Iltalehden mukaan ei oo.
http://www.iltalehti.fi/hintajalaatu/200812018682676_hl.shtml
Monissa jutuissa ei huomattavaa eroa ei ole, jossain jopa halvempi on parempi. Esimerkiksi Pirkka ja Rainbow on hyviä. Mutta kyllä myös jossain jutuissa vain kalliimpi on parempi.
halpis vai luksus?
41
9028
Vastaukset
- parempi?
Minun mielestä halvempi vaihtoehto on useimmissa tuotteissa vähintäänkin yhtä hyvä kuin kalliimpi vastaava tuote.
Joissakin tuotteissa tosin suosin kalliimpaa merkkiä maun vuoksi, esimerkiksi kahvi on yksi tällainen. Euroshopper tms. kahvi on vaan niin kauheeta kuraa.
Mutta useimmiten jos vaihtoehtona on joku "halpis" tuote niin sen otan.- alöskljkjfshdh
Ennen aina kotimaista ja mahdollisimman läheltä, mutta eläkeläisenä se halvin!! Se sopii kukkarolle parhaiten!!
Kahvista olen juuri samaa mieltä.
Halpis kelpaa hyvin, ei ole eroa yleensä. Jos joku tuote on tarjouksessa, kokeilen. Esim. juustoissa tarjous-Arla voittaa Valion.
Periaatteessa ostan aina halpoja perustarvikkeita,jotka jatkojalostan itse: lohifile, broileri, kasvikset. Herkullista ja terveellistä !- ei niissä mitään eroa
itse ostan yleensä sitä halpaa, koska ovat useimmiten jopa parempia kuin kalliit tuotteet. kahvi nyt tietenkin on eri asia.
- on hyvää
ei niissä mitään eroa kirjoitti:
itse ostan yleensä sitä halpaa, koska ovat useimmiten jopa parempia kuin kalliit tuotteet. kahvi nyt tietenkin on eri asia.
esim. lidl.n 100% arabialainen (vihreä paketti) ja esim. Kenialainen sekoitus on erinomaista kahvia, sikäli jos arabilaisesta tai muutoin vahvanmakuisesta kahvista pitää.
- Pohjan-Akka
on hyvää kirjoitti:
esim. lidl.n 100% arabialainen (vihreä paketti) ja esim. Kenialainen sekoitus on erinomaista kahvia, sikäli jos arabilaisesta tai muutoin vahvanmakuisesta kahvista pitää.
siis kahvit..tai siis paahdot. joku kylläkin neuvoi, että no älä osta sitä kaikkein halvinta lidlistä...mistä lie arvas! Mutta ei ne muut minusta kummempia. Joo, ei kahveissa voi nuukailla...
Riippuu miten "paremmuutta" mitataan. Terveellisempi tuote, vaiko parempi maku, joka voi johtua esim. korkeammasta suolapitoisuudesta?
- Halpis
Halppis.
- Jeejee
Tehtaalla työskennelleenä voin kertoa, että siellä linjaston loppupäässä samat tuotteet vain pussitetaan merkkituotteeksi ja halpikseksi. Siis jos katsot tuotetta ja se näyttää aivan samalta, kuin halpismerkin vastaava, luultavasti on kyseessä sama tuote eri pussissa. Esim lihapullat, keksit yms.
Ja kannattaa ravintoarvot katsoa. Muunmuassa pirkan eräät marjaisat aamiaishiutaleet ovat terveellisempiä kuin vastaavat merkkifitnessmurot.- on..
Joo, näinhän se on. Sama tuote, paketti vaan eri.
- ole köyhä
koska köyhän ei ole varaa ostaa halpaa
- Iso L
LUXUSTA! ~25 € päivä kotona tehtyä.
- kokeile
sian saparot on rillattuina tai pannulla paistet-
tuina erittäin hyviä ja edullisia.Asun aivan teurastamon läheisyydessä saan niitä jätelaatikosta niin paljo kun haluan,niistä saa
myös hyvän kantorivan kalakukkoon,voi kukon ot-
ta mukaan reissuun - siitä
mistä roikkuu, nykyinen mieheni on halvempi ja parempi... noo, juhla mokasta en luovu parasta kahvia (minun mielestä) rasvaton maito ingman hyvää halvempi kuin valio ja voi eiku oivariini kruunaa kaiken en voisi syödä minkinrasvaa (kevytlevitteet). itse teen kaikki ruuat ja varsinkin lihapullat omatekemänä nammm. eineksiä en voi syödä koska kukaan ei halua olla minun lähellä seuraavaan 24 tuntiin, eineksistä saan aivan hirveitä vatsakouristuksea ja sonta haisee aivan samalle kuin ruoka minkä äsken söit. muuten voisko joku sanoa, mikä aine eineksissä tekee vatsan sekaisin ja kipeäksi???
