Rakkaimmat lapsuumuistoni ovat 50-luvun lumisista jouluista Espoossa. Joulusauna, jouluevankeljumi, jouluateria. joulukuusi ja joululahjat. Tunsin silloin selvästi kuinka Jeesus ja rakkaus oli hengellisesti perheemme keskuudessa.
Rakkaimmat lapsuusmuistoni
6
493
Vastaukset
- Johannes 3:19
"...ihmiset ovat rakastaneet ennemmin pimeyttä kuin valoa..."
- wivian.
Kuinka edes kehtaat. Häpeä, jos osaat.
Itsellänikin muistoja, ja evankeliumi luettiin. Oli todella harras tunelma.
Siinä ei todella pimeydenvoimat jyllänneet. Päin vastoin.
Jos siitä tilanteesta olisi Jeesus meidät pimeyteen karkkoittanut olisi se ollut ihmeellistä.
WT. seuralaiset olisivat nauraen vienyt meidät alinpaan khenaan, mutta onneksi ei heiltä kysytty.
Kristus oli kanssamme ja on sitä tänäänkin.
Siitä suuri KIITOS. - pimeys sen
wivian. kirjoitti:
Kuinka edes kehtaat. Häpeä, jos osaat.
Itsellänikin muistoja, ja evankeliumi luettiin. Oli todella harras tunelma.
Siinä ei todella pimeydenvoimat jyllänneet. Päin vastoin.
Jos siitä tilanteesta olisi Jeesus meidät pimeyteen karkkoittanut olisi se ollut ihmeellistä.
WT. seuralaiset olisivat nauraen vienyt meidät alinpaan khenaan, mutta onneksi ei heiltä kysytty.
Kristus oli kanssamme ja on sitä tänäänkin.
Siitä suuri KIITOS.kun vain tihenee!
Pimeys peittää maan, kun Jeesusta juhlitaan pakanallisin menoin. pimeys sen kirjoitti:
kun vain tihenee!
Pimeys peittää maan, kun Jeesusta juhlitaan pakanallisin menoin.Jehovan todistajat itse käyttävät pakanallisia tapoja kuten pakanajumalten mukaan nimetyt viikonpäivät. Vihkisormus on pakanaroomalaisilta peritty tapa. Jopa Vt-lehdessä oleva tornilogo; mikäs se pakajumalatar Artemiksen kruumussa komeilee?? NO TIETYSTI TORNISYMBOLI. Eli ei mitään uutta auringon alla. Jehovien perustaja isä C.T.Russel oli aivan hurahtanut egyptiläisiin pakanatunnuksiin. Hänen hautakivensäkin on kaiverrettu täyteen niitä. Spriritismiäkin Vt-seura harjoitti estoitta 1930-luvulle asti, kunnes jäi kiinni Spriritisti J.Greberin raamatunkäännöksen käyttämisestä. Silloin Vt-seura teki 180' asteen täyskäännöksen ja julisti piritismin "saatanalliseksi".
- Hanna
Minunkin rakkaat lapsuuden joulut kuluivat 50-luvulla. Pyhä Henki kutsui jo silloin pelastukseen - ei ollut suvussani eläviä kristittyjä. Sitten aikuisena sain tulla uskoon v.1980 se sitten kolahti jouluaamun saarnaa kuullessa. Jeesus Kristus Jumalan Poika on syntynyt minunkin henkilökohtaiseksi Vapahtajakseni. Joulu on sen vuoksi merkityksellinen juhla ja kohokohta vuodessa.
- joopa joo
Hämyinen luminen metsä. Tuulen hiljainen humina kuusissa. Ketun jäljet. On joulukuu. Mutta älkää tuoko siihen jeesuksia tai muita oletusolentoja.
Raamatunkaan mukaan ei ollut joulukuu kun jeesus syntyi. Raamatussa jeesus käski viettää vain omaa muistojuhlaansa (pääsiäinen). Jos edes uskotte satukirjaanne niin eläkää edes sen mukaan. Oma ehdotukseni on jouluksi, että lähdetään ulos, katsotaan taivaalle ja hiljennytään; siinä se on totuus, ei sen enempää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351