Lestadiolaisten seurat Pedersöressä?

kuuntelin niitä

Kuuntelin lestadiolaisten seuroja Pedersören kirkosta viikonloppuna. Kyllä sieltä kuului sellaista mitä ei pitäisi päästää ulos radiosta. Kyllä oli vanhanaikaisia puhujia. En usko että edes kaikki lestadiolaiset allekirjoittavat sitä mitä he saarnasivat. Kyllä nyt tarvittaisiin Pietarsaaren lestadiolaisten piiriin uusia tuulia. Henkilöitä joilla olisi avaramapi ja suvaitsevampi linja. Ihmiset ovat erilaisia. Miksi ette hyväksy sitä että kaikki eivät voi elää niitten ideaalien mukaan mikä teillä on. Miksi tuomitsette niin kovasti abortin, avioeron, ehkäisyn, homoseksuaalit. Teidän näkemyksenne perustuu vanhanaikaiseen raamatuntulkintaan johon en itse usko. Moderni tieteellinen raamatuntutkimus on tullut aivan toisenlaiseen tulokseen.

24

2737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nämä

saarnaajat haluavat tarkoituksella liioitella saarnoissaan. en tiedä, ehkä uskovat, että sitten osa ihmisistä, tekee edes jotain "oikein".

Oikeassa olet, että monetkaan eivät elä enää näitten alkuperäisten idelismien mukaan, tai elävät silloin, kun se heidän omaan elämäänsä sopii, mutta muuten ei.

• uskova4

on olemassa lestadiolaisia pappeja jotka hyväksyvät naispappeuden ja homoseksuaalisuuden.

• Hesus1

Pietarsaaressa ei saa pitää mustaa t- paitaa. Miksi ei ? Se onpi Luciferin lapsi joka tällaista tekee. Aivan saatanallinen väri, tuo musta. Siitä se lahkolaisten vaino alkaa. Varrokaa !!

• rauhansanalainen

nyt skutnäsissä on liberaalimpi ja avoimempi linja. vanhanaikaiset konservatiivit pitävät seuroja Kyrkostrandin seurakuntakodilla

• rauhanyhdistys

Missä pietarsaaressa vanhilllestadiolaiset pitävät seuroja, joilla oli suviseurat Vaasassa ?

• uskonto

Vanhollislestadialaiset pitävät seuroja Länsinummenkodilla. Heitä on enempi Kokkolassa. Lukevat lehteä Päivämies.

• geeni

Kuka lukee Rauhan-Sana lehteä ?

• rauhansana

Juha Sipilä lukee Rauhan-Sana lehteä.

• Taistelevat_vallastaan

Loppuun asti,kyse on vain siitä että he pitävät ihmisiä pihdeissään.

• letisällös

Lestadiolaiset ovat itse perkeleestä. Mitä mieltä he ovat saapuvista allahin miehistä? ps. Lukekoon perkeleen lapsi Juha Sipilä mitä tahansa rauhan-sana lehteä, mutta kdotus on häntä kohtaava ja pian.

• porukka

Mikä suuntaus lukee Rauhan-sana lehteä?

• Rauhansanalaisuus

pikkuesikoiset

• rkp

Mitä uskonnon haaroja on Lestadiolaisissa Pietarsaaren seudulla, muita kuin Vanhollislestadiolaisia ja pikkuesikoisia ?

• eriseura

Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta

• Lestadius

Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.

• lessut
        eriseura kirjoitti:

Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta

kuinka paljon, jäseniä on lestadiolaisia, pietarsaaressa, Larsmo ja Ähtävän seudulla? Minun arvaus on Pietarsaari=700 Larsmo=1000 Ähtävä= 1200

• historia
        Lestadius kirjoitti:

Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.

Mihin herätysliikkeeseen Lapin Maria kuului eli Milla?

• lestadiolaisuus

Lestadius itse löysi elävän uskon uuslukijaisiin kuuluneelta Lapin Marialta Åselessa 1844.

• määrä

Vanhollislestadiolaisia jäseniä Suomessa on 120.000

• WikipediA

Eri arvioiden mukaan Suomessa on noin 150.000 Vanhollislestadiolaista.

• Lestis

Miksi sun pitää ihmetellä. Anna niitten olla a oo sää niinku haluat. Turhaan otat murheita. a mikä pakko sun on kuunnella.

• suvaitsevapikkuesikoinen

Kokkolassa Rauhan Sanan seuroissa puhuu naispappeja. Siellä on liberaali linja. Hyväksytään myös homot.

• tilpitappinen

Älkää haukkuko lessuja kyllähän he hyväksyy bedofiilitkin olen jopa kuullut saarnoja siitä että perinne ei koskaan loppuisi.

• hyhhyyhhhhh

Kyllähän sen huomaa tuosta pääremisteristäkin mistä päästä puhaltaa tympeä tuuli. Vallanhimolle ei loppua tule. On tainnut istua liian monet seurat pikkupoikana villakopassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33