Jep, hotelli ois Bakotu Hotel & Apt, Kotu/Bakau/Kololi. Onko kellään tietoa ko. mestasta?
Lisäksi olisi kiva tietää, mitä kannattaa/pakko ottaa mukaan. Oma sääskiverkko jne...?
Ja onko paikallinen tupakka ok, vai kannattaako ja saako ottaa pari kartonkia täältä mukaan?
Tarkoitus ei ole köllötellä hotellin uima-altaan vieressä, vaan käydä koko maa läpi kahdessa viikossa.
Kokemuxia, kiitos.
11
1848
Vastaukset
- ehkä lähden, ehkä en
Joo, unohtui kysyä onko 2vko täydellä ylläpidolla
jääreporin reissusta 1400 egee sika- vai kohtuuhinta...?se on kohtuu hinta jos siinä on retket laskettu mukaan ja lentokenttä kuljetukset. Ja jos hotelli on hyvä tasoinen jossa on buffet aamupala ja illallinen niin sitten se on hintansa väärtti.
- ihmettelen sitä
miten tarvitset täyden ylläpidon hotellissasi, kun kerran aiot kuitenkin olla enimmäkseen maata kiertämässä.
- :-)
ihmettelen sitä kirjoitti:
miten tarvitset täyden ylläpidon hotellissasi, kun kerran aiot kuitenkin olla enimmäkseen maata kiertämässä.
:-) :-)
- ehkä lähden, ehkä en
:-) kirjoitti:
:-) :-)
olipa asiallinen vastaus :-o
se, että reissu olis puoliksi hyväntekeväisyyttä,
paikallisen infrastuktuurin kehittämistä (ei palkkaa). Aamupäivät hommia ja iltapäivät vapaat.
Ja hintaan kuuluu pari reissua nähtävyyskohteisiin (koko päivä vapaata ;) sekä kolmet sapuskat. - töitä koska eivät
ehkä lähden, ehkä en kirjoitti:
olipa asiallinen vastaus :-o
se, että reissu olis puoliksi hyväntekeväisyyttä,
paikallisen infrastuktuurin kehittämistä (ei palkkaa). Aamupäivät hommia ja iltapäivät vapaat.
Ja hintaan kuuluu pari reissua nähtävyyskohteisiin (koko päivä vapaata ;) sekä kolmet sapuskat.viitsi niitä itse tehdä. Voi itkujen vittu että vielä löytyy tuollaisia ääliötä.
On täällä kotomaassakin työpaikkoja joille palkaton työsi kelpaisi.
Gambiassa nauravat paskaista nauruaan kun näkevät typeryytesi. - Ehkä lähde, ehkä en
töitä koska eivät kirjoitti:
viitsi niitä itse tehdä. Voi itkujen vittu että vielä löytyy tuollaisia ääliötä.
On täällä kotomaassakin työpaikkoja joille palkaton työsi kelpaisi.
Gambiassa nauravat paskaista nauruaan kun näkevät typeryytesi.Juuri tällaisia kommennteja odotinkin.
Sinähän et tietysti lähtisi sinne kuin köllöttelemään uima-altaan vieressä kolmen romillen kännissä.
Mitäs vikaa siinä on jos haluaa kokemuksia?
Avataan maahanmuuttajille portit levälleen,
niin sitten vasta sinua naurattaisi kun maksat niiden elämän. :-D
- tupakoita
ei tarvi viedä mukanaan, alle 10 eurolla saa kaupasta kartongin, hotellien ikkunoissa on hyttysverkot joten ei kuivan kauden aikana tarvi hyttysverkkoa. tärkeintä on että rokotukset ja malarianestolääkitykset on hoidettu eikä siellä kauheasti käteistäkään tarvi, hintataso on alhainen Suomeen verrattuna. Tuliaisostokset parasta tehdä marketeissa.
- kannattaa lähteä!
Olemme olleet 3 kertaa kyseisessä hotellissa, niin kyllä kannattaa lähteä ;) Eikä uima-altaan vieressä jaksa olla, jos haluaa aurinkoa ottaa, niin kannattaa mennä rannalle! Siellä on kyllä niin lämmin, että älä suunnittele liian paljon retkiä, niitä ei vaan jaksa tehdä. Parempi on suunnitella vasta paikan päällä.
- banjulfani
Kyllä Gambiassa kannataa myös reissata ja tutustua paikkoihin ihan omin päin. Kannattaa hypätä paikallisten joukkoon heidän omiin "takseihinsa" eli mpikku pakettiautoon.Kulkevat usein ja kyyti melkain ilmaista. Ihmiset ovat ystävällisiä ja näin on turvallista matkata esim. Banjuliin ja ostaa kaikki tuliaiset sieltä markkinoilta. Ja muista tinkiä puolet hinnasta pois mitä pyydetään!Kannattaa myös lähteä maaseudun pikku kyliin ja jokiristeilylle ja lintusafarille ja aina kannattaa ottaa paikallinen opas mukaan. Olen kyllä tehnyt kaikki tjäreborgin järjestetyt retketkin ja olen ollut erittäin tyytyväinen, sain paljon tietoa ja retkiohjelmat olivat tosi hyvin suunniteltuja.
Kaikkea tarvittavaa saat ostettua paikan päältä, joten ei kannata sressata pakkaamisen suhteen liikoja. Jalkapallot ja futiskengät(käytetytkin)ovat olleet mieluisimpia tuliaisia, mitä olen aiemmin vienyt. Olen antanut niitä maaseudulla koulupojille.
Paikallinen yöelämäkin on mielenkiintoista ja vauhdikasta ja ruoka hyvää! Olen varma että ihastut paikkaan kun menent avoimin mielin.hyvää matkaa! itse menen taas helmikuussa. - afrikkaan hurahtanut
kannattaa lähteä ja nimenomaan avoimin mielin sillä Gambiassa näet sellaista mitä missään muualla ei näe! Käy Senegalin puolella luonnonpuistossa, mieletön paikka seeproineen, kirahveineen, sarvikuonoineen...
Itsekin polttelen ja tupakat saa paikan päältä ellei jotain harvinaisempaa merkkiä halua.
Itikka myrkyt kannattaa pakata matkaan, iltaisin niitä on. Ja muistathan malarian estolääkityksen ja rokotukset kuntoon? Mukavaa ja avartavaa matkaa! Ps. Maaseudulla on pulaa vähän kaikesta, joten jos haluat jotain viedä niin vaatteet, lippalakit, koulutarvikkeet, lelut yms. ovat varmasti tervetulleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154