Meillä on leikattu 14v kissa ja on saanut pentueen aikoja sitten, mutta ongelma on tälläinen: Yöllä kun kaikki nukkuu niin kissa alkaa mouruamaan tosi kovalla äänillä. Yöllä olen noussut antamaan sille ruokaa ja koittanut päästää sen ulos jos sillä olisi hätä, mutta EI!
Painun takas nukkumaan niin taas kissa tulee huoneeseeni ja alkaa mourunta ja kantaaa VILLASUKKIANI. Yleensä löydän villasukat sängyn alta ihan nurkasta.
Aamulla kissa on sitten ihan normaali ja onko ei mitään ois koskaan tapahtunukkaa esim. valvottaa muita!
-Onko kellään ollut tälläistä tilannetta koskaan?
-Entä mistä tälläinen johtuu?
-Miten sen saa loppumaan?
Ps. villasukat mitä kissa kantaa on kuolleen mummoni tekemät ja kissa oli mummoni! Voiko kantaminen johtua ikävästä? :(
mouruaminen ja villasukat!
8
2802
Vastaukset
Minulla on noin 7-vuotias aikuisena adoptoitu leikattu poikakissa, joka tekee samaa. Yöllä kuuluu mouruntaa ja sitten pyyhkeet ja vaatteet (puserot, sukat, rintaliivit, jopa talvitakki) alkavat matkata kohti makuuhuonetta.
Mitään varsinaista selitystä en ole asialle keksinyt. Arvelen vain, wttä ilmiö on samaa alkuperää kuin 'ruoan' tuominen ihmisvanhemmille tai pentujen tuominen nähtäville. Miska kait haluaa osallistua yhteisen pesän hoitoon(?)
Minusta tämä käytös on aika hellyttävää, joten en ole pyrkinyt sitä pois kitkemään.- vanha..
kissa joka on nyt 15vuotias. Mouruaa ihan turhasta, on laihtunut. Eläinlääkäri epäili että kyseiset tapahtumat voivat johtua kilpirauhasen ongelmista. Eli jos vielä noihin mouruamisiin ja laihtumisiin(ruokahalu on hyvä) kuuluu isojen kakkojen teko niin kannattais varmaan käyttää elukkalääkärillä.
- Janhenia
on todennäköisemmin tylsää ja hän hakee huomiotasi. Antamalla ruokaa ja muutenkin kissan kanssa seurustelemalla pidät tätä toimintoa yllä. Eli kun kissa yöllä mouruaa, käännät kylkeäsi ja jatkat uniasi. Aikaa siinä menee ennenkuin loppuu (kuukausia kevyesti) ja alussa saattaa meteli jo pahentua, mutta kyllä kissa ajan kanssa uskoo, ettei huomiota saa vaan parempi on touhuta omiaan tai nukkua.
- kissamuori
minunkin kisuni mouruaa aamuyöllä ja hakee mua sängyltä veskiin jos en huutoa kuulevinani ole eikä anna periks;) kissani on 14 ja hänellä on todettu munuaisvika! ja tosiaan alempana on tosta kilpirauhasesta... meen yleensä kissani luokse haliin häntä ja teen rutiinit mihin ollaan vuosien aikana totuttu jonka jälkeen otan hänet syliini ja vien sängylle viekkuuni ja johan tyttö rauhoittuu silityksen kera nukahtaa nopeasti ja sit muutaman tunnin päästä uusi herätys ja joskus myös tullut mieleen et onko unohtannut mitä on mennyt tekemään ja sit mouruaa siellä osaamatta päättää mitä seuraavaksi tehä :) huomiota vaan lisää ja sit voi jatkaa uniaan
- sansku85
meidän toinen kissoistamme kantaa joka yö vähintää kolme sukkaa.. ja aina samaan paikkaan. mouruaminen on omituista(siis ei normaalia syomis kautta paijaamis)kissat syö hyvin ja nukkuu paljon..siis mistä tämä yölinen sukkien kantaminen?
ps:tämä kyseinen narttu kissa on leikattu. - kissanomistaja
Meidän 10-v leikattu kollikissa rupesi pari vuotta sitten roudaamaan villasukkia, kaulahuiveja ym. pehmeitä tai villaisia juttuja pöytien ja sänkyjen alle. Siellä se niitä polkee ja pitelee suussaan. Se näyttää aivan siltä kuin se yrittäisi paritella niiden kanssa! Tuota villasukka-aktiviteettia se harrastaa pävittäin ja jopa monesti päivässä. Kerran piilotin kaikki sukat näkyviltä ja hommat loppui siihen muutamaksi kuukaudeksi. Sitten se taas alkoi kun villasukat unohtui lattialle. Nykyään se penkoo koulureppuani jos sieltä sattuisi löytymään vaikka lapaset.
Ei tuo nyt suuremmin häiritse, mutta ihmetyttää vaan että onko normaalia? - KKissa
Oma 16v leikattu tyttö tekee samaa. Lankakerää kantelee ympäriinsä suuren huudon kera. Lähinnä hellyyttävää, kun siltiysten jälkeen kehrää mielettömän kovaa ja menee pitkälleen leuka lankakeränpäällä leväten.
- B & B
Meillä kaksi nelivuotiasta leikattua tyttökissaa. Toinen on jo vuosia tuonut villa- ja muita sukkia "lahjaksi" useamman kerran viikossa. Tämä tapahtuu useimmiten myöhään illalla, ja kovan mouruamisen kera. Ääni on siis ihan erilainen kuin mikään ääni mitä kissa käyttää muissa tilanteissa.
Olemme käsittäneet asian niin, että kissa "metsästää" meille lahjoja, siis yhteiseen kotiin elatusta. Ja kun ei sisäkissana saa hiiriä yms. niin sitten tuo sukkia. :-) On oppinut näppärästi kalastamaan niitä lipastonlaatikon pienestä reiästä, tai sitten ottaa pyykkitelineeltä (osaa ottaa kaikkine pyykkipoikineen).
Meistä tapa on kovin hellyttävä ja aina kiitämme kissaa kovasti ja kehumme sitä.
Hassua on, että toinen kissoista, samasta pentueesta ja samalla tavalla kasvatettu, ei ole mitenkään kiinnostunut moisesta toiminnasta. Yhden kerran näiden vuosien aikana tuonut sukan. Jotenkin sai sen käsityksen että se oli miettinyt että jaa, tuo kaveri tuossa tekee tätä koko ajan, onkohan tämä kivaa.. Ja sitten yritti ja päätteli että ei tämä nyt kummoista ollut, enpä viitsi toiste...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421