Anna Pyhän Hengen kaapata kynäsi !

EIKÖS TÄMÄ OLEKIN YLHÄÄLTÄ LAHJOITETTUA VIISAUTTA?

"" Laki voi tulla esteeksi

Ainakin jos lain sisällön määrittelee sellainen (esim. adventti-) usko, jossa asiat määritellään sapatista käsin eikä siitä vapaudesta käsin, johon Kristus meidät vapautti.

Galatalaiskirje:
5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.""

Löysin fantastisen viestiketjun, jonka aloittajan
kynässä on aivan ilmeisenä nähtävissä Hengen työ.
(Kirjoittaja haluaa pysyä tuntemattomana, mutta
ei se sanan arvoa vähennä - ehkä päinvastoin.

Minuun kolahti osuvimmin yllä oleva viesti, mutta
koko ketju oli minun mielestäni niin voideltu,
että alempana (lopussa) otan sen uudelleen tarkasteltavaksi. Repetitio est mater studiorum.
(Kertaus on opintojen äiti)

TAHDONKIN ROHKAISTA KIRJOITTAJIA - TYÖMME ON YHTEINEN

1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

SALLI PYHÄN HENGEN KAAPATA KYNÄSI - EDES HETKEKSI

Uraudumme helposti, emmekä rohkene muuttaa "tyyliä". Mutta joskus, saadessamme hieman
enemmän jumalallista rakkautta sisällemme,
voimme nokusta kuin koktkan siivin avarammalle
paikalle.
Lyökäämme kirjoittajat kättä yhteisen työn merkiksi. Sillä me kaikki kaipaamme Herraa.
Levätä (sapatti) voi yksinäänkin, mutta työ on yhteinen.

Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

Joh. 4:37
Sillä tässä on se sana tosi, että toinen on kylväjä, ja leikkaaja toinen.

Tarkoittaako tuo sitä, että evankelista kylvää ja adventtikirkko leikkaa ja
adventistit yhdessä iloitsevat? Toivottavasti ei tarkoita sitä!

Vaan pikemminkin mm. sitä, että tällä foorumilla kylvävät saavat yhdessä leikkaajien
kanssa iloita työn hedelmästä. Vaikea sanoa, kuka on kylväjä, kuka leikkaaja. Sato on yhteinen!

Gal. 2:9
ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon,
mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä,
antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä,
mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.

KUKAAN EI PYSTY ORJUUTTAMAAN HENGEN VOITELEMAA

Room. 14:22
Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
1. Kor. 2:15
Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
1. Kor. 3:18
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

==============================================

TÄMÄN VIISAAN KETJUN PEDONMERKISTÄ / SAPATISTA LÖYSIN - KOSKIEN ASETELMAA SAPATTI / SUNNUNTAI

1. Jumalan sinetti ja pedon merkki

Erään lähteen mukaan SDA-adventismi opettaa, että on tulossa aika, jolloin koko ihmiskunta joutuu valitsemaan kantansa joko sapatinvieton (= "Jumalan sinetti") tai sunnuntain pyhittämisen (= "pedon merkki") välillä.

Saman lähteen mukaan niille, jotka valitsevat lauantain ja sapatin viettämisen (adventistit), on luvassa vaikeat ajat. Heitä odottaa vaino, jota johtamassa on roomalais-katolinen kirkko ja "langennut protestanttisuus". Ilmestyskirjassa esiintyvä pedon luvun 666 käsitetään tarkoittavan paavin virkaa.

Voi olla, että edellä muutamin sanoin esitetyt käsitykset eivät edusta adventtiopin puhtainta määritelmää. Tarkentakoon niitä joku, jos näkee aihetta korjaamiseen.

Esitän lyhyesti oman käsitykseni alussa olevista uskonkappaleista seuraavasti:

Jumalan sinetti uskovissa EI OLE sapatin viettäminen lauantaina sen enempää kuin sunnuntain pyhittäminen lepopäiväksi, VAAN se on Jumalan sanan mukaan Pyhä Henki:

Efesolaiskirje:
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi."

Pedon merkki EI OLE sunnuntain pyhittäminen eikä se myöskään ole sellaisiin harhoihin uskominen kuin esim. että 'Jeesus on ylienkeli Mikael'. Raamatun kirkkaan ilmoituksen mukaan pedon merkki on tämä:

Ilmestyskirja:
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku."

Parjaamatta ketään tai mitään kysyn, miksi ja kenen antamilla valtuuksilla Adventtikirkko opettaa eri tavalla kuin Raamattu?

2. Uskontokunnat ovat yhtenäistymässä

Olisiko adventtikirkkokin kehittymässä samaan ekumeeniseen suuntaan kuin muutkin kirkkokunnat?

Ilmestyskirja:

17:1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,

17:2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."

17:3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

17:4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.

17:5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti."

3. Millerin virhelaskelmat pohjana

>>> Taas näkyy advarien ja jehovalaisten henkinen sukulaisuus.

59

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruoka- ja taloustavarakauppaan

Jumalan sinetti uskovissa EI OLE sapatin viettäminen lauantaina sen enempää kuin sunnuntain pyhittäminen lepopäiväksi, VAAN se on Jumalan sanan mukaan Pyhä Henki:

Efesolaiskirje:
      1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi."

Pedon merkki EI OLE sunnuntain pyhittäminen eikä se myöskään ole sellaisiin harhoihin uskominen kuin esim. että 'Jeesus on ylienkeli Mikael'. Raamatun kirkkaan ilmoituksen mukaan pedon merkki on tämä:

Ilmestyskirja:
      13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
      13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku."

Parjaamatta ketään tai mitään kysyn, miksi ja kenen antamilla valtuuksilla Adventtikirkko opettaa eri tavalla kuin Raamattu?

• Karismaattinen adventtikirkko

/// 2. Uskontokunnat ovat yhtenäistymässä
        Olisiko adventtikirkkokin kehittymässä samaan ekumeeniseen suuntaan kuin muutkin kirkkokunnat? \\\

Adventtikirkko on täysillä mukana ekumeniassa ja
        karismaattisuudessa (karismaatikkojen hallituksen
        pj, SVKN) sekä kaikkialla, mihin suinkin huolitaan!

Vain luterilaisten kanssa ei yhteisymmärrystä
        lopultakaan syntynyt ja sekös harmittaa ...

• Yhteinen new age uskonto
        Karismaattinen adventtikirkko kirjoitti:

/// 2. Uskontokunnat ovat yhtenäistymässä
        Olisiko adventtikirkkokin kehittymässä samaan ekumeeniseen suuntaan kuin muutkin kirkkokunnat? \\\

Adventtikirkko on täysillä mukana ekumeniassa ja
        karismaattisuudessa (karismaatikkojen hallituksen
        pj, SVKN) sekä kaikkialla, mihin suinkin huolitaan!

Vain luterilaisten kanssa ei yhteisymmärrystä
        lopultakaan syntynyt ja sekös harmittaa ...

>>> Taas näkyy advarien ja jehovalaisten henkinen sukulaisuus.

• Itse Lain

Säätäjä sanoo sunnuntain olevan hänen valtansa merkki. Tunnuskirjoissaan hän oiken kerskuu siitä, että hän on omalla voimallaan tehnyt sunnuntaista oikean kirkkopyhän. Lisäksi hän sanoo vielä, että minä olen tehnyt Jumalan merkistä sapatista tavallisen työpäivän. Eikös tämä teko jo todista, että minä olen jumala, koska minä tallaisia töitä teen: Lainaus ( catekismus of Doctorine Kirjasta:)

Sinähän tuossa poikkeat ihan itse Raamatun vastaisesti. Kirjoittelet vain mitä sylki suuhun tuo. Keksit kummia asioita, Koettaen johtaa asiat sivuraiteille. Lain anto mielessä Paavi on sinun maanpäällinen Jumalasi. Tämä on ainakin totta!

