Joulu ja vuoden vaihde Kanarialla/Puerto Rico - kokemuksia

Ekakertalainen

Perheemme viettää joulun ja uuden vuoden Puerto Ricossa, Tjäreborgin Sunsuite-hotellissa. Oletko ollut siellä edellisinä vuosina, eli haluaisin tietää mahtaako hotellin alueella tapahtua jotain kivaa (erityisesti lapsille suunnattua ohjelmaa) jouluna ja uuden vuoden aattona?

Toki kaikki Puerto Rico/Gran Canaria -vinkit ajankohtaan liittyen ovat lämpimästi tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.

21

3799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt

kylmää joulua ja vilusta nauttia niin sinne
      vaan palelemaan. Kannattaa seurailla säätietoja.
      Minulle tais olla viimeinen kerta niille saarille.

• outoja!

"kylmää joulua ja vilusta nauttia niin sinne"

Kai tää on joku vitsi?! Huono sellainen?
        Vai oonkohan ihan väärässä kun luulen, ettei Suomessa kuitenkaan ihan päästä aattona Kanarian lukemiin lämmön suhteen :)

Aloittajalle en kyllä osaa vastata mitään, itse oon menossa Gran Canarialle Inglesiin ja mulle riittää että saan olla jouluna tarpeeks kaukana äidistäni ja biletellä :)

• vaan sitä
        outoja! kirjoitti:

"kylmää joulua ja vilusta nauttia niin sinne"

Kai tää on joku vitsi?! Huono sellainen?
        Vai oonkohan ihan väärässä kun luulen, ettei Suomessa kuitenkaan ihan päästä aattona Kanarian lukemiin lämmön suhteen :)

Aloittajalle en kyllä osaa vastata mitään, itse oon menossa Gran Canarialle Inglesiin ja mulle riittää että saan olla jouluna tarpeeks kaukana äidistäni ja biletellä :)

vaan sitä ettei ikinä enää paleltumaan Kanarialle ja usko pois niin siihen aikaan maapallolta löytyy paikkoja jossa on yli 35C. Kerroinka tarpeeksi selvästi ja totuus on kuten hän kertoi että joulu-helmikuussa Kanarialle paleltuu. Suomessa on kuitenkin sisällä 22C mutta siellä on yöllä 10-13 C.

• vaan
        vaan sitä kirjoitti:

vaan sitä ettei ikinä enää paleltumaan Kanarialle ja usko pois niin siihen aikaan maapallolta löytyy paikkoja jossa on yli 35C. Kerroinka tarpeeksi selvästi ja totuus on kuten hän kertoi että joulu-helmikuussa Kanarialle paleltuu. Suomessa on kuitenkin sisällä 22C mutta siellä on yöllä 10-13 C.

sillä että sinä et oo siellä

• Mentira
        vaan sitä kirjoitti:

meitä kun on niitäkin jotka HALUAA sinne Kanarialle paleltumaan!! Onko se sulta pois?
        Ollaan jo kuultu sun mielipide 1000 kertaa ettet halua Kanarialle, joten mitä v*ttua sä vielä täällä jäkätät?
        Sun paikkas on noilla kaukokohteiden sivuilla. Löydätkö sinne ihan ite vai pitääkö auttaa?

• koeta koeta
        Mentira kirjoitti:

meitä kun on niitäkin jotka HALUAA sinne Kanarialle paleltumaan!! Onko se sulta pois?
        Ollaan jo kuultu sun mielipide 1000 kertaa ettet halua Kanarialle, joten mitä v*ttua sä vielä täällä jäkätät?
        Sun paikkas on noilla kaukokohteiden sivuilla. Löydätkö sinne ihan ite vai pitääkö auttaa?

kertoa miten asiat on vai eikä täällä saa kertoa totuutta? Ja koeta saa minut pysymään jotenkin täältä pois ja pelottaako kun totuus tulee ilmi?
        Ja kyllä Suomessa on sanavapaus vaikka tällä palstalla se tuntuukin olevan historiaa. Tuo että itket minun viestien perään saa minut vain kirjoittamaan enemmän. Taisi osua arkaan paikkaan vai?

• Mentira
        koeta koeta kirjoitti:

kertoa miten asiat on vai eikä täällä saa kertoa totuutta? Ja koeta saa minut pysymään jotenkin täältä pois ja pelottaako kun totuus tulee ilmi?
        Ja kyllä Suomessa on sanavapaus vaikka tällä palstalla se tuntuukin olevan historiaa. Tuo että itket minun viestien perään saa minut vain kirjoittamaan enemmän. Taisi osua arkaan paikkaan vai?

onpas pikku provo kipakalla tuulella!

