Olen miettimässä, että josko laittaisin joulukorttien mukaan jonkinlaisen joulukirjeen vuoden kuulumisista. Tähän kaipaisin kuitenkin ideoita, onko joku saanut/tehnyt tällaista? Mitä kaikkea siihen kirjoittaisi ja millainen ulkoasu yms.?
joulukirje
5
3552
Vastaukset
tämä on jo kolmas , taitaa olla neljäs joulu kun lähetän joulukirjeen, teen sen koneella. Kaikki joille minulla on e-mail osoite, saavat sen. Hiukan jouluisia kuvia ja tiivistetty kertomus vuoden tapahtumista. Ystäväni ja tuttavani ovat kiittäneet postituslistalla olosta, heidän mielestään siitä on tullut kiva tapa. Itsekin toivoisin saavani joulukirjeitä, siinä päivittyisivät niidenkin ystävien tiedot joihin tulee pidettyä harvemmin yhteyttä. Toisaalta joulunajan puhelinsoittokin on ihana juttu....tietojen päivitykseen
- tulee olla
...käsin kirjoitettu, siihen vanhanajan kiiltokuvia liimattuna aina erilehdille, siihen voi laittaa vaikkapa aavistuksen hajustetta.
Siinä voisi olla Jouluinen runo, satu lapselle jne...valokuvia kuluneesta vuodesta jne..jne..
Mutta ehdottomasti se aito kirje!
- Joulukirje
Itse olen tehnyt joulukirjeen jo 7 vuoden ajalta ja muutama sukulaiseni jo ehkä 20 vuoden ajalta, tosiaan kirje jossa kerrotaan perheen kasvamisesta, lähinnä lapset, miten on mennyt, mahdollisesti valokuva vuosittain kirjeen mukana, kuulumiset, isommat tapahtumat, ulkomaanmatkat ja sen sellaiset. Mukaan tosiaan voi olla runo tms. Tietokoneella teen kyllä kirjeen mutta tulostan ja lähetän sen ihan postikirjeenä. Josta minun mielestäni välittyy aito tunne ja ihmisen huomioiminen. Mielestäni jos saan jouluterveisen sähköpostina, kertoo tunteettomasta ja kylmästä ihmisestä. Liian steriiliä ja epäkohteliasta joulun aikana. Muistaakseni en ole sähköpostina saanutkaan jouluterveistä kuin pari kertaa. Kyllä ne paperiset kortit, kirjeet ovat paljon parempia kuin näillä teknologia hirviöillä laitetut viestit. Työasiat tahi sen sellaiset hoituu sitten sähköisessä muodossa.
- lollll
Viime vuonna naapurimme lähetti joulukirjeitä, ihan paperisen mutta en muista oliko koneella vai käsin tehty... Kirjeessä kerrottiin lasten uusista harrastuksista, työpaikoista, ajokorteista pa oiusmuutoista, uuden kissan hankinnasta ja isän uudesta työstä, tai jotain tälläista
- joulublondi
lollll kirjoitti:
Viime vuonna naapurimme lähetti joulukirjeitä, ihan paperisen mutta en muista oliko koneella vai käsin tehty... Kirjeessä kerrottiin lasten uusista harrastuksista, työpaikoista, ajokorteista pa oiusmuutoista, uuden kissan hankinnasta ja isän uudesta työstä, tai jotain tälläista
Juu, sellasta yleistä lätinää kaikesta mitä kannattaa muille mainostaa. Perheriitoja en kamalasti korostaisi, enkä isännän liiallista kaljan ottoa. Muuten olen hiukan sitä mieltä, että teetän kortit valokuvasta, kuulumisia vaihdetaan sit niiden kanssa ketä kiinnostaa. Mut ihan kiva ajatus sinällään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955