Lähetätkö pahvisen joulukortin?

Postimoderni

Mielestäni sähköpostin tai tekstarin kautta saatu joulutervehdys jättää kylmäksi.

Perinteiseen postin kautta lähetettyyn joulukorttiin pitää nähdä vähän vaivaa. Siksi tuntuukin, että niissä on enemmän ajatusta ja tunnetta mukana. Itse tehdyt joulukortit ne vasta joulumielen tuovatkin.

34

3284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes jotain pysyvää

Joulukorteista en tingi. Muistan lapsena kun mummo ynnäili lähetettyjen ja saatujen korttien lukumäärää. Mikäli joltain sellaiselta oli tullut kortti, kenelle oli unohtunut lähettää pisti mummo uudenvuodenkortin menemään.

• onneksi vähentyneet

Muistan joskus 90-luvun lopulla ja vuosituhannen alussa, kun jouluaatto oli yhtä kännykän piippausta. Ihmiset lähettivät pääosin kiertotekstareita ja itse keksimiään värssyjä.

Siitä ollaan onneksi pikkuhiljaa päästy. Pahvisen kortin rinnalla muut latteudet on kyllä paperia.

• tonttu

Tottohan toki lähetän joulukortteja. Niitä näprätessä pääsee mukavasti joulun tunnelmaan. Itse tehdyt kortit on parhaita!

• netti pelaa

En ole enää lähettänyt moneen vuoteen pahvisia kortteja. Kaikki tervehdykset lähtee netin välityksellä.

• Juntti-Mara

Turhaa nykyaikana jos muista ystäviään vain jouluna kortilla.Tämä toiminta on varmaan teeskentelyä.

• kun nykyään

tuppaa olemaan ettei sukulaisia ja muita läheisiä huomioida koskaan.

• cincilla
        kun nykyään kirjoitti:

tuppaa olemaan ettei sukulaisia ja muita läheisiä huomioida koskaan.

Tilasin kuvaliikkeestä itse ottamasta
        jouluisesta hauskasta kuvasta joulutervehdys-
        kortteja, johon oli painettu valittu tekstikin
        valmiiksi. Tuli tosi kivat eikä maksanut
        "sairaan paljon" Pieni vaiva ja siitä
        jouluntunnelmaa tulemaan ***** joulutonttu

• perinteinen tapa

sillä se tuo joulumieltä ja iloa kuin jokin tekstari tai sähköpostitse saatu. Lapsiperheessä varsinkin lapset tykkäävät katsoa kortteja uudestaan ja uudestaan.

• korteista

on kiva katsoa seuraavana vuonna ketkä lähetti kortin ja ketkä ei. Postitan sen mukaan seuraavan vuoden pahviset joulukortit. Monesti on tullut laittettua kortteja useille ja sitten ei ole saanut takaisin. Eli muutamia vuosia sitten laittelin n.40 joulukorttia mutta nyt kun olen seurannut vuosien saatossa keiltä saan myös pahvisen on korttien lähetys pienentynyt n.20 kappaleeseen. Hmmm...säästöähän tämäkin nykypäivänä.

• rsstrdtrd

Harvoin tulee kavereita ja sukulaisia muistettua.
      Joulukortit kiva tapa muistaa.
      Niitä on kiva saada ja lähettää.Mikä lämmittää enempi kun saa kortin ihmiseltä josta ei ole kuullut pitkään aikaan.
      Lämmintä joulua kaikille.

• menneisyydenvanki

"Mikä lämmittää enempi kun saa kortin ihmiseltä josta ei ole kuullut pitkään aikaan."

Vastaus: Se, ettei kuule ihmisestä taas pitkään aikaan.

• perinnetonttu 20v.

Kyllä lähetän perinteiset kortit. On piristävää saada kortteja joulun alla, tuovat mukavasti joulun tunnelmaa.

Tekstareista ja nettitervehdyksistä en niin paljoa välitä. Jos päätyy sähköiseen vaihtoehtoon, niin pitäisi siihen mielestäni nähdä ainakin vähän enemmän vaivaa kuin joku valmiskuva ja teksti hyvää joulua. Joku itsekeksimä runo tai itseotettu kuva olisi ihan jees.

Perinteinen paperikortti voittaa kuitenkin aina sähköiset versiot! Koitapa ripustaa tekstareita seinille! Itse askarreltuja kortteja on myös ilo näyttää vieraille :)

• Arrgggg-hhhhh!

Heti roskiin.

Kun tuota tukkulähetyskuorta alettiin jakamaan, loppui korttien lähettely!

Ennen oli kiva aina kotiintullessa saada kortti. Yksi tänään, toinen huomenna ja sitten taas joku päivä muutama. Mutta nyt tulee kerralla iso pläjäys kumilenkillä yhteen niputettuna! Tosi tylsää! Ikävää!

Ei Hyvää Joulua & Onnellistta Uutta Vuotta näin voi toivottaa!

Tehokkuusajattelu ja taloudelliset näkökohdat ovat pilanneet joulukortinkin.

Tästä syystä minä en lähetä yhtäkään joulukorttia.