• Laista irti pysyväiset
        Itse Lain kirjoitti:

Säätäjä sanoo sunnuntain olevan hänen valtansa merkki. Tunnuskirjoissaan hän oiken kerskuu siitä, että hän on omalla voimallaan tehnyt sunnuntaista oikean kirkkopyhän. Lisäksi hän sanoo vielä, että minä olen tehnyt Jumalan merkistä sapatista tavallisen työpäivän. Eikös tämä teko jo todista, että minä olen jumala, koska minä tallaisia töitä teen: Lainaus ( catekismus of Doctorine Kirjasta:)

Sinähän tuossa poikkeat ihan itse Raamatun vastaisesti. Kirjoittelet vain mitä sylki suuhun tuo. Keksit kummia asioita, Koettaen johtaa asiat sivuraiteille. Lain anto mielessä Paavi on sinun maanpäällinen Jumalasi. Tämä on ainakin totta!

" Nuo on sinun omia mielipiteitåsi. Kyllä
        Kirjoittanut: Itse Lain
        2.12.2008 klo 01.26
        Säätäjä sanoo sunnuntain olevan hänen valtansa merkki. "

Mikä ihmeen säätäjä? Kerro jae.

Mutta me kristityt tunnustamme rikollisia varten
        tehdyn hyvän lain olemassa olevaksi, kun opetamme
        Sanan mukaisesti siitä irti pysymistä kristityillä.
        Adventistia tuleekin vahtia lain alla, mutta ...

Room 7.

5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautt

Ne jotka laista paasaavat, he tunnustavat olevansa
        vielä rikosten poluilla. Yhteys Kristuksen kanssa
        vapauttaa tuosta "synnin ja kuoleman laista".
        Pyhä Henki ohjaa, ei kuolleena kirjaimena tai
        leimana vaan voimallisena.

• Tarkk'ampuja
        Itse Lain kirjoitti:

Ilm. 13:17
        ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Ei sunnuntaista ole tulossa ainoa kauppapäivä,
        vaikka suunta näyttäisi siltä - - pyhäpäivästä ei
        paljon ole jäljellä. Lauantai taitaa eniten vielä
        muistuttaa pedonmerkkiä, sillä se on varsinainen
        kaupantekopäivä aamusta iltaan.

• esteenä.

"" Laki voi tulla esteeksi "

Laki voi tulla esteeksi monella tapaa...

Voit kuulla sisimmässäsi Pyhän-Hengen kehoituksen, "mene perjantai-iltana ravintolaan",jossa tiedät minkälaista siellä on.

Nyt mieleesi tulee mitä laki sanoo: "Älä istu kussa pilkkaajat istuvat"

Mutta nytpä siellä saattaa olla synnintunnossa oleva ihminen...joka tarvitsisi sinun uskovan apua.

Jos torjut Pyhän_Hengen äänen sisälläsi,ja jatkat matkaa...Silloin laki on ollut esteenä

• Laupiasta samarialaista ei laki estänyt - hän oli
        "irti laista (Room 7. luku), mutta kumpaistakin
        pappia sitoi laki ... ja ryöstetty jäi avutta.

Jos David Wilkerson ei olisi käskenyt pahamaineista
        jengiä keräämään kolehtia, olisi jengin johtaja,
        Nicky Cruz jäänyt paholaisen vangiksi.

Jos Jeesus olisi lain ja oikeuden antanut toteutua,
        olisi SE nainen kivitetty ihan laillisesti ja armo
        jäänyt todistamatta todeksi.

Jos taloudenhoitaja olisi saanut päättää viisaasti ja laillisesti (Juudas I.), niin ei tänä päivänä kaikkialla maailmassa
        kerrottaisi eräästä armon kokeneesta :

Matt. 26:13
        Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."

Kuinka paljon onkaan turhamaisuuden tai lain
        nimessä estetty armon evankeliumin loistamista.

JUMALA TUHALILEE ARMOAAN IHMISILTÄ KYSYMÄTTÄ

Jeesus voidellaan Betaniassa - Matt 26:6-

6
        Kun Jeesus oli Betaniassa spitaalia sairastaneen Simonin talossa, [26:6-13: Mark. 14:3-9; Joh. 12:1-8]
        7
        tuli hänen luokseen nainen, jolla oli alabasteripullossa hyvin kallista tuoksuöljyä. Jeesuksen aterioidessa nainen vuodatti öljyn hänen päähänsä. [Luuk. 7:36-38]
        8
        Mutta kun opetuslapset näkivät sen, he sanoivat paheksuen: "Millaista haaskausta!

9
        Olisihan sen voinut myydä hyvään hintaan ja antaa rahat köyhille."
        10
        Jeesus huomasi tämän ja sanoi heille: "Miksi te pahoitatte naisen mielen? Hän teki minulle hyvän teon.
        11
        Köyhät teillä on luonanne aina, mutta minua teillä ei aina ole. [5. Moos. 15:11]

12
        Kun hän voiteli minut, se tapahtui hautaamistani varten.
        13
        Totisesti: kaikkialla maailmassa, missä ikinä evankeliumin sanoma julistetaan, tullaan muistamaan myös tämä nainen ja kertomaan, mitä hän teki." [Matt. 24:14]

Juudas pettää Jeesuksen

14
        Silloin yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Juudas Iskariot, meni ylipappien luo
        [26:14-16: Mark. 14:10,11; Luuk. 22:3-6 : Joh. 11:57]
        15
        ja sanoi: "Paljonko maksatte minulle, jos toimitan hänet teidän käsiinne?" He sopivat hänen kanssaan kolmestakymmenestä hopearahasta.
        [Sak. 11:12; Matt. 27:3-5]
        16
        Siitä lähtien hän etsi tilaisuutta kavaltaakseen Jeesuksen.

Järkeilevälle ihmiselle tuo oli liikaa - tuhlata
        armoa syntiseen ja vielä naiseen! Juduas päätti
        tapattaa Jeesuksen. Varsinainen laki-intoilija!!

• ideneb
        AnttiVKantola kirjoitti:

Laupiasta samarialaista ei laki estänyt - hän oli
        "irti laista (Room 7. luku), mutta kumpaistakin
        pappia sitoi laki ... ja ryöstetty jäi avutta.

Jos David Wilkerson ei olisi käskenyt pahamaineista
        jengiä keräämään kolehtia, olisi jengin johtaja,
        Nicky Cruz jäänyt paholaisen vangiksi.

Jos Jeesus olisi lain ja oikeuden antanut toteutua,
        olisi SE nainen kivitetty ihan laillisesti ja armo
        jäänyt todistamatta todeksi.

Jos taloudenhoitaja olisi saanut päättää viisaasti ja laillisesti (Juudas I.), niin ei tänä päivänä kaikkialla maailmassa
        kerrottaisi eräästä armon kokeneesta :

Matt. 26:13
        Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."

Kuinka paljon onkaan turhamaisuuden tai lain
        nimessä estetty armon evankeliumin loistamista.

JUMALA TUHALILEE ARMOAAN IHMISILTÄ KYSYMÄTTÄ

Jeesus voidellaan Betaniassa - Matt 26:6-

6
        Kun Jeesus oli Betaniassa spitaalia sairastaneen Simonin talossa, [26:6-13: Mark. 14:3-9; Joh. 12:1-8]
        7
        tuli hänen luokseen nainen, jolla oli alabasteripullossa hyvin kallista tuoksuöljyä. Jeesuksen aterioidessa nainen vuodatti öljyn hänen päähänsä. [Luuk. 7:36-38]
        8
        Mutta kun opetuslapset näkivät sen, he sanoivat paheksuen: "Millaista haaskausta!

9
        Olisihan sen voinut myydä hyvään hintaan ja antaa rahat köyhille."
        10
        Jeesus huomasi tämän ja sanoi heille: "Miksi te pahoitatte naisen mielen? Hän teki minulle hyvän teon.
        11
        Köyhät teillä on luonanne aina, mutta minua teillä ei aina ole. [5. Moos. 15:11]

12
        Kun hän voiteli minut, se tapahtui hautaamistani varten.
        13
        Totisesti: kaikkialla maailmassa, missä ikinä evankeliumin sanoma julistetaan, tullaan muistamaan myös tämä nainen ja kertomaan, mitä hän teki." [Matt. 24:14]

Juudas pettää Jeesuksen

14
        Silloin yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Juudas Iskariot, meni ylipappien luo
        [26:14-16: Mark. 14:10,11; Luuk. 22:3-6 : Joh. 11:57]
        15
        ja sanoi: "Paljonko maksatte minulle, jos toimitan hänet teidän käsiinne?" He sopivat hänen kanssaan kolmestakymmenestä hopearahasta.
        [Sak. 11:12; Matt. 27:3-5]
        16
        Siitä lähtien hän etsi tilaisuutta kavaltaakseen Jeesuksen.

