Miesjaoston puheenjohtajan mielestä asevelvollisuus rikkoo tasa-arvoa. Hän ehdottaa vapaaehtoista asepalvelusta tai armeija-arpajaisia, kertoo Iltalehti
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811208602476_uu.shtml
No jopas on, nyt on miehenalut tyytyväisiä :)
Arvalla
174
20876
Vastaukset
- Ehdotusta----
Nyt kun suomea ollaan kovasti NATO:n jäseneksi viemässä, niin on aivan välttämättöntä poistaa pakollinen asevelvollisuus.
Minulla ei ainakaan ole pienintäkään aikomusta lähettää tulevaa jälkikasvuani afrikkaan, lähi-itään tai eteläiseen amerikkaan 1. luokan tykinruuaksi ja miinantallaajiksi sotimaan Jenkkilän, Ranskan tai Brittien siirtomaasotia.- ...
koska USA tai joku muu ei voi päättää lähetetäänkö "perus" asevelvollisia suomalaisia näihin paikkoihin, koska vain Suomen laki voisi sallia sen eikä sellaista "pakko lähetys" lakia ole.
- ei uusi ajatus
Eihän tuo ole mitään uutta. Monessa maassa (jopa USA:ssa) on hylätty jo yleinen asevelvollisuus ja jotakin muuta on tilalla. Kannatetaan lämpimästi!
- .........
.........
- kuten miehille
......... kirjoitti:
.........
Minulle sopisi mainiosti armeijapakko 18- 29-v
tytöillekin; saisi ainakin päivärahaa ja
asunnon kaupungilta!
Itse olin heitteillä nuorena, asunnoton jne.
- dfgd
Tottahan se on ei siitä mihinköään pääse
- ei pakkoa
Suomesta löytyy sen verran sotahulluja että
armeijan leikkikehää pystytään pyörittämään
vapaehtoisten sotahullujen voimin.- taattava
Joo. Ehdotus voi olla ihan toimiva, kunhan jokainen halukas ja kelpoisuus vaatimukset täyttävä kuitenkin otetaan mukaan.
- vaan
Onko sotahullu, jos haluaa puolustaa omaa maataan?
- pum pum poks
vaan kirjoitti:
Onko sotahullu, jos haluaa puolustaa omaa maataan?
Tämä Suomi on muutamien rikkaiden ja sarvikuonojen maa mitä puolustettavaa tässä on
- mahtanut
pum pum poks kirjoitti:
Tämä Suomi on muutamien rikkaiden ja sarvikuonojen maa mitä puolustettavaa tässä on
jo menolipun varata - vai mikä pidättää?????
- Kommentti.
mahtanut kirjoitti:
... kommentti edelliseltä kertojalta.
Itse en kannata yleistä asevelvollisuutta, koska se rikkoo mielestäni tasa-arvoa, mutta armeijan olen käynyt, enkä sivariksi halunnut.
Syy tähän on se, että jos joskus käy niin, että on maatamme puolustettava, niin olen ainakin siihen tarpeeksi valmistautunut ja puolustan sitä mielelläni.
Toivotaan kuitenkin ettei sitä päivää koskaan tulla näkemään eli voikin sanoa, ettei se mitään sotahullua minusta tee, vaikka armeijaan halusinkin. Tämä maa on kuitenkin melkoisesti meille kaikille antanut, vaikka välillä muuta väitetään! - mieti sitä
pum pum poks kirjoitti:
kuka puhuu
oisko suomi jos ei ois ollu armeijaa - ari
mahtanut kirjoitti:
sitä taitaa pelottaa lähtee maailmalle.täällä on kuitenkin aika hyvä olla.
- stooge79
tässä jokunen päivä sitten luin uutisen, että 1/6 osa kesällä aloittaneista varushenkilöistä on jo keskeyttänyt. mielestäni on aiheellista miettiä keinoja, joilla 'huonointa ainesta' saataasiin karsittua pois jo kutsunnoissa.
tasa-arvosta semmonen mielipide, että naisten mahdollisuus vapaaehtoiseen palveluun ei lisää tasa-arvoa, vaan vähentää sitä. näin naiset saavat kaikki armeijan tarjoamat mehdollisuudet, mutta heitä ei sukupuolena koske sen asettamat velvollisuudet. tässä mielessä olisi tasa-arvoisempaa, että asepalvelu olisi pakollinen vain miehille, tai sitten sen pitäisi täysin vapaaehtoinen kaikille. toisaalta se juontuu biologiasta, että miespuoliset hoitavat tappelemisen ja naiset hoivaamisen, se ei ole mikään kulttuurinen perinne, vaan on yhtä luonnollista kuin se, että miehet eivät voi halutessaankaan kokea raskauden ja synytyksen ihanuuksia. ehkä olisi parempi, ettei yritetä tapellaa biologista kohtaloa vastaan.- Snowbee
Muuten hyviä pointteja, mutta loppua kohden olen erimieltä.
Biologia ei mielestäni nykyaikana vaikuta asiaan juuri millään tavalla. Biologia on miesten puolella lihasvoimassa, mutta nykyajan sota ei juuri lihasmassaa tarvitse. Nainen voi valita synnyttääkö. Mies ei voi valita meneekö armeijaan. Ei siis millään tavalla verrannollinen. - KakeK
Oon kuullut...
- että kaikki naiset ei synnytä.
- että synnyttämisen ajankohtaan voi vaikutta.
- että nainenkin pystyy tappamaan.
- nainen pystyy käyttämään kivääriä ja puukkoa
- naiset on usein pienmpiä (hankalampi maali)
- naisilla (heidän) mukaan on korkeampi kipukynnys
- naiset ovat kuulema usein perustellisempia
- naiset ovat kuulema huolellisempia
- naiset ovat ehdottomampia
- naisila on usein korkeita agressioita
eli monin osin lähtökohtaisesti ylivertainen sotilas.. - valita
Snowbee kirjoitti:
Biologia ei mielestäni nykyaikana vaikuta asiaan juuri millään tavalla. Biologia on miesten puolella lihasvoimassa, mutta nykyajan sota ei juuri lihasmassaa tarvitse. Nainen voi valita synnyttääkö. Mies ei voi valita meneekö armeijaan. Ei siis millään tavalla verrannollinen.koska mies voi mennä sivariin!!!!
- mieti uudestaan
valita kirjoitti:
koska mies voi mennä sivariin!!!!
Ei myöskään kelpaa mielestäni perusteluksi.
Miehellä on VELVOLLISUUS mennä armeijaan, sivariin tai vankilaan. Miehellä on OIKEUS harrastaa yhdyntää naisen kanssa, JOS nainen tämän hyväksyy. Eli VELVOLLISUUS pidättäytyä raiskauksista.
Naisella on OIKEUS mennä armeijaan, sivariin (ja kuka normaalisti toimeentuleva nyt vankilaan haluaisi vapaaehtoisesti?).
Naisella on myös OIKEUS synnytykseen. Naisella EI ole velvollisuutta mennä yhdyntään miehen kanssa, ja ainakin tällä hetkellä naisella on OIKEUS myös aborttiin.
Vai onko naisella todellakin muka VELVOLLISUUS synnytykseen ja yhdyntään? - hänrikki
Snowbee kirjoitti:
Biologia ei mielestäni nykyaikana vaikuta asiaan juuri millään tavalla. Biologia on miesten puolella lihasvoimassa, mutta nykyajan sota ei juuri lihasmassaa tarvitse. Nainen voi valita synnyttääkö. Mies ei voi valita meneekö armeijaan. Ei siis millään tavalla verrannollinen."nykyajan sota ei juuri lihasmassaa tarvitse"
-Ei tarvikkaan, lisäksi on käsittämätöntä, että sitten pitäisi jossain ihme cooperissa leijjua yli 3km, eikö? kansan/yksilön terveyden kannalta ymmärrän, mutta sodan, jossa ei tarvi edes hauista olla? - hänrikki
KakeK kirjoitti:
Oon kuullut...
- että kaikki naiset ei synnytä.
- että synnyttämisen ajankohtaan voi vaikutta.
- että nainenkin pystyy tappamaan.
- nainen pystyy käyttämään kivääriä ja puukkoa
- naiset on usein pienmpiä (hankalampi maali)
- naisilla (heidän) mukaan on korkeampi kipukynnys
- naiset ovat kuulema usein perustellisempia
- naiset ovat ehdottomampia
- naisila on usein korkeita agressioita
eli monin osin lähtökohtaisesti ylivertainen sotilas..on kylymätalvi, joten siinä mielessä miehet ollaa parempia solttuja, koska kestetään paremmin kylmää..ja kait sen takia on aina miehet sotimiset hoitanut, koska mies on vahvempi/nopeampi luonnostaan (ainakin yleensä), tosin kuten aiemmin mainittiin, enään ei voimaa sotimisessa tarvi, ainakaan kohta.. ja mies voi siittää monta naista, niin me ei olla niiin arvokkaita lisääntymisen kannalta..
eli nainen on tulevaisuuden sodassa monasti parempi solttu, koska:
"- naiset ovat kuulema usein perustellisempia
- naiset ovat ehdottomampia"
Raksalla on muutama "flikka" ja ovat tarkempia kuin miehet, mutta voimaa ei tosiaankaan löydy! - kjjkjhgggfg
mieti uudestaan kirjoitti:
Ei myöskään kelpaa mielestäni perusteluksi.
Miehellä on VELVOLLISUUS mennä armeijaan, sivariin tai vankilaan. Miehellä on OIKEUS harrastaa yhdyntää naisen kanssa, JOS nainen tämän hyväksyy. Eli VELVOLLISUUS pidättäytyä raiskauksista.
Naisella on OIKEUS mennä armeijaan, sivariin (ja kuka normaalisti toimeentuleva nyt vankilaan haluaisi vapaaehtoisesti?).
Naisella on myös OIKEUS synnytykseen. Naisella EI ole velvollisuutta mennä yhdyntään miehen kanssa, ja ainakin tällä hetkellä naisella on OIKEUS myös aborttiin.
Vai onko naisella todellakin muka VELVOLLISUUS synnytykseen ja yhdyntään?VELVOLLISUUS pidättäytyä raiskauksesta?????????? Toteat, että mies on vahvempi fyysisesti, mutta NAISEN velvollisuus on pidättäytyä raiskauksesta!!! Ja tasa-arvon nimissä naiset velvoitetaan elämään selibaatissa, olemaan synnyttämättä koska Suomen miehet tasa-arvoon vedoten haluavat, että naiset käyvät armeijan ja tappelevat tämän maan puolesta!! Hyvä pojat, hyvä!!
Minulla on vain sellainen aavistus, että te ette oikeasti tiedä, tajua mitä vaaditte!! No niinhän se oli aikoinaan, että naiset ensin, vaikka heikolle jäälle!! Ei siinä mitään, kyllä naiset varmaan tekevät sen ja hyvin, mutta antaapa ajan kulua, katsotaan sanoi tohtori.
Ei muuten varmaan yhdellekkään naisihmiselle sen enempää kuin muillekkaan tullut mieleen kun ehkäisypilleri keksittiin, sitä valinnan vapaudeksi kutsuttiin, että meistä tehtäisiin tämän maan puolustaja tähän vapauteen tasa-arvoon vedoten!! - ei vaan voi tehdä.
Tämä ruumiillisuus minuakin askarruttaa. Periaatteessa itse voisin mennä armeijaan (olen nainen). Mutta kun mietin esim. kuukautisia ja niiden pakollisuutta lähes kaikille naisille, niin siinä ei kysellä vapaaehtoisuutta.
Itse ainakin tuon asian hyvin vastenmielisenä ja rajoittavana kokevana, voisin omasta puolesta, jos mahdollista olisi, lahjoittaa kokemuksen jollekin miehelle. Ja vastaavasti mennä hänen puolestaan armeijaan. Kyllä ottaisin mieluummin armeijaa vuoden verran, tai vaikka kaksi vuotta, kuin joka kuukausi elämää rajoittavan verenvuodon elämäni parhaina vuosikymmeninä.
Alapäästä kerran kuussa vuotava veri ja tähän juttuun liittyvät epämiellyttävät tunemukset (turvotus, pahanolon tunne yms.) jatkuvat koko naisen nuoruuden ja keski-iän. Eipä sitä voi edes miettiä, että lopetetaanko kuukautiset tai tehdäänkö ne vapaaehtoiseksi.
Tuo ja synnytykset, keskenmenot ja äitiys ovat kai ne ihan normaalijärjellä käsitettävät syyt, miksi on ollut aikojen alusta asti niin, että lähinnä miehet hoitavat asepalveluksen.
Tietysti ne miehet, jotka eivät ole naisen kanssa eläneet, tai eivät käsitä, tai halua ajatella näitä asoita, heidän näkökannan tasa-arvovalituksesta käsitän kyllä. Mutta vähän paremmin kun tutustuu asiaan niin eiköhän se avaudu. Vai olisiko joku mies, joka kannattaa armeijaa pakollisena naisille, pistämässä esim. kuudennella kuukaudella raskaana olevan, tai pahoista PMS-oireista kärsivän naisen armeijaan.
Monet naiset toki kokevat, että voivat asepalvelusta hoitaa. Se vie pohjaa pois tältä minun argumentilta. Mutta tässä tuleekin vastaan se, että ei ehkä olekaan järkevää rajata asioita pelkästään sukupuolen mukaan. - kun puhut ihan outoja
kjjkjhgggfg kirjoitti:
VELVOLLISUUS pidättäytyä raiskauksesta?????????? Toteat, että mies on vahvempi fyysisesti, mutta NAISEN velvollisuus on pidättäytyä raiskauksesta!!! Ja tasa-arvon nimissä naiset velvoitetaan elämään selibaatissa, olemaan synnyttämättä koska Suomen miehet tasa-arvoon vedoten haluavat, että naiset käyvät armeijan ja tappelevat tämän maan puolesta!! Hyvä pojat, hyvä!!
Minulla on vain sellainen aavistus, että te ette oikeasti tiedä, tajua mitä vaaditte!! No niinhän se oli aikoinaan, että naiset ensin, vaikka heikolle jäälle!! Ei siinä mitään, kyllä naiset varmaan tekevät sen ja hyvin, mutta antaapa ajan kulua, katsotaan sanoi tohtori.
Ei muuten varmaan yhdellekkään naisihmiselle sen enempää kuin muillekkaan tullut mieleen kun ehkäisypilleri keksittiin, sitä valinnan vapaudeksi kutsuttiin, että meistä tehtäisiin tämän maan puolustaja tähän vapauteen tasa-arvoon vedoten!!''Toteat, että mies on vahvempi fyysisesti''?!
- Missä kohtaa olin näin todennut?
''mutta NAISEN velvollisuus on pidättäytyä raiskauksesta!!!''
- Missä vaiheessa näin olin sanonut? Puhuin miesten velvollisuudesta. Ei naisetkaan toki saisi tasa-arvon nimissä raiskata miehiä, mutta tämä tarkoittaa raiskaamisen olevan laitonta! En maininnut sanallakaan onko raiskauksen välttämäminen velvollisuus. Käänsit koko homman aivan typerästi.