• Postilaitosta, vai pitäisikö sanoa itellaa? se tietenkin kuormittaa raskaasti. En ole kyllä itse ikinä laittanut noita juhlapäiväkortteja. Mitäpä noita? Enkä minä niitä osaa itsellenikään kaivata. Aina kai niitä joku tulee vuosittain minullekin, eikä se kortin saaminen pahaltakaan tunnu, mutta itse en kuitenkaan aio osallistua siihen ruljanssiin tästä eteenkään päin. En lähetä vastakorttia, enkä kaipaa kortteja itsellenikään. Minulle tulee omanlaiseni Joulu muutoinkin. Sen kun elelee päivästä seuraavaan, huomaa ennen pitkää, että on Joulu ja samalla tavalla elellen se myös ohikin menee.

Aivan vapaasti voivat toiset laitella Jouluterveisiä keskenään, mikäli se heitä lämmittää.

• nyt riitti

Onko joulukorttien määrä verranollinen suosioonsa sukulaisten keskuudessa?
        Ärsyttää kun menen kylään jouluna ja sitten tungetaan joulukorttipino nenän eteen.
        Sen polleampi on emäntä mitä enemmän on kortteja.
        Kortit voi olla esille JOS tahtoo vieras niitä katsoa.

Olen lakannut pikkuhiljaa näiden korttien kanssa läträämisen.
        Mitä ihmeen ystävyyttä se on kun kerran vuodessa laittaa kortin?
        Ei sitten sen jälkeen mitään koko vuonna.

Olen muuttanut ja nyt en ole laittanut kelleen uutta osoitettakaan.Paitsi ihanihan parhaille tutuille.
        Tosisukulainen tonkikoon nyt osoitteeni jostain.

Alan olla aika kyyninen näin jouluna.
        Kerran pahuuttani laskin kuinka paljon olenkaan viimeisen 15 vuoden aikana laittanut kortteja: tässä on kyllä nimpparisynttärit mukana ja ne joulukortit
        luku: 550. Hyvä laskea kun korttien lähetys on melkein vakio joka vuonna.

Eiköhän tuo jo riitä.
        Olen allergisoitunut kortteihin.

• nainen5
        nyt riitti kirjoitti:

Ärsyttää kun menen kylään jouluna ja sitten tungetaan joulukorttipino nenän eteen.

Olen muuttanut ja nyt en ole laittanut kelleen uutta osoitettakaan.Paitsi ihanihan parhaille tutuille.

Kerran pahuuttani laskin kuinka paljon olenkaan viimeisen 15 vuoden aikana laittanut kortteja: tässä on kyllä nimpparisynttärit mukana ja ne joulukortit

Eiköhän tuo jo riitä.

puhut asiaa. Minäkään en lähetä joulukortteja.
        Pidän yhteyttä ihmisiin joihin haluan pitkin vuotta. Korttipino ei ole mikään ystävyyden mittapuu.

• joskus sata-korttia lähetin
        nyt riitti kirjoitti:

Eiköhän tuo jo riitä.

miettii siitä maksaa ne nyt, sillä voi ostaa ittelleeja perheelleen vaikka kukkasia pöytään.
        Eikö?

Ps. moni on jättänyt kortit pois, ihan hinnan vuoksikin.

• Onko Toivoa

Säästetään luontoa ja siinä ohessa postituskulumaksuja. Toisin sanoen kaikille vaan sähköiset joulukortit menemään sillä tuskin niitä kovin moni viitsii lukea neljännessatavuoden päästä ja on nopeampi siivota jätteitä jälkeenjäänneidenkin. Itse en ole vanhoja "nuoruusajan"korttejani lukenut kun varmaan viimeksi joskus 1970-80 luvulla. Nyt olen kohta 45v itsekin.

• Riinari

En lähetä kenellekkään minkäänmoista joulukorttia.
      Mutta minua joulutervehdyksellä muistaneita muistan sitten UudenVuoden "pahvisella" kortilla. :)

• kortit..

En haluaisi enää lähettää turhanpäiväisiä joulukortteja, mutta niistä ei nyt näytä vieläkään pääsevän eroon. Monelle, jotka näen päivittäin esim. töissä olen sanonut, ettei lähettäisi enää kortteja, koska voimme toivottaa kasvotusten joulut. Ymmärrän kyllä,että vanhemman polven ihmisille pitää lähettää vielä perinteinen kortti, kun heillä ei ole tietsikkaa, eikä kännyä. Itse kyllä pitäisin ihan tekstarina ja sähkiksellä tulevista toivotuksista. Joku tossa kirjoitti häiritsevistä kännyn piippauksista aattona, mutta mulla on ainaskin lempimusaa tekstarin soittoäänenä:)

• tonttu

Ei mitään kännykkä pelleilyä joulun pyhinä. Enkä halua, että kukaan vaivautuu kortti pelleilylläkään. Kaikista paras on kasvotusten joulutervehdys. Jos ei näe ystävää, niin toivottelee silloin kun näkee. Etukäteen vaikka ens joulun toivotukset :)

• isoäiti jo
        tonttu kirjoitti:

