Kuuntelin lestadiolaisten seuroja Pedersören kirkosta viikonloppuna. Kyllä sieltä kuului sellaista mitä ei pitäisi päästää ulos radiosta. Kyllä oli vanhanaikaisia puhujia. En usko että edes kaikki lestadiolaiset allekirjoittavat sitä mitä he saarnasivat. Kyllä nyt tarvittaisiin Pietarsaaren lestadiolaisten piiriin uusia tuulia. Henkilöitä joilla olisi avaramapi ja suvaitsevampi linja. Ihmiset ovat erilaisia. Miksi ette hyväksy sitä että kaikki eivät voi elää niitten ideaalien mukaan mikä teillä on. Miksi tuomitsette niin kovasti abortin, avioeron, ehkäisyn, homoseksuaalit. Teidän näkemyksenne perustuu vanhanaikaiseen raamatuntulkintaan johon en itse usko. Moderni tieteellinen raamatuntutkimus on tullut aivan toisenlaiseen tulokseen.
Lestadiolaisten seurat Pedersöressä?
24
2678
Vastaukset
- nämä
saarnaajat haluavat tarkoituksella liioitella saarnoissaan. en tiedä, ehkä uskovat, että sitten osa ihmisistä, tekee edes jotain "oikein".
Oikeassa olet, että monetkaan eivät elä enää näitten alkuperäisten idelismien mukaan, tai elävät silloin, kun se heidän omaan elämäänsä sopii, mutta muuten ei. - uskova4
on olemassa lestadiolaisia pappeja jotka hyväksyvät naispappeuden ja homoseksuaalisuuden.
- Hesus1
Pietarsaaressa ei saa pitää mustaa t- paitaa. Miksi ei ? Se onpi Luciferin lapsi joka tällaista tekee. Aivan saatanallinen väri, tuo musta. Siitä se lahkolaisten vaino alkaa. Varrokaa !!
- rauhansanalainen
nyt skutnäsissä on liberaalimpi ja avoimempi linja. vanhanaikaiset konservatiivit pitävät seuroja Kyrkostrandin seurakuntakodilla
- rauhanyhdistys
Missä pietarsaaressa vanhilllestadiolaiset pitävät seuroja, joilla oli suviseurat Vaasassa ?
- uskonto
Vanhollislestadialaiset pitävät seuroja Länsinummenkodilla. Heitä on enempi Kokkolassa. Lukevat lehteä Päivämies.
- geeni
Kuka lukee Rauhan-Sana lehteä ?
- rauhansana
Juha Sipilä lukee Rauhan-Sana lehteä.
- Taistelevat_vallastaan
Loppuun asti,kyse on vain siitä että he pitävät ihmisiä pihdeissään.
- letisällös
Lestadiolaiset ovat itse perkeleestä. Mitä mieltä he ovat saapuvista allahin miehistä? ps. Lukekoon perkeleen lapsi Juha Sipilä mitä tahansa rauhan-sana lehteä, mutta kdotus on häntä kohtaava ja pian.
- porukka
Mikä suuntaus lukee Rauhan-sana lehteä?
- Rauhansanalaisuus
pikkuesikoiset
- rkp
Mitä uskonnon haaroja on Lestadiolaisissa Pietarsaaren seudulla, muita kuin Vanhollislestadiolaisia ja pikkuesikoisia ?
- eriseura
Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta
- Lestadius
Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.
- lessut
eriseura kirjoitti:
Pietarsaaren seudulla, ei ole kuin pikkuesikoisia ja jonkun verran vanhollislestadiolaisia.Suomessa on noin 90-120.000 Vanhollislestadiolaista ja pikkuesikoisia on noin 20.000 tuhatta
kuinka paljon, jäseniä on lestadiolaisia, pietarsaaressa, Larsmo ja Ähtävän seudulla? Minun arvaus on Pietarsaari=700 Larsmo=1000 Ähtävä= 1200
- historia
Lestadius kirjoitti:
Pohjois-Ruotsin puhelinluettelossa on paljonkin Lestadiolaisia.
Mihin herätysliikkeeseen Lapin Maria kuului eli Milla?
- lestadiolaisuus
Lestadius itse löysi elävän uskon uuslukijaisiin kuuluneelta Lapin Marialta Åselessa 1844.
- määrä
Vanhollislestadiolaisia jäseniä Suomessa on 120.000
- WikipediA
Eri arvioiden mukaan Suomessa on noin 150.000 Vanhollislestadiolaista.
- Lestis
Miksi sun pitää ihmetellä. Anna niitten olla a oo sää niinku haluat. Turhaan otat murheita. a mikä pakko sun on kuunnella.
- suvaitsevapikkuesikoinen
Kokkolassa Rauhan Sanan seuroissa puhuu naispappeja. Siellä on liberaali linja. Hyväksytään myös homot.
- tilpitappinen
Älkää haukkuko lessuja kyllähän he hyväksyy bedofiilitkin olen jopa kuullut saarnoja siitä että perinne ei koskaan loppuisi.
- hyhhyyhhhhh
Kyllähän sen huomaa tuosta pääremisteristäkin mistä päästä puhaltaa tympeä tuuli. Vallanhimolle ei loppua tule. On tainnut istua liian monet seurat pikkupoikana villakopassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728