nyt sitten jo edellisen varoituksen takia ei oikein uskalla kuolata perääsi, mutta heti kun tilaisuus koittaa nousee selkääsi ja jättää sinut niin kuin muutkin edelliset tapaukset.

Muista myös se tosiasia että naimisissa oleva ei hevin jätä perhettään, eli loppupeleissä yleensä se kolmanneksi pyöräksi tunkeutuva jää nuolemaan näppejään. Pahinta asiassa on, että jos suhde kestää useita vuosia ja sen takia jää "avionrikkojalla" jopa oma perhe perustamatta kun on koko ajan pedannut tulevaisuutta turhalle toivolle ja mies vain helpolle panolle ja pois pääsylle ahdistavasta rutiinista perhe-elämässä.

Täytyy vaan sanoa, että kyllä nykyajan ihmiset ovat itsekeskeisiä. Aina vaan minä, minä ja edelleen minä. Ottakaa jo se pää pois sieltä omasta hanurista ja yrittäkää ymmärtää että ympärillä on muitakin ihmisiä, joilla on tunteitä ja laittakaa joskus kerrankin toisten ihmisten tarpeet omien tarpeiden edelle, niin voi se ahdistuskin joskus muuttua jopa mielen keveydeksi ja iloksi itselläsi ja etenkin sillä toisella ihmisellä.

Nämä tapaukset ovat hyviä esimerkkejä niistä nykyajan ihmisten itse aiheuttamista päänsäryistä, joiden takia ei sitten kyetä töihin ja syödään niitä pilleireitä niinkuin karkkia. Elämä on helppoa kun sen oikein oivaltaa, eli etsi itsellesi sinkku, älä vamppaa jo varattua,

• lupaa

Se tulee jos on tullakseen. Jos pomosi kerran pomosi kykenee hallitsemaan muiden tunteita, niin tappaisikohan se minunkin tunteeni.

• Itse olen ollut 34 vuotta avioliitossa joka alkoi työpaikka romassista .Sallittakoon ne. Työnantajalla eikä kenelläkään ole syytä puuttua siihen jos työtehtävöät ei kärsi siitä.Siis hoituu työt .En tiedä miksi siihen suhtaudutaan niin momilla eri tavoilla itsekin vaihdoin työpaikka kun en jaksanu elää salassa siinä suhteessa .Ihmettelen jos asenteet ei ole muuttunu kun ihmisiö kehoitetaan avoimuuteen ja tunteiden näyttämiseen .Pitää muistaa ,että ihminen on 24 tuntia päivässä ihminen mi8nne ne tunteet työajaksi laitetaan .Ei tartte suostua siihen jos joku kieltää työpaikkaromanssi ei siihen ole oikeesti lupaa kenellään

• -burnout-

ahdistavassa ilmapiirissä.
      Ihastuminen lisää mielihyvähormoonia, ei tarvi mielialalääkkeitä ;)

Olisko tämä yksi näkökulma?

• 0001

Huomenna kohtaan raukkauteni ,
      Aamulla kuljemme käsi kädessä,
      suutelemme ja nauttime toistemme läheisyydestä.
      Pellet voi mennä saunan taakse.

• touhua!!!!!!!!!!!!!

Riippuu niin paljon yhteisön koosta ja ihmisistä ja monesta asiasta. Tunteilleen ei voi mitään mutta yrittää pitää järki mukana hommassa, koska sydän voi pettää. Ja se KATEUS joka monissa yhteisöissä on tietyillä "ihmisillä" aiheuttaa suurta pahoinvointia ihastuneelle kiusaamisen merkeissä ja seläntakana ilkeilyssä. Itse kannatan ettei työpaikkaromansseja sallita, vaan pidetään ne ulkopuolella yhteisön. Suomalaisista osa on niin kateellista ja typerää porukkaa ettei pahemmasta väliä.

• vaarattomaksi

Niin... "Vaarallista touhua" on kyllä liian voimakas ilmaus, mutta moni asia täytyy huomioida. Sekin, että tunteet ovat usein sellaisia, että ne kerran tulee ja eivät aina elä kuitenkaan hyvin kauan... kun tulee se arki.

Kyllä rakastumisen tunteesta saa ja voi nauttia, mutta järki on pakko pitää hommassa mukana. Tunteiden ja järjen taistelu voi olla ahdistavaa. Mutta rakkaus on käännettävissä voimavaraksi.