Järkeilevälle ihmiselle tuo oli liikaa - tuhlata
        armoa syntiseen ja vielä naiseen! Juduas päätti
        tapattaa Jeesuksen. Varsinainen laki-intoilija!!

Sillä jos Juudas olisi , tapattaessaan Jeesuksen (kavalsi), olisi ollut varsinainen laki intoilija, ..lain noudattaja, niin ei hän olisi kavaltanut!

" Älä tapa" Silloin kun ollaan laki intolijoita , silloin noudatetaan lakia! Se laki joka oli meitä vastaan, se onneksi naulattiin ristiin Kol, 2; 14-17

Se laki oli kirjoitettu Kirjaan! Jos pidät Mooseksen lain seremonioita, uskosi Kristukseen ei mitään hyödytä Gal, 5: 2-5

Mooseksen laki kirjoitettiin Kirjaan 5 Moos 31: 24 2 Aikak. 35: 12, että se siitä!

" Ja hän ilmoitti heille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun" 5 Moos 4: 13

Kuka ne kivitauluun kirjoitti? 5 Moos 10: 1-4
        2 Moos 31: 18 " Jumalahan se kirjoitti, omalla sormellaan"

• ideneb kirjoitti:

Sillä jos Juudas olisi , tapattaessaan Jeesuksen (kavalsi), olisi ollut varsinainen laki intoilija, ..lain noudattaja, niin ei hän olisi kavaltanut!

" Älä tapa" Silloin kun ollaan laki intolijoita , silloin noudatetaan lakia! Se laki joka oli meitä vastaan, se onneksi naulattiin ristiin Kol, 2; 14-17

Se laki oli kirjoitettu Kirjaan! Jos pidät Mooseksen lain seremonioita, uskosi Kristukseen ei mitään hyödytä Gal, 5: 2-5

Mooseksen laki kirjoitettiin Kirjaan 5 Moos 31: 24 2 Aikak. 35: 12, että se siitä!

" Ja hän ilmoitti heille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun" 5 Moos 4: 13

Kuka ne kivitauluun kirjoitti? 5 Moos 10: 1-4
        2 Moos 31: 18 " Jumalahan se kirjoitti, omalla sormellaan"

Taas olet niin oikeassa, naista puolustaessasi taas.

Raamattukin tuntee vain yhden naistyhmyrin.
        (Iisebel). Paavali tosin muistuttaa naisen
        langenneen eikä miehen. Mutta oli selvää,
        että Eeva lankesi ymmärtämättömyyttään, kun
        Aadam ei ollut kertonut Eevalle Jumalalta jo
        ennen Eevan luomista saamaansa varoitusta
        siitä kielletystä puusta, kielletystä hedelmästä.

Yhtä syntistä naista kohti on monta syntistä miestä. Sekin tapaus, kun kirjanoppineet olivat
        kivittämässä naista, jota olivat hyväksikäyttäneet ... Jeesus vapauttaa naisen,
        mutta yksikään niistä miehistä ei saa synninpäästöä. Nainen ottaa vastuun, vaikka
        miehen tulisi ottaa - onhan mies (mukamas)
        PÄÄvastuullinen.

Pitkäperjantaina olivat Jeesuksen naisoppilaat
        ristin juurella, mutta ei yhtäkään miestä.
        Poikanen Johannes sentään oli, tuo lapsenmielinen.

Kukahan maahan kirjoitti miesten syntejä, niitä,
        joita ei koskaan anteeksi pyydetty? Jumala kirjoitti - minun Herrani ja minun Jumalani.

Miehissä tyhmyys tiivistyy!

• ideneb
        AnttiVKantola kirjoitti:

Yhtä syntistä naista kohti on monta syntistä miestä. Sekin tapaus, kun kirjanoppineet olivat
        mutta yksikään niistä miehistä ei saa synninpäästöä. Nainen ottaa vastuun, vaikka
        PÄÄvastuullinen.

joita ei koskaan anteeksi pyydetty? Jumala kirjoitti - minun Herrani ja minun Jumalani.

" Kukahan maahan kirjoitti miesten syntejä"

" Mutta me tiedämme, että kaiken minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, ETTÄ JOKAINEN SUU TUKITTAISIIN, ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä" Room. 3: 19.

Miksi? Eikö siksi että Jeesus kirjoitti maahan niitä Jumalan käskyjä, joita nämä miehet olivat rikkoneet,
        Kun he kurkistivat Jeesuksen olan yli, heidän omatuntonsa todisti heidät syylliseksi Jumalan lain rikkomiseen, ja silloin kansankielellä " turvat " menivät tukkoon!

Ongelmana oli heillä se, ettei heille tullut synnin tuntoa!

" sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto!

Vaikka olen nyt tukkinut sinulta suun, sinunkin pitäisi tuntea synnin surua siitä, että sinä joka olet lain alainen, tuomitsen lain, ...vaikka laki tuomitsee sinut,...mutta ei voi syntejäsi anteeksi antaa!!

Eihän laki ole Ihmisen Poika, niin että hän ketään armahtaisi!

• kirjoitettu sekin
        AnttiVKantola kirjoitti:

PÄÄvastuullinen.

Jeesus kirjoitti syystä! MUTTA EI SYNTEJÄ!
        Jeremia:
        17:13 Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."

• Laki tuomitsee ARMOTTOMAN !!!
        ideneb kirjoitti:

" Kukahan maahan kirjoitti miesten syntejä"

" Mutta me tiedämme, että kaiken minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, ETTÄ JOKAINEN SUU TUKITTAISIIN, ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä" Room. 3: 19.

Miksi? Eikö siksi että Jeesus kirjoitti maahan niitä Jumalan käskyjä, joita nämä miehet olivat rikkoneet,
        Kun he kurkistivat Jeesuksen olan yli, heidän omatuntonsa todisti heidät syylliseksi Jumalan lain rikkomiseen, ja silloin kansankielellä " turvat " menivät tukkoon!

Ongelmana oli heillä se, ettei heille tullut synnin tuntoa!

" sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto!

Vaikka olen nyt tukkinut sinulta suun, sinunkin pitäisi tuntea synnin surua siitä, että sinä joka olet lain alainen, tuomitsen lain, ...vaikka laki tuomitsee sinut,...mutta ei voi syntejäsi anteeksi antaa!!

Eihän laki ole Ihmisen Poika, niin että hän ketään armahtaisi!

Jaak 2.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

Kiipelissä olet. sillä vain Jeesus voi antaa
        armahtavaisen sydämen. Siinäpä vaikeroit täynnä
        armotonta katkeruuden sappea. Kunnes menetät
        toivosi, niin että Jeesus saa sut kiinni.
        Silleen se laki toimii ... ahdistelee kuin
        sinä vanhaa naista. Sinä muussa tarkoituksessa,
        mutta lain tarkoitus on ajaa Jeesuksen huomaan.

• ideneb
        Laki tuomitsee ARMOTTOMAN !!! kirjoitti:

Jaak 2.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

Kiipelissä olet. sillä vain Jeesus voi antaa
        armahtavaisen sydämen. Siinäpä vaikeroit täynnä
        armotonta katkeruuden sappea. Kunnes menetät
        toivosi, niin että Jeesus saa sut kiinni.
        Silleen se laki toimii ... ahdistelee kuin
        sinä vanhaa naista. Sinä muussa tarkoituksessa,
        mutta lain tarkoitus on ajaa Jeesuksen huomaan.

Niinpä se ei aja ketään kenenkään huomaan!!
        Emme olisi tienneet mikä on syntiä, ellei olisi lakia joka kertoo sen!

Ja vaikka laki sen kertookin, niin eihän se haittaa, jos olet vapaa laista!

Vapaaksi laista päsee samalla tavalla kuin Jeesuskin!
        " Kuka teistä on se mies, joka voi näyttää minut syypääksi syntiin" Jeesus

Jos ei voi kukaan sitä tehdä, niin olet vapaa!
        jA VAPAUTEENHAN kRISTUS VAPAUTTIKIN MEIDÄT!

Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
        Kyllä minä armahdan, esimerkissä, jossa varastit vaimon ja auton;....ja kun kadut, pyydät anteeksi ja palautat mitä olet vienyt, ja sovimme korvauksista, niin tottakait minä armahdan koska kaduit!

Mutta jos niskoittelet, etkä palauta mitä veit (esim) , niin en minäkään sinua armahda!
        Jos vaimoni polttaa ruokasi pohjaan, eikä tee mitään työtä sinun hyväksesi,niin eihän sinulle, jos sinua lyödään omien syntiesi tähden, siitä mitään korvauksia tipu!

Jumalahan armahtaa, mutta rankaisematta ei jätä!

• Veli Herrassa

4. Me uskovat tarvitsemme Pyhän Hengen sinettiä

Lainaamasi Raamatun kohdat eivät millään tavalla tue SDA-oppia siitä, että sapatin vietto vastaisi (tai tulisi joskus vastaamaan) Jumalan sinettiä.

Me uskovat tarvitsemme Pyhää Henkeä todelliseksi Jumalan sinetiksi, aivan erityisesti lopun aikana; Luukkaan evankeliumi:

12:11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;

12:12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

• Puolustaa sheriffin merkkiä...

Kumpi suoelee kriisien keskellä - - P.H. sinettinä
        vaiko sapatti sinettinä?

"" Auringon jumalan ja sunnuntaipäivän nimet ja taustat tarjoavat toki aineksia inhimilliselle viisastelulle, mutta ei niistä ole lupa kehitellä mitään SINETTI-oppia, joka tulisi Pyhän Hengen sinetin tilalle.

Siis, voisistko ylifariseus vastata kysymykseen,:

- miksi tarjoat oppimuunnelmia, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa?
        - miksi räätälöit oppeja, jotka rikkovat Jumalan sanan kiistattoman ilmoituksen. ""

• Puolustava sinetti; ei mikä...

Efesolaiskirje:
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,"

Roomalaiskirje:
        8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

Eivätkö armolahjatkin ole aseita?

Room. 8:26
        Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

Ei missään sanota, että sapattisinetti tai merkki
        huokailisi meidän puolestamme, ainakaan meidän
        heikkojen.

• Adventismissa tullaan puusta pudonneiksi ja
      varmasti siinä sitten jonkinlainen merkki otsaan
      muodostuu - sisäinenkin jopa pahimmassa tapauksessa.
      Sillä adventtiteologia ajattelee latvasta tyveen.
      Katsotaan adventistilla olevan pelastava sapattisinetti, kun hän on omaksunut adventtiopin
      mukisematta vastaan.

Mutta Raamattu opettaa tyvestä latvaan tähyämistä.
      Kun on uudestisyntymän kautta saanut Hengen
      sinetiksi - nii Henki johtaa ylöspäin, kaikkeen
      totuuteen!

Joh. 16:13
      Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.
      Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään;
      vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu,
      ja tulevaiset hän teille julistaa.

Toivorikasta adventtiaikaa jokaiselle lukijalle!

• AGABEETUS26

Linjoille. Tässä tapauksessa todistuksesi oli väärä. Koetit ohittaa todelliset tosiasiat. Sanoohan sana, jos he eivät pysy laissa ja todistusessa ei heillä aamun koittoa ole. Eli valheen henki ei ole Pyhähenki. Kai tämän olet ymmärtänyt.

• ideneb

Mitä arvelet kumman vallassa esim Jumalan 10 käskyn lain rikkoja, esim. tappaja ja on?
      Lihanko? , vaiko Hengen!?

Oikein vastasit! Eikö sapatti ole IV.s käsky?

Kun minä pyydän että " Anna minulle Pyhän Hengen sinetti", niin eihän se silloin Pyhä Henki ole se, sinetti!!
      Voi sinua antti pantti!

JUMALAN SINETTI:

iLM. 7:1-3 Tässä kuvauksessa 4 enkeliä pitää maan neljällä kulmalla kiinni maan neljää tuulta.
      Johannes näkee että " eräs muu enkeli kohosi auringon noususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja tämä enkeli huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille joilla oli valta vahingoittaa maata ja merta.

" Ja sanoi: " Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ENNENKUIN OLEMME PAINANEET SINETIN JUMALAMME PALVELIJAIN OTSAAN" Jae 3
      Kts. Ilm 14: 1...joiden otsaan on kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi." ja Hesek. 9: 1-6
      Sinetti tai merkki on käytetty samaan tarkoitukseen Raamatussa liittämään yhteen lakien lailliset asiakirjat.
      1 Kuning. 21:8
      " Ja hän kirjoitti kirjeen Ahabin nimessä, sinetöi sen hänen sinetillään.....

Ester 3:12 " Niin kutsuttiin kuninkaan kirjurit....Kuningas Ahasveroksen nimessä se kirjoitettiin ja sinetöitiin kuninkaan sinettisormuksella"

Samoin Dan 6: 8 " Nyt kuningas! säädä kielto ja kirjoita kirjoitus...jota lain mukaan ei voida muuttaa"

Jumalan sinetti on liitetty Jumalan lakiin, ja perustuu IV käskyyn:
      2 Moos 20: 8-11

Luehan kaikki muutkin käskyt, huomaat pian että vain IV-käskyn kohdalla voit havaita sinetin antajan (1) Jumalan nimen " Herra sinun Jumalasi",
      (2 ) Hänen valta asemansa " Luoja", ja (3 ) sekä alueet joita hän hallitsee (" Taivaan ja maan")

Sinetissä, olipa se minkä kuningaan lähettämä tahansa tulee löytyä nämä valta aseman merkit ja tunnukset!

Hesekiel 20 Raamattuu kertoo että Sapatti on Jumalan merkki ( sinetti)

Hesek. 20: 12, 20 " Myöskin sapattini minä annoin heille olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tullisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät"

" Pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun , ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra teidän Jumalanne"

Hän on teidän Jumalanne, ja sapatti on merkki niiden välillä, joiden Jumala Herra on!!

" Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini" Jesja 8:16

Kukapa meitä opettaisi muu, kuin Herra meidän Jumalamme, mehän olemme Hänen opetuslapsiaan!!!
      jae 17 kertoo että:
      " Niin minä odotan Herraa...ja panen toivoni häneen"
      Miten? Siten että laki on sidottu sinetillä minuun, ja sinetti on Herran sapatti!

Sapatti viikottain muistuttaa meitä siitä että Herra on Luoja, Hän on meidät tehnyt, ja Hänen me olemme!
      " Ette ole itsenne omat, vaan Herra teidät omistaa, Hän. Luoja, Sapatin asettaja!

" Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia,
      mutta Herra on tehnyt taivaat" Ps 96: 5
      Herra jumala, Paavi, joka on sunnuntai pyhän takana , on epäjumala!
      Hän ei ole tehnyt taivasta eikä maata! Sunnuntain pyhäksi hän tosin on tehnyt, mutta se on epäjumalan tekoja!

" Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden.
      Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät" Ps.94: 23
      " Jumala joka on tehnyt maailman ja kaikki,mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä" Apost 17:24

" Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltä päin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme" Ef 2: 10

Jumala valmisti sapatin ja muutkin käskyt, ja niissä sinun ja minun on vaeltaminen!

Sinun on noudatettava Jeesuksen jalanjälkiä,..ei juutalaisten!
      " Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka Ef 4: 30

" Älkää vahingoittako maata ja merta ennenkuin ME olemme painaneet sinetin Jumalan palvelijoimme otsaan" Ilm. 7: 3

" Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet" Ilm. 15: 2

Pyhä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille" kertoo sana Jeesuksessa!

Jeesuksen omaa on sapatti, koska Hän on luoja, ja Luoja vaatii kunnioitusta!

" Ja minä näin, ja katso , Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan 144000, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi" Ilm 14:1

Ei niissä pedon, eli paavin nimeä ollut, eikä pedon merkkiä, sunnuntaita, ...sillä joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, ...uuteen jerusalemiin....koska sinäkään et ole henki, vaan lihaa ja luita, niin kumarra Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ..sinutkin

• ## No, poikaseni
        ideneb
        2.12.2008 klo 04.58
        Mitä arvelet kumman vallassa esim Jumalan 10 käskyn lain rikkoja, esim. tappaja ja on?
        -
        Oikein vastasit! Eikö sapatti ole IV.s käsky? ##

No poikaseni ideneb - lihanko vallassa olet vai Hengen? Lihan mieli palvelee omaa lihaa ja Hengen
        mieli palvelee Herraa. Liiankin yksinkertaista.

