Lauantai, 6. joulukuuta
Maailma on häviämässä ja samoin sen halu, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy ikuisesti. (1. Joh. 2:17)
Jehova loi ihmiset sellaisiksi, että he haluavat elää ikuisesti. ”Määräämättömän ajan hän on pannut heidän sydämeensä”, sanotaan Raamatussa (Saarn. 3:11). Onko Jumala niin julma, että hän antaa meille tällaisen halun ja tekee sitten mahdottomaksi täyttää sen? Ei suinkaan, sillä ”Jumala on rakkaus” (1. Joh. 4:8). Ylösnousemuksen avulla hän mahdollistaa ikuisen elämän niille, jotka ovat kuolleet. Ylösnousemustoivon ansiosta tulevaisuutemme voi olla turvallinen. Meidän ei tarvitse kuumeisesti ja pakonomaisesti yrittää hyödyntää kaikkia mahdollisuuksiamme juuri nyt. Meidän ei tarvitse käyttää ”täysin hyväksemme” tätä kuolevaa maailmaa. (1. Kor. 7:29–31.) Toisin kuin ne, joilla ei ole todellista toivoa, me olemme saaneet suurenmoisen lahjan: tiedämme, että jos pysymme uskollisina Jehova Jumalalle, voimme halki ikuisuuden kiittää häntä ja nauttia elämästä. Ylistäkäämme siksi Jehovaa päivittäin, sillä hänen ansiostaan ylösnousemustoivo on varma
Illan
4
153
Vastaukset
- mietelause
Maailma on häviämässä ja samoin sen halu, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy ikuisesti. (1. Joh. 2:17)
-Juu,,tuo tekeminen on ristittyjen suurta herkkua, eli voidaan soveltaa hyvinkin laajalti tekemättä Jeesuksen mallin mukaan yhtään mitään.. tämä teksti että meidän pitäisi epämääräisen paratiisimaa-odotteen vuoksi jättää kouluttamatta itsemme ammattiin??
Herää jo.. Ylösnousemus "kuolleista "tarkoitti henkistä heräämistä, ei sitä että maatunut tomumajamme nousisi ylös kuikuilemaan. Ei tänne maanpäälle paratiisia synny, vaikka VT-seura kuinka psyykkaisi orjiaan.- salaisuus?
on varma.... Toisin sanoen ylösnousemus ei ole varma...
>Voiko kuollut uskoa tähän toiveeseen.... - Idioootti
miten ihminen voi olla noin tietämätön, epäilempä että mielipuoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450