- -??-
Kumpi on parempi, kynä vai kumi?
Me ostamme sitä missä hinta ja laatu kohtaavat. Se voi maksaa vähän tai paljon, kunhan olemme vain tuotteeseen tyytyväisiä.
Euroshopper fetajuusto on hyvä esimerkki, kuin myös Mona Lisa mustaleimajuusto.- meitä vedätetään
Nuinhan se on. Ja sekään valinta ei likikään aina natsaa kohilleen. Ajattele vaikka Haglöfin coretex takkia, tai muita huippukalliita älyvaatteita: ei niitä saa pesulla puhtaiksi, että ne vielä olisivat kuorellisia. Ovat tavallisia muovitettuja puuvillasärtinkejä, joissa muovikuori muka älyää pitää lämmön sisällä ja päästää pahan ulos. Et voi hieroa..liotuksella ei lika lähde, ja kohtaan jää mustahko kohta, jos hinkkaat...ja me maksamme sellaisesta nykyaikana?
Noh...italiaano tarjosi ikilikaa ja päiväysvanhaa uutuutena juustoissa.
Uskotaanko me oikeasti tuontiluomuunja haluamme maksaa siitä ylihintaa? Entä onko halpatuote saastuneempaa ja sisältää enemmän suojelumyrkkyjä , halvat banaanit myrkkyisempiä? Huijataanko meitä ? Viidakko on sakea.
No samahan se on autoissakin, eihän Ferrari ole yhtään sen parempi kuin Nissan Micra tai 80 luvun Lada. Pääasia, että autolla pääsee paikasta A paikkaan B.
- halapaa
Niin kotona kuin ravintoloissakin. Kaikki kaviaarit, etanat ja ravut on yököttäviä, ja muka hienoa ruokaa olevinaan.
- mää vaa
monet tuotteet on tullu samasta paikasta ja pakattu samassa paikassa mut on vaan eroteltu eri firman logolla.
- polttoitsemurha
Kunhan ruoka on terveellistä.
Mielummin syön terveellisesti vaikka se maksaisikin enemmän.
Elä epäterveellisesti ja maksa vanhempana järkyttäviä summia sydän, verenpaine ym. muista lääkkeistä. - masurkka kolmelle
No, Pirkka ja Rainbow mallintaa suosituista aluperäistuotteista. Oletteko muuten huomanneet, että esimerkiksi s-ketjun kaupoissa Rainbow -tuotteet vähitellen korvaavat muut merkit.
Esimerkiksi Rainbowin-murot korvaavat sopivasti Maraboun valmistamat alkuperäiset murot jne. Kätevää.
Ketju saa itselleen paremmat katteet ja kukaan ei kohta muista, kuka näitäkin hyvänmakuisia muroja valmisti alunperin. Härskiä ja käytännöllistä. - eldoradoman
Eldorado (entinen Rainbow) rulettaa .
- sumppia en..
tarjoa edes ei toivotuille vieraille, sen verran tervan-makuista on.
- Pohjan-Akka
En tykkää mistään 3 minuutin puuroista. Elovena-pakettikin on kaunein. leikittiin pieninä tyttöinä kauppasta, ja tyhjät Elovena-paketit olivat just must! Pulmua ja Sirkkuakin oli kaupan. Tupakkaa ei myyty alaikäisille.
- joulupöytäni
on tyhjä kokonaan. Ei ole voimia hankkija mitään, koska läheinen ihminen on tosi sairas, veljen lapseni.
- Nimetön
edelliselle irjoittajalle valitteluni!
Surullista!!!
Mutta itse kysymykseen...halppista tottakai!
Mutta kuten moni muukin sanoi, niin kahvista en tingi...juhkamokkaa tai kultakatriinaa sen olla pitää. Joskus kokeillut noita lidl.in halppis kahveja tai euroshopperin 1euron kahvia, niin kalliiksi tuli, koska ei pystynyt juomaan.
Toinen on mistä en tingi, niin on wc-paperi....
satuin ostamaan euroshopperin halppis wc-paperia ja lapsetkin valitti, että peppua pyyhkiessä tulee sormet läpi.
Wc-paperissa suosin joko lidlin paperia tai dailyn paperia...niissä ei sormet tule läpi...mutta ei ole juurikaan edullisempaa kuin embot yms
- järki peliin
PAITSI kahvin pitää olla juhla mokkaa, kulta katriinaa, kulta mokkaa tai presidenttiä :)
Toisaalta olen sitä mieltä, että esim. Abban tonnikala öljyssä on maukkaampaa kuin vastaavat muiden merkkien tuotteet, mutta taasen Eldoradon tonnikala tomaattikastikkeessa on paljon parempaa kuin Abballa. Todella hyvvää, parasta pitsan päälle! Mutta tämä taas on makuasia.
Eli otan aina halvinta (poislukien kahvi), en ole merkkien perään.