MUTTA meidän tulee viimeiseen hengenvetoon asti
        kuolettaa Hengen voimalla (elävä sinetti) lihan
        teot. Ei siinä sapattisinetit auta, ei soijapavut,
        ei jumalankieltämisetkään. Leikinlaskusta puhumattakaan!

Room. 8:12
        Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan. [Room. 6:14]

Room. 8:13
        Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
        [Hes. 18:20,21; Gal. 6:8; Ef. 4:22; Kol. 3:5,6]

"Kymmenen käskyn rikkoja" ... tarkoitatko esim.,
        kun olet jonkun tappanut, niin oletko lihan vai
        Hengen vallassa. Päättele itse! Mutta Hengessä
        vaeltava ei tapa kuin vain äärimmäisessä perheen
        tai vastaavan puolustustilanteessa.

Room 6:1-2
        1 Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? [Room. 3:8]
        2 Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä? [1. Piet. 2:24]

No, poikaseni inebed?

• AGABEETUS26
        AnttiVKantola kirjoitti:

## No, poikaseni
        ideneb
        2.12.2008 klo 04.58
        -

No poikaseni ideneb - lihanko vallassa olet vai Hengen? Lihan mieli palvelee omaa lihaa ja Hengen

Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan. [Room. 6:14]

Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

1 Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? [Room. 3:8]
        2 Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä? [1. Piet. 2:24]

No, poikaseni inebed?

Murhattiin vuonna 321?. Kenen puolustukseksi sapatti murhattiin. Murhan jälkeen murhaajasta tuli Jumala omalle ottolapselleen. Ei mitään muuta käskyä Pyhä lusifer vihaa näin kauheasti.

Sunnuntai on itsensä Pyhän lusiferin Voiton merkki. Lusifer on voittanut kristityt itselleen kuuliaisiksi, juuri sunnuntailla, Joka on Pyhän Lusiferin kuuliaisuuden sinetti. Itsensä oikean Jumalan antama merkki kansalleen On tämä Suomen kansan sauna päivä. Sunnuntai on ihmis-Jumalan voiton merkki Jumalasta. Vielä on Jumalalla kansaa, jotka eivät ole notkistaneet polviaan Baalille eli auringolle. Aivan kuin oli Profeetta Elian aikana! Muista olla kuuliainen aurinko Jumalallesi!

• Kuutti kultin takana
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Murhattiin vuonna 321?. Kenen puolustukseksi sapatti murhattiin. Murhan jälkeen murhaajasta tuli Jumala omalle ottolapselleen. Ei mitään muuta käskyä Pyhä lusifer vihaa näin kauheasti.

Sunnuntai on itsensä Pyhän lusiferin Voiton merkki. Lusifer on voittanut kristityt itselleen kuuliaisiksi, juuri sunnuntailla, Joka on Pyhän Lusiferin kuuliaisuuden sinetti. Itsensä oikean Jumalan antama merkki kansalleen On tämä Suomen kansan sauna päivä. Sunnuntai on ihmis-Jumalan voiton merkki Jumalasta. Vielä on Jumalalla kansaa, jotka eivät ole notkistaneet polviaan Baalille eli auringolle. Aivan kuin oli Profeetta Elian aikana! Muista olla kuuliainen aurinko Jumalallesi!

Kaunaisuutesi jäytää sinua huolestuttavasti.
        Anan Jumalan tehdä ihme, jota ihminen ei voi
        mitenkään omassa voimassaan tehdä - vapautua
        katkeruuden juurista ja pettymysten.

• AGABEETUS26
        Kuutti kultin takana kirjoitti:

Kaunaisuutesi jäytää sinua huolestuttavasti.
        Anan Jumalan tehdä ihme, jota ihminen ei voi
        mitenkään omassa voimassaan tehdä - vapautua
        katkeruuden juurista ja pettymysten.

Tuo Keisari Konstantin perusti. Tämä kultti syrjäyttää oikean Jumalan tuntemuksen kokonaan. Ei löydy maailmasta aurinko kultin voittanutta. Se on saanut koko maailman kumartamaan luotua luojan sijaan. Pyhä Pyhä Pyhä on suuri mahtava Ludifer joka on saanut näin valtavasti kannattajia itselleen. Siis kuka onkaan Pedon veroinen ja kuka voikaan sotia häntä vastaan!

• Ennustaa Raamattu ihanasti
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Tuo Keisari Konstantin perusti. Tämä kultti syrjäyttää oikean Jumalan tuntemuksen kokonaan. Ei löydy maailmasta aurinko kultin voittanutta. Se on saanut koko maailman kumartamaan luotua luojan sijaan. Pyhä Pyhä Pyhä on suuri mahtava Ludifer joka on saanut näin valtavasti kannattajia itselleen. Siis kuka onkaan Pedon veroinen ja kuka voikaan sotia häntä vastaan!

Pyhä aurinki (7-kertainen!)

Jes. 30:26
        Silloin kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, kuin seitsemän päivän valo yhdellä kertaa -- sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa haavat ja parantaa sen ruhjeet ja vammat.

Maria-sisar

• Herran tottelemista
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Kristitty ja esivalta - - 1.Piet. 2.

13 Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella, [2:13-3:7: Ef. 5:22-6:9; Kol. 3:18-4:1 : 2:13-17: Room. 13:1-7; Tit. 3:1]
        14 ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.
        15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. [Tit. 2:8]

16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat. [Room. 6:18; Gal. 5:13; 2. Piet. 2:19]
        17 Osoittakaa kaikille arvonantoa, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa keisaria. [Sananl. 24:21; Mark. 12:17; Room. 12:10]

Maria-sisar

• AGABEETUS26
        Herran tottelemista kirjoitti:

Kristitty ja esivalta - - 1.Piet. 2.

13 Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella, [2:13-3:7: Ef. 5:22-6:9; Kol. 3:18-4:1 : 2:13-17: Room. 13:1-7; Tit. 3:1]
        14 ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.
        15 Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille. [Tit. 2:8]

16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat. [Room. 6:18; Gal. 5:13; 2. Piet. 2:19]
        17 Osoittakaa kaikille arvonantoa, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa keisaria. [Sananl. 24:21; Mark. 12:17; Room. 12:10]

Maria-sisar

Todellinen Jumala. Jumalan laki taas sanoo näin. Enemmän tulee totella Jumalaa kuin Keisaria. Kumpi on mielestäsi suurempi. Keisari vai Jumala. Eli pitääkö Jumalan alistua Keisarin tahtoon Rakas Maria?

• KROPPA
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Todellinen Jumala. Jumalan laki taas sanoo näin. Enemmän tulee totella Jumalaa kuin Keisaria. Kumpi on mielestäsi suurempi. Keisari vai Jumala. Eli pitääkö Jumalan alistua Keisarin tahtoon Rakas Maria?

Olet perin omituinen ateisti!
        Toisaalla kirjoittelet ateistisia viestejäsi ja täällä tekeydyt advarelluksi?
        Vai miten on, Dylex/Aramiz26?

• Eli hälläväliä
        KROPPA kirjoitti:

Olet perin omituinen ateisti!
        Toisaalla kirjoittelet ateistisia viestejäsi ja täällä tekeydyt advarelluksi?
        Vai miten on, Dylex/Aramiz26?

Niitä lienee lopunajassa paljon ...

Joh.Ilm. 3.
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

• AGABEETUS26
        Eli hälläväliä kirjoitti:

Niitä lienee lopunajassa paljon ...

Joh.Ilm. 3.
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

Sitten sinä otat minut suuhusi tietenkin syötäväksi. Mahoton lienee suusi, kun pystyt vielä kaiken lisäksi oksentamaan minut ulos suustasi. Minä vain kysäisen, että mahtanetko sinä olla noita Dinoja. koska pystyt aikuisen ihmisen oksetamaan suustasi.

