pidän mangasta,katson animea,kuuntelen j-rockkia,pukeudun japanilaiseen katumuotiin,pälätän japanista lähes koko ajan,niin että kaverini meinaavat kohta saada hermoromahduksen.
ja olen 12 vuotias.
ja juuri siksi, ikäni takia mut leimataan ''wannabe'' mangafaniksi. omasta mielestäni mielenkiinnon kohteilla ei ole ikärajaa. oon vielä kuudennella luokalla TODEN-NÄKÖSESTI menossa seiskalle ens vuonna,ja oon meijän koulun ainoo,joka tykkää mangasta. ja meijän koulussa on n.600 oppilasta ja siihen vielä maikat päälle. toki ymmärrän sellaset selvästi wannabet,jotkut 7.wee nappulat. ja sitten,ku meen yläasteelle,kyseinen ilmiö ei ehkä ole NIIN harvinainen,mutta samoista asijoista pitävät on yleensa 8-9 luokalla. mul on vaan pari hyvää kaverii,ja pidän niist tosi lujasti kii. mulla ei oo varaa ostaa lolitavaatteita,mutta näytän suuntaukseni pinneillä,ketjuilla,hakaneuloilla,pehmoleliulla,söpöilyllä,pinsseillä,pinkeillä karvasäärystimillä,tekohiuksilla yms.
eli lyhyesti:meilenkiinnonkohteilla ei ole ikärajaa.
ottakaa kantaa. ei vittuilijoille.
mangasta tykkäämisellä ei ole ikärajaa.
5
1039
Vastaukset
- spammm
..että myös ne voivat tykätä mangasta ym., joilla se ei näkyisikään pukeutumisessa tai söpöissä pienissä tavaroissa (pinssit ym.)? :) Minä olen niin taviksen näköinen että silmiin sattuu, mutta kotini hukkuu mangaan, animeen, musiikkiin ja kirjoihin Japanista. Ystäväni tietävät toki mitä harrastan mutta harva tietää kiinnostukseni "asteen" ja vielä harvempi sen, että teen tulevaisuudessa väitöskirjan liittyen tiettyyn genreen animessa & mangassa. ;) Tarkoitukseni ei ole siis mitenkään mollata/korottaa itseäni vaan sanoa että osa voi fanittaa "piilossa", näkymättä tai kuulumatta.
- Meinami
Öh.. Suora lainaus;
"omasta mielestäni mielenkiinnon kohteilla ei ole ikärajaa"
ja aika pian sen perässä;
"toki ymmärrän sellaset selvästi wannabet,jotkut 7.wee nappulat".
Ei käy järkeen? Sanot ettei manga- tai animefaniudella ole ikärajaa ja silti leimaat "7.wee nappulat" wannabeiksi? Justjust.
Itse olen 24 ja pidän animesta ja mangasta suuresti; katsoin ensimmäisiä anime-elokuvia ja sarjoja kun olin itse 12.
Eli minusta aika sama onko ihminen 7 tai 30 jos jostakin tosissaan pitää. Sehän on sitten eri juttu, että kuinka moni pieni lapsi ymmärtää esimerkiksi sen, mistä anime ja manga on peräisin ja näin päin pois. Jos jostakin asiasta kiinnostuu sydänjuuriaan myöten, siitä haluaa tietää mahdollisimman paljon. Ehkä siitä voitaisiin mitata vähän eroa normaalin pitämisen ja "fanituksen" eroa.
Eikä ne vaatteet tai hilut tai pinssit ihmistä tee, mutta toki niillä on omat merkityksensä "fanittajien" piireissä.- mangafani
Ite oon 20 vuotias ja tykkään todella paljon animesta ja mangasta...ja lisäksi monesta muusta! ;)) katon vieläki joitain disney-leffoja, varsinkin niitä vanhempia...
Wannabe on minusta maailman ärsyttävin sana. Ei sitä tiedä kenestä tulee "oikea" fani ja kenestä "wannabe" joten kai kaikille voi antaa mahdollisuuden?
Elämässäni olen törmännyt vain yhteen "wannabe-ihmiseen". Tähän minulla on perustelu miksi käytän tätä nimeä. Kyseinen henkilö olisi tahtonut tehdä mitä tahansa mitä itse olisin sillä hetkellä tehnyt,jopa ystäväni olivat sillä hetkellä kivoja ja hauskoja vaikka yleensä hän ei siedä heitä... animea lukiessani hän olisi lukenut aku ankkaa kuulemma.Itse olen 17-vuotias ja olen fanittanut mangaa että animea niin kauan kuin kuulin niistä.Animen seuranta alkoi lähes 10 vuotta sitten Pokémonin myötä ollessani 8-vuotias ja mangaan tutustuin ihan itse jo (syksyllä tulee täyteen) nelisen vuotta mesessä käymäni roolipelin kautta,kun olin tutustunut mesekamuuni,joka roolasi Dragon Ballin Piccoloa.
Faniuttani ei huomaa ulkonäköni ja vaatetuksen perusteella,koska olen tällainen poikatyttö,mutta huoneestani kyllä huomaa,kun täältä löytyy mangaa,animea sekä muutama animejuliste ja fanart eli fanitaide.Perheeni,nykyiset ja entiset (luulisi ainakin) luokkakaverini sekä muutama kaverini tietävät luonnollisesti asiasta eivätkä ole erityisemmin kommentoineet asiaan,paitsi mummoni ja äitini ehkä sanomalla,että ostelen kaikkea turhaa mangaan viitaten. XD Tosin siihen on jo totuttu,että ostelen mangaa kuukausittain,joten äiti ja mummo eivät ole erityisemmin maininneet asiasta niin usein. B3 Ja lisäksi luokallani on pari,jotka lukee joko yhtä tai useampaa mangaa,joista toisesta kyllä huomaa jonkin verran vaatetuksensa ja parin reppunsa/laukkunsa perusteella,että hän "fanittaa" animea ja mangaa,mutta toisesta ei erityisemmin.
Asia on nyt loppuunkäsitelty minun osaltani. Sayonara!!! \^w^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911