Selkeät perusteet Miikaelista

Benedi-IDENEB= siunattu

Tausta: Benedi väittää että enkeli on Herra Jeesus!
Todistelu:1) " Hän on se, joka seurakunnassa erämaassa, oli enkelin kanssajoka puhui hänelle (Moosekselle) Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa ( Aabraham, Iisak, Jaakob), ja hän (Mooses) sai eläviä sanoja meille annettavaksi" Apost 7: 38

"Tämän Mooseksen...hänet, Jumala lähetti pämieheksi ja lunastajaksi SEN ENKELIN KAUTTA, joka hänelle( Moosekselle) orjantappurapensaassa oli ilmestynyt" jae 35

Seuraavaksi katsotaan kuka kumman enkeli se Moosekselle ilmestyi orjantappurapensaassa??

Todistelu 2) " Silloin Herra ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut" 2 Moos 3: 2

Johtopäätös: Tämä enkeli , muuttuikin nyt yllättäen Herraksi!

Todistelu 3)" Hän sanoi: " Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot on pyhä maa" jae 5

Johtopäätös" Eikö paikka missä Jeesus Herra on, muutu pyhäksi maaksi! Kun Jeesus, eli Israelissa, niin te sanotte: " Kävin lomamatkalla, " Pyhässä Maassa"

" Todistelu4) Ja hän sanoi vielä: " Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin , Jumala, Iisakin Jumala, ja Jaakobin Jumala" ..ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa, eli eli enkeliä" jae 6

Johtopäätös: Eikö Jeesus sanonut: " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"? Hänelle sanottiin: et ole kolmeakymmentä, ja olet nähnyt Aabrahamin!

Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa" ...ja kuitenkin jakeessa 2 " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä"

Todiste 5) " Ja Herra sanoi: " Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä.....2 Moos. 3: 7
Todistelu: Ettekö itse opeta " Jeesus tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan"
" Tämä " Herran enkeli joka ilmestyi tulessa" tuli omiensa tykö yli 2000 v sitten!
Ei millään tavallisella enkelillä ole kanssa täällä maan päällä!!

Todiste 6) Mooses sanoi Jumalalle (eli enkelille)
" Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: " Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne'ja kun he kysyvät minulta: 'mikä hänen nimensä on?'niin mitä minä heille vastaan?

" Jumala vastasi Moosekselle...sano israelilaisille näin: 'M i n ä O l e n " lähetti minut teidän luoksenne"

Johtopäätös: "Minä olen" hebreaksi ehjee, muistuttaa Herran nimeä Jahve:

Todistelu 7) Enkeli siis puhui Moosekselle Siinain vuorelta Apost 7: 38
Mitä hän puhui? 5 Moos. 4: 12, 13 " Ja Herra puhui teille tulen keskeltä.
Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen"

" Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun" jae 13

Kenenkä tämä liitto ja laki on? Enkelinkö?
Se on Jumalan laki Ps. 1: 2 ja Ps. 119:1
2 moos. 24:12 " Jumala kirjoitti tämän lain!

Se on Jumalan sormella kirjoittama: 2 Moos 31: 18

Johtopäätökset. " Te jotka enkelin toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet" Apost. 7: 53
Tämä enkeli on Enkeli Miikael, jonka toimen kautta saitte Jumalan lain, mutta kukaan teistä ei sitä pidä!

Myöskin Ilmestyskirja 10: 1 puhuu " Ja minä näin toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta, hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen pääsnsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat"
Kuka tämä enkeli on?

Luukas 9: 28-35 kertoo kuinka Jeesus muuttui olessaan Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin kanssa vuorella rukoilemassa!.." Hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui , ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi, ..ja pilvi tuli ja peitti heidät varjoonsa!

Enkelin kuvaus on Jeesuksesta!

" Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohiikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
" mutta eivät voittaneet, eikä heillä ollut enää sijaa taivaassa" Ilm. 12: 7. 8

Tämä sama enkeli " otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja sitoi hänet tunanneksi vuodeksi ..ja heitti hänet syvyyteen ja sulki sen sinetillä hänen jälkeensä...Ilm 20: 1-3

Raamattu kertoo että vain Jeesuksella on sinetti! Hän Jeesus lukitsee ja avaa!
Hän Jeesus jättää maan "autioksi ja tyhjäksi tuhannen vuoden ajaksi" ..ei mikään tavallinen enkeli!