Taidan olla pahan makuinen kun en edes ruuaksi kelpaa. Minut vain oksennetaan ulos. Oisinkohan syönyt liikaa Garliccia. Voisit sentään kertoa minkälainen lisko sinä oikein olet. Huono minun täytyy todella olla kun en edes liskolle ruuaksi kelvannut. Koeta pärjätä hyvin ja kunniakkaasti. Ystäväsi Agabeetus:

• Uskonto_10
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Sitten sinä otat minut suuhusi tietenkin syötäväksi. Mahoton lienee suusi, kun pystyt vielä kaiken lisäksi oksentamaan minut ulos suustasi. Minä vain kysäisen, että mahtanetko sinä olla noita Dinoja. koska pystyt aikuisen ihmisen oksetamaan suustasi.

Taidan olla pahan makuinen kun en edes ruuaksi kelpaa. Minut vain oksennetaan ulos. Oisinkohan syönyt liikaa Garliccia. Voisit sentään kertoa minkälainen lisko sinä oikein olet. Huono minun täytyy todella olla kun en edes liskolle ruuaksi kelvannut. Koeta pärjätä hyvin ja kunniakkaasti. Ystäväsi Agabeetus:

Sananl. 1:26
        niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;

Dan.! 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

• ideneb
        AnttiVKantola kirjoitti:

## No, poikaseni
        ideneb
        2.12.2008 klo 04.58
        -

No, poikaseni inebed?

...ja " kynästäsi" ei siis lähde paha ajatus?
        Eli olet Kristuksessa Jeesuskessa , j a siinä asemassa ollessasi tahdot pitää käskyt?

Mainiota..." Sillä kenelle enkeleistä hän on koskaan sanonut " sinä olet minun Poikani,
        tänä päivänä minä sinut synnytin" ja taas>:
        Minä olen hänen Isänsä ja hän on oleva minun poikani" Heb 1: 5

Elikkä pitämällä käskyt ja rakastamalla niitä, rakastat jumalaa, ja rakastat itseäsi ja lähimmäisiäsi, ..ja olet siis Jumalan poika!

Enkä usko, jos pysyt hänen rakkaudessaan, niin kukaan tuskin sinulta tätä poikuuttaa vie!

Hyvä , ettet elä Jumalan lain rikkomisessa, onhan sinulla muutakin puuhaa Kristuksen elovainioilla!

• adventisti

Sen jälkeen kun sain Pyhän Hengen, uskoni muuttui eläväksi,
      olen vahvasti sitä mieltä, että lopunajan sinetti on Pyhä Henki!

Ilman tätä Pyhän Hengen kastetta, en olisi kestänyt loppuun, en edes alkuun.

Olin uskossa adventismiin, en Jeesukseen!

• ideneb

Eihän adventismi ole mitään, niinkuin ei ympärileikkauskaan,...vaan rakkauden kautta vaikuttava usko Jeesukseen!

Te tutkitte kirjoituksia, ja arvelette niissä olevan iankaikkinen elämä,...ja juuri ne kirjoittava Jeesuksesta!

Sillä " Minusta Mooses on kirjoittanut"

• Vanhan Testamentin ulkopuolelta löytää Uusi
      Testamentti vahvuistuksen Jeesuksen pappeudelle.
      Siispä lakisysteemienkin ulkopuolelta - ennen niitä! "toisessa paikassa" - tuota kohtaa ei ole
      Vanhassa Testamentissa, lakiliiton kirjassa!!!

Hebr 5:4-10
      4
      Kukaan ei itse ota tätä arvoa itselleen, vaan ylipapin kutsuu Jumala, joka kutsui jo Aaronin. [1. Aik. 23:13]
      5
      Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,
      [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]
      6
      ja toisessa paikassa: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.
      [Ps. 110:4; Hepr. 7:17]

7
      Ihmiselämänsä päivinä Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.
      [Mark. 14:35,36; Joh. 12:27]
      8
      Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus.
      [Fil. 2:8; Hepr. 2:10]
      9
      Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
      [Room. 1:5]

10 Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta.

Sitä paitsi, Hän on kaiken lain yläpuolella ja
      ylinnä kaikkea - "läpi taivasten kulkenut" -
      kuuliaisen kärsimisensä ja uhrautumisensa vuoksi -
      jos mahdollista - entistäkin korkeammalle korotettu.

Ef 1:21
      korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.

Hänkö ei auttaisi kurjaa, joka häntä avuksi
      huutaa 70 x 7 aj enemmänkin!

• Veli Herrassa

"Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi".

Hepr 4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

Raamattu-kommentaari tuosta jakeesta:

Armonistuimelle johtava tie (j. 16)) on raivattu
        "läpi taivasten" kaikkien mahdollisten valtakuntien
        kautta, suoraan Jumalan luokse.
        Niinkuin maallinen ylipappi kulki ilmestysmajan
        tai temppelin eri osien läpi, ennen kuin saapui
        kaikkeinpyhimpään, samoin Jeesuskin kulki läpi
        taivasten aina Jumalan valtaistuimelle asti.
        Hän itse on "taivaita korkeammaksi tullut" (7:26).
        Hän on kulkenut niiden taivasten läpi, jotka ovat
        meidän ja Jumalan välillä.
        Tässä ei tarkoiteta johonkin tunnustuskaavaan
        pitäytymistä, vaan samaa kuin 3:6:ssa. Sillä
        tunnustuksemme on uskomisemme Kristukseen.

• pedon merkkinä

vuodesta 321 alkaen siitä asti kun se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti.

Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun asti.

Kautta aikojen ihmiset ovat valinneet kumpaa Herraa tahtovat palvellä Jumalaa, tai herra lusifeerusta.

Sapatti on Jumalan merkki ja sunnuntai on pedon merkki.

• Pelkäät kuin saatana!!!

Etpä uskalla pyytää karismaatikkojen puheenjohtajaa
        (myös adventistien johtaja) kirjoittamaan palstalle omaa käsitystään sunnuntaipedonmerkki-väittämästäsi!!!

Toisaalta et uskalla syytellä häntä babylonia-
        iisebeliksikään!!! Olet puun ja kuoren välissä,
        toukka!

http://www.svkn.fi/?sid=11

• hirvas

Jumalan israelilaisten kanssa tekemää liiton merkkiä, joka koski vain silloisia israelilaisia. Sen todisti Jumala itse.

Laki on loppunut noin 1975 vuotta sitten Golgatan ristillä.

• AGABEETUS26
        hirvas kirjoitti:

Jumalan israelilaisten kanssa tekemää liiton merkkiä, joka koski vain silloisia israelilaisia. Sen todisti Jumala itse.

Vankilat ovat ylikuormitettuja, vaikka laki on loppunut,Siis jos meillä ei ole lakia. Ei meillä pitäisi olla rikkomustakaan, kuitenkin kansakuntaa rasittaa valtava rikollisuus. Tosi asiassahan Paavali sanoo lain olevan koulumestari. joka ajaa syntisen Vapahtajan armon tarpeen tuntemiseen. Ei laki ole loppunut vielä. Eikä Rikollisuuskaan ole vielä loppunut, joten kyllä vielä meillä laki tarvitaan.

• hirvas
        AGABEETUS26 kirjoitti:

Vankilat ovat ylikuormitettuja, vaikka laki on loppunut,Siis jos meillä ei ole lakia. Ei meillä pitäisi olla rikkomustakaan, kuitenkin kansakuntaa rasittaa valtava rikollisuus. Tosi asiassahan Paavali sanoo lain olevan koulumestari. joka ajaa syntisen Vapahtajan armon tarpeen tuntemiseen. Ei laki ole loppunut vielä. Eikä Rikollisuuskaan ole vielä loppunut, joten kyllä vielä meillä laki tarvitaan.

syy. Ihmiset eivät ole kuuliaisia esivalloille, sellainen on esimerkiksi Suomen laki.

• yhtälö tulkinta
        hirvas kirjoitti:

syy. Ihmiset eivät ole kuuliaisia esivalloille, sellainen on esimerkiksi Suomen laki.

Mikä tuomitsee viimeisellä tuomiolla ja kenet, kun sanotaan tuomarille "Emmekö ennustaneet ja tehneet monta tekoa sinun nimessäsi" mutta menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät.

Mikä tämän ed. yhtälön sisältö on?