Ihan on juu kaunis toi sun ajatus kertoa meille taulapäille ja aivottomille karu totuus Kanarian saarten ilmastosta, kun ite ei osata säätietoja googlettaa tai edes lukea matkanjärjestäjien esitteiden säätaulukoita ja -tietoja.
        Ja kukaanhan meistä ei oo ihan aikuisten oikeesti Kanarialla käynyt kuin unelmissaan, joten kokemuspohjaakaan vallitsevasta säätyypistä ei ole. Sä ootkin varmaan se ainut joka Kanarialla on käyny? Oothan, kun oot niin viisas!?! Monesti ja missä?

Ja kiva kun sä tykkäät kirjoitella mun kanssa. Musta on ihan kiva leikkiä teidän pienten palleroiden kanssa. Ihquuu! Mutta kipaiseppas ny pyyhkii nokkas ja mee tekeen läksyjäs..

• aivan hirveää
        Mentira kirjoitti:

onpas pikku provo kipakalla tuulella!

Ihan on juu kaunis toi sun ajatus kertoa meille taulapäille ja aivottomille karu totuus Kanarian saarten ilmastosta, kun ite ei osata säätietoja googlettaa tai edes lukea matkanjärjestäjien esitteiden säätaulukoita ja -tietoja.
        Ja kukaanhan meistä ei oo ihan aikuisten oikeesti Kanarialla käynyt kuin unelmissaan, joten kokemuspohjaakaan vallitsevasta säätyypistä ei ole. Sä ootkin varmaan se ainut joka Kanarialla on käyny? Oothan, kun oot niin viisas!?! Monesti ja missä?

Ja kiva kun sä tykkäät kirjoitella mun kanssa. Musta on ihan kiva leikkiä teidän pienten palleroiden kanssa. Ihquuu! Mutta kipaiseppas ny pyyhkii nokkas ja mee tekeen läksyjäs..

outo murre tai sitten vain et osaa kirjoittaa? Mitä on juu,oo,ootkin,oothan,oot,ny? Mitä kieltä tuo on kun en ymmärrä sanakaan. Vai onko se pakkohoidossa opittua? Kirjoitellaan...

• Mentira
        aivan hirveää kirjoitti:

outo murre tai sitten vain et osaa kirjoittaa? Mitä on juu,oo,ootkin,oothan,oot,ny? Mitä kieltä tuo on kun en ymmärrä sanakaan. Vai onko se pakkohoidossa opittua? Kirjoitellaan...

sielläpä siellä! Ja arvaa mitä, ollaan sun kanssa ihan samalla osastollakin!!!

• ap kyselijä

Siis kysyin, mitä siellä jouluna tapahtuu. En sitä, paleleeko vai ei. Se on mulle ihan sama, kahden viikon lomalla kun olen. Keli on aina oikea, varusteet voi olla väärät (tai asenne). Hyvää joulua sinullekin.

• keskustelu
        ap kyselijä kirjoitti:

Siis kysyin, mitä siellä jouluna tapahtuu. En sitä, paleleeko vai ei. Se on mulle ihan sama, kahden viikon lomalla kun olen. Keli on aina oikea, varusteet voi olla väärät (tai asenne). Hyvää joulua sinullekin.

poikkeaa yleensä aina aloituksesta. Joitakuita se harmittaa, joitain naurattaa. Minua naurattaa.

• aamuja paljon

Hyvän hotellin olette ainakin valinneet. Meidän perhe oli siellä pari vuotta sitten ja taas keväällä mennään. Hotelli on mukavalla paikalla, vaikkakin rannalle on vähän kävelymatkaa. Joulun ajasta en kyllä osaa sanoa mitään, itse oltu aina keväämmällä.

• Manner-Espanjassa

tammi-helmikuussa yöt voi mennä nollassa.
        Oma asunto seil vuokrattu, ei päästy Thaimaahan, joten Kanaria 2. vaihtoehto. Olen kerran ollut Teneriffalla helmikuussa, päivällä oli 25, yöllä en tiiä kun olin hotellin lämmössä enkä palellu.
        Mistä voisi pitkiä vuokrakämppiä kysyä?

• ei mene
        Manner-Espanjassa kirjoitti:

tammi-helmikuussa yöt voi mennä nollassa.
        Oma asunto seil vuokrattu, ei päästy Thaimaahan, joten Kanaria 2. vaihtoehto. Olen kerran ollut Teneriffalla helmikuussa, päivällä oli 25, yöllä en tiiä kun olin hotellin lämmössä enkä palellu.
        Mistä voisi pitkiä vuokrakämppiä kysyä?

öisin edes lähelle nollaa. Jos menisi niin johan ne kaikki eksoottiset kasvit olisivat kuolleet jo ajat sitten. Ei pidä uskoa kaikkia satusetiä.

• ja ihan lämmintä
        ei mene kirjoitti:

öisin edes lähelle nollaa. Jos menisi niin johan ne kaikki eksoottiset kasvit olisivat kuolleet jo ajat sitten. Ei pidä uskoa kaikkia satusetiä.

sitä vastoin viime jouluna Thaimaassa ja aivan liian kuuma!
        Ei Thaimaa ole kaikkien toivepaikka. Luulisin että on paljon muitakin, joille riittää Suomen kesäilmasto ja sitä olemme saaneet aina eripuolilla Kanarian saaria. Lämpimämpääkin. Ja yleensä joko joulun aikaan tai heti tammikuun alussa. Säämittari on aina mukana ja yölämpötilat ovat olleet 15- 18 asteeseen. Päivällä 20-28!

• uskokaa :)
        ja ihan lämmintä kirjoitti:

sitä vastoin viime jouluna Thaimaassa ja aivan liian kuuma!
        Ei Thaimaa ole kaikkien toivepaikka. Luulisin että on paljon muitakin, joille riittää Suomen kesäilmasto ja sitä olemme saaneet aina eripuolilla Kanarian saaria. Lämpimämpääkin. Ja yleensä joko joulun aikaan tai heti tammikuun alussa. Säämittari on aina mukana ja yölämpötilat ovat olleet 15- 18 asteeseen. Päivällä 20-28!

Puerto ricossa ei todellakaa ole kylmä tuohon aikaan. Olin siellä viime uutenavuotena perheeni kanssa ja todellakin oli tarpeeksi lämmin. Se on sitten eriasia jos nää ihmiset "jäätyy" jos ei ole vähintään 35 astetta lämmintä. Mutta minulle ainakin ihan tarpeeksi lämmin/kuuma. :)

• cdsdss

Kanaria on hyvä vasta keväällä, talvella siellä ei ole lämmitystä hotelleissa samalla lailla kuin SUomessa -> märkää ja palelee ihan eri tasolla kuin keskuslämmitetyssä rakennuksessa Suomessa. Voi myös sataa viikon putkeen. Mutta kokeilkaa, sittenhän näette.

• pesaaaa

Itse olemme olleet kuutena vuotena joulut kanarialla ja ikinä ei ole vielä tarvinnut palella.Toki illal on viileitä mut uskon,että jokainen ottaa tämän huomioon ja se tuskin kellekkään tulee uutena,että yöt on viileitä joka kolkassa.Päivällä autr´rinko paistaa ja lomailu on mukavaa ja niin kohta sine taas mennään ja odotamme jo innolla lomaamme.Mukavaa reissua kaikille sinne suuntaaville näistä provo urpoista huolimatta;))

• Marssel

Miten siellä onko jouluaattona illallinen hotellissa? Miten siellä pukeudutaan jouluillalliselle?

• Never agen to Canary

Mulle olikin paha pettymys viime tammikuussa kun menin pariksi viikoksi Farilagaan asusteleen, luin täältä että Inglesissä ois ihan kunnon hiihtokelit ja yöpakkaset mut aurinko paistokin kuin Thaikuissa. Ei tullut hiihtelystä mitään sit, eli mua on petetty.

• Moi! Olin viime vuodenvaihteen Inglesissä. Retkeilin myös Puerto Ricossa, Puerto Moganissa ja merellä. Kelit suosi, olin altailla ja rannoilla joka päivä. Illalla oli joskus ohut villatakki harteilla, ei aina tarvinnut.
      Olin kansainvälisellä delfiiniretkellä katamaraanilla Puerto Ricossa. Se oli pettymys koska mitään opastusta, tietoa delfiineistä tai retken kulusta ei saatu. Ilma oli kyllä hyvä joten väriä sai pintaan, ei muuta.
      Kerran olen ollut meriretkellä Teneriffalta ja se oli parempi.
      Inglesissä hotellilla oli oma uudenvuodenillallinen ja ilotulitus. Ja hotellin pihalta eräs mies laitteli ilmaan palavia paperilyhtyjä, näytti vaaralliselta.
      Mogan on kiva retkikohde, kaunis ja rauhallinen. Ja aina on ollut siellä lämmin kun ollaan käyty, usein hellettäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe