Yllättäen meidänkin firmassa aloitetaan yt-neuvottelut. Luultavasti pienestäkin porukasta saa muutama lähteä. Meitä on useampi samanlaisella sopimuksella. Jos ilmenee että olen raskaana ja minä olen se joka saa lähteä niin onko se laillisesti oikein?
yt-neuvottelut ja raskaana olo
2
1479
Vastaukset
- ---
Ennen äitiyslomaa voi irtisanoa taloudellisella tai tuotannollisella perusteella mutta työnantajan pitää pystyä osoittamaan, että irtisanomisen kohdistuminen raskaana olevaan ei ole johtunut työntekijän raskaudesta.
Perhevapaan aikana voi irtisanoa, jos firman toiminta loppuu kokonaan, muuten sen jälkeen, kun perhevapaalla ollut palaa takaisin töihin. - Edellä sanottu
Jos lomautetaan tai irtisanotaan tuotannollisista tai taloudellisistä syistä, niin se raskaus ei estä noita mitenkään. Ainostaan raskaus ei saa olla syynä noihin toimenpiteisiin.
Eli olet ihan saman uhan alla kuin muutkin firman työntekijät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635