Ja sitäpaitsi enkelit eivät palvele saatanaa, eivätkä tee toimenpiteitä saatanalle kts. Heb 1: 14
" Jeesus tuli enkeleitä paljon korkeammaksi Heb 1: 4
Siksi häntä kutsutaan Ylienkeli Miikaeliksi!

15

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vain enkeli.

Yksi neljästä arkki-enkeleistä on Miikael ja nuo neljä ovat taivasten valtakunnassa niin kuin Karitsakin, Kaikkivaltiaan esikoinen jonka kautta
      kaikki ihmiset luotiin ja jonka kautta kaikkien synnit sovitettiin. Moses on syyttäjä! Joka ei osaa muuta kuin syyttää. Siis Perkele, joka loi jumalan nimeltä YHVH jolle antoi vallan syyttää ja panetella kaikkia luotuja, Kaikkivaltiaan lapsia.

• Benedi-IDENEB eli >Pena

" Istu minun oikealla puolellani kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"He b 1: 13

>Ei kenestekään enkeleistä , vaan, hänestä, joka on tullut enkeleitä paljon korkeammaksi Ylienkeli Miikaelista, , sillä Miikaelin nimi on enkeleitä korkeampi!

" Sillä kenelle enkeleistä hän on koskaan sanonuit " Sinä olet minun POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin" Heb 1: 5

ja " Kumartakoot kaikki Jumalan enkelit" jae 6
        Te olette jo kerran saaneet tietää kaiken, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egybtistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet" Juuda 5

Ja tämä sama Herra, pani ne samat enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa....pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäväksi suuren päivän tuomioon! Juuda 6

Ja tässä ..." Ja minä näin tulevantaivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden kahleet kädessään, ...ja hän otti kiinni lohokäärmeen, joka on perkele ja saatana ( Jeesuksen vastustaja) ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen...Ilm. 20 1-3

Tässä tämä sinun ja minun Herra, pani saatanan kahleisiin säilytettäväksi suurten päivän tuomioon..
        Tämä sama " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä" 2 Moos. 3:2...ja tämä sama enkeli sanoi:

" Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin ja Jaakobin Jumala, ja Mooses pelkäsi katsoa Jumalaa" jae 6

Jopa ryöväri tajusi : " Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?...mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt2 Luuk 23: 40. 41

Ja kun kuitenkin raamatussa sanotaan " enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja"...Mutta ylienkeli Miikaelissa ei ole mitään vikaa, sillä hän on pyhä! Heb 7: 26

" Katso, minä lähetän sanansaattajani ja hän on valmistava tien minun eteeni ( Johannes kastaja) ja äkisti on tuleva temmpeliinsä Herra (v 1844)
        jota te etsitte ja LIITON ENKELI, jota te halajatte, Katso , Hän tulee, sanoo Herra Sebaot" Malakia 3: 1

Kaikki kristilliset kirkot halajavat tänäkin jouluna tätä " liiton enkeliä" Poika on meille syntynyt, jonka hartioilla on Herraus!

Minkä liiton!?
        Sen liiton, ne kymmenen käskysanaa joka sen enkelin kautta meille annettiin! Jumalan laki

Tällaista se on kun tuntee Jumalan valtakunnan salaisuudet...kiitos siitä liiton enkelille, Aabrahamnin Iisakin ja Jaakobin Jumalalle, joka on myös minun Jumalani ja Herrani, kuten Mooseksenkin Jumala, jolle tämä enkeli puhui tulenkeskeltä orjantappurapensaassa!

Taitaa olla ainut enkeli , joka pystyy kävelemään tulessa ( Danielin toverit) ja puhumaan tulessa!

Hän on se, joka pelasti meidät Helvetin tulesta!

