Kävelet metsässä. Yhtäkkiä menetät tajuntasi. Heräät luolasta jossa olet sidottuna tuoliin. Luolasta on kaksi uloskäyntiä. Toinen johtaa varmaan kuolemaan, ja toinen vapauteen. Edesässi seisoo kaksi täysin samannäköistä kääpiötä. Toinen valehtelee aina, ja toinen puhuu aina totta. Joka päivä kello 12 yksi kääpiöistä tuo sinulle ruokaa. Et tiedä kumpi kääpiö se on. Sinulla on yksi kysymys, jonka avulla sinun on saatava tietää mikä tie johtaa vapauteen. Miten saat tietää tämän oikean uloskäynnin?
Mä tykkään tästä!
6
2560
Vastaukset
- vastaukseeen
Ruoka-aika klo 12.00. Kysyn kääpiöltä mitä kello on. Näin löydän valehtelijan, olettaen että tiedän itse kelloajan luolassa
- huolimaton
siis ruoka aika ON klo 12. Ok. Kysytään siis ruoka-aikaa.
- Muuta kysyä
Kuin, että onko kääpiön tuoma ruoka paskaa
valehteleva väittää sitä paskaksi, vaikka ruoka olisi hyvääkin. - TommiP
Kääpiö, joka tulee luokse(kumpi tahansa). Häneltä pitää kysyä, mitä toinen kääpiö vastaisi kysymykseen kumpaa reittiä pääsisin ulos?
Molemmat kertovat saman eli reitin jonne ei pidä mennä!- Claptrack
TommiP, oikein!
- ..........
Nyt voin päteä filosofian tunnilla, kun tiedän opettajan esittämään kysymykseen vastauksen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440