Maanantai, 5. tammikuuta
Se, joka rienaa pyhää henkeä, ei saa ikinä anteeksi, vaan on syyllinen ikuiseen syntiin. (Mark. 3:29)
Ensimmäisellä vuosisadalla juutalaisten uskonnolliset johtajat näkivät Jumalan hengen vaikuttavan Jeesuksessa, kun hän teki ihmeitä, jotka toivat kunniaa Jehovalle. Nämä Kristuksen viholliset sanoivat kuitenkin, että hän sai voimansa Saatana Panettelijalta. Jeesuksen mukaan ne, jotka näin rienasivat Jumalan pyhää henkeä, syyllistyivät syntiin, jota ei anneta anteeksi ”tässä asiainjärjestelmässä eikä tulevassa”. (Matt. 12:22–32.) Rienaus on häpäisevää, loukkaavaa tai herjaavaa puhetta. Koska pyhä henki on lähtöisin Jehovasta, sitä vastaan puhuminen on samaa kuin puhuisi häntä vastaan. Jos ihminen puhuu tällä tavoin tuntematta katumusta, hänelle ei anneta anteeksi. Koska Jehovan henki vaikutti Jeesuksessa mutta hänen vastustajansa väittivät hänen voimansa olevan lähtöisin Panettelijasta, he tekivät syntiä rienaamalla pyhää henkeä
Illan
2
173
Vastaukset
- Repe-Pekka
>> Ensimmäisellä vuosisadalla juutalaisten uskonnolliset johtajat näkivät Jumalan hengen vaikuttavan Jeesuksessa, kun hän teki ihmeitä, jotka toivat kunniaa Jehovalle. Nämä Kristuksen viholliset sanoivat kuitenkin, että hän sai voimansa Saatana Panettelijalta. >>
Mikä on jt:n uskonnollisten johtajien kanta nykyisin tapahtuviin ihmeparantumisiin ?
Kenen voimalla näitä tapahtuu ?Kun Jehovan tod. näkevät nykyajan ihmeparannuksissa ainoastaan saatanan sorkan.
Samaan aikaan Jehovien hallintoelin on taas alkanut saada viestejä "vainajilta". Kätevää tuomita spiritismi omissa lehdissään ja sitten johto saa tehdä mitä huvittaa. Sama pätee nykyään
henkiparantajiin yms. vapaan suunnan kristillisiin liikkeisiin. Tuomitaan kaikki samaan syssyyn saatana-panettelijan juoniksi. Ja sitten itse syyllistytään(Hallintoelin) karkeisiin ennus,profetia, päivämäärä,raamatun ymmärrys.yms.virheisiin mukamas "pyhän hengen" ohjaamina. Metkaa kun Raamatun mukaan Pyhä henki ei tee virheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634