• luehan luvut uudesta testm.
        Benedi-IDENEB eli >Pena kirjoitti:

" Istu minun oikealla puolellani kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"He b 1: 13

>Ei kenestekään enkeleistä , vaan, hänestä, joka on tullut enkeleitä paljon korkeammaksi Ylienkeli Miikaelista, , sillä Miikaelin nimi on enkeleitä korkeampi!

" Sillä kenelle enkeleistä hän on koskaan sanonuit " Sinä olet minun POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin" Heb 1: 5

ja " Kumartakoot kaikki Jumalan enkelit" jae 6
        Te olette jo kerran saaneet tietää kaiken, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egybtistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet" Juuda 5

Ja tämä sama Herra, pani ne samat enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa....pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäväksi suuren päivän tuomioon! Juuda 6

Ja tässä ..." Ja minä näin tulevantaivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden kahleet kädessään, ...ja hän otti kiinni lohokäärmeen, joka on perkele ja saatana ( Jeesuksen vastustaja) ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen...Ilm. 20 1-3

Tässä tämä sinun ja minun Herra, pani saatanan kahleisiin säilytettäväksi suurten päivän tuomioon..
        Tämä sama " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä" 2 Moos. 3:2...ja tämä sama enkeli sanoi:

" Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin ja Jaakobin Jumala, ja Mooses pelkäsi katsoa Jumalaa" jae 6

Jopa ryöväri tajusi : " Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?...mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt2 Luuk 23: 40. 41

Ja kun kuitenkin raamatussa sanotaan " enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja"...Mutta ylienkeli Miikaelissa ei ole mitään vikaa, sillä hän on pyhä! Heb 7: 26

" Katso, minä lähetän sanansaattajani ja hän on valmistava tien minun eteeni ( Johannes kastaja) ja äkisti on tuleva temmpeliinsä Herra (v 1844)
        jota te etsitte ja LIITON ENKELI, jota te halajatte, Katso , Hän tulee, sanoo Herra Sebaot" Malakia 3: 1

Kaikki kristilliset kirkot halajavat tänäkin jouluna tätä " liiton enkeliä" Poika on meille syntynyt, jonka hartioilla on Herraus!

Minkä liiton!?
        Sen liiton, ne kymmenen käskysanaa joka sen enkelin kautta meille annettiin! Jumalan laki

Tällaista se on kun tuntee Jumalan valtakunnan salaisuudet...kiitos siitä liiton enkelille, Aabrahamnin Iisakin ja Jaakobin Jumalalle, joka on myös minun Jumalani ja Herrani, kuten Mooseksenkin Jumala, jolle tämä enkeli puhui tulenkeskeltä orjantappurapensaassa!

Taitaa olla ainut enkeli , joka pystyy kävelemään tulessa ( Danielin toverit) ja puhumaan tulessa!

Hän on se, joka pelasti meidät Helvetin tulesta!

Karitsan kerrotaan istuvan Kaikkivaltiaan oikealla puolella, karitsan jonka nimi ei ole Miikael.

• Benedi-IDENEB= siunattu
        luehan luvut uudesta testm. kirjoitti:

Karitsan kerrotaan istuvan Kaikkivaltiaan oikealla puolella, karitsan jonka nimi ei ole Miikael.

" Kun puhutte puhukaa Jumalan antamin sanoin:

" Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet?
        He tappoivat, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista (Jeesus), jonka kavaltajaksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet" Apost 7: 52

" te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sistä pitäneet " jae 53

" Hänet ( Mooseksen) Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sebn ENKELIN KAUTTA, joka hänelle orjantappurapensaasta oli ilmestynyt" jae 35
        Tämä enkeli puhui Siinain vuorelta Jumalan lain" jae 38

Ja se joka antoi Jumalan lain on, Jumala eli Jeesus! eli enkeli Miikael!

" Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta...2 Moos. 3; 2

" Mooses vastasi ja sanoi: " Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: `Ei herra ole sinulle ilmestynyt" 2 Moos. 4: 1

Tämän jälkeen Herra antoi Mooseksen sauvan muuttua käärmeeksi hänen kädessään...