Lisätään vielä, että rakkaus on lain täyttymys ja laki osoittaa rakkauden. Molemmat yhtälöt on sanasta.

Eli kyse on kuitekin sisäpiirin tuomiosta, ei ulkopuolella olevista murhaajista joita vastaan joidenkin mielestä laki on vain pelkästään asetettu.

• hirvas kirjoitti:

Hepr. 4:9
        Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.

Adventsitit kääntävät tämän niin, että on nyt
        se sapatinlepo. No onhan se jo nytkin, sillä
        olemme jo siirtyneet sisälle Jumalan näkymättämään
        rauhan valtakuntaan.

Mutta sitäkin suuremmalla syyllä voidaan todeta,
        ettei se ole vain joka 7. päivä ja tietty viikonpv,
        vaan on toivon mukaan jatkuvaa, kärsimystenkin
        keskellä.

Ja nimenomaan kriisien keskellä sisäisellä
        sapatinlevolla on todistusvoimaa. Paavalikin
        ylisti Herraa vankilassa, eikä odotellut
        lauantaipäivää. Tuskin viikonpäivistä pysyi
        siellä selvilläkään.

Viimeiset 2 vuotta Paavali Roomassa opetti
        "joka päivä" vuokraamassaan koulussa.

• hirvas kirjoitti:

Room 13:3-4
        3
        Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa.
        Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä,
        niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
        4
        sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää;
        sillä se ei miekkaa turhaan kanna,
        koska se on Jumalan palvelija,
        kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.

1. Tim. 1:8
        Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

APOSTOLI PIETARIN TODISTUS

Kristitty ja esivalta - 1. Piet 2:13-17
        13
        Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella,
        [2:13-3:7: Ef. 5:22-6:9; Kol. 3:18-4:1 : 2:13-17: Room. 13:1-7; Tit. 3:1]
        14
        ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.
        15
        Jumalan tahto näet on, että te hyvää tekemällä panette sulun ymmärtämättömien ihmisten typerille puheille.
        [Tit. 2:8]
        16
        Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat.
        [Room. 6:18; Gal. 5:13; 2. Piet. 2:19]
        17
        Osoittakaa kaikille arvonantoa, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa keisaria.
        [Sananl. 24:21; Mark. 12:17; Room. 12:10]

Mutta nytpä adventismissa vähätellään esivaltaa
        ja ei-adventisteja sensijaan rangaistaan
        oletetuista, kuvitteellisista rikoksista.
        Kuten sapatin unohtamisesta ja pyhäpäivänä
        töitä tekemättömyydestä. (lepopäivä)

• yhtälö tulkinta kirjoitti:

Mikä tuomitsee viimeisellä tuomiolla ja kenet, kun sanotaan tuomarille "Emmekö ennustaneet ja tehneet monta tekoa sinun nimessäsi" mutta menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät.

Lisätään vielä, että rakkaus on lain täyttymys ja laki osoittaa rakkauden. Molemmat yhtälöt on sanasta.

Eli kyse on kuitekin sisäpiirin tuomiosta, ei ulkopuolella olevista murhaajista joita vastaan joidenkin mielestä laki on vain pelkästään asetettu.

Matt 25:44-46
        44
        "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45
        Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        46
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

Adventismissa kuitenkin kaikki Herran sanan
        totuudet heittävät häränpyllyä. Merkityksetkin
        muuttuvat totuudelle vastakkaisiksi.

• nyt on
        hirvas kirjoitti:

Kun esivalta ei ole kuuliainen Jumalan tahdolle, vaan kuuntelee toisella korvalla lusiferin tahtoa, jonka kirkonmiehet ovat saaneet panetussi päättäjien päähän.

Oikeus työnnetään takaperin ja hyvin näyttää hirvaksellekin kelpaavan.

• laittomuuteen.
        AnttiVKantola kirjoitti:

Matt 25:44-46
        44
        "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45
        Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        46
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

Adventismissa kuitenkin kaikki Herran sanan
        totuudet heittävät häränpyllyä. Merkityksetkin
        muuttuvat totuudelle vastakkaisiksi.

Totta puhuit ja jatkokysymys leivän yltäkylläisyydessäsi kirjoitteluun.

Onko lähimmäisesi se henkilö, joka joutuu ja anteeksi jatkuva tiilenlyöntivertaus.
        Aikamme tiilitehtaan oravanpyörän kehään.

En tietenkään odota, että sinun on se kokonaisuudessa pysäytettävä ja kutsuttava palvelemaan Herraa, mutta tuletko osaksi kutsujia.

Nythän siihen ei puututa vaan myönnytetään tämä oravanpyörän pyörintä, tiilenlyönti, aikamme "saat kaiken tämän" kumarrusvaltakunnan rakennusprojekti.
        Tähänhän tämän maailman valtakunnan herran rakennus perustuu. Uuvutus väsytys, tiilenlyönnillä ja sillä, että temppelinharjalla osoitetaan valtakuntaa niin, että meidän Kristuskasvoisuuden kirkkaus häviäisi, kumartamalla tätä ruhtinasvaltakuntaa.
        Kun tämä toteutuu, ottaa se osan siltä luodulta, jolla pitäisi olla oikeus tulla palvelemaan Herraa. Mutta ei, Ekyyptin lihapadat kutsuu, eletään yltäkylläisyydessä ja ollaan hys, hys tavalla ja toisella.
        Jopa niin, että puhutaan lakihenkisyydestä.

Eikö lakihenkisyys pidä olla Jumalan valtakuntaan päin jo ajassa. Kumartaa Häntä joka on luonut taivaan ja maan. Ikuisuutta jo nyt, todistusta jo nyt sapatinlevostakin.
        Ei ole kuulijoita, kun ei ole sanojia ja Raamatullisen kokonaisvaltaisen Jumalantahton ajatuksen tuojien vastustukseen kuuluu näköjään joidenkin osalta purku. Ei seisota muurinaukossa.
        Katsotaan vain omia hartioita ja sanotaan, että ollaan niin heikkoja, että ei voida mitään.
        Eikö voida?= Missä on se Pyhä Henki? Missä on se Jumalan tahtoon liittyvä tahto? Vaikka itsessäni näen vaikuttavan toisen lain, halulla minä yhdyn Jumalan lakiin. Eli Kristuksessa.

Eikö tämä ole kokonaisvaltaista yhtymistä, vai asetammeko raamit itse.

Tietenkin, on asioita, mitkä tarvii pyöriä, mutta kun tarvii pyöriä jo kirpputorit ym. kun henki on kaikonnut Jumalan Pyhän ääreltä.

Se on hedelmä, sen sanoman väärän sanoman hedelmän hapatetulos.

Onko isät seisseet muurinaukossa, kun hapatus on niin pitkällä=? Sitäkö hapatetta me kannammme harteilla=? Parannustako, heräämistä, vai mitä me tarvitaan=?
        Niin, emmekö auttaneet sinua tiilityöläinen, kauppatyöläinen, perhepäivähoitaja, opiskelija, jne. jne. , ja me sanomme, emmekö me julistaneet Herra, Herra, --->menkää pois minun EDESTÄNI TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

EIKÖ TÄMÄ VIHDOINKIN PYSÄYTÄ!

Ken kuulee se kuulee, ken estii ja kolkuttaa, hänelle avataan.
        Kolkuttakaa jatkuvasti.

Niin kolkuttakaa jatkuvasti...

• sinulle...
        AnttiVKantola kirjoitti:

rauhan valtakuntaan.

keskellä.

siellä selvilläkään.

Sapatinpäivä, Jumalanpalveluspäivä.
        Ilmeisesti siihen kutsuisit kuulemaan, mutta kun sitä ei ole todistuksessasi. Eli puhut eri asiasta kuin sapatti. Sapatinlepohan on jokaisella ja jokapäiväisenä, mutta on myös sapatti.
        Puhu molemmista, niin silloin tulisi painoarvoa todistukseen.

• hirvas
        yhtälö tulkinta kirjoitti:

on Jeesuksen opetuslapsi, sitä ei tuomita viimeisellä tuomiolla.

