Sain juuri tiedon, että minut lomautetaan osa-aikaisesti toistaiseksi. Osa työtehtävistäni siirretään muille henkilöille, jotka jo tällä hetkellä tekevät ylitöitä. Nyt mietin, että onko vaarana, että joku päivä siirretään vielä tämä jäljelle jäävä yksi toimialue muualle.
Jos näin käy, minullahan ei ole enää työtehtäviä. Voidaanko minut irtisanoa, vaikka työtehtäväni on siirretty toiselle lomautuksen vuoksi. Tämä toinen on tullut taloon minun jälkeen ja olen työsuhteen alussa hoitanut juuri samoja työtehtäviä, mitä hänen päätyöhönsä tällä hetkellä kuuluu.
Itseasiassa talossa on 3 henkilöä, jotka on palkattu jälkeeni ja pystyisin heidän työnsä hoitamaan, mutta onko sillä merkitystä?
Työpaikan menetyskö?
2
1062
Vastaukset
- Ei tunne
...Sain juuri tiedon, että minut lomautetaan osa-aikaisesti toistaiseksi....
Ei laki tunne tuollaista termiä, kuin osa-aikaisesti lomautettu. Sinut on joko lomautettu toistaiseksi tai määräaikaisesti.
Ja sinut voidaan irtisanoa tuotannollisista tai taloudellisista syistä, jos et ole määräaikaisella sopimuksella, etkä toimi kenenkään sijaisena.
Ja sillä ei ole mitään merkitystä, ketkä on tulleet milloinkin firmaan töihin. Työnantaja voi teettää työt kenellä tahansa haluaa. Ei ole olemassa semmoista lakia, että viimeiksi tulleet irtisanotaan ensin. - gdsdfkglsdfkl
Pitäisi olla itsestään selvää ettei ylitöidä tehdä, jos toisia lomautetaan! Ainakaan minulle ei maistu leipä, joka on ostettu palkalla joka kuuluisi toiselle. Sikälikin käsittämätöntä teettää kalliilla ylitöitä, jos voisi teettää työt normaalipäivän aikana normaali taksoilla.
Talossaoloajalla on harvoin sitovaa merkitystä, joissa työehtosopimuksissa voi kuitenkin olla mainintoja irtisanomisjärjestyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647