"Älä enää juo pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin." (1. Tim. 5:23)
Hyvä kristitty ei ole raivoraitis
8
340
Vastaukset
- Trubaduuri
Antikristuksen ohjeet voi työntää sinne jonnekka aurinko ei ikinä paista.
- Vanha musikantti
Kun Jeesus kängeineen ryyppäsi Getsemanessa niin kuinka ollakkaan viina loppui. Jeppe sanoi Pietarille, menepä poka Kaanainmaan Osuuskauppaan ja osta ämpäri. Tule sitten kaivon kautta. Taas juhlat jatkui. Tehtää perästä niin uskon.
- ei tuo ole aikuisten
Vanha musikantti kirjoitti:
Kun Jeesus kängeineen ryyppäsi Getsemanessa niin kuinka ollakkaan viina loppui. Jeppe sanoi Pietarille, menepä poka Kaanainmaan Osuuskauppaan ja osta ämpäri. Tule sitten kaivon kautta. Taas juhlat jatkui. Tehtää perästä niin uskon.
Ei tietoakaan Raamatussa oikeasti lukevista asioista. Jos taroitit pilaksi nin mainitse ensi kerralaa se niin että aikuisetkin tajuaa huumoriksi!
- Trubaduuri
Vanha musikantti kirjoitti:
Viina, viini oli yleinen ruokajuoma silloinkin ja tottahan toki ihminen saa itse valita vieläkin oman makunsa ja tarpeensa mukaisen ruokajuoman ihan itse. Ja se kaikki jota jonkun Jeesuksen sanotaan olleen tai tehneen on sitten kokonaan toinen juttu. Mutta tiettävästi ei kukaan voi muuttaa vettä viiniksi ihan tuosta vaan, joten se lienee sitä samaa valehtelua kuin jokin muukin valhe jota raamatun sivuilta voi löytää. Ja tuonkin voi ymmärtää, onhan se ihmisten tekemä teos, joka alunperin koostui yli seitsemästä kymmenestä eillisestä kirjasta/kirjoituksesta ja/tai kirjeestä, jonka roomalaisten koostivat itselleen kolme sataa luvulla yhdeksi ja keskeiseksi uskonnolliseksi lähdeteokseksi. Siksi siihen myös sisältyy niin paljon pelkkää tarinaa!
Tosin, Kristus itse ei kirjoittanut itsestään yhtäkään sanaa, kuten ei Luojamme, taivaallinen
Isäkään. Ei heidän tarvitse, sillä he elävät ja vain kuolleet tarvitsevat kynää ja paperia oman itsensä esille tuomiseeen kuolemansa jälkeen.
Raamatun kirjoittamisen aikana sanan viini merkitys oli toinen kuin nykyään.se sisälsi kaikki viinirypäleistä tehdyt juomat rypäletuoremehusta luonnollisen käymisenkautta käyneisiin viineihin.Yleisin viinirypäleistä puristetun juoman nimitys Raamatussa on jajin,joka esiintyy Vanhassa testamentissa noin 140 kertaa.Sitä vastaava kreikankielinen nimitys on oinos.Se esiintyy Uudessa testamentissa 32 kertaa.Hyvää jatkoa sinulle.
- mhsiws_
Timoteuksen aikaan oli pöpöjä paljon vesissä. Viini oli puhtaampaa. Nyt ei ole enää pakko sillä sisukalujaan desinfioida.
- mathetes
>>>Hyvä kristitty ei ole raivoraitis
- yhteydeatään
Mt 24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
24:49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
24:50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164