• hirvas
        nyt on kirjoitti:

Kun esivalta ei ole kuuliainen Jumalan tahdolle, vaan kuuntelee toisella korvalla lusiferin tahtoa, jonka kirkonmiehet ovat saaneet panetussi päättäjien päähän.

juutalaisten lakeja Suomen lakiin. Kyllä täällä tuomitaan rikollinen Suomen lain mukaan eikä Mooseksen kirjan!

• hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

rauhan valtakuntaan.

keskellä.

siellä selvilläkään.

amerikkalaisen lahkon oppi on eksytystä.

• Sapatti sapatinlepoa tärkeä...
        sinulle... kirjoitti:

Sapatinpäivä, Jumalanpalveluspäivä.
        Ilmeisesti siihen kutsuisit kuulemaan, mutta kun sitä ei ole todistuksessasi. Eli puhut eri asiasta kuin sapatti. Sapatinlepohan on jokaisella ja jokapäiväisenä, mutta on myös sapatti.
        Puhu molemmista, niin silloin tulisi painoarvoa todistukseen.

Eikö Jeesus juuri tuollaista todistusta vastaan
        noussut sanomalla,
        ettei ihminen elä sapattia varten ??? !!!

• Olette kehäkettuja
        laittomuuteen. kirjoitti:

Totta puhuit ja jatkokysymys leivän yltäkylläisyydessäsi kirjoitteluun.

Onko lähimmäisesi se henkilö, joka joutuu ja anteeksi jatkuva tiilenlyöntivertaus.
        Aikamme tiilitehtaan oravanpyörän kehään.

En tietenkään odota, että sinun on se kokonaisuudessa pysäytettävä ja kutsuttava palvelemaan Herraa, mutta tuletko osaksi kutsujia.

Nythän siihen ei puututa vaan myönnytetään tämä oravanpyörän pyörintä, tiilenlyönti, aikamme "saat kaiken tämän" kumarrusvaltakunnan rakennusprojekti.
        Tähänhän tämän maailman valtakunnan herran rakennus perustuu. Uuvutus väsytys, tiilenlyönnillä ja sillä, että temppelinharjalla osoitetaan valtakuntaa niin, että meidän Kristuskasvoisuuden kirkkaus häviäisi, kumartamalla tätä ruhtinasvaltakuntaa.
        Kun tämä toteutuu, ottaa se osan siltä luodulta, jolla pitäisi olla oikeus tulla palvelemaan Herraa. Mutta ei, Ekyyptin lihapadat kutsuu, eletään yltäkylläisyydessä ja ollaan hys, hys tavalla ja toisella.
        Jopa niin, että puhutaan lakihenkisyydestä.

Eikö lakihenkisyys pidä olla Jumalan valtakuntaan päin jo ajassa. Kumartaa Häntä joka on luonut taivaan ja maan. Ikuisuutta jo nyt, todistusta jo nyt sapatinlevostakin.
        Ei ole kuulijoita, kun ei ole sanojia ja Raamatullisen kokonaisvaltaisen Jumalantahton ajatuksen tuojien vastustukseen kuuluu näköjään joidenkin osalta purku. Ei seisota muurinaukossa.
        Katsotaan vain omia hartioita ja sanotaan, että ollaan niin heikkoja, että ei voida mitään.
        Eikö voida?= Missä on se Pyhä Henki? Missä on se Jumalan tahtoon liittyvä tahto? Vaikka itsessäni näen vaikuttavan toisen lain, halulla minä yhdyn Jumalan lakiin. Eli Kristuksessa.

Eikö tämä ole kokonaisvaltaista yhtymistä, vai asetammeko raamit itse.

Tietenkin, on asioita, mitkä tarvii pyöriä, mutta kun tarvii pyöriä jo kirpputorit ym. kun henki on kaikonnut Jumalan Pyhän ääreltä.

Se on hedelmä, sen sanoman väärän sanoman hedelmän hapatetulos.

Onko isät seisseet muurinaukossa, kun hapatus on niin pitkällä=? Sitäkö hapatetta me kannammme harteilla=? Parannustako, heräämistä, vai mitä me tarvitaan=?
        Niin, emmekö auttaneet sinua tiilityöläinen, kauppatyöläinen, perhepäivähoitaja, opiskelija, jne. jne. , ja me sanomme, emmekö me julistaneet Herra, Herra, --->menkää pois minun EDESTÄNI TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

EIKÖ TÄMÄ VIHDOINKIN PYSÄYTÄ!

Ken kuulee se kuulee, ken estii ja kolkuttaa, hänelle avataan.
        Kolkuttakaa jatkuvasti.

Niin kolkuttakaa jatkuvasti...

"Tulit xxx asiaan ja jatkan kysymyksellä ..."

Niin - - te valkeaksi kalkitut ellenit ohitatte
        vastaukset ja esitätte sensijaan aina uusia
        vaiheita ja esteitä jo suoritetulle pelastukselle.
        Olette auttamattomasti matti myöhäisiä ...

Selvitä ensin pääsi, niin keskustellaan tosi asiaa!

• yhtälö tulkinta kirjoitti:

Se on jo maksettukin. Ei tule enää laki väliin,
        (Room 7.). Olin pahassa välikädessä - vasemmalle
        roikuin Mooseksessa ja oikealle Jeesuksessa.
        Sitten tottelin: "Irti laista", sanoi Jeesus,
        (Room 7.) ja niin Henki sai otteen minusta, Jeesuksen käsi yksin.

Mene ja tee sinä samoin!

Mooses tappaa egyptin yössä (=synnin laki).
        Kun teet elämäsi ensimmäisen virheen, Jeesus ehkä
        on poissa sinun taivaallisesta pyhäköstäsi ja niin
        olet TT-oppisi tuomittavana.
        Lakkaa huoraamasta ja lotraamasta lakiesi kanssa,
        (Room 7.) ja antaudu Jeesuksen orjaksi - Hengen
        kuljetettavaksi.

• Tarkk'ampuja
        nyt on kirjoitti:

1. Piet. 2:17
        Osoittakaa kaikille arvonantoa, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa keisaria.
        [Sananl. 24:21; Mark. 12:17; Room. 12:10]

Vai luuletko, että Pietari ei tiennyt keisarin
        metkuista? Mutta uskoton keisarille on tietysti
        uskoton myös Jumalalle.
        Vasta kun pedon kauppasirua tarjotaan sitä vastaan,
        että kiellät uskosi Jeesukseen, sitten vastusta.

• ideneb
        hirvas kirjoitti:

amerikkalaisen lahkon oppi on eksytystä.

juutalaisuuden ja pakanat yhdeksi, eikä ole enää erotusta juutalaisen ja Kristittyjen , Jeesukseen uskovien välillä!

Siksihän te odotatte koko ajan sitä päivää, jona israelin kansan silmiltä otetaan peite pois!

Tehän tahdotte, että he taas olisivat Jumalan kansaa, niitä luonnollisia oksia!
        Ja siksi odotatte, että he tunnustaisivat kuka heidän puuhun ripustamansa mies oli!

Tehän opetatte, että Kristus purki sen erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden pakanain ja juutalaisten väliltä!
        Ettekä pahasti opetakaan!

• hirvas

ehtona on uskominen totuuteen, ei uskominen kaikenlaisiin järjenpäätelmiin ja tarinoihin.

1.Piet.2:6-8

6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
      7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
      8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Ne, jotka eivät ole tottelevaisia sanalle, ovat kompastuneet ja eksyneet pois totuudesta. Löytääkö Jeesus tullessaan puhtaaseen evankeliumiin perustuvaa uskoa maan päältä? Sekaoppeja, uskoja ja ihmisten perustamia uskontoja löytyy valtava määrä, mutta ne vievät ihmiset kadotukseen.
      Jumalan sana todistaa:

Luuk. 1:45
      Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

• ideneb

Keneltä Jumalan kymmenen käskyä teille tuli?
        Hirvakselta vai Herralta!

Milloin se alkaa saada täyttymyksensä hirvaksen elämässä, niin ettei hän uskon kautta tee sitä mitättömäksi, vaan täyttää sen!

Kuka perusti käskyt? Ihminenkö vai Jumala?
        Jumalahan se perusti, sanoo hirvas!

Miksi hirvas ei pysy Jumalan perustuksella?
        Siksikö, kun hiekka on pehmeämpää kuin kivi , jolle laki on kirjoitettu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe