olen lähdössä pariisiin ensimmäistä kertaa
ja olisi hyvä tietää pärjääkö siellä englannilla vai pitääkö osata puhua ranskaa?
en ole ranskassa hirveän hyvä joten kannattaako ostaa sanakirja mukaan?
pitääkö pariisissa osata puhua ranskaa?
5
1623
Vastaukset
- Love Paris
Kolme kertaa on jo oltu siellä omatoimimatkalla ja hyvin on pärjätty englannilla. Tervehdykset ja kiitokset opeteltiin ainoastaan ranskaksi. Siinä se meidän ranskankielen taito sitten onkin. :-)
- Pariisin matkaaja
...kannattaa opetella kohteliaisuudet ja kysymys "puhutteko englantia" ranskaksi. Kohtelu paranee oleellisesti, kun osoittaa edes alkeellista halua puhua maan kieltä.
Itse osaan nuo - melkein, ja olen tullut hienosti toimeen sekä Pariisissa että Rivieralla. Muualla Ranskassa onkin sitten enemmän sattumanvaraista, tuleeko englannilla toimeen. - Nizza-Paris
aikoinaan ensimmäinen vierailu Pariisissa--> kesti 3 tuntia ja päätin tänne en tule enää :) 2 vuotta myöhemmin olin siellä ja Pariisi valloitti. Nizza valloitti myös!molemmissa olen ollut 14 kertaa. Ranskan kieltä en osaa.. ainoastaa kohteliaisuudet ja sanoja sieltä täältä.. ruokien nimiä.. jne Olen pärjännyt englannin kielellä oikein hyvin. 2009 taas Pariisiin :)
- todettiin
Pariisissa pärjää kyllä englannilla, mutta asioita auttaa kummasti kun aloitat tyyliin "Bonjour monsieur/madame! Vous parlez anglais?". Siinä vaiheessä myyjä tai tarjoilija yleensä huomaa että on parempi yrittää jatkaa englanniksi... =)
- Kiinnostunut!
Mahdatteko tietää, osaavatko tai ymmärtävätkö ranskalaiset kuinka hyvin espanjaa? Ne ovat toisilleen sukulaiskieliä. Puhuisivatko he mahdollisesti sitä mieluummin kuin englantia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635