Johonkuhun lienee iskenyt kateuden synti, kun minulla sattuu olemaan se onni, että saan olla "lämpimässä" Thaimaassa jossa kirjoittajan mukaan on jopa ihan ”thai poikia...”
Ei ole syytä kateuteen. Täällä on vähänkään kouluja käyneille ihan hyvin töitä tarjolla opettajana... ja jos tuuri käy saat, niinkuin minä suurimman osan täälläoloajastani, tehdä 70 tuntista työviikkoa palkalla, johon ei ylitunteja lisätä ja joka merkitsee joka kuukausi tappiota siihen, mitä Suomessa saisi vaikka kirkon juoksupoikana.
Eli jos thaipojat niin paljon kiinnostaa, että niistä täytyy jotakin joka päivä kirjoittaa, niin senkun käyt täältä töitä hakemaan. Valitettavasti tässäkin maassa kuitenkin edellytetään useimpiin opetushommiin normaalia mielenterveyttä, jota olen alkanut kirjoittajan kohdalla epäillä, kun tuo tautologiavaihde on niin pahasti jäänyt päälle.
Mitä sitten tulee niihin thaipoikiin niin voin tässä todeta, että minulla on varmaan monenlaisia kiusauksia, joihin ajoittain saattavat kuuluvat ahneus, kun tulee mieleen, että olisipa mukava saada rahaa niinkuin normaalit ihmiset. Ehkä joskus ylpeyskin uhkaa, kun luulee jotakin olevansa vaikkei mitään olekaan. Liikenteessä on kiusaus ajaa liian lujaa mutta onneksi 15 vuotiaasta autonropposesta ei enää kovin kummia nopeuksia irtoa. Ehkä tämä harvoin tapahtuva palstakirjoittelunikin on luettava kiusausten joukkoon, kun Herra joka kerta kuiskaa korvaan, että joko taas tuhlaat aikaasi niiden vammaisten palstajuttujen kanssa, kun jossakin varmaan voisi olla jotakin järkevääkin tekemistä tai joku terve ihminen, jolle kertoa Herran hyvyydestä.
Mikä pahempaa, koska tähän seuraavaan ihan jatkuvasti lankean, on kiusaus hengelliseen laiskuuteen. Tulee tyydyttyä muutaman sanaan silloin, kun pitäisi käydä rukoustaistelua tai jäätyä pintapuolisen huolimattomaan lukemiseen, kun olisi tarve uppoutua Herran sanaan...
Tässä iässä voisi tietenkin yrittää väittää, että hormoonit ovat jo niin laiskistuneet, ettei seksuaalisia kiusauksia voi kuin muistella, mutta eihän se ihan totta olisi. Joskus saattaa joku nainen näyttää silmissä kauniilta, mutta silloinhan ei auta kuin pyytää Jobin armoa, kun tämä oli tehnyt liiton silmiensä kanssa, ettei vieraita ihan liikaa katsellut. Ehkä vielä parempi lääke on yksinkertaisesti kiittää Herraa siitä, että hän on antanut minulle vielä kauniimman ja taatusti suloisemman vaimon. Ja toistaiseksi olen saanut elää siinä armossa, että suhde puolisoon on ehyt vaikka taitaa kohta olla 37. vuosi täynnä.
Mutta niistä thaipojista täytyy sanoa, vaikken mikään homofobi olekaan, ettei vielä tähän päivään mennessä ole elämässäni ikinä, ei edes unessa tai mielikuvituksessa, löytynyt sellaista poikaa, joka olisi minun kohdallani ollut pieninkään kiusaus – olivat nuo sitten Thaimaasta tai mistä muusta maasta tahansa. Eli sori vaan, noilla jutuilla ei pysty todistamaan juuri muuta kuin tyhmyyttään.
Eli muuta kiusaustahan tässä voi olla ties minkä verran tuo laiskuus varmaankin pahimpana. Niistä Herra hullunsa armahtakoon – minutkin!
Tässä poikajutussa kirjoittajan kirves on kuitenkin niin pahasti kivessä, että ihan vanhemman veljen auktoriteetillä kehotan palstan thaipoikaihailijaa pitämään hormooninsa pöksyissään ja jättämään koko aihepiirin väliin... Jos tämä on liian vaikeaa suosittelen vaihtoa jollekin toiselle keskustelupalstalle, missä pojat ovat aiheena – toisin kuin täällä.
Sanooko kukaan tähän aamenta tai hallelujaata?
Kai
Thai pojista ja pedon merkistä
33
922
Vastaukset
Entä sitten tuo pedonmerkki joka sekin on ollut samassa jauhannassa kuin tuo edellinen aihe...