• Rakkauden apostoli

…-Minä rakastan sinua, mies sanoi. Hän sanoi sen painokkaasti ja hänen silmissään loisti onni ja vakaumus. – Et, sanoi nainen joka tapauksessa. Nainen hymyili, kun hän sanoi sen eikä hänen äänessään ollut pisaraakaan katkeruutta. Hän ei kuulostanut myöskään kyyniseltä.

Jollakin tavalla naisen pitää kuulostaa ainakin katkeralta ja kyyniseltä, kun hän kieltää rakastuneen miehen rakkaudentunnustuksen. Ikään kuin naisten jatkuvasti pitäisi tuntea kiitollisuutta ja välittömästi vastarakkautta, kun mies tekee sen. Erityisesti sellainen mies kuin hän. Miehessä on niin paljon sellaista, jota nainen toivoo itselleen. Charmikas, älykäs ja pehmeä. Todellakin hän oli pehmeä ja saattoi tunnustaa sellaista, jota miesten yleensä on vaikea tunnustaa tai edes puhua.

-Mitä sinä tarkoitat? sanoi mies ja katsoi tyrmistyneenä naiseen. Hän ei voinut löytää mitään muuta sanaa kuin tyrmistynyt. – Asia on niin, että jos sinä et rakasta minua takaisin – mutta älä sano minulle, että minä en rakasta sinua. Nyt mies oli järkyttynyt. Vaiennettu kapina sai aikaan heikonpunastuksen miehen kauniille kasvoille. – Joo, kyllä minun on valitettavasti sanottava sinulle, että sinä et rakasta minua, sanoi nainen. Tällä kertaa naisen äänessä saattoi aavistaa hitusen väsymystä. Sitä väsymystä voi olla äidin äänessä, kun hänen pitää selittää jotain monimutkaista lapselleen ja hän oikeastaan tietää, että se mitä hän aikoo selittää, menee lapsen ymmärryksen yli. Lapsi ei ole tarpeeksi vanha. Kuitenkin äidin on yritettävä saada lapsi ymmärtämään.

Sinä et rakasta minua – minä en rakasta sinua, sanoi nainen hiljaa – lähes poissaolevasti ja hillitsi sanojen virran, jonka hän juuri aikoi päästää suustaan. Rakkaus – sinun pitää tietää, nainen sanoi hitaasti ja epäröi kauan, ennen kuin jatkoi: Rakkaus on jotakin hyvin harvinaista. Että todella rakastaa toista ihmistä tapahtuu tuskin koskaan. Se, josta sinä puhut, on rakastumista ja vaikka sinä et oikeastaan olekaan itsekäs, on kyse oikeastaan rakastumisesta omaan itseesi, josta sinä puhut. Kun sinä sanot, että rakastat minua ja tunnet rakkautta minua kohtaan, on se vain sitä, että minä saan sinut tuntemaan onnea ja intoa.

- Kyllä, vastasi mies nopeasti. Tunnen onnea yhdessä sinun kanssa. Ja minä rakastan sinua. Eikö tämä ole rakkautta, että tunteet onnea yhdessä jonkun toisen ihmisen kanssa? Mies katsoi kärsimättömästi naista ja kohotti ymmärtämättömästi viinilasin suulleen. – Et, sanoi nainen ja tunsi itsensä vanhaksi. Niin paljon vanhemmaksi kuin mies hänen edessään. Niin paljon vaativammaksi.

- Sinä rakastat minua – jotta minä saan sinut voimaan paremmin, sanoi nainen. Ja nyt sanat tulivat yhtäkkiä, nopeasti ja melkein tehokkaasti. Ikään kuin jääpala olisi lohjennut hänen päästään ja yhtäkkiä alkanut sulamaan monien vuosien jälkeen. – Muut rakastavat minua heidän itsensä vuoksi, sanoi nainen. Mutta ei koskaan minun itseni vuoksi. Sama asia on sinun kanssasi etkä sinä voi auttaa siinä. Juuri nyt minä saan sinun sydämesi lyömään hieman nopeampaa – sinä tunnet intohimoa ja sinä kutsut sitä rakkaudeksi. Rakkaudeksi minuun. Mutta oikeastaan se ei käsittele lainkaan minua – se käsittelee sinua itseäsi! Nyt sinä kysyt – mitä sitten tapahtuu? Mitä tapahtuu, kun en enää saa sydäntäsi lyömään nopeammin? Kun sinä et enää tule paremmalle tuulelle vai minun näkemisestäni tai kuulemisestani puhelimessa? Kun sinä yhtäkkiä katsot minua hämmästynein silmin ja sanot itsellesi: Hyvä Jumala, en rakasta häntä enää. Se on loppu. Mutta se en ole minä, jota sinä et enää rakasta. Se on sinun oma muutoksesi, jota sinä et enää rakasta. Sinä tarvitset uuden ärsytyskynnyksen. Uuden, joka on paljon korkeampi. Se on vähän niin kuin ostaisi uuden auton. Sinä uskot, että rakastat tätä autoa – ensimmäiset kaksi viikkoa. Mutta sinä rakastat vain omaa iloasi. Miksi ylipäätänsä mietit minua oikeastaan? Miksi sinä et koskaan miettinyt, kuka minä olin?

- Minä tiedän nyt, että rakkaus, todellinen aito tosirakkaus toiseen ihmiseen on erittäin harvinaista, sanoi nainen. Sitten hän vaikeni. – Mutta minä en lakkaa koskaan etsimästä sitä. En tule koskaan lakkaamaan uskomasta siihen! Kuvaa sitä sitten – sinun niin kutsumaasi aitoa rakkautta. Sitä, joka lyö alta kaikki muut, sanoi mies nyt avoimen sotaisasti.

Se on rakkautta, joka näkee mahdollisuuden toisessa ihmisessä. Se on rakkautta, joka vapauttaa toisen ihmisen ja saa hänet irtoamaan itsestään. Tosirakkaus ottaa selvää, kuka toinen ihminen oikeastaan on sen sijaan, että se ottaisi selvää, mitä sinä itse tunnet. Tosirakkaus rakastaa kaikkia osia toisessa ihmisessä. Se rakastaa kaikkia osia eikä vain seurallisia ja hyvin kammattuja. Se uskaltaa katsoa kaikkia osia tekemättä niitä koskaan uusiksi tai syyllistämättä niitä. Tosirakkaus katsoo hellyydellä kaikkia osia sinussa. Sinun ei tarvitse koskaan pelätä paljastaa jotakin uutta itsestäsi. Tunnet itsesi turvalliseksi. Turvalliseksi syvältä ja tiedät, mitä ajatteletkin, mitä tunnetkin ja kuinka käyttäydytkin, ja mitä teetkin, jatkat rakastettuna olemista. Rakastettu oman itsesi vuoksi. Rakastettu, että sinä olet sinä. Siksi, että tosirakkaus ottaa selvää, kuka sinä olet ja ymmärtää miksi. Se ymmärtää aina, miksi. – Sinä kai puhut Jeesuksesta, mies sanoi kovasti ja jääkylmästi hymyillen. – En, minä puhun rakkaudesta.

-    Maria Scherer: Du talar väl om Jesus…?

Lyhyesti: mies voi rakastaa naista, mutta rakastaa itseään naisen kautta. Nainen voi rakastaa miestä, mutta rakastaa itseään miehen kautta. Milloin me opimme rakastamaan toista ja pitempään kuin ensimmäiset kaksi viikkoa?

Ehkä tämä tarina ei vastaa suoraan kysymykseen, mutta pitää ottaa itsestään selvä... rakastaako toista vai omia tunteita?

• totta.....

...Kaikki tuo:(

• kyllä
        totta..... kirjoitti:

...Kaikki tuo:(

sanoa että kyllä meillä rekkakuskeilla on näköjään helppoa kun tämän koko skaalan luki. ei ole pelkoja minkäänlaisista työpaikkaromansseista.

• kuski myös
        kyllä kirjoitti:

sanoa että kyllä meillä rekkakuskeilla on näköjään helppoa kun tämän koko skaalan luki. ei ole pelkoja minkäänlaisista työpaikkaromansseista.

Vastamäet on kuitenkin hankalia. Pilkettä pitää olla vanhanakin (ainakin vähän) silmässä, mieluummin molemmissain, ja ainakin kyetä puolin ja toisin rapsuttamaan toisen selkää. Muutoin kelpaa gerbiili.

Jooseppi

• Neuvoja12
        kuski myös kirjoitti:

Vastamäet on kuitenkin hankalia. Pilkettä pitää olla vanhanakin (ainakin vähän) silmässä, mieluummin molemmissain, ja ainakin kyetä puolin ja toisin rapsuttamaan toisen selkää. Muutoin kelpaa gerbiili.

Jooseppi

Ilmoitat heti esimiehellesi, että itse asiassa olet lesbo, ja aiot haastaa firman seksuaalisesta syrjinnästäsi oikeuteen heti puhuttelusi jälkeen.
        Täten saatkin ylennyksen välittömästi!

• elbaso65

Työpaikka romanssi ....eiköhän se ole teidän kahdenkeskinen "juttu" mitäs me siihen kommentoimaan...
      Luulisin et ei ole mitään sääntöjä kuin se että; elä kerro miun miehelle tai vaimolle.
      (et kukkaan ei saistietää johan ton nyt tajuut itekkiin,pöljä..:))
      ja mie tiijän ssen et tän kommentin jälkeen mie saaan vihasia viestejä.
      Mut näin se vaan männöö...jos petät nin eikait siinä muuta kun yrität peitellä jäläkiäs,,,pöhkö.

• boss100

tosi omituista, jos mitään ei ole tapahtunut.. vai ette halua myöntää, että jotain olisi kehitteillä???
      Monilla työpaikoilla esimies voi puhutella alaisensa kyseisen asian vuoksi.. työilmapiiri tai työnteko voi kärsiä.. työnantajalla on siihen oikeus.. valitettavasti..

• Hahhahaaa

Kyllä se on bossi niin ettei sulle kuulu kenenkään yksityiset tunteet. Puhuttele vaan itsesi pois kateudesta. Kukahan tuollaisiin puhutteluihin edes suostuisi. Syö pääs!!!

• tyhmääää

Tietysti ne on kiellettyjä, Suomen laki kieltää ne. -tyhmä

• pomo 67

naispuoliset on käyty läpi kymmenessä vuodessa, 18v--60 vuotiaat. onneksi tulee taas uusia kesätyöntekijöitä niin ei tartte puutteessa olla.

• missä tolkku?

Työskentelin työpaikassa jossa oli yhtä aikaa seurusteleva pari. Nainen teki töitään toimistossa ja mies oli usein myös siellä vaikka toimisto ei kuulunut hänen työreviiriinsä. Ovi oli avoinna ja usein ihmeteltiin kun mies istui tämän sihteerin tuolilla nainen sylissään ja siellä halattiin ja pussailtiin.
      Ulkopuolisia työntekijöitä tämä häiritsi kovastikin, näytti olevan enemmän heidän seurustelu- kuin työntekopaikkansa. Tulikohan työt hoidetuksi ja mitä miehelle kuulumattomia tietoja mies saikaan nähdä sihteerin tietokoneelta.
      Tämä pari ei välittänyt toisista työntekijöistä ikäänkuin seurustelu olisi ollut jonkunlainen luontaisetu heille töissä. Kysymyksessä on ympäristön suojeluun liittyvä työpaikka, missä lienee ollut työkaverien suojelu tässä työpaikassa?
      Odottaisi että ihmiset työpaikoilla ei aliarvioisi työkumppaneitaan ja työt hoituisi ilman näitä villejä pareja. Työrauha on oltava toisilla sellaisellakin työpaikalla missä on seurusteleva pari.

• Pomo12345

Aika turhaa etukäteen pohtia asiaa ja haukkua jo etukäteen pomot ym.
      Ensinnäkin tuo lintujen livertely puhuttelusta oli varmaan kateellisten liikkeellepanemia juoruja.
      Ja jos mitään ei ole tapahtunut, ei ole mitään syytä ahistua asiasta, jota ei ole olemassakaan.

Oman oletukseni on se, että tämä pomo, joka "aikoo järjestää puhuttelun" ajattelee teidän ja koko työyhteisön parasta. Itsekin olen pomo ja pidän velvollisuutenani antaa asianomaisten tulla kuulluksi, jos työpaikalla alkaa kierrellä teitä koskevia juoruja. Hyssyttely ja juorujen uskominen sellaisenaan on pahinta mitä pomo voi tehdä.

Olinko oikeassa? Asiahan on jo kauan sitten käsitelty ja puhuttelut pidetty.
      Teillä on varmaan tosi hyvä pomo.

• rimva

Jos parit eivät osaa erottaa työntekoa ja seurustelua toisistaan.
      Esimiesten tulisi ehdottomasti puuttua työntekijöiden seurusteluun,
      jos se häiritsee näkyvästi muun työyhteisön työntekoa.

Seurustele, mutta älä työpaikalla!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70