---" Siitä he uskovat, että Herra,heidän isiensä jumala , Aabrahamin Jumala , Iisakin Jumala, ja Jaakobin jumala ON SINULLE ILMESTYNYT" JAE 5

Moosekselle ilmestyi enkeli ,joka oli Herra, Jumala, eikä ollenkaan siis tavallinen enkeli!

" Sano silloin Faraolle:näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani

" Sentähden minä sanon sinulle:
        Päästä minun poikani palvelemaan minua.
        Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin, katso, minä tapan sinun esikoispoikasi" 2 Moos 4: 23
        Näin puhuu tämä enkeli, joka oli orjantappurapensaan liekissä!

Yksikään täällä olevista kristityistä tajuaa, ettemme me saa palvoa enkeleitä!

" päästä minun poikani palvelemaan minua" Enkeleiden palvonta on KIELLETTY!!!, JOTEN ko. enkeli oli Herra Sebaot,!! Enkeli Miikael.

Miksi näin selkeää asiaa pitää aivan tahallaan vastustaa!

Hassua! Hyväksytte kaikki että Jeesus on, Kivi, Valkeus, elämän vesi, Herra, Jeesus, Vapahtaja, Kristus Herra, Iankaikkinen Isä jne,jne,...ja sitten tökkii heti kun Hän on myös Ylienkeli Miikael.pyöritän päätäni!

• Näin se jehovalais-adventistisen harhaopin miikkaeli sieltä vaan taas putkahti esille. Koska tähä harha kerran siellä opissa muhii, niin sen esille pullahteleminen aika ajoin on väistämätöntä.

Kristittyjen palstan lukijoiden kannalta pullahtelu on sinänsä selkiyttävää, yhä helpommaksi käy jehovalaisten ja adventistien tunnistaminen harhaopeiksi, joten tästäkin paljastuksesta kristittyjen puolesta vilpittömät kiitokset!

lukeekin ja opiskelee Raamattua, eivätkä vain kierrä heittelemästässä hetulaa ja huulta!

Minä sanon: Näin on kirjoitettu, ja te sanotte " " Näin meille on kerrottu"

• anti-kristitty

Sana, joka käännetty sanalla "enkeli", tarkoittaa sanansaattajaa. Raamattu ei kerro mitä tai millaisia nuo sanansaattajat ovat. Osa heistä on ihmisiä ja osa kenties ei. Millaisia nuo sanansaattajat, jotka eivät ole ihmisiä, ovat ei meille ole ilmoitettu.

On kuitenkin varsin päivänselvää, että sanansaattaja ei ole se sama henkilö, joka tuon sanansaattajan lähetti, eikä raamattu tunne ketään toista henkilöä kuin Jahven, joka on ainoa tosi jumala (ainakin jos on Jeesusta uskominen) ja joka enkeleitä, profeettoja, jne lähettää.

Tilanne enkelien kohdalla on siis sama kuin heidät lähettäneen jumalan kohdalla eli me emme tiedä mitään muuta kuin sen, mitä meille on selkeästi ilmoitettu. Kaikki muu on puhdasta arvailua ja täyttä huuhaata.

Kristityt ovat ilmeisesti täysin unohtaneet sen seikan, jonka Jeesuskin mainitsee, että se, että jotakuta kutsutaan jumalaksi, ei tee hänestä jumalaa vaan yleensä tarkoittaa vain sitä, että tuo henkilö on jumalan edustaja. Jotkut juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että väittää olevansa Jahven vertainen, mutta Jeesus kumosi tuon väitteen sanomalla, että hän ei ole Jahve eikä edes hänen vertainen vaan Jahven poika (se, että jotakuta kutsuttiin jumalan pojaksi, ei ollut mikään harvinainen nimitys tuon ajan maailmassa... faaraot olivat sellaisia samoin kuin suuret kuninkaat ja keisarit), kun taas pyhät kirjoituksissakin (siis vanha testamentti) kutsutaan ihmisiä, jotka jumala on asettanut kansan johtajiksi, jumaliksi.