Ei mitään kännykkä pelleilyä joulun pyhinä. Enkä halua, että kukaan vaivautuu kortti pelleilylläkään. Kaikista paras on kasvotusten joulutervehdys. Jos ei näe ystävää, niin toivottelee silloin kun näkee. Etukäteen vaikka ens joulun toivotukset :)

Kaikkein parhaimmat on ne jotka on itse tehtyjä ja oikeasti ajatuksella laitettuja
        Minä tykkään itsekin tehdä kortteja muutamat askarteluhetket siinä menee jakaunista tulee ja lisäksi viel jokunen ristipistoompeluna tehty kaunis jouluaihen kortti parhaille ystäville tänä jouluna
        Kiva on saada kortteja ja kiva antaa niitä ja toivotella hyvää tulevaisuutta .
        Minulla ei lahjoihin mene rahaa niin musitan korteilla . Mukavia muistojakin ne on aina
        Toivon todellakin että ne jotka ei halua korttia eivät myöskän niitä saa ja kertovat sen ihmisille
        En ainakan lähettäisi jos joku ei halua joulutervehdystä itselleen
        Onneksi ei mun tuttaviin ja ystäviin kuulu sellaisia vielä ainakaan

• maijaliizena

sähköpostikortteja myös laitan muutaman joillekin joille en laita postin kautta joulukorttia aitoa
      Yleensä mä olen vielä itse saanut enemmän noita oikeit aitoja kortteja ja tuntuu mukavalle saada ne ja joissain kirjotetut pikkuviestit samalla tai runoilut ja kutsut ym niissä mukana joulutervehdyksen joukossa

• Nimetön

Tein itse kortit;) Luovuutta peliin ja that`s it!

• -askartelija-

Lähetän aina itsetehdyt kortit! Niitä on kiva tehdä ja tiedän, että käsintehty kortti on aivan ihana vastaanottaa! Silloin kortti on kuin pieni lahja, ajatuksella tehty ja kirjoitettu.

• Isä-Amma

" Mielestäni sähköpostin tai tekstarin kautta saatu joulutervehdys jättää kylmäksi. "

Niin, parempi varmastikin ei mitään viestiä kuin edes sähköinen viesti?

• Akka

Meillä lähetetään toista sataa pahvista joulukorttia ja toisten mukaan laitetaan vielä kirjekin, jossa kerromme kuulumisia vuoden varrelta. Tämä ihan sen vuoksi, ettemme voi elämäntilanteemme takia tavata kaikkia ihania ystäviämme ja sukulaisiamme joka vuosi.

• kun en

ainuttakaan korttia lähetä en sähköistä enkä perinteistä

• aatosta jaloa ja puhdasta i...

Katsokaa nyt tätäkin joulukuista lotisevaa päivää!!!!!
      Ilmastonmuutoksen ehkäisyyn PITÄÄ pyrkiä kaikin tavoin ja aatoksin. Eli joulukortit tulee vastaisuudessa lähettää netin kautta tai tekstiviestein. Nämä kehittyvät ja jalostuvat upeiksi tuotteiksi ajan saatossa - ja näitä käyttäen säästämme ilmastoa ja energiaa!
      Vain mielikuvitus on rajana tunteen sisällyttämisessä näin tuotteisiin.

• Nimetön

Samaa mieltä pahvisista korteista. Itse olen plus viiskyt ja vaaka kallistuu täälläkin netin ja kännyn välityksellä lähetettäviin Joulutervehdyksiin:) Toi perinteinen korttihomma on tosi naurettava ja lapsellinen. Meillä töissä aikuisiakin on vielä lapsettanut niin, että työpöydälle ilmestyy joulukortti "käteen" merkinnällä huhhuh, kun tyhmää..

• lähetän
        Nimetön kirjoitti:

Samaa mieltä pahvisista korteista. Itse olen plus viiskyt ja vaaka kallistuu täälläkin netin ja kännyn välityksellä lähetettäviin Joulutervehdyksiin:) Toi perinteinen korttihomma on tosi naurettava ja lapsellinen. Meillä töissä aikuisiakin on vielä lapsettanut niin, että työpöydälle ilmestyy joulukortti "käteen" merkinnällä huhhuh, kun tyhmää..

itsetehtyjä, ostettuja ja tekstiviestejä ja e kortteja. Kaikki käy!

• lähetellessä ja odotellessa

Perinteiset joulukortit parempia kuin netti/tekstari. Töiden jälkeen on ollut kiva huomata postin mukana tulleen kortteja. Netti/tekstari jättää kylmäksi ja unohtuu saman tein.

• vanhanajaan

Vanhanajan kortteja lähetän kymmenkunta.

• aaaaaaaaaaaaq

En ole koskaan lähettänyt mitään kortteja ja tuskinpa lähetänkään. Ne kortit jotka saan menee melko suoraan paperinkeräykseen. En oikein koskaan ole hiffannut tätä kortti- tai lahjarumbaa. Mielellään skippaisin koko joulun, mutta pakkohan sitä on sukulaisia aina käydä näkemässä. Sitten ei tarvitsekaan vuoteen taas nähdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94