Maustesillikään

ei ole enää

turvallista purtavaa joulupöydässä. Havaitsin vaan, kun illalla pistin suuhun pari palaa ja nyt aamulla on ikäänkuin tiukka vanne pään ympärillä ja se hiertää ohimoilta ja tunkee silmänmunia ulospäin.

11

1552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rainbow-tuotteita

ja käsitelty E330 keinotekoisella sitruunahapolla sekä natriumbenzoaatilla E211. Lisäksi oli jotain sakeuttamisainetta E415.

• joulupöytään valmistaa

esim. lasimestarinsilliksi rasvasillistä. Mäkin tein ja on niin hyvää, pehmeää ja vaila ylimääräisiä haitta-aineita.

• valmistaa itse

niin paljon kuin osaa ja aikaa riittää. Aloittaa pienemmistä eristä, että taito siinä kehittyy tehdessä.
        Rasvasilliä liotetaan ensin ja sitten perkaus on se vaivalloinen osuus. Keittokirjoista löytyy ohjeita (ihan kaikkea reseptissä mainittua ei välttämättä tarvi), kunhan viitsii nähdä senkin vaivan.
        Tietää ainakin mitä syö. Raaka-aineiden hankinta on joskus vaikeaa. Mutta vaivan väärtti.

• vaivalloista,
        valmistaa itse kirjoitti:

niin paljon kuin osaa ja aikaa riittää. Aloittaa pienemmistä eristä, että taito siinä kehittyy tehdessä.
        Rasvasilliä liotetaan ensin ja sitten perkaus on se vaivalloinen osuus. Keittokirjoista löytyy ohjeita (ihan kaikkea reseptissä mainittua ei välttämättä tarvi), kunhan viitsii nähdä senkin vaivan.
        Tietää ainakin mitä syö. Raaka-aineiden hankinta on joskus vaikeaa. Mutta vaivan väärtti.

aika nopeasti tehty ja helppoa, koska lasimestarin silliin jätetään ruoto ja nahka.

• Niin siitä

Löytyy apu!

• vähemmän sitä

kossua, sillillekö?
        Valitettavasti sillipurkissa on enemmän muuta kuin silliä, eli puhdasta islannin silliä luulee ostavansa, mutta saakin purkillisen lisäaineita.
        Silli suolataan ja maustetaan heti, kun se on pyydetty, muutoin se ei säilyisi härskiintymättä.
        Kossua en ole koskaan silliin laittanut, voi olla joku venäläinen tapa, nehän laittaa viinaa melkein joka kalaruokaan.

• oikea laitalinkki

Mikäs se syy tällä kertaa on? Maasäteily? Sähkö"säteily"? Natriumglutamaatti? Maahiset?

Se vika on teidän omissa päissänne, ei sillissä.

• suurteollisuuden kinkun

kanssa. Iltapalalla popsittu puolentoistakilon
      suolajötikkä ahistaa nyt satakerran mutkassa ihan tosissaan. Ei auta samarin eikä pakkaskuiva napsu yhentähen jalluakaan. Varmasti ovat tahallaan lisänneet jotain hidastetta suolaveteen.

AAaaaah....nyt taitaakin ruveta irtooomaaaan....

• kinkku onkin

koko perkele tarttumaan suolen seinämiin. Mullakin paino on noussut taas jouluna 5 kiloa eikä se millään tahdo vaan tulla ulos.

• pruukaakin ottaa
        kinkku onkin kirjoitti:

koko perkele tarttumaan suolen seinämiin. Mullakin paino on noussut taas jouluna 5 kiloa eikä se millään tahdo vaan tulla ulos.

sen verkon pois sen jälkeen kun kinkku on ollut uunissa kypsymässä. Sehän on niin sitkeääkin, että kissakin meinaa toisinaan siihen tukehtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50