En ole ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen uskonut enkä opettanut, että sapatti olisi Jumalan sinetti tai sunnuntai pedon merkki.
Ilmestyskirjan kontekstissa Jumalan sinetti liittyy lopun ajan ahdistusten keskella uskollisiin Jumalan lapsiin. Raamatussa sinetti merkitsee jonkun asian vahvistamista ja Ilmestyskirjan kohdalla tämä vahvistus tapahtuu vainojen keskellä uskon ja uskon taisteluissa.
Tämä merkitsee sitä, että sinettu kuuluu vain niille, jotka ovat Karitsan verellä ostettu irti ihmisistä ja maallisesta (Ilm 14.4). Eli sisällöllisesti tässä on samasta tai samantapaisesta Pyhän Hengen antamasta uskon vahvistuksesta ja sinetistä kuin se Paavalin mainitsema. Ja siitähän kaikkien aikojen kristityt ovat saaneet voimaa ja vahvistusta silloin, kun on tarvittu erityistä uskon rohkeutta.
Adventistit ovat perinteisesti opettaneet, että sapatilla on keskeinen osa lopun tapahtumissa. En nyt tässä yhteydessä jaksa lähteä analysoimaan siihen liittyviä Raamatun tekstejä ja totean vain sen, että jos näin on niin silloin sapatti on osa sitä prosessia, jossa ilmestyskirjan mukaan sinetöinti tapahtuu. Itse sinetti se ei kuitenkaan voi olla. Niin adventistien kuin heidän vastustajiensakin kannattaisi myös nähdä se, kun lukee Danielin kirjaa, Ilmestyskirjaa, synoptista apokalypsia (esim. Matt 24) tai Paavalin eskatologia tekstejä mikään niistä ei erikseen mainitse sapattia ainoana tai tärkeimpänä lopun ajan ongelmana. Itse asiassa niissä ei mainita sapattia ollenkaan, paitsi Jeesuksen kehotuksessa rukoilla, ettei pako tapahtuisi talvella tai sapattina.
Eli kunnon adventistinen (ja kunnon muukin kuin adventistinen) eskatologia näkee lopun tapahtumilla laajan kehyksen. Siihen kuuluu väkevä eksytys ihmeineen ja tunnustekoineen. Tämän lisäksi on vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken jumalana pidetyn. Ei myöskään saa ostaa tai myydä ja Kristukseen uskovat halutaan tappaa... ja puhutaan siellä siitäkin, että laittomuus pääsee valtaan, mikä voi tietenkin osaltaan liittyä myös sapattiin. Ja muutakin, nämä vain esimerkkinä.
Pointtini on se, että jokainen Raamattua vähänkään vakavammin lukeva voi helposti nähdä, että lopun tapahtumien kokonaisuus on paljon laajempi kuin se yksioikoinen kuva, joka adventistisesta eskatologiasta on tällä palstalla on ajoittain annettu.
Tämän aiheen kohdalla teen poikkeuksen periaatteestani olla kirjoittamatta mitään EGWstä. Tätä nykyä sovellan EGWhen yksiselitteisesti sitä periaatetta, että Raamattu on uskon, opin ja elämän ainoa auktoriteetti. EGW arvioidaan Raamatun ohjeella, tutkikaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvä. Olenkin vakuuttunut siitä, että oikea adventismi nousee yksin Raamatusta eikä siihen tarvita sanaakaan EGWltä.
Kuitenkin joskus kaksi ja puoli vuosikymmentä sitten käsitykseni EGWn roolista ei ollut aivan yhtä kirkas kuin nyt. Vastatakseni johonkin kysymykseen kävin silloin läpi EGWn sinettiä ja pedon merkkiä koskevia tekstejä. Ja voin tässä nyt niin innokkaimpien adventistien kuin heidän tiukimpien vastustajiensakin hämmennykseksi kertoa, että tuo edellä mainitsemani ajatus, jonka mukaan sapatti EI ole Jumalan sinetti tai sunnuntai pedon merkki tulee suoraan EGWltä.
Totesin nimittäin yllätyksekseni hänen syvällisimmässä aihetta koskevassa tekstissään sanovan, että monet sapattia pitävät ovat valmistumassa pedon merkkiä varten (koska heilä puuttui elävä usko) ja vastaavasti monet sunnuntaita pitävät olivat valmistumassa Jumalan sinettiin. Tämähän voi merkitä suomeksi vain sitä, että EGW itse ei pitänyt sinettiä tai pedon merkkiä oleellisimmalta merkitykseltään päivään liittyvänä asiana. Kysymys oli siitä, onko joku elävässä uskossa Herraan Jeesukseen vaiko ei!
