Fusion 1,6 vm 2003: äkillinen hengenahdistus, ennen niin pirteä kiihtymään ja kulkemaan - nyt polkupyörälläkin pääsee vauhtiin nopeammin ja huippunopeus moottoritiellä 80 kmh. Kaasua painaessa kiihdytysyrityksessä kuuluu katin suunnalta resonanssiääneltä kuulostava murina. Määräaikaishuollossa ei antanut vikakoodia, mutta sanottiin, että pakoputki on tukossa; ilmeisesti katalysaattorin sisuskalut ovat irronneet ja tukkineet kaasujen ulospääsyn. Kaasuttaessa kuuluva suhahdus myös viittaisi tällaiseen tapaukseen. Pakokaasuanalysaattorin tulokset ovat silti loistavan hyvät. Moottori kuumenee kovasti, joten pahemmin ei pidä ajella, ettei tule lisävaurioita.
Kaverit sanovat kuten asiantuntijatkin, ettei katalysaattorit riku; ne kestävät pitempään kuin itse auto. Ei paljon lohduta. Uusi katti, joka on yhtä puuta pakosarjan kanssa, maksaa tiivisteineen 675 vaarineuroa, lisäksi työkustannus. Tarvikekatteja aletaan vasta ensi vuonna valmistaa.
Onko siis otsikon lause totta kokemustenne mukaan?
Katalysaattori ei ikinä mene rikki??
6
6095
Vastaukset
- ja mikähän
Kukahan fiksu asiantuntija on mennyt sanomaan, että katti ei ikinä mene rikki? Epäilen vahvasti sen ihmisen ammattitaitoa tai sitten tämä on taas näitä kikkailuviestejä...
Katti ruostuu kuoriltaan ihan samalla tavalla kuin muu putkisto...katti myös hajoaa sisuskaluiltaan ajanmyötä..tommonen 5-vuotta voi hyvinkin olla joillekin kateille tarpeeksi. Hajoaa myös mm. silloin jos auton polttoaineensyötössä on ongelmaa eli tilanteessa, jossa palamaton bensa menee kattiin ja palaa vasta siellä...tämän kyllä pitäisi näkyä mittaustuloksissa. Hajoaa myös herkästi jos ajetaan kiinni esmeks. kiveen yms. (jos katti auton alla).
Että näin...terveisiä vaan niille asiantuntijoille. - siellä "huollossa"
Tarkistaneet sitä takaäänenvaimentajaa jotka tukkeutuvat kun sisäkalut lähtevät irti ja voi jopa estää käynninkin ja ihan aikuisten oikeasti varmasti resotoi sinne kattiinkin kun se pakokaasu ei kulje siitä takapöntöstä pihalle.
Pakoputki irti vain katin jälkeen ja kokeilemaan pääsee vapaasti pakokaasut kulkemaan ja äänimaailma vähän kovempi :)
Tuolla kokeilulla varmistat todella halvalla tuon putkiongelman.
Itselläni kokemuksia jopa 300tkm ajetuista kateista ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin murtumat ja suojapeltien irtoaminen no hitsaamalla aina pelittäneet , kerran nähnyt risankatin ja se sisäosa sulaa reilun kookospähkinän kokoiseksi möykyksi ja sekään ei haitannut ajoa paitsi katsastuksessa.
Putki irti vain ja kokeilua koska toihan kustantaa väh sen 800-900 euroa ja uusi pakoputki vain 250euroa mutta ei siltä marmoritiskiltä hankittuna. - ne joskus
Alkaa rämiseen ja koliseen usein oireena.
Eli niitä menee joskus, vaikka ei olisi kolhittukkaan. - fusari
Käy varaosaliikkeestä (motonet, biltema jne.) yleismallin tarvikekatti. Maksaa n.100€. Vanha irti ja uus tilalle. Vanha rälläkällä irti ja hitsaa/hitsauttaa uuden kiinni. Ja jos ei mahdu vanhan tilalle, niin siihen suoraa putkea ja katti pohjaan esim. ensimmäisen äänenvaimentajan tilalle.
- werbkjyfm456gbq346nsgw4t
Ei tarvita kuin sopiva kolaus pakoputkeen niin se on siinä. Iskun ei tarvitse osua kattiin.
- sanottiin
merkkiliikkeessä että katti on sökönä ja kun kyselin hintaa asennettuna niin maksas noin 600e ja kun utelin tarvikkeena ja asennettuna niin alle 300e. mut epäilin kuitenkin ja vein katsastukseen ja arvot oli kohdallaan vielä 3ssa seuraavaavassakin katsastuksessa ennen kuin vaihdoin pois. et silleen mun kohdalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947