Halpaa ja hyvää. Itse valmistamalla saa edullista ja monipuolista ruokaa. Mielikuvitusta kehiin - ja kykyä kulkea valmisruokien ohi!- hehegt
sanopa vielä kerran, että JUHLA MOKKAA
- järki peliin
hehegt kirjoitti:
sanopa vielä kerran, että JUHLA MOKKAA
Mitä? Jos tarkoitit että olisin toistanut itseäni, niin sanoin JUHLA mokkaa ja KULTA mokkaa, kaksi eri asiaa.
Tai sitten ajatusmaailmamme ei vaan kohtaa o_O
- ,.,..,
paska lehti ei voi muuta sanoa
- muuhun ei ole varaa
kai se on halpis ruokaa. Kohta tulee ryynit korvista ulos, olen syöny pelkkää kaurapuuroa kohta puoli vuotta.
- Aina töissä itse
Miksi ihmeessä et mene töihin , jos ei ole varaa ostaa ruokaa?? Ja onhan kaikilla perustoimeentuloon mahdollisuus sossun kautta.
Itse olen yrittäjä ja minulla on antaa töitä...työtä, jossa on tehtävä TYÖTÄ palkan eteen...Ei ole jonoa oven takana...On vaikea löytää ahkeraa ja tunnollista henkilöä, joka haluaa tehdä rehellistä työtä!!!! Turha valittaa ettei ole varaa ostaa jotain, jos työ ei kelpaa!!! - kiinostaa
Aina töissä itse kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene töihin , jos ei ole varaa ostaa ruokaa?? Ja onhan kaikilla perustoimeentuloon mahdollisuus sossun kautta.
Itse olen yrittäjä ja minulla on antaa töitä...työtä, jossa on tehtävä TYÖTÄ palkan eteen...Ei ole jonoa oven takana...On vaikea löytää ahkeraa ja tunnollista henkilöä, joka haluaa tehdä rehellistä työtä!!!! Turha valittaa ettei ole varaa ostaa jotain, jos työ ei kelpaa!!!mitä työtä tarjolla ja missä
- on neuvottu
kiinostaa kirjoitti:
mitä työtä tarjolla ja missä
tekemään niin jos huomaa työttömien valitusta. Ei mulla mitään työtä ole tarjota koska olen viransijainen.
- Laatuavain
Ei mitään sikojen ruokaa, vaan laatutuotteita on aina ostettava. Halvempia oksentamatta ei syö kuin halpikset.
köyhälistörunkut...syökää vaan paskaa nii mulle riittää laatukamaa.
- Keittiömesu
Onko Teillä ruuassanne VAIN hinta tärkeä?
Missä on se MITÄ se ruoka on?
Katsotteko koskaan ruuan SISÄLTÖÄ?
Mitä tarkoittaa tuoteselosteessa koodi: E123?
Numero siis vaihtelee.
Kerronpa: Se on LISÄAINE, eli ainetta, joka EI OLE ruokaa, ei ravointoa!
Niitä saattaa olla jopa yli 20 erilaista samassa "halvassa" ruuassa. Kemian teollisuuden tuotteita!
Lisäaineita käytetään 4 eri syystä: Parantamaan ruuan säilyvyyttä, kiinteyttä, ulkonäköä ja/tai makua.
Mitä niiden jatkuvasta popsimisesta seuraa? Haluatko syöttää sellaista lisäaine-ruokaa Lapsille? Vanhuksille? Muille omaisillesi?- Syöjätär77
"Numero siis vaihtelee.
Kerronpa: Se on LISÄAINE, eli ainetta, joka EI OLE ruokaa, ei ravointoa!"
Kannattaa tosiaan olla tarkkana näiden tosi pahojen E-koodien kanssa. Etenkin E 300 -sehän on herranjumala askorbiinihappoa! Happoa! Ruoassa! Aaargh! *juoksee paniikissa edestakaisin heilutellen käsiään*
(Tietämättömille tiedoksi: askorbiinihappo on siis C-vitamiinia.)
Hiukan vakavammalla asenteella: Jos haluaa tosissaan tietää, mitä sisuksiinsa tunkee, tästä osoitteesta saa ladattua E-koodiavaimen.
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/lisaaineet/e-koodiavain/
Suosittelen silti Googlen käyttöä tuntemattomien nimikkeiden kohdalla. Yllätyksiä voi tulla, sekä iloisia että vähemmän iloisia...
Hyvä ja halpa...
- Pötsiä
Ostan aina halvempia ruhonosia ja sisäelimiä.
Raaka-ainehan on samaa kuin sisä-fileessä mutta kymmenesosa hintaan. Huolellisesti valmistettuna ovat useimmiten jopa herkullisempia kuin ohimennen taitamattomasti valmistettu sisäfilee.- Strutsipedillä
Ostan aina kalleinta, koska katson ansainneeni sen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124