''Ja tasa-arvon nimissä naiset velvoitetaan elämään selibaatissa''
- Huomasitko kenties jopa ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitetun sanan: ''OIKEUS''? Juuri tällaisille ihmisille pitäisi näitä tärkeitä sanoja korostella, mutta ei vaikuta menevän perille siltikään. Naisella on OIKEUS synnytykseen, EI velvollisuutta pidättäytyä synnytyksestä.
''että naiset käyvät armeijan ja tappelevat tämän maan puolesta!!''
- Ei ole tällaisestakaan väitetty mitään. Mistä oikein revit näitä?
Ja loppuun tarinointiisi en ota osaa. Se on täysin omaa mielikuvitustasi. Melko absurdeja väitöksiä, ilman minkäänlaista perustetta tai lähdettä.
Hienot, hienot ihmiset (c) Suomi24 - jkjhhjgdf
kun puhut ihan outoja kirjoitti:
''Toteat, että mies on vahvempi fyysisesti''?!
- Missä kohtaa olin näin todennut?
''mutta NAISEN velvollisuus on pidättäytyä raiskauksesta!!!''
- Missä vaiheessa näin olin sanonut? Puhuin miesten velvollisuudesta. Ei naisetkaan toki saisi tasa-arvon nimissä raiskata miehiä, mutta tämä tarkoittaa raiskaamisen olevan laitonta! En maininnut sanallakaan onko raiskauksen välttämäminen velvollisuus. Käänsit koko homman aivan typerästi.
''Ja tasa-arvon nimissä naiset velvoitetaan elämään selibaatissa''
- Huomasitko kenties jopa ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitetun sanan: ''OIKEUS''? Juuri tällaisille ihmisille pitäisi näitä tärkeitä sanoja korostella, mutta ei vaikuta menevän perille siltikään. Naisella on OIKEUS synnytykseen, EI velvollisuutta pidättäytyä synnytyksestä.
''että naiset käyvät armeijan ja tappelevat tämän maan puolesta!!''
- Ei ole tällaisestakaan väitetty mitään. Mistä oikein revit näitä?
Ja loppuun tarinointiisi en ota osaa. Se on täysin omaa mielikuvitustasi. Melko absurdeja väitöksiä, ilman minkäänlaista perustetta tai lähdettä.
Hienot, hienot ihmiset (c) Suomi24Hyvä kysymys???? Anteeksi keitti yli ja happi loppui!!
- Nimetön
ei vaan voi tehdä. kirjoitti:
Tämä ruumiillisuus minuakin askarruttaa. Periaatteessa itse voisin mennä armeijaan (olen nainen). Mutta kun mietin esim. kuukautisia ja niiden pakollisuutta lähes kaikille naisille, niin siinä ei kysellä vapaaehtoisuutta.
Itse ainakin tuon asian hyvin vastenmielisenä ja rajoittavana kokevana, voisin omasta puolesta, jos mahdollista olisi, lahjoittaa kokemuksen jollekin miehelle. Ja vastaavasti mennä hänen puolestaan armeijaan. Kyllä ottaisin mieluummin armeijaa vuoden verran, tai vaikka kaksi vuotta, kuin joka kuukausi elämää rajoittavan verenvuodon elämäni parhaina vuosikymmeninä.
Alapäästä kerran kuussa vuotava veri ja tähän juttuun liittyvät epämiellyttävät tunemukset (turvotus, pahanolon tunne yms.) jatkuvat koko naisen nuoruuden ja keski-iän. Eipä sitä voi edes miettiä, että lopetetaanko kuukautiset tai tehdäänkö ne vapaaehtoiseksi.
Tuo ja synnytykset, keskenmenot ja äitiys ovat kai ne ihan normaalijärjellä käsitettävät syyt, miksi on ollut aikojen alusta asti niin, että lähinnä miehet hoitavat asepalveluksen.
Tietysti ne miehet, jotka eivät ole naisen kanssa eläneet, tai eivät käsitä, tai halua ajatella näitä asoita, heidän näkökannan tasa-arvovalituksesta käsitän kyllä. Mutta vähän paremmin kun tutustuu asiaan niin eiköhän se avaudu. Vai olisiko joku mies, joka kannattaa armeijaa pakollisena naisille, pistämässä esim. kuudennella kuukaudella raskaana olevan, tai pahoista PMS-oireista kärsivän naisen armeijaan.
Monet naiset toki kokevat, että voivat asepalvelusta hoitaa. Se vie pohjaa pois tältä minun argumentilta. Mutta tässä tuleekin vastaan se, että ei ehkä olekaan järkevää rajata asioita pelkästään sukupuolen mukaan.Mikähän rusinan poimija herran terttu siinä taas itkee kuukautis kivuista, niihin on hormooni hoitoja jotka yhteikunta suurimmalta osin kustantaa.
Turha on akkojen inistä palkkakuopasta ja lasikatosta jos tuollaisilla perusteila ei voi ottaa osaa asepalvelukseen tasa-arvon nimissä. Oikeasti sairaat ja raskaana olevat voidaan vapauttaa tai antaa lykkäystä niinkuin miehillekkin!
Kyllä on aika mitättömiä losoja akat kun ei sen vertaa ole ylpeyttä että suostuu osallistumaan "ase" palvelukseen, jossa oppisi myös kriisiajan toimia eli perus kansalaistaitoja joissa ei pärjää kun pieni ja aktiivinen osa naisista. Armeija ei ole tosiaankaan pelkkää sotimista, siellä opitaan monia tärkeitä taitoja poikkeus oloihin ja jopa normaaliin elämään. - KakeK
hänrikki kirjoitti:
on kylymätalvi, joten siinä mielessä miehet ollaa parempia solttuja, koska kestetään paremmin kylmää..ja kait sen takia on aina miehet sotimiset hoitanut, koska mies on vahvempi/nopeampi luonnostaan (ainakin yleensä), tosin kuten aiemmin mainittiin, enään ei voimaa sotimisessa tarvi, ainakaan kohta.. ja mies voi siittää monta naista, niin me ei olla niiin arvokkaita lisääntymisen kannalta..
Raksalla on muutama "flikka" ja ovat tarkempia kuin miehet, mutta voimaa ei tosiaankaan löydy!Ei se kylmän keston paremmuus pidä ihan noin paikkansa, vaatetuksella saa aikaan paljon, mutta sitten vastaan tulee yksinkertaisesti fyysinen koko, eli pinta-ala, suuremepi pinta-ala jäähtyy tehokkaammin, eli mitä suurempi ihminen sen suurmpi lämmön hukka, käänten vaikkttaa enegrian kulutukseen, eli pieni ihminen pärjää pienemmällä energialla kylmässä...
myös ihan verenkierto on myös tehokkaampaa kun on yksinkertaisesti lyhemmät kanavat, ääreisverenkierto on paljon parempi, jotn paleltumia ei tule niin herkästi..
Se tarkkuus pitää ja ei pidä paikkansa, mutta lähinnä tottelevat määräyksiä täsmällisesti, sekä eivät kyseenalaista niin helposti, taas hyviä sota ominaisuuksia, sotatilanteessahan ei yleensä ajatella miten syntyvyys myöhemmin toimii...
Ei miesten kannata sotia enää ollenkaan, naiset on ihan ylivertaisia siihen, niillä on usein kostonhimokin paljon suurempi... - KakeK
hänrikki kirjoitti:
on kylymätalvi, joten siinä mielessä miehet ollaa parempia solttuja, koska kestetään paremmin kylmää..ja kait sen takia on aina miehet sotimiset hoitanut, koska mies on vahvempi/nopeampi luonnostaan (ainakin yleensä), tosin kuten aiemmin mainittiin, enään ei voimaa sotimisessa tarvi, ainakaan kohta.. ja mies voi siittää monta naista, niin me ei olla niiin arvokkaita lisääntymisen kannalta..
Raksalla on muutama "flikka" ja ovat tarkempia kuin miehet, mutta voimaa ei tosiaankaan löydy!"on kylymätalvi, joten siinä mielessä miehet ollaa parempia solttuja, koska kestetään paremmin kylmää..ja kait sen takia on aina miehet sotimiset hoitanut"
-nainen on pienempi, jotan pienempi lämmönhukka, pienempi enegian kulutus, lyhempi verenkierto on tehokkaampi, joten paleltumis vaurioiden riski pienempi.
Mien ei ole millää osa-alueella kylmässä parempi, paitsi jos on oikein pieni mies... - tullut mieleen, niin...
kjjkjhgggfg kirjoitti:
VELVOLLISUUS pidättäytyä raiskauksesta?????????? Toteat, että mies on vahvempi fyysisesti, mutta NAISEN velvollisuus on pidättäytyä raiskauksesta!!! Ja tasa-arvon nimissä naiset velvoitetaan elämään selibaatissa, olemaan synnyttämättä koska Suomen miehet tasa-arvoon vedoten haluavat, että naiset käyvät armeijan ja tappelevat tämän maan puolesta!! Hyvä pojat, hyvä!!
Ei muuten varmaan yhdellekkään naisihmiselle sen enempää kuin muillekkaan tullut mieleen kun ehkäisypilleri keksittiin, sitä valinnan vapaudeksi kutsuttiin, että meistä tehtäisiin tämän maan puolustaja tähän vapauteen tasa-arvoon vedoten!!"Ei muuten varmaan yhdellekkään naisihmiselle sen enempää kuin muillekkaan tullut mieleen kun ehkäisypilleri keksittiin, sitä valinnan vapaudeksi kutsuttiin, että meistä tehtäisiin tämän maan puolustaja tähän vapauteen tasa-arvoon vedoten!!"
No se on tässä hyvin huomattu, miten monille naisasiaihmisille ei todellakaan tule mieleen, että "vapaus" ja "tasa-arvo" voisivat koskea myös miehiä. - osittain oikein
KakeK kirjoitti:
"on kylymätalvi, joten siinä mielessä miehet ollaa parempia solttuja, koska kestetään paremmin kylmää..ja kait sen takia on aina miehet sotimiset hoitanut"
-nainen on pienempi, jotan pienempi lämmönhukka, pienempi enegian kulutus, lyhempi verenkierto on tehokkaampi, joten paleltumis vaurioiden riski pienempi.
Mien ei ole millää osa-alueella kylmässä parempi, paitsi jos on oikein pieni mies...olit hieman väärässä noissa perusteluissa. naisilla on pienikokoisina pienempi pinta-ala, mutta he myös ovat pääsääntöisesti kylmempiä ja siksi lämmönhukka on pienempi.
- jkhghgjhfdfsj
tullut mieleen, niin... kirjoitti:
"Ei muuten varmaan yhdellekkään naisihmiselle sen enempää kuin muillekkaan tullut mieleen kun ehkäisypilleri keksittiin, sitä valinnan vapaudeksi kutsuttiin, että meistä tehtäisiin tämän maan puolustaja tähän vapauteen tasa-arvoon vedoten!!"
No se on tässä hyvin huomattu, miten monille naisasiaihmisille ei todellakaan tule mieleen, että "vapaus" ja "tasa-arvo" voisivat koskea myös miehiä....ei tule mieleen vieläkään, että vapauteen liittyy myös vastuu itsestä ja jälkikasvusta, perheenjäsenten hoitamisesta
- kkkkkkkhhgty
Nimetön kirjoitti:
Mikähän rusinan poimija herran terttu siinä taas itkee kuukautis kivuista, niihin on hormooni hoitoja jotka yhteikunta suurimmalta osin kustantaa.
Turha on akkojen inistä palkkakuopasta ja lasikatosta jos tuollaisilla perusteila ei voi ottaa osaa asepalvelukseen tasa-arvon nimissä. Oikeasti sairaat ja raskaana olevat voidaan vapauttaa tai antaa lykkäystä niinkuin miehillekkin!
Kyllä on aika mitättömiä losoja akat kun ei sen vertaa ole ylpeyttä että suostuu osallistumaan "ase" palvelukseen, jossa oppisi myös kriisiajan toimia eli perus kansalaistaitoja joissa ei pärjää kun pieni ja aktiivinen osa naisista. Armeija ei ole tosiaankaan pelkkää sotimista, siellä opitaan monia tärkeitä taitoja poikkeus oloihin ja jopa normaaliin elämään.Mitätömiä losoja ollaan!! Armeijasta en tiedä, siviilistä on kokemusta jo pennusta kun alkoholisoitunutta epätasa-arvoista miestä piti piilekisiä ja jos ei onnistunut niin olla nyrkkeilysäkkinä ja ottaa turpaansa vain siksi, että on olemassa!!
Väkivältaisessa alkoholisti perheessä kasvanut lapsi, lapset ovat jo ennen syntymäänsä rintamaolosuhteissa! On tutkittu, että näillä lapsilla stressi on samaa luokkaa kuin sotilailla rintamalla!! Näissä piireissä on hyvin usein myös mielenterveysongelmia joita lääkitään viinalla!!
Niissä oloissa kasvaneena, eläneenä saatana, ihan oikeasti kun henkensä kaupalla hoitaa ja huusaa näitä muruja niin jumakekka äijän käppänät, minua ei mikään mahti maailmassa saa tuntemaan, että MIEHET on jotenkin epätasa-arvoisia!! Ja ihan oikeasti kukaan ei kysynyt minulta, siskoiltani tai äidiltäni halutaanko me sitä???
Sitä syyllistämis paskaa tämä on millä minut, meidät on kasvatettu!! Tiedättekö MITÄ? Mulle riittää, missään, missään ei ole mitään myönteistä, mitään hyvää!! Kaikki, aivan kaikki on paskaa!! Teki mitä hyvänsä, miten päin hyvänsä on paska!! - Nimetön
kkkkkkkhhgty kirjoitti:
Mitätömiä losoja ollaan!! Armeijasta en tiedä, siviilistä on kokemusta jo pennusta kun alkoholisoitunutta epätasa-arvoista miestä piti piilekisiä ja jos ei onnistunut niin olla nyrkkeilysäkkinä ja ottaa turpaansa vain siksi, että on olemassa!!
Väkivältaisessa alkoholisti perheessä kasvanut lapsi, lapset ovat jo ennen syntymäänsä rintamaolosuhteissa! On tutkittu, että näillä lapsilla stressi on samaa luokkaa kuin sotilailla rintamalla!! Näissä piireissä on hyvin usein myös mielenterveysongelmia joita lääkitään viinalla!!
Niissä oloissa kasvaneena, eläneenä saatana, ihan oikeasti kun henkensä kaupalla hoitaa ja huusaa näitä muruja niin jumakekka äijän käppänät, minua ei mikään mahti maailmassa saa tuntemaan, että MIEHET on jotenkin epätasa-arvoisia!! Ja ihan oikeasti kukaan ei kysynyt minulta, siskoiltani tai äidiltäni halutaanko me sitä???
Sitä syyllistämis paskaa tämä on millä minut, meidät on kasvatettu!! Tiedättekö MITÄ? Mulle riittää, missään, missään ei ole mitään myönteistä, mitään hyvää!! Kaikki, aivan kaikki on paskaa!! Teki mitä hyvänsä, miten päin hyvänsä on paska!!No katsos kummaa olet elänyt normi miehen elämää kaikki mitä teet on väärin kaikki mitä olet on paskaa!!!! Mitää kiitosta tai oikeuksia et saa kuin väkivallalla. Mietippä miksi yhä uudestaan ja uudestaan kasvaa lapsia jotka elävät tässä ympäristössä.
Turha kuvitella etten tietäisi mitä on alkoholisti perheen arki, onneksi se päättyi siihen että molemmat vanhemmata joivat itsensä hengiltä!
Mikä ihme se on että naisilta ei voi mitään vaatia aina syylistetään miehiä, suomalainen nainen juoksee sen saamarin juoppo renttun perässä ja sitten itketään kun tulee turpaan jne.
Ei mitää tajua omien valitojen seurauksista, aina ollaa syyttämässä toisia ja valitetaan kun naisilla on niin vaikeaa niin vaikeaa ja silti teillä on vaan paljon mahdollisuuksia valita vaan ei, ilmeisesti se on paljon kivempaa ottaa turpiin ja esiintyä marttyyrinä.
Asioita sosiaali toimen vinkkelistä katsoen vaikuttaa että kaikki tasa-arvo ja oikeudet ovat valuneet hukkaan tässä maassa.
Elä sinäkään hyvä ihminen vaan ota vastuuta elämästäsi ja toisten elämästä jatka tolla linjalla. Meitä miehiä voi aina syyttää kaikesta, ja suomalainen nainen on oikeutettu kaikkeen ja syytön kaikkeen, kaikki on miesten vika. Käykööt ne armeijat ja käytetään miehiä hyväki niinkuin aina ennekin!!
Todistit taas vallan mainiosti mikä nainen on :( - KakeK
osittain oikein kirjoitti:
olit hieman väärässä noissa perusteluissa. naisilla on pienikokoisina pienempi pinta-ala, mutta he myös ovat pääsääntöisesti kylmempiä ja siksi lämmönhukka on pienempi.
Noo jos ihan hiuksia ruvetaan halkomaan, niin... ulos säteilevän energian määrään vaikuttaa kohteen, lämmitys teho, ja pinta-ala.
ruummin lämpötilassahan on varmaan noin asteen eroja puoleen ja toiseen, mutta se kellä on alhaisempi lämpötila ei aina ole nainen tai mies, vaan se on ykilökohtaista, riippuen iästä, ovulaatiosta, yms jutuista....
Olennaisinta tässä on siis se että naisella elimmistössä on paremmat mahdollisuudet ylläpitaa lämpöä ja pienemmällä energialla. - Snowbee
hänrikki kirjoitti:
"nykyajan sota ei juuri lihasmassaa tarvitse"
-Ei tarvikkaan, lisäksi on käsittämätöntä, että sitten pitäisi jossain ihme cooperissa leijjua yli 3km, eikö? kansan/yksilön terveyden kannalta ymmärrän, mutta sodan, jossa ei tarvi edes hauista olla?Monikaan mies ei tätä nykyä armeijassa pääse cooperin testissä 3km asti. Olen poikkeus ja menin silti sivariin.
- Snowbee
ei vaan voi tehdä. kirjoitti:
Monet naiset toki kokevat, että voivat asepalvelusta hoitaa. Se vie pohjaa pois tältä minun argumentilta. Mutta tässä tuleekin vastaan se, että ei ehkä olekaan järkevää rajata asioita pelkästään sukupuolen mukaan.Joo nainen syntyy naiseksi ja mies syntyy mieheksi. Hyväksy se asia. Armeija on ihmisen luoma keksintö, johon voidaan vaikuttaa. Ymmärrätkö ettei biologialla ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Ainakaan niin kauan, kun ei puhuta invaliideista.
Elän naisen kanssa ja hän juuri minulle sanoi, ettei kuukautisissa ole mitään vikaa.
- Pitäisi luopua
Koko armeijasta ja sulattaa aseet ja rakentaa jotain hyödyllistä,rauhaa rakentavaa sillä kaikella mitä armeijan kalustoon/sotiin työnnetäänkään.
Armeijat on tarkotettu sotia varten ja sodat ei edistä rauhaa,jokaisen pitäisi jo ymmärtää se!
Kuitenkin,on erittäin epätodennäköistä että armeija häviäisi tai sodata loppuisi,kyllä se on ihmisen perus luonne/olemus,sotia :/- Lähetään niin
Kernis kirjoitti:
Sanoo pasifisti :D voi teitä pullamössjä
Miksi ei pakoteta penskoja armeijaan jo heti ku oppiivat kävelemään ja sielähän ne kävis koulut,tai mitä muuta niille tarviis opettaa kun sodan sala?
Sitten kasvatettas tietty määrä kamikazeja koko ajan,siinä on avaimet sodan voittoon!
Eikö tuo ole ihan sama vaikka kasvattaa koko kansa-kunta armeijan leivissä?
Parin sukupolven jälkeen veikkaan että oltas joko maailman huipulla tai sitten sukupuutossa,mitä väliä.
Tai miks ei vaan tehä tarpeeks isoja pommeja ja tarpeeks monta niin sodan syttyessä vedetään koko pallo sileäks,päästäs eroon kaikista palleroista!
Kyllä teitä ihmiset kustaan silmään niin kympillä,ettekä enää osaa edes vastustaa kun puolustatte manipulointia,armeijat yms sota toimet on heikkouden merkki!
Sanoit sinä tai kaltaisesi mitä tahansa rauhan puolesta puhujille niin tiedä se että ihminen valihtee joko rauhan tai sodan,ne eivät kulje käsi kädessä eli on valitta jompi kumpi,vaikka periaattessa olet oikeassa,rauhasta on turha puhua kun ihminen on jo valinnut sotaisan polun,no turning back now!
Plaaaaaaaa paljon selitystä mut who giva duck ? ;) - sähä oot kunno
Kernis kirjoitti:
pojan kloppi viel,korvan taustat märkänä siel armeijassa poikien kesken suihkussa testailet uteliasta luonnettasi,säästän sut vaivalta KYLLÄ olet hoomppeli
- että tämmöstä...
Kernis kirjoitti:
Lähdetään nyt siitä liikkeelle ,että soitiminen olisi turhaa, jos maailmassa olisi viisaita ihmisiä tarpeeksi. Mielestäni on naurettavaa kovistella ja haukkua muita pullamössöiksi sen takia etteivät he nyt satu tykkäämään toisten tappamisesta ja omaisten tai itsensä kuolemisesta.
Mitä sitten tulisi jos ei olisi armeijoita/sotia:
1)Veroa vähemmän tai enemmän etuja verorahoilla
2)Ei armeijan käymistä(Jos nyt miehisyys on pakko todistaa niin voitaisiin järjestää vuoden mittainen Extreme-olosuhdetesti halukkaille)
3)Ei tarvittaisi mitään NATO-keskusteluita tai muita ihmejuttuja kun ei tarvittaisi koko NATOa
MUTTA! Minä tiedän, että maailma on täynnä tyhmiä ahneita ihmisiä jotka haluavat tappaa monia ihmisiä vain vallan, rahan tai maiden takia.
Ja todellakin toivon, että Suomessa ei niitä kovin montaa olisi.
- Asdertson
Erilaisia armeijanvälttämisratkaisuja maailmalta:
Albania: Vapautus asepalveluksesta on mahdollista ostaa 2400 eurolla.
Brasilia: Asepalveluksesta vapautetaan vanhempiensa ainoat pojat, yksinhuoltajat, orvot, rekrytoitialueiden ulkopuolella asuvat, papit ja lääkärintarkastuksessa sopimattomiksi todetut.
El Salvador: Koskee 18–20-vuotiaita naimattomia miehiä köyhemmistä sosiaaliluokista.
Guatemala: Perheiden päämiehet ja keskiluokkaiset opiskelijat ovat tavallisesti vapautettuja palvelusta
Israel: Ei-druusilaiset israelilaiset arabit, druusilaiset naiset ja Jehovan todistajat[2] ovat vapautettuja palvelusta.
Meksiko: Asevelvolliset arvotaan.
Norja: 1/3-osa ikäluokan miehistä kutsutaan
Puola: Palvelusaika 9 kuukautta, 3 kuukautta yliopistoista valmistuneille.
Ruotsi: Alle 20% ikäluokasta kutsutaan.
Saksa: 23 vuotta täyttäneet palvelusta suorittamattomat (esimerkiksi opintojen johdosta) vapautetaan velvollisuudesta. Vuonna 2005 15 % asevelvollisuusiän saavuttaneista miehistä suoritti asepalveluksen, 31 % siviilipalveluksen, 36 % vapautettiin terveystarkastuksessa, loput 18 % vapautettiin muista syistä, mm. koska armeijan kiintiöt täyttyivät.
Somalia: Palvelusaika muuten 2 vuotta, korkeakoulutasoiselle koulutetulle 18 kk.
Suomi: Asevelvollisuus ei koske ahvenanmaalaisia eikä naisia. Jehovan todistajat on vapautettu rauhanaikaisesta asevelvollisuuden suorittamisesta.
Sveitsi: Palveluksesta vapautetut joutuvat maksamaan armeijaveroa 2 % tuloistaan.
Tanska: Noin 30 % asevelvollisuusiän saavuttavista miehistä astuu palvelukseen. Asepalveluksen suorittamisesta maksetaan korvausta yli tuhat euroa kuukaudessa.
Thaimaa: Vapaaehtoiset palvelevat vuoden, muista osa arvotaan palvelemaan kaksi vuotta. Loput vapautetaan palveluksesta
Tunisia: Asepalveluksen välttely yleistä, yleensä vain köyhät joutuvat palvelukseen muiden selvitessä rahalla.
Turkki: Lyhimpään palvelusaikaan ovat oikeutettuja mm. yliopisto-opiskelijat. Kolme vuotta ulkomailla asuneet kansalaiset voivat suorittaa rahallisen korvauksen.
Viro: 15 % ikäluokan miehistä suorittaa palveluksen
Venäjä: Asepalveluksen välttely yleistä, velvollisuudesta vapautetaan mm. terveyssyistä ja yliopisto-opiskelun ansiosta. Noin 10 % ikäluokan miehistä suorittaa asepalveluksen.- Snowbee
Sveitsin tapa on ihan loistava mielestäni. Miksei suomeen myös =)
- Perunankuorija
Snowbee kirjoitti:
Eli armeijaan joutuisi vain köyhiä. Kaikki joilla olisi vähänkään varaa, ostaisivat itsensä vapaiksi.
Muistuttaisi kyllä muinaisen Rooman velkaorjia...
Muodostukohan Sveitsin armeija nykyään maahanmuuttajista ja koulupudokkaista? - Andropov
Snowbee kirjoitti:
Totuus on, ettei nykyinen asevelvollisuusarmeija ole enää tätä päivää. Miksi sitä kiistämään? Samoin ei ole enää mitään perusteita määrätä varusmiespalvelus sankioiduksi pakoksi vain miehille. Mikä oikeuttaa naisten vapaaehtoisuuden?
Suomella ei myöskään ole enää varaa ylläpitää nykyistä järjestelmää eikä tällaista reserviä. Karsintoja joudutaan joka tapauksessa tekemään lähivuosina paljonkin. Muutenkin koko armeijan luonnetta pitäisi muuttaa enemmän kansalaiskoulua vastaavaksi, jossa yhtenä osana olisi maanpuolustus. Tämä kansalaiskoulu voisi olla esim.6 kk pitkä universaali velvollisuus miehille ja naisille tai sitten vapaaehtoinen, jonka suorittamisesta saisi jonkinlaisen taloudellisen edun vaikkapa opiskeluja/lainanmaksua varten.
Muutoksen tiellä olemme jo onneksi! Lähinnä edunvalvonta- ja työllisyyssyistä asiassa vielä jahkaillaan. Uskottavan maanpuolustuskyvyn turvaamiseksi ei tarvita asevelvollisuusarmeijaa! Hyvin on uskottavuus säilynyt muissakin valtioissa ilman yleistä asevelvollisuutta. - x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Yhteenvetona: armeijan voisi valikoiduissa esimerkeissä välttää:
-kirjautumalla korkeakouluun
-maksamalla rahaa
-ryhtymällä isäksi/äidiksi
-muuttamalla syrjäseudulle/ulkomaille
Suomessa taas:
-jos vanhemmat älyävät muuttaa Ahvenanmaalle tarpeeksi ajoissa
-tekeytymällä hulluksi
-käyttämällä huumeita
-liittymällä Jehovan todistajiin
-vaihtamalla sukupuolta - natsi perkele
maa,oksettaaa mitä punaniskatouhua täällä on...
- Nimetön
Perunankuorija kirjoitti:
Eli armeijaan joutuisi vain köyhiä. Kaikki joilla olisi vähänkään varaa, ostaisivat itsensä vapaiksi.
Muistuttaisi kyllä muinaisen Rooman velkaorjia...
Muodostukohan Sveitsin armeija nykyään maahanmuuttajista ja koulupudokkaista?Vähän alkaa jo rönsyilemään tämä aihe mutta vähän on silti kommentoitava...
Jos NATO:on mennään niin ammattimainen armeija jossa varmaan juuri koulupudokkaat muodostaisivat miehistön rungon olisi ainoa järkevä ratkaisu kun osallistuminen todellisiin sotilasoperaatioihin tulisi jopa todennäköiseksi. Yhteiskunnan vähäosaiset ovat muodostaneet historiassa kaikkien menestyvien armeijoiden kantajoukon ja saataisiinpa pilottiporukka pois asemilta potkimasta ohikulkijoita. Silti toki kaiken pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, eikä veroihin tai arvontoihin.
Alkuperäinen aihe/uutinen on varmaan lähinnä läppä mutta hauska muistutus siitä ettei tasa-arvoasioissa ole vuosikausiin otettu huomioon miesten tasa-arvoisuutta. - 888
natsi perkele kirjoitti:
maa,oksettaaa mitä punaniskatouhua täällä on...
No mene ihmeessä Venäjälle.
- enpä tiedä
tasa-arvoista ja reilua, jos arvottaisiin, kuka joutuu armeijaan? Osa pääsisi kuin koira veräjästä. Vapaaehtoinen asepalvelus on hyvä juttu ainoastaan silloin, jos halutaan kokonaan luopua uskottavasta puolustuskyvystä. Riittävän suuret maavoimat ovat jokaisen armeijan selkäranka, oli armeija sitten kuinka moderni tahansa.
Siinä ei pahemmin F-35 Joint Strike Fighterit auta, jos maavoimien vahvuus on jotain 30 000 miestä. Sillä puolustetaan ehkä Helsingin kokoista aluetta. - on vain
kaikki äidin pilalle lellimät pojanklopit. armeija sen miehen tekee. nimim. armeijan käynyt NAINEN
- 18v-poika
Kun tekeydyin vähän kahjoksi :D
-kannattaa! - Asdertson
18v-poika kirjoitti:
Kun tekeydyin vähän kahjoksi :D
-kannattaa!Myös kun kerskailee olevansa huumeiden käyttäjä, saa siitä palkintona vapautuksen armeijasta. Veikeätä, eikö totta?
- Pohjan-Akka
Siellä on ylienkeli Gabriel ja sitten isompi joukko alempiarvoisia enkeleitä.
- Atte Ateisti
Ja "suuri joukko taivaallista sotaväkeä", kuten jouluevankeliumissa kerrotaan.
Intti perkele sielläkin... - Pohjan-Akka
Atte Ateisti kirjoitti:
Ja "suuri joukko taivaallista sotaväkeä", kuten jouluevankeliumissa kerrotaan.
Intti perkele sielläkin...Sitä tässä ihmettelen nyt. Jospa se maailmanjärjestys onkin sitten niin tarkoitettu...Niin se on ihmistenkin maailmassa: jotkut osaa jonkun homman paremmin kuin toiset.
Lisääkö se loputtomaan pisteeseen onnellisuutta, pelkästään se "tasa-arvo". Kaikilla pitää tietystikin olla sama ihmisarvo, samat oikeudet koulutukseen ja terveydenhuoltoon, sosiaaliturvaan. Mutta kun tasa-arvosta tulee joku mantra, niin se vaikuttaa jo vähän höperöltä.
Tämä on hyvä systeemi, että kaikki kynnelle kykenevät miehet... Se, että naisia on mukana, sen luulisi lisäävän sisua siihen ettei lähdettäisi kesken kaiken lätkimään.
Armeijan käyneille voitaisiin antaa jotain lisäbonuksia johonkin...se on kumminkin ilmainen ja monille henkisesti ja fyysisesti raskas panostus muiden hyväksi.
Se, että Halonen antaa mannerheim-mitaleita sivareille, se ei oikein lisää maanpuolustustahtoa. Sellainen on niiden halveksimista, jota ka käyvät armeijan.
- \_/^\_/
Vaan mistäpä asehullut tunnistaisi jos ei niille laitettaisi nappeja kaulaan?
Opetetaanko armeijassa muuten 'Tapa' -kulttuuria? - ehdottomasti
naisille laittaa pakolliseks armeijan käynti..
naisten mielestä tasa-arvoa on vaan silloin kun niille se sopii,muuten ei kyllä kelpaa..
armeijaan vaan jos siellä ne läskitkin vähän laihtuis,naisethan on muutenkin aina "dieetillä" tossa olis hyvä dieettiä niille.
lusmuilijat!nainen ase kädessä kyllä on vaarallinen yhdistelmä,eihän ne osaa ajaa autoakaan,mutta tykin ruuaks kelpais hyvin,onhan niillä enemmän läskiä ku miehillä,noin yleensä. - Tasa-arvomies
Se syrjii huono-onnisia!
Suomi on samanlainen militaristivaltio niin kuin Venäjä tai Israel joten yleisestä asevelvollisuudesta tuskin luovutaan pitkään aikaan.- tasa-arvon nimissä
Jokaisen 18v täyttäneen naisen on tultava raskaaksi vuoden sisällä, jos nainen ei tule raskaaksi vapaehtoisesti hänen keinosiemennetään.
Eikä tekosyyksi kelpaisi uran tekeminen tai jotain.. - jkjhsgfgd
tasa-arvon nimissä kirjoitti:
Jokaisen 18v täyttäneen naisen on tultava raskaaksi vuoden sisällä, jos nainen ei tule raskaaksi vapaehtoisesti hänen keinosiemennetään.
Eikä tekosyyksi kelpaisi uran tekeminen tai jotain..Pöllö, mitä järkeä siinä olisi? Kuka sellaista lasta rakastaisi, siitä huolehtisi?? Sinäkö??
- 1/95
ei se armeija niin paha paikka ole. kyllä jokaisen terveen miehen se pitää pystyä käymään. itse palvelin 240 aamua ja aika oli melkein elämäni helpointa. teet vain niinku käsketään etkä sooloile tai kikkaile. 3-4 ateriaa päivässä ja täys ylläpito. jo suomen historia mielestäni velvoittaa jokaista miestä asevelvollisuuden suorittamaan. ei sotaa kukaan halua tai hyvin hyvin harva, mutta pakko maata on puolustaa jos joku muu maa sitä halajaa. viherpipertäjät mesoaa että en halua sotia tai tappaa ihmistä. 1939-1945 ei kundeilta kysytty haluaako ne sotaa vai ei he vain tekivät mitä piti ja kuului tehdä! heille suuri kiitos siitä mitä silloin tekivät. heidän ansiosta siniristilippu liehuu ja me saadaan vapaassa maassa kirjoitella vapaasti mielipiteitä suomi24:ssä.
- gfckjcfutcfdceyt
Idiootti. Armeija JOILLEKKIN sopiva paikka, on sitten terve tai ei. Kyllä nykyaikana pitäisi olla vaihtoehto armeijalle. Helvetin tyhmää yhä jankata jotakin kymmeniä vuosia vanhaa asiaa ja sillä perustella armeijan oikeellisuutta. Enpä ole typerämpiä ihmisiä nähnyt, kuin mitä tässä ketjussa. Kuolaavat lippalakkijuntit molottaa asioista joista OIKEASTI ei edes tiedetä mitään. ISÄM maan PUlesta! :D Ei helvetti. Voi vittu mitä apinoita. Hommatkaan sinne yläkammariin jotakin muuta kuin väkivalta-ajatuksia.
gfckjcfutcfdceyt kirjoitti:
Idiootti. Armeija JOILLEKKIN sopiva paikka, on sitten terve tai ei. Kyllä nykyaikana pitäisi olla vaihtoehto armeijalle. Helvetin tyhmää yhä jankata jotakin kymmeniä vuosia vanhaa asiaa ja sillä perustella armeijan oikeellisuutta. Enpä ole typerämpiä ihmisiä nähnyt, kuin mitä tässä ketjussa. Kuolaavat lippalakkijuntit molottaa asioista joista OIKEASTI ei edes tiedetä mitään. ISÄM maan PUlesta! :D Ei helvetti. Voi vittu mitä apinoita. Hommatkaan sinne yläkammariin jotakin muuta kuin väkivalta-ajatuksia.
Hoitakoon toiset maanpuolustuksen niin toiset saavat keskittyä kirjoittelemaan lähinnä naurettavia viestiä "vaihtoehdosta armeijalle" Balkanin sota opetti hyvin raadollisesti mitä oikeasti tapahtuu näille armeijan vaihtoehto -ajattelijoille sodan syttyessä. Heidän joutuessa vihollisen käsiin kaikki sodan osapuolet toimivat samoin. Miehet joukkohautaan ja naiset raiskattiin. Siinä sitä on vaihtoehtoa armeijalle nykymaailmassa.
- ei armeijaa kannata
niin vakavasti ottaa. Aina voidaan pohtia asiaa mitä erilaisimmista näkökulmista mutta kuten hyvin tiedämme, on armeija usein nuorelle miehelle todella hyvä paikka kasvaa varsinkin henkisesti. Nykyisin nuoret miehet ovat todella kärsimättömiä ja tätä kärsivällisyyttä armeija opettaa. Tottakai siellä on myös fyysisiä haasteita mutta ne ovat loppujen lopuksi melko helppoja, jos viitsii yhtään pitää kunnostaan huolta. Armeija opettaa myös suorittamaan tehtäviä, ottamaan käskyjä vastaan ja olemaan vastuullinen asioista. On vain pakko tulla toimeen kaikkien kanssa ja aina siihen omaan napaan tuijottaminen vähenee paljon. Asiat kun ei toimi ennen kuin viimeinenkin on perillä. Nuoret miehet tulevat yhä useammin rikkoutuneista perheistä. Heitä ei ole käsketty tekemään mitään ja muutenkin nuorisossa vallassa oleva laiskuus ja asioiden vain puolitiehen tekeminen heijastuvat kaikkeen tekemiseen. Oikealla asenteella ja hyvällä evästyksellä armeija on monelle miehelle juuri se oikea paikka oikealla hetkellä.
- ei sensuurille!
tämä keskustelu on kaikkea muuta kun vapaata. Tämäkin viesti todennäköisesti poistetaan.
- 1/95
heo Pelle pullamössöpoju. sit ku säkin tulet armeija ikään ja kiveksesi on laskeutunut niin näet varmaan asiat vähän eri tavalla. nyt sulla pyörii mielessä vaan kokis ja nintendo eikä aljon muuta. älä itke rumalapsi ei äitiskään ruusu ollu....
- kklhggg
kumpuaa?? Idiootteja on helvatin iikka joka mölisee miten epätasa-arvoista, syvältä nykyinen asevelvollisuus on?? Pirskatti, helvata siitä ei ole kauan aikaa kun minunkin isäni oli tämän maan puolesta tappelemassa ja arvaa kasi kertaa oliko vapaaehtoista, arvottiinko???
Siitä sodasta ei niin kauan ole, ettenkö muistasi miten isäni terveys siellä meni ja ne oli tosi toimia SOTAA!! Ei mikään asepalvelus vaan siellä kuoltiin ihan oikeasti!! Riivatun vellihousut, itkuiikat!! Se tehtiin isänmaan puolesta, vaikka se asia ei sinulle ole minkään arvoinen!!!! - nyt täällä
kklhggg kirjoitti:
kumpuaa?? Idiootteja on helvatin iikka joka mölisee miten epätasa-arvoista, syvältä nykyinen asevelvollisuus on?? Pirskatti, helvata siitä ei ole kauan aikaa kun minunkin isäni oli tämän maan puolesta tappelemassa ja arvaa kasi kertaa oliko vapaaehtoista, arvottiinko???
Siitä sodasta ei niin kauan ole, ettenkö muistasi miten isäni terveys siellä meni ja ne oli tosi toimia SOTAA!! Ei mikään asepalvelus vaan siellä kuoltiin ihan oikeasti!! Riivatun vellihousut, itkuiikat!! Se tehtiin isänmaan puolesta, vaikka se asia ei sinulle ole minkään arvoinen!!!!jos isäs kuoli sodassa?
- jtyrttrerttyyyu
nyt täällä kirjoitti:
jos isäs kuoli sodassa?
Mitäs luulisit Vellihousu???????????
- popopopopopopopop
ei armeijaa kannata kirjoitti:
niin vakavasti ottaa. Aina voidaan pohtia asiaa mitä erilaisimmista näkökulmista mutta kuten hyvin tiedämme, on armeija usein nuorelle miehelle todella hyvä paikka kasvaa varsinkin henkisesti. Nykyisin nuoret miehet ovat todella kärsimättömiä ja tätä kärsivällisyyttä armeija opettaa. Tottakai siellä on myös fyysisiä haasteita mutta ne ovat loppujen lopuksi melko helppoja, jos viitsii yhtään pitää kunnostaan huolta. Armeija opettaa myös suorittamaan tehtäviä, ottamaan käskyjä vastaan ja olemaan vastuullinen asioista. On vain pakko tulla toimeen kaikkien kanssa ja aina siihen omaan napaan tuijottaminen vähenee paljon. Asiat kun ei toimi ennen kuin viimeinenkin on perillä. Nuoret miehet tulevat yhä useammin rikkoutuneista perheistä. Heitä ei ole käsketty tekemään mitään ja muutenkin nuorisossa vallassa oleva laiskuus ja asioiden vain puolitiehen tekeminen heijastuvat kaikkeen tekemiseen. Oikealla asenteella ja hyvällä evästyksellä armeija on monelle miehelle juuri se oikea paikka oikealla hetkellä.
kaikkina aikoina nuorisoa on mollattu laiskoiksi -myös 30-luvun lopulla!!!
- Kirsi^^
ei armeijaa kannata kirjoitti:
Jos kerran asia on tuolla tavalla niin naiset voisi varmasti opettaa yhtä hyvin armeijassa. Miksei naisia pakoteta oppimaan mainitsemiasi asioita.
Yhtälailla naisetkin kaipaavat henkistä kasvua 18 vuotiaina, tuijottavat omaa napaansa, eivät osaa ottaa käskyjä vastaan, tulevat rikkinäisistä perheistä ja ovat valmiita ottamaan "melko helppoja" fyysisiä haasteita vastaan.
Miehet ovat keskimäärin vahvempia kantamaan raskaita aseita ammuksineen pitkiäkin matkoja pitkin korpea. Jos sota syttyisi oikeasti niin Suomen vähät tiet siltoineen olisi äkkiä ammuttu hajalle. Suomessa on niin hemmetisti soita ja järviä ja vastaavasti hyvin vähän hiekkakankaita (lue aavikoita)ettei täällä pelkällä konevoimalla sotia pitkään käydä. Se on jo itse asiassa testattukin talvi-, jatko- ja lapinsodissa. Testiryhmiä oli Neuvostoliitosta, Saksasta ja jonkin verran Suomesta. Koneet eivät yksinkertaisesti pystyneet korvaamaan elävää materiaalia silloinkaan eivätkä pysty vieläkään Suomen oloissa. Siksi armeijan "selkärankana" ovat riskit miehet ja tietysti raamikkaat naisetkin.....;)
- armeijassa on??
On erittäin hyvä että Suomessa on edelleen tällainen asevelvolluus laki, eikä sitä mielestäni tarvitse muuttaa. Sotii tasa-arvoa vastaan vai? Opiskeluun/työssä käyntiin tulee tauko, niinhän tulee naisillekin jos hankkivat lapsen.
Joku voi sanoa ettei lasta ole pakko hankkia mutta asevelvollisuus on silti pakko suorittaa. Eikö armeijasta ole pelkästään hyötyä meille nuorille, joilla on todella heikko kunto. Jos asepalvelus kelpaa niin muitakin vaihtoehtoja täyttää velvollisuutensa: aseetonpalvelus sekä siviilipalvelus.
Vaikka asevelvollisuus rikkookin joistakin tasa-arvoa niin mielestäni se pitää tulla pitämään ennallaan, sillä onhan se jopa lähes perinne meillä Suomessa ja perinteitähän pitää vaalia (vai mitä?).- vapautetaan
Tai ne kuolevat kuolemanleireillä.
- _siwari_
Miksi perinteitä pitäisi vaalia?
Oletko sitä koulukuntaa, jonka mielestä mitään ei pitäisi muuttaa "koska näin on tehty aina ennenkin"?
Nykyinen asevelvollisuus syrjii, sukupuolen, vakaumuksen ja asuinpaikan perusteella. Tämähän rikkoo jo perustuslakia ja YK:n yleismaailmallista ihmisoikeuksien julistusta!
On käsittämätöntä, että vielä 2000-luvun "sivistyneessä" Suomessa toisen sukupuolen edustajat pakotetaan vankilan uhalla pakkotyöhön(oli se sitten armeija tai siviilipalvelus), jota perusteellaan perinteillä! - jklajkhjghgf
_siwari_ kirjoitti:
Miksi perinteitä pitäisi vaalia?
Oletko sitä koulukuntaa, jonka mielestä mitään ei pitäisi muuttaa "koska näin on tehty aina ennenkin"?
Nykyinen asevelvollisuus syrjii, sukupuolen, vakaumuksen ja asuinpaikan perusteella. Tämähän rikkoo jo perustuslakia ja YK:n yleismaailmallista ihmisoikeuksien julistusta!
On käsittämätöntä, että vielä 2000-luvun "sivistyneessä" Suomessa toisen sukupuolen edustajat pakotetaan vankilan uhalla pakkotyöhön(oli se sitten armeija tai siviilipalvelus), jota perusteellaan perinteillä!ottaa elämän kokemuksena, erkoiskoulutuksena jota ei siviilissä saa, mutta siviilissä on hyötyä. Armeijan koulutus on "ilmaista", esimerkiksi lentäjä, taistelusukeltaja ja monia muita siviilissä hyväpalkaisia töitä.Ja johtaja-koulutusta jonka voi myös siviilissä hyödyntää!! Mutta vali, vali, vali..............
- jassÅ.,.,.-
Ei arpa ole oikeudenmukainen, mutta kunnon palkkaa armeijasta pitäisi saada. Ketkä muut kuin varusmiehet tekee Suomessa kaksitoistatuntista työpäivää tupakka-askin hinnalla.
- Pohjan-Akka
5 vuoden kuluttua uudelleen kutsuntoihin. Moni olisi viisastunut siinä ajassa.
Olen tyytytväinen, että oma poika pysyi siellä...alkutaipaleella kun porukka lähtee kotiin, kun tarpeeksi V***ttaa*...ei se varmaan tsempaa muitakaan. Ja jos vielä saarnataan, ettei sillä ole mitään arvoa...
Päähänpistosta sivariksi, ei hyvä.- Master_of_wind
siviilipalveluksessa on? Ja oletko tehnyt jotakin galluppia tai tutkimusta ko asiasta kun totesit, että "Moni olisi viisastunut siinä ajassa. "?
Kaikki tuntemani sivarit(monet jo 30v) pitävät sivarivalintaansa edelleen oikeana.
Voisinkin sanoa, että viisastumista on lähteä armeijasta ja ajatella asioita omilla aivoilla eikä välittää muiden mielipiteistä. Onhan se toki helppoa elämää kun antaa muiden ajatella ja aivottomana nukkena vain tottelee. - Pohjan-Akka
Master_of_wind kirjoitti:
siviilipalveluksessa on? Ja oletko tehnyt jotakin galluppia tai tutkimusta ko asiasta kun totesit, että "Moni olisi viisastunut siinä ajassa. "?
Kaikki tuntemani sivarit(monet jo 30v) pitävät sivarivalintaansa edelleen oikeana.
Voisinkin sanoa, että viisastumista on lähteä armeijasta ja ajatella asioita omilla aivoilla eikä välittää muiden mielipiteistä. Onhan se toki helppoa elämää kun antaa muiden ajatella ja aivottomana nukkena vain tottelee.Enkä varsinkaan heitä, jotka suorittavat siviilipalveluksen. Olen kumminkin sitä mieltä, että asenteet voivat muuttua kun ikää tulee lisää.
18 vuotias on vain käynyt koulua, pelannut ehkä jääkiekkoa ja sitä world craftia. Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa. - Vapautuksen saanut!
Pohjan-Akka kirjoitti:
Enkä varsinkaan heitä, jotka suorittavat siviilipalveluksen. Olen kumminkin sitä mieltä, että asenteet voivat muuttua kun ikää tulee lisää.
18 vuotias on vain käynyt koulua, pelannut ehkä jääkiekkoa ja sitä world craftia. Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa.Mielummin menisin vaikka vankilaan. Totaalejakin arvostetaan enemmän kuin sivareita.
- hamekangasta
Vapautuksen saanut! kirjoitti:
Mielummin menisin vaikka vankilaan. Totaalejakin arvostetaan enemmän kuin sivareita.
Ite olen intin käyny ja hauskaa ja helppoa oli.. menisin uudestaan...
- Master_of_wind
Pohjan-Akka kirjoitti:
Enkä varsinkaan heitä, jotka suorittavat siviilipalveluksen. Olen kumminkin sitä mieltä, että asenteet voivat muuttua kun ikää tulee lisää.
18 vuotias on vain käynyt koulua, pelannut ehkä jääkiekkoa ja sitä world craftia. Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa.Selvä homma. Tuolla logiikallahan tosin 18-vuotias ei edes armeijaan menemisestä pysty itse päättämään kun "Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa".
Lisäksi pidän siviilipalvelusta esim. kouluavustajana hyödyllisempänä ja terveempänä vaihtoehtona kuin armeijan "koulutusta" ihmisten tappamiseen. 5 vuoden harkinta-aika armeijaan haluaville! - kranaatinheitin jääkäri
Selvä homma. Tuolla logiikallahan tosin 18-vuotias ei edes armeijaan menemisestä pysty itse päättämään kun "Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa".
Lisäksi pidän siviilipalvelusta esim. kouluavustajana hyödyllisempänä ja terveempänä vaihtoehtona kuin armeijan "koulutusta" ihmisten tappamiseen. 5 vuoden harkinta-aika armeijaan haluaville!kyllä ihminen ossaa luonnollisesti tappaa. ei siihen armeijassa opeteta.. armeijassa opetetaan väistämään vihun luoteja.. ja tukemaan kavereita.. yms. ei ole paha paikka
- Nimetön
Selvä homma. Tuolla logiikallahan tosin 18-vuotias ei edes armeijaan menemisestä pysty itse päättämään kun "Ei siinä vaiheessa ole vielä paljon ajatusta käväissyt aivoissa".
Lisäksi pidän siviilipalvelusta esim. kouluavustajana hyödyllisempänä ja terveempänä vaihtoehtona kuin armeijan "koulutusta" ihmisten tappamiseen. 5 vuoden harkinta-aika armeijaan haluaville!Että suomessa on omat puölustusvoimat.Jos ois ne venäjänjoukot vallassa niin oisit syntynyt siperiaan tai todennäkoisemmin isovanhempasi olisi likvidoitu ja polettu suohon.Silloin sinuakaan ei olisi maata halventamassa.Oletko miettinyt sitä asiaa???
- Master_of_wind
Nimetön kirjoitti:
Että suomessa on omat puölustusvoimat.Jos ois ne venäjänjoukot vallassa niin oisit syntynyt siperiaan tai todennäkoisemmin isovanhempasi olisi likvidoitu ja polettu suohon.Silloin sinuakaan ei olisi maata halventamassa.Oletko miettinyt sitä asiaa???
Missä olen väittänyt, ettei Suomella pitäisi olla minkäänlaista armeijaa?
Miten tuo ala-arvoinen kommenttisi liittyy asevelvollisuuteen? Kiinnostaisi myös tietää, että miten olen halventanut maata?
- enpä kovin helposti
luottais naiseen missään sotatilanteessa tai yleensäkkään aseen kanssa,naisille vois perustaa ihan oman armeijan ja se pakolliseksi.
eihän naisiin voi luottaa siviilissäkään,petomaisia,pikkupiruja,hullunlehmän taudin omaavia otuksia...
eli:sopivia tykinruuaksi :) - musmuska
Noh, mä en ainakaan armeijaan lähtis... hankkisin jotkut hullun paperit vaikka :D Ei vois vähempää kiinnostaa se pelleily siellä...
- kjjhahggfghg
tämän maan!!! Osa niistä "peleistä" nukkuu sankarihaudoissa!! Eipä tätä itsenäisyyttä, isänmaata arvosteta kun vanhemman, edesmenneen sukupolven työtä eikä uhrauksia pidetä pelleilyä kummempana!!
- Jerryfer
Asepalvelus kaikille!
Siviilipalvelus lopetettava, jehovien erivapaus lopetettava, muutkin aseista kieltäytyvät armeijaan, myös kaikki naiset armeijaan.
Jos ei pysty aseen kanssa toimimaan niin silloin suorittaa asepalveluksensa esim. huoltotehtävissä.- kjkhggf
Jos ei pysty aseen kanssa toimimaan niin siloin huoltotehtävissä............
Niinhä ne on aina tehneet pahvi!!!
- Maiskuti maiskuti...
Hitsi mikä hihhuliruipelo A-Talk:issa! Eikö voi sanoa suoraan että on niin hinttarinyhverö ettei kykene käymään armeijaa!
"Nykytilanne ei vaadi armeijaa.." Plaaplaa!..
Vitun nyhveröitä sanon minä!- sotanorsu454
näitä sotahullumachoilijoita joiden ÄO on hiiren tasolla... *syvä huokaus*
- Arjuska
sotanorsu454 kirjoitti:
näitä sotahullumachoilijoita joiden ÄO on hiiren tasolla... *syvä huokaus*
Surullista, ettei nykyajan nuoret miehet pysty niitä muutamia kuukausia olemaan armeijassa. Heti kun vähän joutuu rasittamaan itseään ja viettämään kurinalaisempaa elämänrytmiä niin heti tulee koti-ikävä. Armeija on todella hyvä myös ennaltaehkäisevässä mielessä, kun mietitään, että jo nyt 500 000 suomalaista sairastaa 2 tyypin diabetesta. Siellä on terveellinen ja säännöllinen ruokailu, liikuntaa jne. toivottavasti tämä elämäntapa säilyisi loppuelämän niin elämänlaatukin kohenisi ja jaksaisi enemmän myös ruumiillista rasitusta.
- TUTKITUSTI
Tämän A-talkin Proffan tutkimus ja maailman tutkimukset löytyvät siis netistä mm vapaasana.net muistaakseni.
Kaikki tutkimukset osoittavat että koko miesten ikäluokan opiskelun ja työ urien pakkokatkaiseminen on niin kallis pieti yhteiskunnalle että palkka armeija on paljon halvempia vaihtoehto.
Nämä miehet muuten menettävät ensin yhden vuoden opiskelua tai oikeastaan vuoden koko työelämästään ja tämän lisäksi vielä 10 vuoden päästäkin heidän keskiansionsa on 5-10% alempi tämän katkon johdosta - eli tasa-arvon kannalta tämä on todella järkyttävä juttu.
Koko heidän elämänsä ansioita tämä pudottaa vähintään 5%. Siis vuosi pois ja tästä johtuva uran haitta.
Tästä syystä mm lähes kaikki hiukankin sivistyneet maat ovat jo muuttaneet tämän museosysteemin. Lisää tuossa kohdassa : mies vailla tasa-arvoa kummajaismaassa (huonosti kopsattuna mutta asia varmasti selkenee...)- eri naapurit
Se on fakta että venäjä on ja toivottavasti pysyy rajantakana. Se tekee suomen oloista poikkeuksellisen.
Sitä olen vaan miettinyt, noista aattelisista pasifisteista, miten he toimivat vaikka snakarilla, jos tulee kärhämää, ja puhe ei auta, eikä karkuun pääse? Laskevatko rauhan nimissä housunsa ja kumartavat otettaviksi, ja toivottavat *rauhaa veli*. Voisko joku pasifisti selvittää??? Tai jos sattuu olemaan tyttöystävä (miksei poikaystäväkin) jota yritetään raiskata. Antaako rauhan nimissä tapahtua???? - Machot muualla
eri naapurit kirjoitti:
Se on fakta että venäjä on ja toivottavasti pysyy rajantakana. Se tekee suomen oloista poikkeuksellisen.
Sitä olen vaan miettinyt, noista aattelisista pasifisteista, miten he toimivat vaikka snakarilla, jos tulee kärhämää, ja puhe ei auta, eikä karkuun pääse? Laskevatko rauhan nimissä housunsa ja kumartavat otettaviksi, ja toivottavat *rauhaa veli*. Voisko joku pasifisti selvittää??? Tai jos sattuu olemaan tyttöystävä (miksei poikaystäväkin) jota yritetään raiskata. Antaako rauhan nimissä tapahtua????Pari avaavaa asia suomettuneisiin mielipiteisiisi:
A. Venäjä tosiaan on tuossa. Kuten norjalla, virolla, latvialla, liettualla, puolallakin jne - ja juuri siistä syystä he ovat luopuneet museosysteemistään toisin kuin me.
B.Suurin osa nykyisen museosysteemi kummajaisen alasajon kannattajista on näitä Stubin äänestäjiä jotka ovat upseereita ynm..kuten muuten Nobel palkittu Ahtisaarikin.
C.Me juuri Suomessa olemme kaikkein metroseksuaalisimpia ja tasa-arvoisimpia neitimiehiä. Ei esim kuin kummisedästä olevat Virolaiset, Puolalaiset, Italialaiset tai machot jenkit tai venäläiset ynm joilla ei ole enää tällaista yleistä orjatyötä miehille koska äijät ovat vaatineet oikeuksa ja palkkaa itselleen. (lue aloitus mies vailla tasa-arvoa)
D eli se että emme ole pitäneet oikeuksiastamme huolta tässäkään asiassa kertoo vain suomen miesten neitimäisyydestä ja orjamaisuudesta. Jos mietit -tajuat pian sen itsekin suhteessa muuhun maailmaan.
- Tosimiehet ovat rahan perään, eikä mitään maailman feministisimmän ja homoystävällisimmän maan orjatyöläisiä - - Ykä Koo
eri naapurit kirjoitti:
Sitä olen vaan miettinyt, noista aattelisista pasifisteista, miten he toimivat vaikka snakarilla, jos tulee kärhämää, ja puhe ei auta, eikä karkuun pääse? Laskevatko rauhan nimissä housunsa ja kumartavat otettaviksi, ja toivottavat *rauhaa veli*. Voisko joku pasifisti selvittää??? Tai jos sattuu olemaan tyttöystävä (miksei poikaystäväkin) jota yritetään raiskata. Antaako rauhan nimissä tapahtua????#Sitä olen vaan miettinyt, noista aattelisista pasifisteista, miten he toimivat vaikka snakarilla, jos tulee kärhämää, ja puhe ei auta, eikä karkuun pääse? Laskevatko rauhan nimissä housunsa ja kumartavat otettaviksi, ja toivottavat *rauhaa veli*. Voisko joku pasifisti selvittää??? Tai jos sattuu olemaan tyttöystävä (miksei poikaystäväkin) jota yritetään raiskata. Antaako rauhan nimissä tapahtua????"
Tunnetulta pasifistilta ja Suomen puolustusministeriltä Yrjö Kalliselta kysyi joku omasta mielestään fiksu tuota samaa, että mitä hän pasifistina tekisi jos joku yrittäisi raiskata hänen vaimonsa. Kallinen vastasi että tusjauttaisin turpiin!
Kysyjä järkyttyi että ethän sinä pasifistina NOIN saa sanoa!
Kallinen vastasi että mitäs sillä on minun pasifismini kanssa tekemistä? On eri asia puolustaa itseään ja perhettään kuin olla osana kasvotonta tappokoneistoa ydinaseiden aikakaudella. - herätkää, miehenkuvatukset...
Machot muualla kirjoitti:
Pari avaavaa asia suomettuneisiin mielipiteisiisi:
A. Venäjä tosiaan on tuossa. Kuten norjalla, virolla, latvialla, liettualla, puolallakin jne - ja juuri siistä syystä he ovat luopuneet museosysteemistään toisin kuin me.
B.Suurin osa nykyisen museosysteemi kummajaisen alasajon kannattajista on näitä Stubin äänestäjiä jotka ovat upseereita ynm..kuten muuten Nobel palkittu Ahtisaarikin.
C.Me juuri Suomessa olemme kaikkein metroseksuaalisimpia ja tasa-arvoisimpia neitimiehiä. Ei esim kuin kummisedästä olevat Virolaiset, Puolalaiset, Italialaiset tai machot jenkit tai venäläiset ynm joilla ei ole enää tällaista yleistä orjatyötä miehille koska äijät ovat vaatineet oikeuksa ja palkkaa itselleen. (lue aloitus mies vailla tasa-arvoa)
D eli se että emme ole pitäneet oikeuksiastamme huolta tässäkään asiassa kertoo vain suomen miesten neitimäisyydestä ja orjamaisuudesta. Jos mietit -tajuat pian sen itsekin suhteessa muuhun maailmaan.
- Tosimiehet ovat rahan perään, eikä mitään maailman feministisimmän ja homoystävällisimmän maan orjatyöläisiä -Päinvastoin, suomalaisten miesten nykyisen aseman tukaluus johtuu juuri tuollaisesta ahdasmielisestä seksismistä, joka estää puhumasta miesten asioista. Miehen tulee olla "Mies" (isolla, joo) eikä miehiin liittyviä sosiaalisia rooleja ja epäoikeudenmukaisuuksia saa mitenkään kyseenalaistaa eikä pyrkiä muuttamaan... "Tosimies" on yleinen myytti, jossa tämä kaikki äärimmillään kiteytyy.
Naiset ovat feminismin myötä heränneet meillä ja muualla vaatimaan oikeuksiaan vapaaseen itsemäärittelyyn sekä asemansa parantamista (mikä on samalla ylilyönteinä johtanut miesten mustamaalaamiseen, syyllistämiseen ym.). Miesten kohdalla tätä ei ole tapahtunut, vaan miehet ovat aina ja yhä edelleen mykkiä ja hiljaa, roolinsa vaatimuksesta.
Tämän tilanteen jatkumista ylläpitävät ensinnäkin homofobiset machomiehet, jotka eivät tiedosta oman sukupuoliroolinsa sosiaalisuutta ja pelkäävät sen kyseenalaistamista kuin homoutta ikään (hyvin menee...). Toisaalta keskustelua miesten asemasta estävät monet naiset, jotka omalla käyttäytymisellään ylläpitävät miehuuteen liittyviä ennakkoluuloja ja miesten pelkoa puhua omista asioistaan.
Näin meillä tänään.
- sfrlö
Armeijan voisi suorittaa peruskoulussa oppiaineena. Opetetaanhan siellä kaikkea muutakin älytöntä kuten musiikki- ja kuvaamataito. Mitä tavallinen ihminen sellaisilla oppiaineilla tekee? Ei mitään. Entäs käsityöt. Kuka nykyään enää niin tyhmä on että tekee itse housunsa tai huonekalunsa? Ei kukaan.
- asialla
Tuo ase velvoillisuus saisi olla siis vapaehtoinen, aina sinne joku lähtee ja ne jotka lähtevät niin ovat varmasti sitten täysillä siinä mukana.
Onneksi ite sain vapautuksen- lottokansa
Ota osaa Intti-lottoon!
Arvontavoitot:
täyshoito 362 vrk päivärahat
täyshoito 270 vrk päivärähat
täyshoito 180 vrk päivärahat - Atte Ateisti
lottokansa kirjoitti:
Ota osaa Intti-lottoon!
Arvontavoitot:
täyshoito 362 vrk päivärahat
täyshoito 270 vrk päivärähat
täyshoito 180 vrk päivärahatEli tupakka-askin hinta päivässä.
- hölömöukko
Atte Ateisti kirjoitti:
Eli tupakka-askin hinta päivässä.
syö se sätkäs ja palaa reaalipolitiikkaan.sulla oli joskus ajatustakin vaikka jumalankieltäjä ootkin.
- ei saa
kun kynää...
- Femakko Fan
Lisää naisia armeijaan. Miehet ei ymmärrä edes sotimisesta niin hyvin kuin naiset ymmärtää!
- täyttä paskaaaaaa
kuka idiottii haluaa tapattaa itsensä halosen armeijassa, suomi natoon. se on halosen vika että meillä ei ole palkka-armeijaa.
1. Laukkautetaan armeijat.
2. Laukkautetaan uskonnot.
3. Lakkautetaan valtiot.
4. Mietitään tilalle jotain uutta ja parempaa.- Pohjan-Akka
Muutekin vasemistossa on ollut ikiaikain se vika, että heidän mielestään armeijan määrärahoja tulee supistaa. He ajattelevat SEN olevan rauhantyötä.
Kumminkin silloin kun elettiin sitä suomettuneisuuden aikaa, puhuiko esimerkiksi Halonen koskaan neuvostoliitosta paenneiden pakolaisten puolesta halaistua sanaa. Heitähän pääsi joskus 50-luvulla livahtelemaan itärajan takaa, kun ei ollut nuo tutkajutut vielä niin tehokkaita. Minulla on perimätietoa asiasta, koksapa jotkut kävivät Tornionjokitörmässä viisomaas, että tuosta kohtaa kun lampsit joenpoikki, niin a vot...siellä se lännen kultamaa odottaa. Suomi palautti kaikki Suomeen paenneet NL:oon ammuttaviksi.
Onko tämä "globalisaatiosta ja gampian pakolaisista" lässyttäminen huonoa omaatuntoa vai mitä kummaa se on.
Jotenkin, tulee vihaiseksi, kun ajattelee sitä, että Suomen puolustusvoimain johdossa on ihminen, joka kävi Kekkosen puheilla siksi, että olisi pitänyt DDR tunnustaa. Siellähän oli tämä sama systeemi: ihmiset ammuttiin rajalle.
Pakolaisten puolesta puhujatkin ovat tätä nykyä väärää porukkaa. Sama juttu vihreillä. Oliko Hassi kovinkin innokas puhumaan ihmisoikeuksien puolesta silloin, kun Suomessakin olisi siihen ollut tarvetta.- TASA-ARVOISESTI
Vain poikalasten palkattoman armeijan huippupalkkainen nnice ylipäällikkömme on johtamansa armeijan suhteen kunnostaunut lähinnä näistä asioista:
1.Kieltänyt maamiinat
2.Alkuaikoina hän oli ennenkuulumtattomasti katsomassa naisia muotinäytöksessä kun piti olla laskemassa seppelettä sotien muistopäivänä
3.Vähän aikaa tämän jälkeen hän kuitenkin yritti kieltää samanlaiset bikinimuotinäytökset miehiltä (työorjiltaan siis) armeijan virkistyspäivinä
4.jo 6 v toimittuaan huippupalkkaisena ylipäällikkönä -hän ei tunnistanut edes alikessua ylen vaalitentissä tv:sä.
Kyllä suomen miehet ovat häpäistyjä ja pahiten alistetuimpia tohvelisankareita "vailla tasa-arvoa ja oikeuksia" koko maailman historiassa.
- sissi 112
kaikki paskahousut ei käy armeijaa.
- x-x-x---x--x-x-x-x-x-x-
Tuollaisesta Suomesta olisi kyllä Ahvenanmaalle ja Ruotsiin menijöitä!
Harkitsisin itsekin kannattaako jäädä tänne orjuuteen, vaikka isänmaallinen olenkin.
3-4v. inttiä karistaa isänmaallisuudet ja nostaa vitutuksen 100:een potenssiin.
- Vihtu
No jo on aika nössöily touhuu, jos ei armeija huvita niin painukoot mäjelle. Tai parempi olis saunantaakse ja niskalau.....
- niimpä niin....
Kylläpä taas "naista" ketuttaa, kun jotain voitaisiin tasa-arvon nimissä heiltäkin "vaatia"... Taitaa olla naisten käsitys tasa-arvosta aika yksipuolinen?? Itse osataan vaatia, mutta odotappa kun asia käännetään toisinpäin!! Eipä olekaan tasa-arvo enää POP!!! Tollot....
- x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Tilanne on oikeasti tämä:
Venäjä: Asepalveluksen välttely yleistä, velvollisuudesta vapautetaan mm. terveyssyistä ja yliopisto-opiskelun ansiosta. Noin 10 % ikäluokan miehistä suorittaa asepalveluksen
Suomessa taas armeijalta välttyy jos:
-vanhemmat älyävät muuttaa Ahvenanmaalle tarpeeksi ajoissa
-tekeytymällä hulluksi
-käyttämällä huumeita
-liittymällä Jehovan todistajiin
-vaihtamalla sukupuolta - kaikille!
Ollaanhan me tasa-arvon mallimaa, joka ei erottele miesten ja naisten oikeuksia ja velvollisuuksia!
- sukupuolivelvollisuus
Ihan hävytöntä sortoa pakottaa ihmisiä ehdottoman vankeusrangaistuksen uhalla asepalvelukseen pelkän sukupuolen perusteella!
Miten tollasta voi olla lainsäädäntönä 2000-luvlla???
- masi
Nykyinen systeemi on ihan hyvä, nuoret miehet saa liikuntaa ja hieman lisäaikaa miettiä mitä tulevaisuudessa tekisivät. Sotiminen on miesten hommaa, nyky naiset on jo tarpeeks kovia ilman että niille vielä sotilas koulutusta annettais.
Vähän vois uudistaa tosin, naurettavaa että saa jotain 3 euroa päivässä 12 tunnin työpäivästä. Perusteluna että armeija hoitaa ruuan jne niin mihin sitä rahaa tarvitaan. No kyllä sitä nyky aikana tarvitaan oli mikä oli. Edes kymppi päivässä olis vähän järkevämpää, sais ens tupakit, puhelin laskut ja lomajuomat maksettua.
Ja karsia niitä huonokuntoisia vähän kovemmalla kädellä johonkin omiin jaoksiin.- kaikki mukaan
Lopetetaan jo sukupuolisyrjintä
- Paikannäyttäjä
Laitetaan jokainen suomen kansalainen armeijaan.
Viisaat kunnon hommiin, tyhmät teitä lakaisemaan
ja paskahuusseja tyhjäämään. Niin naiset kuin miehetkin joka ainoa.Siinä oikeata demokratiaa. - p*r*k*l*
jos ei oma maa ja sen itsenäisyys kiinnosta. kyllä niitä puita pääsee halailemaan, vaikka armeijan olisi käynytkin. Kummaa pulla-mössö kansaa.. itse en pidä armeijaa velvollisuutena vaan etuoikeutena. NATO on sitten oma lukunsa. joku armeija meidänkin maalla kulkee ja turvaa. ennemmin oma armeija kun vieras..
- inkclub
UKki kolmen sodan käynyt nyt edes mennyt sellainen sanoi kun sivareita laitettiin kirjastoihin yms paikkoihin. vallihaudan laidalle ja nappi takaraivoon.
- Proletariaat
Ei edes vapautta kieltäytyä ase- tai siviili-orjuudesta.
Miksi ihmeessä minä taistelisin tämän orjuuttajavaltion puolesta? - sakkia!!
kyllä se välillä tuntuu, että minkähän takia sitä on esi-isämme joita itse arvostan suunnattomasti tehneet ne uhraukset tämän maan puolesta, että se nyt on mikä on eikä mikään venäjän takapajula. ois ihan oikeen niille jotka eivät sitä osaa arvostaa, että laitettas siperiaan susilauman ajettaviksi. nyt jumalauta kiitämättömät idiootti nysvöt vähän kunniotusta peliin! kaikki vois olla aivan toisin..
ja kyllä se sota sieltä tulee suomellekkin olkaa ihan huoleti. ihminen vaan on niin tyhmä vallankahvassa, että se käyttää vielä niin alkeellista menetelmää muuttaakseen maailmaa. - vaikka sodat olisi hävitty
sakkia!! kirjoitti:
kyllä se välillä tuntuu, että minkähän takia sitä on esi-isämme joita itse arvostan suunnattomasti tehneet ne uhraukset tämän maan puolesta, että se nyt on mikä on eikä mikään venäjän takapajula. ois ihan oikeen niille jotka eivät sitä osaa arvostaa, että laitettas siperiaan susilauman ajettaviksi. nyt jumalauta kiitämättömät idiootti nysvöt vähän kunniotusta peliin! kaikki vois olla aivan toisin..
ja kyllä se sota sieltä tulee suomellekkin olkaa ihan huoleti. ihminen vaan on niin tyhmä vallankahvassa, että se käyttää vielä niin alkeellista menetelmää muuttaakseen maailmaa.Ihan niin kuin Viro, Ukraina jne.
- Duhfu
Proletariaat kirjoitti:
Miksi ihmeessä minä taistelisin tämän orjuuttajavaltion puolesta?Sun täytyypi sitten varmaan muuttaa johonkin vähemmän ''orjuuttavampaan'' valtioon eli toisin sanoen lähe meneen jos puolustaminen ei kiinnosta
- kjhjdfgssfhgj
Proletariaat kirjoitti:
Miksi ihmeessä minä taistelisin tämän orjuuttajavaltion puolesta?Jos edesmenneet vanhempani eivät OLISI TAISTELLET TÄMÄN MAAN ITSENÄISYYDEN PUOLESTA, olisimme osa Venäjää ja siellä snulta ei kysyttäisi miohin päin maailmaa haluat sotimaan??
Se voisi olla syy miksi tämän maan puolesta kannattaisi taistella!! Tämä maa ei orjuuta ketään, jos tuntuu, että on orjan asemassa niin sen viitan voit vain sinä riisua omalta osaltasi!! - Proletariaat
kjhjdfgssfhgj kirjoitti:
Jos edesmenneet vanhempani eivät OLISI TAISTELLET TÄMÄN MAAN ITSENÄISYYDEN PUOLESTA, olisimme osa Venäjää ja siellä snulta ei kysyttäisi miohin päin maailmaa haluat sotimaan??
Se voisi olla syy miksi tämän maan puolesta kannattaisi taistella!! Tämä maa ei orjuuta ketään, jos tuntuu, että on orjan asemassa niin sen viitan voit vain sinä riisua omalta osaltasi!!Jos saisi itse valita eikä muut päättäisi sitä mun puolesta.
- Nimetön
Joo armeija vapaa ehtoiseksi kyllä sinne niitä SOTAHULLUJA riittää...
- kuulkaas ny!!
ei niitä tetsaamsi taitoja ehkä nyt juur tartte, mut sit jossaki tilantees voi olla helvetin tärkeet, iha vaikka oman hengen edestä, ja mielestäni armeejaa ei voi sanoa "pakkotyöksi", niinkuin täällä on mainittu, se on enemmänki velvollisuus, niinkuin lapsille on koulu eikä sitäkään sanota pakkokodiksi, ja se joka sani että suomi olisi aivan samanlailla itsenäinen kuin nytkin, niinkuin viro,vaikka sodat olisi hävitty niin ei olisi välttämättä valtiolla rahaa, eikä eläke huoltoa tai muuta sosiaali palvelua. ne jotka ei viitsi isän maan kunnioittamiseksi ja "turvaamiseksi" edes sen veraa tehdä että opetelisi hiukan asiallista ja yleishyödyllistä kohteliaiaisuuta ja kuntoa puoli vuotta voisivat minun mielestäni hypätä sinne viroon sitte, ei tarttis kutsuu itteensä suomalaisiks, ja vaikka sen armeejan käykin, ei ole sotahullu, vaan isänmaallinen
- napsahtaa???
Toinen uuninpankolle makoilemaan toinen ryömien eteenpäin?
Kuullostaa tosi tasa-arvoiselta. Siinä oli tämän keskustelun yksi harvoista järkevistä kommenteista, kyllä se sota sieltä vielä suomeenkin ehtii, odottakaas vaan.
Armeija kysymys onkin sitten kaksipiippuinen juttu, toisaalta jokaisella pitää olla oikeus valita että haluaako opetella tappamaan vai ei, kunnioittakaamme heitä. Taas toisaalta, tällä maalla pitää myös olla valmius suojella itseään, talvisodan meiningillä. Mun mielestä voitas perustaa paljon enemmän ns. "erikoisjoukkoja" jonne pääsisi sitten kaikki jotka oikeasti haluavat puolustaa tätä maata, mutta myös ne joilla on siihe realistiset mahikset, eli ei mitään pullapoikia niihin ryhmiin.
Jonkinlainen kovempi karsinta alkuvaiheessa olisi kyllä varmaankin hyväksi.
Joka tapauksessa kysymys siihen että pitääkö kaikki miehet pakottaa, on vaikea ja monimutkainen.
Vielä yksi pieni kommentti.
USA:n armeijan eräältä sotatutkijalta (tai joku vastaava), joka perehtynyt eri maiden sotilaallisiin valmiuksiin Jne jne (mm. suomeen). Häneltä siis kysyttiin että mitä tapahtuisi jos USA hyökkäisi suomeen?
Hän vastasi jotakuinkin seuraavasti: "Jos yhdysvallat hyökkäisi suomeen niin ei menisi kuin muutama päivä ja tämä maa olisi vallotettu, mutta sen jälkeen alkaisi USA:lla ongelmat, tämän maan maantiedon, ihmisten luonteen jne jne perusteella voitaisiin lähes varmasti sanoa että USA:n joukot joutuisivat ongelmiin valloituksen jälkeen, koska suomessa olisi mitä parhaimmat mahdollisuudet pitää yllä laajaa sissi toimintaa, eli suomalaiset joukot voisivat tehdä lähes koko ajan terrori iskuja minne vaan, sillä tämä maa tarjoaa siihen mitä parhaimmat mahdollisuudet: erittäin paljon karuja metsiä ja luontoa, suomalainen sisu..."
ja sitä rataa jatkuu tuo raportti joka on varmasti kyllä täysin paikkaansa pitävä.- Pohjan-Akka
Suojeluskuntalaiset ovat jo kuolleet.
Katsoin a-talkin ohjelman. Siinä oli tosi ääripäät edustettuina. Rukin käynyt maanpuolustukseen motivoitunut ja sitten...noh!
Suurin ongelma ovat varmaankin nämä keskiverto-taavit. Tuntemattomassa sotilaassakin oli aika paljon niitä natisijoita, mutta eivät he huonoimpia olleet, kun tuli tosi paikka. Näihin keskivälin poikiin vaikuttaa yleinen ilmasto, asenne maanpuolustukseen. Kouluissa pitäisi kertoa kuinka kovan hinnan jotkut ovat maksaneet, ja siitä miten käy jos vieras valta pääsee niskan päälle...että mikä on silloin kansan kohtalo.
- pakko sanoa
että itellä on viimeaikoina jotenkin laskenu nämä isänmaalliset aatteet. pääsyy tähän on etupäässä tämä yleinen amerikkalaistyyppinen meininki jossa ei juuri tavallista kansalaista arvosteta. perusduunari on periaatteessa peruspultsari. ihan vaan hatusta heitän nyt esimerkin.. luin uutisen äskettäin missä sanottiin että lapin turismi on keränny rahaa jotain 525 miljoonaa euroa vuonna 2006 ja on kasvanu kokoajan. jotenkin ajattelee että edes lapinkansa jollakintapaa hyötyisi tosta. mutta arvaappa mitä, noikin rahat menee varmaan muutamalle herrasmiehelle ja loput elää kurjuudessa, pallit jäässä siellä.
ei tässä maassa oikeasti ole enää mitään "yhteispelihenkeä". pelkkää kusetusta. ota tämä niin saat tämmöstä. mieti onko kannattava diili vai ei. oma asias. ja sama pätee ihan kaikessa. turha on sitten valittaa kun on ottanu... se on enemmänkin että "mitäs läksit". eli kaikki rahat ajautuu yksille ja duunari kituuttaa helvetin ahtaalla. kävin ite armeijan mutta en minä tiedä miksi jonkun nuoren pitäs tämmönen asia kokea sydämmenasiana että käyn nyt armeijan kun olen isänmaallinen tämmöselle valtiolle joka ei edes kansalaisiaan arvosta. ei nykyajassa siis muutenkaan ole kyse mistään uskollisuudesta tai mistään sellasesta, enemmänkin jokaisen pitää tajuta vaan kattoa kohtansa, miettiä omalta kohdaltaan kannattaako juuri MINUN lähteä nyt tähän vai olisiko kenties jotain muutakin tekemistä. vaikka lähtis töihin ulkomaille. joku nyt sanoo että eipä sitä rahaa ihmisillä ollu sillon vuonna 1939 myöskään mutta vastaukseksi sanon että eipä sitä ollu maassakaan sillon. kellään. enemmän meininki oli sillon sellasta yhdenköyden vetoa ihan laajemminkin yhteiskunnallisesti ajateltuna. - aikaisin...
Silloin kun y-kromosomeja sisältävä isäni siittiö tunkeutui äitini munasoluun.
Voitin sitten arpajaisissa mm. m*lkun, ja pari muuta mukavaa asiaa, kuten naamakarvoja, möreän äänen, mahdollisuuden k*sta kätevästi seisten, ja velvollisuuden pyhittää elämästäni vähintään puoli vuotta Suomen valtiolle.
Jos olisi ollut toinen arpa, niin alapääni vuotaisi kuukausittain verta, minulla olisi isommat rinnat ja minulla ei olisi asevelvollisuutta. Mutta pissatessakin pitäisi mennä istumaan, joten olisikohan tuon arvoista.. eiköhän Myydä samalla tää koko Suomi noille Venäläisille ku sitähänne touhuaa koko ajan.
- duubajuuba
Täysin käsittämätöntä ettei suomessa ole vielä vapaaehtoista armeijaa!
- Blood & Honour
Kylläpä on helvetin löysäks menny armeija touhu...vaikka siitä on vasta n.5 vuotta ku ite käyny (autosotamies/korpraali 362) ja sillon oli vielä kumminkin jonkinlainen kuri, homma toimi ja kaikki puhalti yhteen hiileen yms yms. Voisin käydä uudestaan jos ois pakko. Olisi ollut suorastaan HÄPEÄ olla käymättä armeijaa. Ukkini (sotaveteraani) hurjia sotakertomuksia/kokemuksia kuunnellen kiinnostus vain kasvoi armeijaa kohtaan....minulle armeija oli muutakin kuin pelkkä asevelvollisuus. SAIN tutustua moneen hyvään kaveriin, opin arvostamaan tiettyjä asioita ja sain tietoja/taitoja joita käytän jokapäiväisessä elämässä...Eli nyt velliperseet sinne armeijaan mars!
- linjoilla olen
Itse inttiin ens heinäkuussa ja ihan rauhallisin mielin toistaiseksi. Jos ei olisi pakko niin en luultavasti menisi koska työt kiinnostaisi tällä hetkellä paljon enemmän.
Toisaalta vituttaa nämä saatanan idiootit pullamössöpaskat jotka ei osaa tehdä mitään itse. Ihan oikeasti. Miten voi olla porukkaa joka ei osaa tehdä vielä täysi-ikäisenä ruokaa, keittää kahvia jne. Autolla ajetaan mutta herranjumala kun ei osata edes tankata sitä!! MITÄ VITTUA?!?! Pitäisi oikeasti tuommoiset juntit pakottaa sinne inttiin vuodeksi ja jos ei rupea sitä miestä löytymään niin kokeillaan toinen vuosi perään. Jo rupeaa se mammanpoikamaisuus loppumaan perkele!
Jos nyt sivistyneesti kommentoin aihetta niin arpominen ei tule kuuloonkaan. Ei tule ikinä toimimaan. Kun se arpa napsahtaa semmoisen kohdalle josta tuossa aiemmin avauduin, luuletteko että tuommoinen ilmestyy sinne prikaatin portille. NO EI.
Naisten osalta on vähän kyseenalainen kanta. Toisaalta ihmetyttää miksi vain miehet joutuvat inttiin, mutta toisaalta monestako naisesta olisi oikeasti tuonne metsään rämpimään tai kantamaan 30kg reppua selässä, monissä 18v jätkissäkään kun ei ole sen vertaa miestä. Ennemmin ehdottaisin että vapaaehtoiset saavat jatkossakin hakea armeijaan ja lopuille jotain lääkintä/ruoanlaitto hommaa samoissa merkeissä. Raskaana olevat tietenkin saavat vapautuksen tuosta.
Jospa näillä eväillä mentäisiin kohti parempaa huomista. - Blood & Honour
linjoilla olen kirjoitti:
Itse inttiin ens heinäkuussa ja ihan rauhallisin mielin toistaiseksi. Jos ei olisi pakko niin en luultavasti menisi koska työt kiinnostaisi tällä hetkellä paljon enemmän.
Toisaalta vituttaa nämä saatanan idiootit pullamössöpaskat jotka ei osaa tehdä mitään itse. Ihan oikeasti. Miten voi olla porukkaa joka ei osaa tehdä vielä täysi-ikäisenä ruokaa, keittää kahvia jne. Autolla ajetaan mutta herranjumala kun ei osata edes tankata sitä!! MITÄ VITTUA?!?! Pitäisi oikeasti tuommoiset juntit pakottaa sinne inttiin vuodeksi ja jos ei rupea sitä miestä löytymään niin kokeillaan toinen vuosi perään. Jo rupeaa se mammanpoikamaisuus loppumaan perkele!
Jos nyt sivistyneesti kommentoin aihetta niin arpominen ei tule kuuloonkaan. Ei tule ikinä toimimaan. Kun se arpa napsahtaa semmoisen kohdalle josta tuossa aiemmin avauduin, luuletteko että tuommoinen ilmestyy sinne prikaatin portille. NO EI.
Naisten osalta on vähän kyseenalainen kanta. Toisaalta ihmetyttää miksi vain miehet joutuvat inttiin, mutta toisaalta monestako naisesta olisi oikeasti tuonne metsään rämpimään tai kantamaan 30kg reppua selässä, monissä 18v jätkissäkään kun ei ole sen vertaa miestä. Ennemmin ehdottaisin että vapaaehtoiset saavat jatkossakin hakea armeijaan ja lopuille jotain lääkintä/ruoanlaitto hommaa samoissa merkeissä. Raskaana olevat tietenkin saavat vapautuksen tuosta.
Jospa näillä eväillä mentäisiin kohti parempaa huomista.No hienoa että on vielä MIEHIÄ armeijaan. Eihän kukaan vapaaehtoisesti armeijaan menekkään. Töitä ym. tietenkin on...mutta on niitä armeijan jälkeenin. Ei se oo mikään paha paikka. Kaikki asiat opetetaan erittäin perusteellisesti jne...Ja mikä parasta on hauskoja hetkiä ja niitä huonojakin hetkiä jotka kumminkin loppujen lopuksi on niitä hauskoja hetkiä...mutta eniten on niitä hauskoja hetkiä joita muistellaan vielä kavereitten kanssa piiiiiiitkään aremijan jälkeenkin :)
- Asdertson
Blood & Honour kirjoitti:
No hienoa että on vielä MIEHIÄ armeijaan. Eihän kukaan vapaaehtoisesti armeijaan menekkään. Töitä ym. tietenkin on...mutta on niitä armeijan jälkeenin. Ei se oo mikään paha paikka. Kaikki asiat opetetaan erittäin perusteellisesti jne...Ja mikä parasta on hauskoja hetkiä ja niitä huonojakin hetkiä jotka kumminkin loppujen lopuksi on niitä hauskoja hetkiä...mutta eniten on niitä hauskoja hetkiä joita muistellaan vielä kavereitten kanssa piiiiiiitkään aremijan jälkeenkin :)
Muistan lähinnä sen päättömän vitutuksen, simputuksen, päämäärättömän ajantappamisen idioottien komennettavina.
Kuuluit ehkä niihin joilla oli siellä hauskaa muita rääkätessä? ja kysy iteltäs mihi Vittuun täällä Armeijaa oikiastaan tarvitaan. ja miks sitä yleensä tarvitaan? pelleilyks menny Koko Homma. viimeisen kymmenen vuojen aikana ja kui moni sen on keskeyttänny ja moniko sen on suorittannu?
tänäpäivänä tapellaan vaan jostain rypäle pommeista ja jalkaväkimiinoista ja seki tappelu käyvää eduskunnan piireissä. jossa vastakkain on yleensä puolustusvoimat ja jotku tietyt kansanedustajat!!!!!!- silitetään vaan
Asdertson kirjoitti:
Muistan lähinnä sen päättömän vitutuksen, simputuksen, päämäärättömän ajantappamisen idioottien komennettavina.
Kuuluit ehkä niihin joilla oli siellä hauskaa muita rääkätessä?Kyllä alkaa olla aika touhua!Pidetään vaan armeijakin kirje/sähköpostikursseina ja ihmettellään mikä kaikkia ihmisiä vaivaa.Ei edes tiedetä ja ymmärretä elämän peruasioita kuten käyttäytyminen ja jne...
- c-luokitus xDlolihQDAAj€€ p...
Oot sotahullu, ja TÄSSÄKIN tapauksessa aika kultaa muistot, kun puhutaan jonkun papparaisen sotakertomuksista. Todellisuudessa ne ukkisi kertomat sotatapahtumat oli vaan tosi vittumaisia, -on vaan jälkeen päin yrittänyt lohduttaa itteään sillä, että "jukran pujut ku oli eri jännä sotaseikkailu". Eikä yltiöisänmaallinen aivopesu ja sukulaisten miellyttäminen ole edelleenkään oikeasti järkeviä perusteita asevelvollisuuden suorittamiselle. Salli mun nauraa!!!
- Asdertson
linjoilla olen kirjoitti:
Jospa näillä eväillä mentäisiin kohti parempaa huomista."Raskaana olevat tietenkin saavat vapautuksen tuosta."
Monessa maassa syitä saada vapautus asepalveluksesta on lisäksi seuraavat:
-hankkiutuminen isäksi
-kirjoittautuminen yliopistoon
-armeijan vältteleminen 23-vuotiaaksi
-tietyn rahasumman maksaminen (Albania:2500 euroa, Sveitsi 2% "armeijankäymättömyysveron" maksaminen)
"Autolla ajetaan mutta herranjumala kun ei osata edes tankata sitä!! MITÄ VITTUA?!?! Pitäisi oikeasti tuommoiset juntit pakottaa sinne inttiin..."
MUTTA TUO nyt oli suurinta paskaa mitä ikinä olen kuullut. Auton tankkaamistako sinne inttiin lähdetään opettelemaan?
Siis ihan oikeasti: koskakohan joku päättäjä uskaltaa sanoa julki tämän tosiasian: intissä hankituilla taidoilla ei ole siviilissä MITÄÄN HYÖTYÄ! c-luokitus xDlolihQDAAj€€ p... kirjoitti:
Oot sotahullu, ja TÄSSÄKIN tapauksessa aika kultaa muistot, kun puhutaan jonkun papparaisen sotakertomuksista. Todellisuudessa ne ukkisi kertomat sotatapahtumat oli vaan tosi vittumaisia, -on vaan jälkeen päin yrittänyt lohduttaa itteään sillä, että "jukran pujut ku oli eri jännä sotaseikkailu". Eikä yltiöisänmaallinen aivopesu ja sukulaisten miellyttäminen ole edelleenkään oikeasti järkeviä perusteita asevelvollisuuden suorittamiselle. Salli mun nauraa!!!
osoittaa miehuus mutta Suomessa se on valitettavasti armeijan käyminen.
- Asdertson
"Tämä ei ole mikään puna-armeija, jossa upseerit valitaan huutoäänestyksellä!"
-Ei olekaan: tämä on Suomen tuleva armeija, jossa upseerit on arvottu!
Arvotaankohan sitten myös ne, ketkä lähetetään NATO-hommiin Afganistaniin ja Irakiin? - määräävät
tasa-arvoa voidaan jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta kukaan ei voi muuttaa miesten ja naisten välisiä biologisia eroja. miehillä on jo luonnostaan erilainen hormonitoiminta joka on luotu taistelemaan ja puolustamaan omaisuuttaan. jos naiset lähtee sotaan niin kukas hoitaa lapset? jos naiset lähtee armeijaan niin hoitaako miehet lapsia kotona sen ajan? kuinka vahva olisi suomen armeija sen jälkeen kun se koostuisi itkevistä ja kirkuvista naisista?
en ota kantaa siihen tulisiko armeijan olla pakollinen kaikille miehillä, mutta naisille ei ainakaan! jos tasa-arvon nimissä naistenkin täytyy tehdä jotain, eivätkä lapsen odottaminen ja synnytys riitä miehille, niin voisi olla naisille jokin pakollinen kurssi tai koulutus miten sotatilanteessa toimitaan..esim. sairaanhoitoa, ensiapua jne jne- aikaisemmin
mainitsinkin niin miksi naisilla ei ole pakollista sivaria? Voihan miehetkin valita mihin menee mutta onko naiset niin paljon parempia ettei niiden pidä tehdä mitään? Sivarissa ei tehdä mitään mistä nainen ei selviäisi aivan yhtä hyvin kuin mieskin.
- asevelvollisuus
säilytetään, niin mielestäni olisi täysin oikeutettua laittaa se myös naisten osaksi KOSKA sivariin voi halutessaan mennä myös eikö sielä siviilipalveluksessa tehdä kyllä mitään sellaista johon nainen ei pystyisi siinä missä mieskin.
En siis todellakaan ole sitä mieltä että naiset pitäisi pakottaa armeijaan, en vain voi ymmärtää miksi naiset olisivat niin paljon miehiä parempia että heidän ei tarvitse käydä sivaria? - saa mennä
ne jotka arvotaan sinne alkavat valittamaan et miksi juuri me......ja muuten kaan armeija ei oo pahasta...oppii kaikenlaista uutta elämisen arvoista...
- vaikka koko armeija
...hahhah. Mitähän ihmeen "elämisen arvoista" siellä oppii? Omaa elämääni ainakin ihan pelkästään häiritsi se naurettava pelleily yhdessä idioottien kanssa. Mikään ei voisi olla enemmän hanurista.
- herrA-O
Voi että mitä ruikutusta koko keskustelu! Armeijassa pärjää jos vain haluaa! Itselläni oli melko heikko kunto, mutta silti pärjäsin ilman valitusta, kotiuduin kiitettävin arvioin (niin alaisten, vertaisten ja esimiesten arvioimana) kersanttina. Oma ryhmäni koostui 3 sm-tason urheilijasta ja yhdestä heikompi kuntoisesta, silti tämä yksi pärjäsi yhtä hyvin ellei paremmin kuin urheilijat, eikä hänellä ollut 6kk aikana yhtäkään sairaspoissaoloa.
- plääh taas
miksi pitäisi kiinnostaa armeijassa "pärjääminen", kun ei kiinnosta pätkääkään koko pellelaitos.
että oikein kiittelivät, kissa kiitoksella elää, varmaan työtäkin teet kiittelyä vastaan. Minä ottaisin mieluummin käteistä. - herrA-O
plääh taas kirjoitti:
miksi pitäisi kiinnostaa armeijassa "pärjääminen", kun ei kiinnosta pätkääkään koko pellelaitos.
että oikein kiittelivät, kissa kiitoksella elää, varmaan työtäkin teet kiittelyä vastaan. Minä ottaisin mieluummin käteistä.Onko liian vaikeaa kun joku käskee? Mitä pelleä on laitoksessa, jonka tehtävänä on Suomen sotilaallinen puolustaminen, muiden viranomaisten tukeminen ja osallistuminen kansainväliseen sotilaalliseen kriisinhallintaan? Luuletko, että palkka-armeija hoitaa kaiken? Eihän päiväraha mikään häävi ole, mutta eipä menotkaan suuret ole jollei käy vetämässä päätä täyteen aina kun vähänkin pääsee!
- ja saat luvan tykätä siitä
herrA-O kirjoitti:
Onko liian vaikeaa kun joku käskee? Mitä pelleä on laitoksessa, jonka tehtävänä on Suomen sotilaallinen puolustaminen, muiden viranomaisten tukeminen ja osallistuminen kansainväliseen sotilaalliseen kriisinhallintaan? Luuletko, että palkka-armeija hoitaa kaiken? Eihän päiväraha mikään häävi ole, mutta eipä menotkaan suuret ole jollei käy vetämässä päätä täyteen aina kun vähänkin pääsee!
Itseäni ei ainakaan kiinnosta ja välttääkseni kaiken rasittavan nillityksen kunnosta, laiskuudesta, selkärangattomuudesta sun muusta peruspaskasta niin lähdetään ihan sieltä niin tyvestä kuin voidaan:
Jos kuuluu armeijaan, riskeeraa henkensä. Jos ei huvita riskeerata henkeään maapalan vuoksi, ei halua armeijaan. Näin itseni kannalta.
Simple.
Jos ei kelpaa että maksan valtiolle täällä asumisestani, niin muutan muualle. Vaikka siinähän olisi loistoehdotus eikö!? Maksa veroja tai kuulu aktiivisesti puolustusvoimiin. Luokkayhteiskunta kuin muurahaisilla. Niillä se toimii hyvin eikö?
- jo myyty
Maa on myyty päättäjien toimesta jo ajat sitten, ei sitä tarvitse puolustaa. Jos tänne joku sota tai konflikti syttyy, niin en ainakaan siihen osallistu, vaikka armeijaksi kutsutun pakkotyövankilan joskus jouduin itsekin lävitse käymään.
- tyhmästä päästä..
viisas vähemmällä pääsee,tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
jos armeijaan olisi pakotettu olisin tappanut kaikki joten olkaa ilosia että ette mua kohdannu.
jos siviilipalvelukseen olisi pakotettu olisin tappanut kaikki joten olkaa ilosia että ette mua kohdannu....
vapautettu rauhan ajaksi tää sopi mulle.
varokaa niin kaun kun armeija on pakollinen niin joskus myös oikea hullu voi osua kohdalle jos on epä-pätevä lääkäri, sitten on turhaa alkaa armeijaa laittaa vapaa ehtoiseksi kun satoja on jo kuollut.Aika hyvin ilmineeraat tilaasi - eipä voisi hullumpia kadulla vapaana kulkea kuin sinä. Sota vaatii uhrinsa - niin myös maanpuolustus.
No se on ainakin tosi, että jos arpapelillä palvelukseen pakotetaan niin ja pakolla pidetään niin tappioita (ruumiita) tulee!- kjhgghgfggg
Mitäs siihen sanot jos oikeasti ihan näin siviilissä tapaat "hullun" jolla tuo tapan kaikki vietti toimii ihan ilman armeijaa???? Jos hän ei ymmärrä tarvettasi vapaaehtoisesti tehdä/haluta asioita??
Täällä "siviilissä" ei ole mitään vapaaehtoista, sinun valitsemaasi tilannetta/asioita ne annetaan sinulle ja katsotaan osaatko/pystytkö uimaan vai et !!!
- w4lter
tapa on HYVÄ vai kuoliko meidän esi-isämme turhaan? Nyt jotkut tissiposket eivät voi olla poissa äidin helmoista sitä 6kk opettelemassa ISÄNMAAN PUOLLUSTAMISTA!
- armeijaan
niin
Onpa siinä meillä varsinainen tasa-arvon edustaja. Arpajaismenettelykö on tasa-arvon kannalta OK - millähän perusteella?
Maksetaanko arpajaisissa voittaneille kolminkertainen minimipalkka (tai vastaava)palvelusajalta ja perittäköön se jokaiselta arpajaisissa hävinneiltä henkilökohtaisesti sama summa - siis 50/50 niin niin ei maksa yhteiskunnalle edes enempää kuin nyt.
Siis vapaaehtoiset ensin ja loput arvalla - vai?
Mutta jos nyt kuitenkin vapaaehtoisia olisi enempi kuin puolet niin palkka pitää pienentää vastaavasti, koska ei voi "luusereilta" periä enempää kuin mitä olisi 50 % osuus.
Illallisenkin TV-keskustelun luuserit olisi ilomielin maksaneet (paljon!) veroja jos ei tarvitsisi armeijaa käydä - vaan olin kyllä havaitsevinani että joku muu saa ne verot maksaa - lahjoituksia tuskin tulee ja nythän siitä pääsee kuin "koira veräjästä" ilman mitään velvoitteita.
Tulee se kyllä aika kalliiksi olla puolikin vuotta armeijassa, kyllä siitä pitäisi kunnon palkka maksaa, luuserit pääsee heti kuka mitäkin korvausta nauttimaan!!!- intin käynyt
voi teitä nyky nössöjä ootte kovia kun kuvit´telette että KUKAAN ei voi uhata teitä. MUTTA MAILMA ON TOTTA. SIIS JOS MINULTA KYSYTÄÄN NIIN KAIUKEN MAILMAN SIVARIT PAINUKAA HEL..-..........
- arvalla
Aivan niin, maailma on totta, ja moottoritie on kuumaa, kaupunkien valot mulle huutaa tahtoisin selittää mutta laiva odottaa sä olet mulle unelmaa mutta maailma on totta on, maailma on totta, on, on.
Lähden maailmalle etsimään itseäni syvältä itsestäni kun sen löydän tuon sen sulle lahjaksi
ehkä ainiaaksi ei ole oikein lähteä
mut on seurattava tähteä aallot on jossain kuuskyt metriä korkeat kun tuulet suuttuvat
kuu on kuulemma ruosteenpunainen ja niin surullinen mä en usko mitään
ennen kuin näen omilla silmilläin.
Sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön mut sydän liikaa lyö maailman ääni liian voimakas on
olen levoton tahdon nähdä tulen jonka savua jo haistelen elämä soi korvissa, tuoksuu tuulessa
olen tulessa rintaa pakottaa, sydän tahtoo lentää
nousta tuulen selkään vaikka sylisi on samettia
ja maailma on asfalttia. - 65566DJKSDJKDJKD
IDIOOTTI SOTAHULLU!!!
- Juuri Näin
ehdottomasti!!!
- mies1991
No turha juttu joku armeija.
Kyllä sinne mennnään jos on tarve, mutta muuten voisi kyllä kaikki pistää sivariin siitä olisi jotain hyötyäkin.- lkkjjhghggffh
Armeijassa on koulutusta, korkeatasoista jolla pääsee siviilissä hyväpalkkaiseen työhön jos on ymmärrystä ja halua oppia eikä halua oipintovelkaa!!!
Armeija kuoluttaa lentäjiä, ilmavalvonta/tutkamiehiä, antaa esimies koulutusta ja niin edelleen, kansainvälisiä tehtäviä myöten!! No jos ei kelpaa, ei käy niin eikun sorvin ääreen ja paikalliseen maailmaa parantamaan!! Niinhän niitä asioita hoidetaan!! - Asdertson
lkkjjhghggffh kirjoitti:
Armeijassa on koulutusta, korkeatasoista jolla pääsee siviilissä hyväpalkkaiseen työhön jos on ymmärrystä ja halua oppia eikä halua oipintovelkaa!!!
Armeija kuoluttaa lentäjiä, ilmavalvonta/tutkamiehiä, antaa esimies koulutusta ja niin edelleen, kansainvälisiä tehtäviä myöten!! No jos ei kelpaa, ei käy niin eikun sorvin ääreen ja paikalliseen maailmaa parantamaan!! Niinhän niitä asioita hoidetaan!!"Armeija kuoluttaa lentäjiä, ilmavalvonta/tutkamiehiä, antaa esimies koulutusta ja niin edelleen, kansainvälisiä tehtäviä myöten!!"
Kuinka moneen varusmieheen tuo pätee? Monestako tulee kovapalkkaisia liikennelentäjiä? Monestako tulee ilmavalvontamiehiä? Mitä "kansainvälistä tehtäviä" armeija tuo? Toivottavasti ei mitään, ainakaan jos armeijan olemassaoloa on perusteltu oman maan puolustamisella.
Milloin joku päättäjä uskaltaisi myöntää tämän: armeijassa hankituista taidoista ei ole siviilielämässä MITÄÄN HYÖTYÄ!
- öjkl-
pösilöitä
- luuletko tosiaan ettei...
isänmaan puolustustaitoja tulla tarvimaan tulevaisuudessa?? niinku sanottu niin, niitä taitoja tullaan vielä jossakin vaiheessa tarvitsemaan. te vitun ääliö kullin maistelijat ette vaan kykene ajattelemaan huomista pidemmälle!!
eihän tässä nyt mitään hätää ole, mutta tilanteet muuttuu todella nopeasti aivan niinku sillon 30-luvulla. ei uskottu sotaan, mutta tuossa rajan tuntumassa asuneillakin on hätä tullu ku yhen äkkiä on keittiön ikkunasta nähty kun hiippa lakkia puskee metsän läpi tulemaan. ja tämä on tosi tarinaa, että turha nysvöjen ruveta lohdutukseski ruikuttamaan mistään tarinoinnista!
''mihin armeijaa edes tarvitaan'' voi vittu mitä idiootteja! kannaskohan ruveta käyttämään jo vähän järkeä! uskottekohan oikeen itsekkään tuota vai onkohan se vaan semmonen lohdutuskeino, kun ei itsestä ole armeijaan menijäksi niin äitin helmoissa uskotellaan itselle, että ei sitä tarvita mihinkään.
niin ja ois tosiaan suomi ehkäpä itsenäistyny vaikka venäjä ois vallannu suomen, mutta oiskohan tämä yhteiskunta sitten edes tällä tasolla? virokin on alkanu kunnolla nousta jaloilleen vasta itsenäistymisen jälkeen eli ~15v sitten. ja sanokaapa se niille jotka on eläny siihen aikaan millon siitä ois kärsiny! mitähän mieltä olisivat??..
- mahmaa
Mielestäni yksinkertaisin tapa tasa-arvoistaa nykyistä asepalvelusjärjestelmää on tuoda asepalvelusta suorittaville parempi korvausjärjestelmä menetetyistä tuloista. Verohelpotukset... parempi päiväraha mitä se sitten olisikaan. Toinen ääripää on sitten nämä naisten asepalvelukset, tai palkka armeija. Jos natoon mennään niin, palkkaarmeija onkin ainoa vaihtoehto, ja ei noita tasa-arvo asioita siinä vaiheessa enää tarvitse pohdiskella. Aika näyttää.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927