No tämä on varmaan ihan toinen EGW kuin se, jota täällä päivästä toiseen lainataan! Minun kohdallani tuo EGWn teksti kuitenkin johti siihen, että katsoin asiaa Raamatusta ja tajusin, että siellähän se sama oli aivan kirkkaana ja selkeänä. Pelkästään Raamattua lukemalla olisi ihan helposti ja nopeasti voinut päätyä samaan tulokseen.
Sinetissä ei siis kysymys ole päivästä tai päivättömyydestä vaan uskon suhteesta Kristukseen, synnit on saatu anteeksi, se pahin paavi ja antikristus – oma minä – on pantu pois valtaistuimelta ja Pyhä Henki on sinettinään antanut rakkautta Herraan ja lähimmäisiin ja koetuksissa kestävän uskon rohkeuden.
Eli ollaan ihan Raamatun ainoassa todella tärkeässä sanomassa: Jeesuksessa. Koska ei ole ”mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi -- koko taivaankannen alla”. (Ap.t. 4.12)
Siitä kiitos ja ylistys Herralle!
Kai- kaskun asia on niin
Näytät ymmärtävän tuonkin kohdan adventismittain ikäänkuin mikä tahansa muuttuisi oikeaksi vain käyttämällä hänen nimeään.
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Jeesushan liitti nimeensä oman oppinsa kuten hän mainitsee senkin tekevän, joka tulee "omassa nimessään".
Johanneksen evankeliumi:
5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
Adventismihan jos mikä tulee omassa nimessään ja Ellen g.Whiten nimessä. - tyypiadventismia
THAIMAA ON SYNNINPESÄ JA SYNTI VETÄÄ PUOLEENSA PASTOREITAKIN
Suomalaisten suosimassa matkakohteessa Thaimaassa joka 60. ihminen on saanut HIV -tartunnan ja AIDS on johtava kuolinsyy. Tartuntojen pelätään kasvavan räjähdysmäisesti lähivuosina.
Kuten monissa muissakin maissa, myöskään Thaimaassa ei tiedetä tartuntaa kantavien todellista lukumäärää. Todennäköisesti miljoonat ihmiset kantavat virusta tietämättään.
Thaimaa on seksiturismin johtavin maa maailmassa jossa länsimaiset (poissuljettuna ei ole lähetystyöntekijät) jotka käyttävät hyväksi alaikäisiäkin poikia ja tyttöjä.
Oletko saarnannut adventistipastorina suomalaisille Thaimaassa parannussaarnoja jotka ovat lähteneet seksimatkoille?
Suomen pienessä Adventtikirkossakin on löytynyt hyväksikäyttötapauksia.
Minkähän takia Onni Rytkönen laitettiin eroamaan kirkon johdosta?
Mitkään liberaaliset liirumlaarumit mielistelyineen ja Kai A:n oman lihan kerskaamiset ei poista sitä tosiasiaa että SDA-kirkko on uususkonnollinen kristillisperäinen amerikkalainen kulttiuskonto (kerro Kai A kultin yleinen määritelmä).
Varmasti jokainen adventistipastori (koskee Kai A:ta) uskoo niinkuin SDA kirkko opettaa tai jos ei usko niin joutuu erotetuksi.
Teologian tohtori Kai Arasola on "opettajana" thaipojille ja -tytöille maailman 'seksikkäimmäillä' lähetyskentällä.
Oletko muistanut kiireiltäsi saarnata heille kolmen enkelin sanomaa iankaikkisena evankeliumina joka on SDA kirkon lähetyskäsky ja näky?
AINUT HOMOKIRKKO MAAILMASSA ON 7. PÄIVÄN ADVENTISTEILLA (huomaa kirkon virallinen logo)
Adventtikirkon Pääkonferenssi "siunasi" homoseksuaalisuuden vuonna 1999 josta muodostui normaali SDA-kirkollinen toiminta.
http://www.godsrainbow.org/
Eiköhän itse adventistipastoreissa ole ole syntiä ihan tarpeeksi jotka vastaavat hapatuksen levittämisestä johtaen ihmisiä harhaan.
Siivoa Kai A ensin oma pesäsi hapatuksesta pois.
Miljoonat vuosittaiset Ellen Whiten Suuren Taistelun painokset on Kai A siunannut lähetyskentille.
Montako Ellenististä Ilmestyskirja seminaaria olet pitänyt? - annu42
ja hallelujaa. Olen samaa mieltä. Sapattia on asia, joka yhdistää Jumalan kansaa. Se voi olla osa lopun tapahtumien kehitystä, mutta Pyhä Henki on hän, joka johtaa Jumalan kansaa ja auttaa heitä kestämään kaikkinä päivänä elämämme loppuun asti.