Ainoa johtopäätös, minkä voin tehdä kristittyjen raamatuntulkinnasta, on se, että heitä ei kiinnosta se, mitä jumala haluaa raamatun kautta kertoa, vaan käyttää sitä omien isiltänsä perimien uskomusten ja maailmankuvan tukemiseen riippumatta siitä, kuinka pahasti tekstiä pitää vääristellä tai kuinka valikoiden sitä pitää lukea.

JUURI EHJEE, JAHVE: 2 Moos. 2; 14
        kohdassa Mooses juttelee nimen omaan " M i n ä O l e n " kanssa, joka löytyy vaikka kuinka monta kertaa osoittamaan jeesusta!

" M i n ä O l e n " A ja O...jne. Kun ryövärit getsemanessa tulivat ottamaan häntä kiinni, hän sanoi : Ketä etsitte? Jeesusta Nasaretilaista...

" M i n ä O l e n" , ..ja heti he kaatuivat maahan!

• hirvas
        Benedi-IDENEB= siunattu kirjoitti:

kohdassa Mooses juttelee nimen omaan " M i n ä O l e n " kanssa, joka löytyy vaikka kuinka monta kertaa osoittamaan jeesusta!

" M i n ä O l e n " A ja O...jne. Kun ryövärit getsemanessa tulivat ottamaan häntä kiinni, hän sanoi : Ketä etsitte? Jeesusta Nasaretilaista...

mitään todista. Jos ovellasi seisoo pari poliisia ja kysyy sinua nimeltä, niin mitä vastaat?

• anti-kristitty

Jep, sinä olisit täysin oikeassa, jos ei olisi olemassa kielioppisääntöjä ja raamattua saisi kääntää ihan miten sattuu kunhan vain lopputulos olisi oman kirkon ja oman henkilökohtaisen teologian vaatimusten mukainen. "Valitettavasti" tilanne ei ole tällainen ja jumala ei antanut raamattua ihmisille löymäaseeksi tai oman kuppikunnan oikeaoppisuuden todistamista varten. Sääli vain, että vain äärimmäisen pieni osa uskovista tajuaa tämän ja tahtoo etsiä oman henkilökohtaisen mukavuuden sijaan totuutta olkoon se kuinka outo tai epämiellyttävä tahansa ensisilmäyksellä.

Tuo "minä olen" Toorassa ei ole ainoa käännös vaan muitakin vaihtoehtoja on olemassa, vaikka kristityt eivät halua sellaista uskoakaan. Sitä paitsi tuo on se pidempi muoto, "minä olen se joka olen", jota Jeesus ei käytä. Lyhyempi muoto, joka ei myöskään todista mitään löytyy Jesajan kirjasta.

Minulla on tässä kasa asiantuntijoiden kirjoittamia kirjoja, jotka kaikki sanovat, että tämä sinun argumenttisi perustuu pelkkään perinteiseen, mutta virheelliseen käännöstyöhön.
        Kristittyjen tuottamat raamatunkäännökset tukevat tuota sinun ajattelutapaasi vain siksi, että raamatunkääntäjille on tärkeämpää tuottaa "oikeaoppisia" raamattuja kuin oikein käännettyjä raamattuja.

Kristilliset kirkot ovat kohta jo parin vuosituhannen ajan kusettaneet kirkkokansaa joten he tuskin voivat enää kelkkaansa kääntää ja myöntää johtaneensa heitä harhaan pelastuskysymyksissä tähän asti vai voivatko?

Hirvas esittää Jeesuksen noiden kommenttien merkityksen tasan sellaisena kuin Jeesus ne tarkoitti. Jos Jeesuksen aikaan olisit mennyt kysymään kreikkalaiselta, että "sinäkö se olet", niin hän olisi ihan hyvin saattanut vastata sanomalla "ego eimi" osana lausetta "juu, mie se oon".

"Ego eimi" käännetään kreikan kielen sääntöjen mukaan niissä teksteissä, joissa Jeesus sitä käyttää, "minä olen hän" tai "minä se olen". Eikä Jeesus ei ole ainoa, joka tuota sanontaa raamatussa käyttää. Kaikki kreikkaa puhuvat ihmiset ovat käyttäneet tuota samaa sanontaa, sillä se on se tavallinen tapa sanoa, että "minä se olen".

