Tässä syksyn aikana olen tavannut useita liikekumppaneitani ja todennut että päivitäis tavara kauppias otaa omaan kukkaroonsa 30%- 40% kuluttajan ostoksista.
Tässä pitäisi nyt kuluttajan harkita mistä ja mitä ostaa että saataisiin hinnat laskemaan kohtuullisiksi .
Politikot patistaa ihmisiä ja manipuloi kuluttamaan otsikoimalla että suomessa ei ole kuluttajalla hätää koska politikoilla on oma lehmä ojassa ja todella suuri lehmä mutta pitäisi kuitenkin olla erittäin varovainen sillä tämä lama on vasta alussa ja on odotettavissa on erittäin paha syöksykierre jossa palkat ym joudutaan tarkistamaan ja milläs sitten kulutetaan.
Esim: Myyn Atrian Käriste makkara paketin hintaan 2.79 € enkä myy tappiolla. Yleensä kauppiaat myyvät saman tuoteen hintaan 3.95 -4.70 € Kannataa miettiä asiaa ja harkita kulutuksen vähentämistä
ÄLÄ OSTA
6
597
Vastaukset
Hirveän moni asia vaikuttaa hintaan. Tietyillä isommilla yrityksillä, esim. K- ja S-marketeilla, on valtavat edustuskulut. Myös liikkeen koko ja henkilökunnan määrä vaikuttaa paljon. Itse tuen ehdottomasti suurmarketteja, jotka työllistävät paljon porukkaa ja tukevat opiskelijoita tarjoamalla heille osa-aikaista työtä ja työharjoittelumahdollisuuksia.
Se vaan on kylmä tosiasia, että kun toinen saa, niin toiselta se on pois. Pienliike työllistää vähemmän porukkaa kuin suurempi vastaava kauppa. Minä mielumin maksan pari euroa enemmän ja panostan tulevaisuuteen - nuorisoon.
PS: Puhun vain tavallisena tallaajana, enkä ole yrittäjä.- ulkomaalainen
Kun jonkunnverran tunnen näitä kaupiaita, tiedän, että heillä on mennyt erittäin hyvin ja ovat pystyneet hankkimaan muita enempi kaikenlaista ylimääräistä, ökyautoista lähtien.
Nyt on ruvettu vaatimaan palkansaajilta palkan alennusta, mutta kaupiailta ei mitään, eikä tukkuliikeistä jne.
Missä tässä logikka? - erittäin vähän.
Ruokaa ostan lähinnä Lidlistä, koska se on kävelymatkan päässä ja valikoimaa on riittävästi.
- ei saa
juuri mitään tuosta makkaran hinnasta itselleen. Valtaosa menee tukkuliikkeelle (S,K,Tradeka) ja loput valtiolle. Kauppias saa tuosta summasta korkeintaan muutaman kymmentä senttiä.
Tunsin yhden kauppiaan, joka yritti muutaman vuoden ajan pyörittää pientä yhden K:n puotia. Yritys tukehtui lähinnä K-ryhmän elättämiseen ja toisaalta kohtuuttomiin maksuihin vakuutusyhtiöiden ja valtion puolelta. Kesko nosti vuosi vuodelta kovemmiksi maksujaan ja lopulta kauppias vaihtuu uuteen, joka sekin lypsetään kuiviin ja sitten seuraava jne jne.
Ahne ja härski tukkuporras sekä valtion veropolitiikka on ongelma tässä, ei kauppias tässä hinnoitteluasiassa!!! Valtion toimet ovat menneet kylläkin oikeaan suuntaan, mutta tukkuporras nyhtää senkin hyödyn itselleen mafian tavoin. - ...
Tuskin olet kauppias, et ole edes minkään alan yrittäjä. Noin tyhmä ei voi olla yrittäjä.
- Mairemaria
En osta K tai S-kaupoista, vaan suosin mieluummin villejä yrittäjiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144