Jeesus sanoi: Minä olen kanssanne kaikki päivät... ja hän myös sanoo: minä lähetän teille toisen puolustajan, Pyhän Hengen. Kun Pyhä Henki on lähellämme, siinä on myöskin Jeesus lähellämme. Meillä on vierellämme apu, johon voimme aina turvata. Onkohan Kai_A ajatellut tarkemmin pedon merkkien perusteita millä pohjalla ne lepää.
Käsite ei ole yksipohjainen, niinkuin sitä Ellen G. Whiten aikana ajateltiin.
Nykyaikana voidaan pedon merkeiksi luokitella, eri seurakuntien käsityksiä pedon merkin luonteesta ja tälläisiä näkemyksiä on ollut tarjolla.
Lestadiolaiset pitivät pedon merkkinä televisiota, ja aikaisemmin helluntailaiset työmarkkina järjestöjä, ja myöhemmin mikrosiruja.
Adventistit uskoivat pedon merkkinä sunnuntain, ja jos katsomme näitä kaikkia yhdessä, niin ne muodostavat yhteisen pedon merkin, jolla peto hallitsee, työelämän, kaupan, kulttuurin, ja pyhäpäivien yhteisesti sovitut suuntaviivat.
Ellen G. White sitoi sapatin auringon laskuun, joka luo yhdyssiteen pakanuuteen ja aurinko jumaluuteen , jonka laskuperusteet eivät sovi Kalottialueen aurinko perusteiseen sapatin alkamis ja loppumis hetkeen.
Sinältään auringon lasku sapattia voi pitää oikeana siellä missä se sopeutuu vuorokautiseen ajan jakautumiseen neljänä ajankohtana.
Sunnuntai on katolisen kirkon vallan tunnusmerkki, jolla se täyttää pedon merkkiin kuuluvan piirteen yhtenä pedon merkkeistä.
Kai on oikeassa siinä, että vain Pyhä Henki on annettu sinetiksi lunastuksen päivään asti, mutta sinetin ja merkin välinen ero ei ole niin suuri, että siitä kannattaisi ruveta hiuksia halkomaan, sillä kyllä Jeesus sinetöi verellään sapatin pyhyyden.
Kirja "Suuri Taistelu" ei ole kymmenen kertotaulu, joka aukottomasti määrää sen mikä on luotettavaa tekstiä, silloinhan se olisi kovin kuiva kirja hengellisesti ymmärrettäväksi luettavaksi.
Adventti kirkko ei ole papukaija uskonto, joka toistaa opetettuja sanoja peräkkäin, vaan antaa uskovilleen mahdollisuuden ajatella itsenäisesti syvällisesti hengellisiä kirjoituksia, joista löytyy vastaus sisäiseen hengen elämään.- aivan muuta
ylifariseus_1 kirjoitti:
Onkohan Kai_A ajatellut tarkemmin pedon merkkien perusteita millä pohjalla ne lepää.
Käsite ei ole yksipohjainen, niinkuin sitä Ellen G. Whiten aikana ajateltiin.
Nykyaikana voidaan pedon merkeiksi luokitella, eri seurakuntien käsityksiä pedon merkin luonteesta ja tälläisiä näkemyksiä on ollut tarjolla.
Lestadiolaiset pitivät pedon merkkinä televisiota, ja aikaisemmin helluntailaiset työmarkkina järjestöjä, ja myöhemmin mikrosiruja.
Adventistit uskoivat pedon merkkinä sunnuntain, ja jos katsomme näitä kaikkia yhdessä, niin ne muodostavat yhteisen pedon merkin, jolla peto hallitsee, työelämän, kaupan, kulttuurin, ja pyhäpäivien yhteisesti sovitut suuntaviivat.
Ellen G. White sitoi sapatin auringon laskuun, joka luo yhdyssiteen pakanuuteen ja aurinko jumaluuteen , jonka laskuperusteet eivät sovi Kalottialueen aurinko perusteiseen sapatin alkamis ja loppumis hetkeen.
Sinältään auringon lasku sapattia voi pitää oikeana siellä missä se sopeutuu vuorokautiseen ajan jakautumiseen neljänä ajankohtana.
Sunnuntai on katolisen kirkon vallan tunnusmerkki, jolla se täyttää pedon merkkiin kuuluvan piirteen yhtenä pedon merkkeistä.
Kai on oikeassa siinä, että vain Pyhä Henki on annettu sinetiksi lunastuksen päivään asti, mutta sinetin ja merkin välinen ero ei ole niin suuri, että siitä kannattaisi ruveta hiuksia halkomaan, sillä kyllä Jeesus sinetöi verellään sapatin pyhyyden.
Kirja "Suuri Taistelu" ei ole kymmenen kertotaulu, joka aukottomasti määrää sen mikä on luotettavaa tekstiä, silloinhan se olisi kovin kuiva kirja hengellisesti ymmärrettäväksi luettavaksi.
Adventti kirkko ei ole papukaija uskonto, joka toistaa opetettuja sanoja peräkkäin, vaan antaa uskovilleen mahdollisuuden ajatella itsenäisesti syvällisesti hengellisiä kirjoituksia, joista löytyy vastaus sisäiseen hengen elämään.>>>Adventti kirkko ei ole papukaija uskonto, joka toistaa opetettuja sanoja peräkkäin, vaan antaa uskovilleen mahdollisuuden ajatella itsenäisesti syvällisesti hengellisiä kirjoituksia
- hellu-s
aivan muuta kirjoitti:
>>>Adventti kirkko ei ole papukaija uskonto, joka toistaa opetettuja sanoja peräkkäin, vaan antaa uskovilleen mahdollisuuden ajatella itsenäisesti syvällisesti hengellisiä kirjoituksia
Näytät olevan todellinen papukaija, koko
ajan toistat samoja juttuja,no, eihän kaikilta voi vaatia, jos on lusikalla annettu siis pikkulusikalla. - hehheee
annu42 kirjoitti:
ja hallelujaa. Olen samaa mieltä. Sapattia on asia, joka yhdistää Jumalan kansaa. Se voi olla osa lopun tapahtumien kehitystä, mutta Pyhä Henki on hän, joka johtaa Jumalan kansaa ja auttaa heitä kestämään kaikkinä päivänä elämämme loppuun asti.
Jeesus sanoi: Minä olen kanssanne kaikki päivät... ja hän myös sanoo: minä lähetän teille toisen puolustajan, Pyhän Hengen. Kun Pyhä Henki on lähellämme, siinä on myöskin Jeesus lähellämme. Meillä on vierellämme apu, johon voimme aina turvata.Joku adventistipastori on kai opettanut tätäkin adventistia?
"Ruumis on temppeli
Kirjoittanut: uudessa liitossa 16.12.2008 klo 19.32 Pyhän Hengen asuinpaikka on jokaisen adventistin ruumis. Pyhä Henki ei viihdy sianlihan syöjässä!. Olkaa pyhät niinkuin Taivaallinen Isämme on Pyhä! Ruumiista tulee pitää hyvää huolta sillä adventisti elää ikuisesti!"
Kerjäile sinä siellä Thaimaassa aamenia! - saarnaisit kolmen enkelin s...
hellu-s kirjoitti:
ajan toistat samoja juttuja,no, eihän kaikilta voi vaatia, jos on lusikalla annettu siis pikkulusikalla.Mene komentelemaan omiasi!
- rakas Hellu
hellu-s kirjoitti:
ajan toistat samoja juttuja,no, eihän kaikilta voi vaatia, jos on lusikalla annettu siis pikkulusikalla.Me kristityt uskomme erilailla kuin adventistit.
- hellu-s
saarnaisit kolmen enkelin s... kirjoitti:
Mene komentelemaan omiasi!
Miksi olet täällä, mene omiasi komentelemaan senkin
papukaija. - hellu-s
rakas Hellu kirjoitti:
Me kristityt uskomme erilailla kuin adventistit.
Teillä,hyvät veljet uskoa ollenkaan, kun olette
täälä paputtamassa koko ajan. - vähemmän Suurta Taistelua
hellu-s kirjoitti:
Teillä,hyvät veljet uskoa ollenkaan, kun olette
täälä paputtamassa koko ajan.>>>Teillä,hyvät veljet uskoa ollenkaan
- Benedi-IDENEB
aivan muuta kirjoitti:
>>>Adventti kirkko ei ole papukaija uskonto, joka toistaa opetettuja sanoja peräkkäin, vaan antaa uskovilleen mahdollisuuden ajatella itsenäisesti syvällisesti hengellisiä kirjoituksia
Pelastuvatko sianlihan syöjät???
- ks. Jes. 66:17 ; 3.Moos.11....
Benedi-IDENEB kirjoitti:
Pelastuvatko sianlihan syöjät???
Jos eivät tee parannusta Jumalan asetuksiin nähden, niin eivät! ks. 3.Moos.11.Luku; Jes.
66:17! tyypiadventismia kirjoitti:
THAIMAA ON SYNNINPESÄ JA SYNTI VETÄÄ PUOLEENSA PASTOREITAKIN
Suomalaisten suosimassa matkakohteessa Thaimaassa joka 60. ihminen on saanut HIV -tartunnan ja AIDS on johtava kuolinsyy. Tartuntojen pelätään kasvavan räjähdysmäisesti lähivuosina.