Sitä paitsi... Jeesus ei edes puhunut kreikkaa vaan mitä todennäköisimmin arameaa, joka jo itsessään romuttaa kristittyjen argumentit Jeesuksen jumaluuden puolesta, jotka perustuvat kreikankielisen tekstin äärikirjaimelliseen lukemiseen.

En edes jaksa aloittaa kaikkien niiden muiden ongelmien listaamista, joihin sinut väitteesi sinut johtavat, mutta mainittakoon eräs seikka, jonka kristityt järjestelmällisesti tahtovat unohtaa.... Jeesus ei ole kristitty vaan hurskas juutalainen. Kristityt ovat usein sanoneet juutalais- ja siksi myös Jeesus-vihassaan, että juutalaiset eivät edes palvo samaa jumalaa kuin he, mikä on täysin totta, sillä he ovat hylänneet sekä Jeesuksen että Jeesuksen jumalan ja vaihtaneet Jahven keksimäänsä "pyhään kolminaisuuteen".

anti-kristitty kirjoitti:

Jep, sinä olisit täysin oikeassa, jos ei olisi olemassa kielioppisääntöjä ja raamattua saisi kääntää ihan miten sattuu kunhan vain lopputulos olisi oman kirkon ja oman henkilökohtaisen teologian vaatimusten mukainen. "Valitettavasti" tilanne ei ole tällainen ja jumala ei antanut raamattua ihmisille löymäaseeksi tai oman kuppikunnan oikeaoppisuuden todistamista varten. Sääli vain, että vain äärimmäisen pieni osa uskovista tajuaa tämän ja tahtoo etsiä oman henkilökohtaisen mukavuuden sijaan totuutta olkoon se kuinka outo tai epämiellyttävä tahansa ensisilmäyksellä.

Tuo "minä olen" Toorassa ei ole ainoa käännös vaan muitakin vaihtoehtoja on olemassa, vaikka kristityt eivät halua sellaista uskoakaan. Sitä paitsi tuo on se pidempi muoto, "minä olen se joka olen", jota Jeesus ei käytä. Lyhyempi muoto, joka ei myöskään todista mitään löytyy Jesajan kirjasta.

Minulla on tässä kasa asiantuntijoiden kirjoittamia kirjoja, jotka kaikki sanovat, että tämä sinun argumenttisi perustuu pelkkään perinteiseen, mutta virheelliseen käännöstyöhön.
        Kristittyjen tuottamat raamatunkäännökset tukevat tuota sinun ajattelutapaasi vain siksi, että raamatunkääntäjille on tärkeämpää tuottaa "oikeaoppisia" raamattuja kuin oikein käännettyjä raamattuja.

Kristilliset kirkot ovat kohta jo parin vuosituhannen ajan kusettaneet kirkkokansaa joten he tuskin voivat enää kelkkaansa kääntää ja myöntää johtaneensa heitä harhaan pelastuskysymyksissä tähän asti vai voivatko?

Hirvas esittää Jeesuksen noiden kommenttien merkityksen tasan sellaisena kuin Jeesus ne tarkoitti. Jos Jeesuksen aikaan olisit mennyt kysymään kreikkalaiselta, että "sinäkö se olet", niin hän olisi ihan hyvin saattanut vastata sanomalla "ego eimi" osana lausetta "juu, mie se oon".

"Ego eimi" käännetään kreikan kielen sääntöjen mukaan niissä teksteissä, joissa Jeesus sitä käyttää, "minä olen hän" tai "minä se olen". Eikä Jeesus ei ole ainoa, joka tuota sanontaa raamatussa käyttää. Kaikki kreikkaa puhuvat ihmiset ovat käyttäneet tuota samaa sanontaa, sillä se on se tavallinen tapa sanoa, että "minä se olen".

Sitä paitsi... Jeesus ei edes puhunut kreikkaa vaan mitä todennäköisimmin arameaa, joka jo itsessään romuttaa kristittyjen argumentit Jeesuksen jumaluuden puolesta, jotka perustuvat kreikankielisen tekstin äärikirjaimelliseen lukemiseen.