Kuten monissa muissakin maissa, myöskään Thaimaassa ei tiedetä tartuntaa kantavien todellista lukumäärää. Todennäköisesti miljoonat ihmiset kantavat virusta tietämättään.
Thaimaa on seksiturismin johtavin maa maailmassa jossa länsimaiset (poissuljettuna ei ole lähetystyöntekijät) jotka käyttävät hyväksi alaikäisiäkin poikia ja tyttöjä.
Oletko saarnannut adventistipastorina suomalaisille Thaimaassa parannussaarnoja jotka ovat lähteneet seksimatkoille?
Suomen pienessä Adventtikirkossakin on löytynyt hyväksikäyttötapauksia.
Minkähän takia Onni Rytkönen laitettiin eroamaan kirkon johdosta?
Mitkään liberaaliset liirumlaarumit mielistelyineen ja Kai A:n oman lihan kerskaamiset ei poista sitä tosiasiaa että SDA-kirkko on uususkonnollinen kristillisperäinen amerikkalainen kulttiuskonto (kerro Kai A kultin yleinen määritelmä).
Varmasti jokainen adventistipastori (koskee Kai A:ta) uskoo niinkuin SDA kirkko opettaa tai jos ei usko niin joutuu erotetuksi.
Teologian tohtori Kai Arasola on "opettajana" thaipojille ja -tytöille maailman 'seksikkäimmäillä' lähetyskentällä.
Oletko muistanut kiireiltäsi saarnata heille kolmen enkelin sanomaa iankaikkisena evankeliumina joka on SDA kirkon lähetyskäsky ja näky?
AINUT HOMOKIRKKO MAAILMASSA ON 7. PÄIVÄN ADVENTISTEILLA (huomaa kirkon virallinen logo)
Adventtikirkon Pääkonferenssi "siunasi" homoseksuaalisuuden vuonna 1999 josta muodostui normaali SDA-kirkollinen toiminta.
http://www.godsrainbow.org/
Eiköhän itse adventistipastoreissa ole ole syntiä ihan tarpeeksi jotka vastaavat hapatuksen levittämisestä johtaen ihmisiä harhaan.
Siivoa Kai A ensin oma pesäsi hapatuksesta pois.
Miljoonat vuosittaiset Ellen Whiten Suuren Taistelun painokset on Kai A siunannut lähetyskentille.
Montako Ellenististä Ilmestyskirja seminaaria olet pitänyt?Thaimaa voi olla synninpesä, mutta jätän siitä murehtimisen vaikka Raahab lähetykselle tai ADRAn turvatalolle. Minun työkenttäni on teologian opiskelijat, joista tyypillinen on muutaman vuoden pastorina toiminut raavas karvanen mies. Ja siitä on seksikkyys kaukana.
Oppilaani eivät siis ole herttaisia thaityttöjä tai poikia... ylipäätään tytöt ovat tässä joukossa harvinaisempia kuin Ofirin kulta.
Ja korjataan nyt vielä sekin, että oppilaistani vain muutama harva on ylipäätään Thaimaasta. Enemmistö Malesiasta, Kiinasta... ja sitten Laosista, Kamputseasta, Vietnamista, Afrikan maista, jne.
Kulttijuttuihin toiste. Ilmeisti se on paha oka adventismikritiikissä, kun suuri osa seurakunnasta ei olekaan ahdasmielisiä fundamentalistimustavalkoadventisteja, johon muottiin niin mielellänne tunkisitte minut ja kanssani suurin piirtein samoin ajattelevan kirkon enemmistön.
Ehkä tässä on vieläkin joku hormoniongelma, kun useimmat kirjoittajan ongelmat näyttävät pyörivän seksin ympärillä.
"Maailman ainoa homokirkko..." Voi hyvät ihmiset. Avaahan nyt silmäsi ja vaikka internet sivuja sen verran että tajuat maailmassa olevan satoja homoille myötämielisiä kirkkoja, joista YKSIKÄÄN ei kuulu siihen organisaatioon, jota kutsumme nimellä Adventtikirkko. Ja väite pääkonferenssin hyväksynnästä on urbaanilegendaa parhaimmillaan.
"Kerskaat... kuinka pyhä olet." Huh, taitaa tuo vanha aatu olla niin juonikas, ettei sitä edes huomaa. No todellisuudessa (niinkuin vihjaat) pyhyys on kaukana...
Vieläkin pitää paikkansa veli Muroman sana, ettei parannuksen tietä pystypäin kuljeta. Konttaamista se on usein ollut.
Kai
- virsu
...täältä pimeästä Suomesta.Joskus tuntuu, että
on täällä muunkinlaista pimeyttä kuin vain
auringonvalon puutetta.
Sanon kuitenkin kirjoituksellesi Amen,Jeesus Kristus on Herra.- oletko suomusilmä?
Tunnetko ketään adventistipastoria joka on tehnyt huorin, adventistia joka on sekaantunut alaikäisiin tai onko adventtikirkossa jäsenenä yhtään homoa?
- Ellen jatkuvana
totuuden lähteenä! Muista mihin olet sitoutunut adventistina ja ennenkaikkea paimenena. Vai voiko etelän lämpöön lähteä sitten kun on opin hylännyt? Oletko muuten avannut siellä 25 vuoden sisällä yhtään ns. Ellen kewskusta?
Minulta on turha harhaopettajan säälipisteitä hakea! - Mitenkuten
ymmärtääkö saattaa tuotakaan kirjoitusta?
Joku on ilmeisesti suututtanut sinut kunnolla väittämällä, että olet kiinnostunut Thaimaan kuuluisista seksimarkkinoista ja vieläpä poikiin päin?
En sitä sinusta usko, liekö kirjoittaja ite?
Saat tosiaan jättää omaan arvoonsa moisen kirjoittelun....mutta mitä palkkioosi tulee, onhan sinulla kesälomaolosuhteet ja kaikki siellä halvempaa kuin täällä?
Olisit päässyt Unionin johtoon ennen Attea --- vaan ei sinua kiinnostanut? Miksi?
PaveKirkon johtaminen on vaarallista touhua. Täytyy leikkiä Jumalaa liki koko ajan... eikä sellaista hommaa voi ottaa vastaan, ellei Herra lupaa siihen jotakin ihme armoa.
Siksi vastasin kielteisesti epävirallisiin tiedusteluihin ja valitsijoilla oli tarpeeksi järkeä olla minua pyytämättä.
Kai
- annu42
ja hallelujaa! Asiaa puhut, terveisiä sinne kauas ja siunattua juhla-aikaa!
- kolmen enkelin voimalla
Montakohan Ellenististä Ilmestyskirja seminaaria Kai A on pitänyt?
Onko hän muistanut LIHALLISILTA kiireiltänsä saarnata heille kolmen enkelin sanomaa iankaikkisena evankeliumina joka on SDA kirkon lähetyskäsky ja näky?
- alex-kasi
tyhjän saa hakamattakin :) ..
Ei edes kannata odottaa mitään hyviä vastauksia :) ... näillä palstoilla kun liikkuu ihan kaikenlaista väkeä, toinen toistaan "viisaampia" .. Jos joskus kuitenkin joku vastaa ihan asiaakin niin sen voi ottaa sellaisena myönteisenä yllätyksenä.
Minun ja monen muunkin mielestä olet yksi parhaista kirjoittelijoista täällä..
That's it
alex :)- jos et ennen tiennyt
Mitkään liberaaliset liirumlaarumit ekumeenisine mielistelyineen ja Kai A:n oman lihan kerskaamiset ei poista sitä tosiasiaa että SDA-kirkko on uususkonnollinen kristillisperäinen amerikkalainen kulttiuskonto.
Kai A on mielestäni katsantokannaltaan liberaali-ekumeeninen adventisti lukiessani hänen kirjoituksiaan (höystettynä oman lihan kerskauksella).
Voin olla tietysti väärässä mutta antakaa te parempi määritelmä Kaista? - alex-kasi
jos et ennen tiennyt kirjoitti:
Mitkään liberaaliset liirumlaarumit ekumeenisine mielistelyineen ja Kai A:n oman lihan kerskaamiset ei poista sitä tosiasiaa että SDA-kirkko on uususkonnollinen kristillisperäinen amerikkalainen kulttiuskonto.
Kai A on mielestäni katsantokannaltaan liberaali-ekumeeninen adventisti lukiessani hänen kirjoituksiaan (höystettynä oman lihan kerskauksella).
Voin olla tietysti väärässä mutta antakaa te parempi määritelmä Kaista?ja saat minun puolestani pitää oman mielipiteesi mikä sitten onkin - ja minä pidän kiinni omastani. :)
Tämä palsta on täynnä asiottomia krjoituksia joita kaikenlaiset puskista huutajat kirjoittelevat.. joten eihän niitä kannata ottaa tosissaan.. vai mitä ;s)
- sinun kirjoituksellesi
siitä huolimatta etten ole adventisti, vaan siansyöjä (:)) ja muutenkin suhtaudun hyvin kriittisesti teikäläisiin uskonopillisessä mielessä. Asiat kuitenkin asioina ja asiallisuus asiallisuutena vaikkei uskon kysymyksistä yksimielisyyttä olisikaan.
- Kyllä kai
KAI A:N ROOLI JA SUHDE ELLEN WHITEEN JOKA EI OLE KRISTITTYJEN PROFEETTA AINOASTAAN ADVENTISTIEN
"Eihän hän sitten voisi käännyttää eikä kastaa ihmisiä adventistiksi, koska kastelupauksessa pitää sitouttaa kastettavansa Ellen Whiteen ja hänen oppeihinsa.
Eikä hän sitten enää voisi johtaa Ellen White keskusta:
"Dr. Kai Arasola, the Director of the Ellen G. White Heritage Center" http://www.zoominfo.com/people/Arasola_Kai_1192641305.a spx
”Ellenin perinnön keskus (EGWC) ajaa Ellen G Whiten kirjoitusten asiaa liikkuma-alueenaan perinteisestä teologiasta terveyden ja opetuksen periaatteisiin . ”Tämän keskuksen visiona on toimia lähteenä kasvavalle tietoisuudelle ja ymmärrykselle Ellen Whiten roolista.” sanoi tohtori Kai Arasola, EGWC:n johtaja. ”(Tämä keskus toivoo) tarjoavansa päästötodistuksen saaneille adventisteille syvän sitoutuneisuuden kirkkoon, sen arvoihin, mitä kirkko edustaa ja (päästötodistuksen saaneita) jotka ovat valmistautuneet päättämään evankeliumin tehtävän Kaakkois-Aasiassa.””
Kielen kääntämis ja kielen tutkimiskeskus taas tulee kääntämään Ellen G Whiten kirjat ja muun materiaalin. ”(Se) on sitoutunut julkaisemaan dynaamisia käännöksiä Ellen G Whiten materiaalista, evankelioimisapuvälineistä ja lähetykseen liittyvistä asiakirjoista.”
http://www.ssd.org/news/mar1607.html
Eikä hän sitten enää voisi olla opettamassa Adventtikirkolle uusia pappeja eikä opettaa heille Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjaa yms. niinkuin tähän saakka on tehnyt.
Kai Arasola on sentään oppinut läksynsä Adventtikirkossa, onhan hän ollut Suomen Adventtikirkon johtaja. Kyllä hän osaa somistaa näyteikkunaa meille ulkopuolisille, että sekä hän että kirkkonsa näyttäisi kristilliseltä.
Mutta sisällä touhutaankin sitten vallan toista: käännytetään ja kastetaan adventistiksi, opetetaan lisää adventismipappeja ja pidetään Ellen-keskuksia, ettei Ellenin kirjoitukset, näyt ja opetukset vain jäisi keneltäkään pimentoon". Luin muutama päivä sitten,että eräs suomalainen pariskunta alkoi pitää Jumalanpalveluksia suomalaisille turisteille Phuketissa.He sanoivat että kynnys tulla Jumalanpalveluksiin,on matalampi ulkomailla kuin suomessa.Mielenkiintoista.
Kimmo Janasken kanssa ,joka on Tosimies lehden päätoimittaja.Sain samalla häneltä yhden lehden jossa on artikkeli: Turistityötä phuketissa.Lämpö ja edulliset hinnat houkuttelevat tulevanakin talvena Thaimaahan tuhansittain suomalaisturisteja,joille monille on jo vuosien varrella tullut tutuksi maan turistikeskuksissa työtään tekevä suomalais pariskunta,Irma ja Juhani Waarna.kotisivut WWW.KOTIKIRKKOPHUKET.COM Hyvää jatkoa sinulle.
Tuo varmaan pitää paikkansa. Muutama kuukausi sitten törmäsin ruotsalaiseen vapaakirkolliseen mieheen, joka oli tullut herätykseen ja uskoon lomallaan paikoista pahimmalla, eli Pattayalla.
KaiKai_A kirjoitti:
Tuo varmaan pitää paikkansa. Muutama kuukausi sitten törmäsin ruotsalaiseen vapaakirkolliseen mieheen, joka oli tullut herätykseen ja uskoon lomallaan paikoista pahimmalla, eli Pattayalla.
KaiJos olet synnintunnossa ja haluat pelastua, niin mene ihmeessä käymään tuolla seurakunnassa. He voivat kenties auttaa sinua pääsemään uskontielle, Jeesukseen ja pääsemään irti adventismista.
Mutta varo eksyttämästä heitä!uskova_1 kirjoitti:
Jos olet synnintunnossa ja haluat pelastua, niin mene ihmeessä käymään tuolla seurakunnassa. He voivat kenties auttaa sinua pääsemään uskontielle, Jeesukseen ja pääsemään irti adventismista.
Mutta varo eksyttämästä heitä!Eikä vain thai-poikia. Näin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164