En edes jaksa aloittaa kaikkien niiden muiden ongelmien listaamista, joihin sinut väitteesi sinut johtavat, mutta mainittakoon eräs seikka, jonka kristityt järjestelmällisesti tahtovat unohtaa.... Jeesus ei ole kristitty vaan hurskas juutalainen. Kristityt ovat usein sanoneet juutalais- ja siksi myös Jeesus-vihassaan, että juutalaiset eivät edes palvo samaa jumalaa kuin he, mikä on täysin totta, sillä he ovat hylänneet sekä Jeesuksen että Jeesuksen jumalan ja vaihtaneet Jahven keksimäänsä "pyhään kolminaisuuteen".

" ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"
        " Mi n n ä O l e n " sama eilen tänään ja iankaikkisesti!

Henki on se joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.
        Ne sanat jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja elämä"Joh 6: 63

Jeesuksen henkikö se oli juutalainen, vai liha?
        " Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani" Joh 6:57

Ei Jeesus elä juutalaisten kautta, eikä Jeesuksen alkuperä ole juutalaisuudesta!

" Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen
        olemaan Juudan sukujen joukossa,
        sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, (jossa juutalaiset elävät),
        jonka ALKUPERÄ ON MUINAISUUDESTA IANKAIKKISISTA AJOISTA Miika 5: 1

Teidän on mahdotonta esittää sellaista, mitä minä en pystyisi kumoamaan, paitsi sitä mikä on Jumalan suusta lähtenyt!

• anti-kristitty

" ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"
        " Mi n n ä O l e n " sama eilen tänään ja iankaikkisesti!

Henki on se joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.
        Ne sanat jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja elämä"Joh 6: 63

Jeesuksen henkikö se oli juutalainen, vai liha?
        " Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani" Joh 6:57

Ei Jeesus elä juutalaisten kautta, eikä Jeesuksen alkuperä ole juutalaisuudesta!

" Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen
        olemaan Juudan sukujen joukossa,
        sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, (jossa juutalaiset elävät),
        jonka ALKUPERÄ ON MUINAISUUDESTA IANKAIKKISISTA AJOISTA Miika 5: 1

Teidän on mahdotonta esittää sellaista, mitä minä en pystyisi kumoamaan, paitsi sitä mikä on Jumalan suusta lähtenyt!

Henki? Liha? Jeesus ei ole jaettu eikä raamattuun tule sotkea pakanoiden ja hellenistisen juutalaisuuden dualismia. Toisaalta jos ei tätä tajua, niin ei ole mahdollista ymmärtää raamattua. Sinun juttusi ne ovat ihmisten kehittämän "viisauden" päälle rakennettuja.

Eikä sinun vetoomuksesi kirkkoteologiaa palvelemista varten päin honkia käännettyihin raamatunkäännöksiin auta yhtään asiaasi. Sinä olet oikeassa vain jos nuo käännökset voidaan perustella ja osoittaa oikeiksi ja se ei ole mahdollista. Asenteessasi raamatun suhteen muistutat lähinnä fundamentalistimuslimeita, jotka vaativat, että koraani on jokaikistä kirjainta, viivaa ja pilkkua myöten jumalan työtä. Raamatun pilkkuinnoitus on kuitenkin vain harhaista toiveajattelua, jonka tieteellinen raamatuntutkimus on osoittanut huuhaaksi jo aikoja sitten.

Mitä siitä, että Jahve oli ennaltamäärännyt Messiaan olemassaolon ja tulon jo ennen luomista ja myöhemmin ilmoitti sen esimerkiksi Aabrahamille, josta Jeesus tuossa mainitsemassasi raamatunkohdassa? Aiotko ottaa enemmän tosissasi Jeesuksen vastustajien sanat kuin sen, mitä Jeesus itse sanoo? Etkö tiennyt, että raamatussa (toisin kuin esimerkiksi nykysuomessa) ennaltamäärätyistä asioista ihan tavallisesti puhutaan niin kuin ne olisivat olleet olemassa jumalan luona jo alusta lähtien? Tietämättömyys ei ole puolustus! Ja jos Jeesus olisi ollut olemassa persoonallisena elävänä olentona jo ennen luomista, niin silloin häntä olisi mahdoton sanoa ihmiseksi, joka on "kaikessa veljiensä kaltainen", niinkuin Heprealaiskirje todistaa. Mikä sinua oikein vaivaa, kun sinun pitää luoda turhia jännitteitä ja ristiriitoja raamatun tekstien välille vain omien opillisten tarpeidesi tyydyttämiseksi? Otatko raamattua oikeasti ollenkaan tosissasi?

"Jeesuksen henkikö se oli juutalainen, vai liha?"

Raamatun kielenkäytössä ihminen itse on sekä henki että liha. Mutta mitä sinä siitä tietäisit? Tehokkaasti sinä puhut itsesi pussiin... Jos Jeesus ei ole juutalainen, niin silloin hän ei myöskään voi olla Mooseksen veljien joukosta nouseva profeetta eikä Daavidin jälkeläinen, joka voi johtaa vain yhteen mahdolliseen johtopäätökseen eli siihen, että Jeesus sinun mukaasi ei täyttänyt Messias-profetioiden asettamia edellytyksiä eli Jeesus ei sinun mukaasi voi olla Messias eli Kristus. Hyvin sinä kumoat uskosi perusteet ilman kenenkään ulkopuolisen apua. Etkö huomannut, että tuossa lainaamassasi raamatuntekstissä juuri sanotaan, että Messias on Juudan jälkeläinen? Mutta nähtävästi sinua ei kiinnosta kuin ne osat lainaamistasi teksteistä, jotka tukevat sinun ennaltapäättämääsi johtopäätöstä.

Niin... ei minun tarvi esittää mitään kumotakseni sinun väitteitäsi. Olet jo itse varsin tehokkaasti nolannut itsesi tässä.

• IDENEB

Kun todistelee Jumalan olevankin vain enkeli.

Joh. 20.

27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;

31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Ideneb

• Benedi-IDENEB

" Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa...2 Moos 3: 2

" Kun Herra näki hänen (so. Mooseksen) tulevan katsomaan, huusi hän, (kuka?) Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: " Mooses, Mooses"!
        Hän vastasi tässä olen" jae 4

" Ja hän sanoi vielä: " Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala, ja Jaakobin Jumala: Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa" 6

" Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut" Jeesus
        Ennenkuin Aabrama syntyi , ei ollut ainuttakaan juutalaista!!

Viisaus ei ole joka miehen, tyhmyyttä saa ilmaiseksi!
        Etsihän poikaseni raamatun paikka, missä selostetaan että Jumalan enkeli, kipitti palavasta pensaasta tiehensä, kun Mooses tuli katsomaan näkyä, ja sinun Herrasi astui tilalle?? Hih, heh, haa, kyllä te ootte hauskaa porukkaa...vaikka teitä " löisi" Jumalan sanalla joka puolelle kehoa, ette te viisastu!

" Survo tyhmää huhmaressa, ei se siitään muutu"! snl

• Sitten et ole ainakaan bi
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

" Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa...2 Moos 3: 2

" Kun Herra näki hänen (so. Mooseksen) tulevan katsomaan, huusi hän, (kuka?) Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: " Mooses, Mooses"!
        Hän vastasi tässä olen" jae 4

" Ja hän sanoi vielä: " Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala, ja Jaakobin Jumala: Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa" 6

" Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut" Jeesus
        Ennenkuin Aabrama syntyi , ei ollut ainuttakaan juutalaista!!

Viisaus ei ole joka miehen, tyhmyyttä saa ilmaiseksi!
        Etsihän poikaseni raamatun paikka, missä selostetaan että Jumalan enkeli, kipitti palavasta pensaasta tiehensä, kun Mooses tuli katsomaan näkyä, ja sinun Herrasi astui tilalle?? Hih, heh, haa, kyllä te ootte hauskaa porukkaa...vaikka teitä " löisi" Jumalan sanalla joka puolelle kehoa, ette te viisastu!

" Survo tyhmää huhmaressa, ei se siitään muutu"! snl

Kopsaat aina vain noita samoja herjojasi.
        Eikö ole mitään uutta auringon alla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe