Heip, onks normaalia et 05 focuksen akku piiputtaa näillä pakkasilla ? Akkuna 60 ah ja aina lähdetty roikan päästä mut akku ny ihan kaput? Kai sen nyt 5 - 6 vuotta potäisi tikittää..
Kauan kestää Focuksen akku
12
4804
Vastaukset
- ....
Oli 99-mallinen ja siinä oli alkuperäinen akku, kun vaihtoon läti eli kesti ainakin 9 vuotta. Onko sinulla josain sähkövuoto, tutki sen nyt ensiksi.
- välttämättä
kestä,sit vielä jos sulla lyhyttä ajoa akku ei ehdi latautua täyteen niin sekin kuluttaa akkua
- Focus diesel
Vaihdatin akun varmuuden vuoksi ennen talven tuloa. Starttaminen kun tuntui tapahtuvan hitaammin kuin aikaisemmin.
Akun tai oikeastaan aika auton rekisteröntipäivästä oli silloin 6 v ja 3 kk. - 157 000 ajettu
focus ja alkuperänen akku ja vielä ainakin virtaa riittää hyvin näillä 15 asteen pakkasilla saa nähä miten käy jos tulee 20-30 asteen pakkaset kun noin kylmää pitelee
.. vieläkin eikä hirvitä vielä vaihtaa :) Käynnistys kylmässäkin toimii moitteettomasti (-14 astetta) Ja ajan vielä lyhyttä matka-ajoa, joten lataus jäänee lyhyeksi.
- vaan kestä!
Akku joutuu lujille pitkissä starteissa sekä hätävilkkujen jatkuvassa käytössä. Akkukauppaan siis!
- h.horsecollar
Itsellä kesti alkuperäinen liki kymmen vuotta, mutta huononeehan se aina vuosien kuluessa, kun sisäinnen vastus siinä kasvaa. Alkaa napajännite aleta startissa turhan paljon.Meneen pakkasilla turhan jänittäväksi ja akut ei ole mahdottoman kalliita. Puhdista napakengät kunnolla vaihdon yhtydessä, niistä johtuu monet turhat akun vaihdot.
Focukseen mahtuu 72 Ah akku samaan petiin, ei juuri kalliimpi ja tulee ainakin hieman lisää kapasiteettia kuluttavaan käyttöön, jos haluaa. - kestä täystehoisena
kuin n. 4 vuotta. Akku on halpa ostaa, joten kauppaan mars
höpö-höpö. kyllä hyvä akku kestää pidempään normaalissa käytössä. ja niinkuin sanottu niin itsellä on alkuperäinen Motocraft akku vuodelta -99, eikä ole mitään ongelmia.
- Vesilintua...
Ainakaan mulla vakioakku ei kestänyt pa-lämmittimen käyttöä juuri yhtään. Niinpä nakkasin koko akun mäkeen (ongelmajätepisteeseen) ja upotin tilalle Volvon 72-ampeerituntisen järkäleen. Kyllä nyt virtaa riittää vaikka naapurille.
Yleensä ongelmana ei ole akun kapasiteetti ja virranantokyky, vaan se, että lyijyakku latautuu hitaasti pakkasella. - Ford 05
Minulla Ford Focus 05, Motorcraft akku. Auto seisoi viikon ilman ajoa ja toimi hyvin kunnes päivän n. viides startti ei enää onnistunutkaan. Lämpötila n. -10C.
Itse asiassa tyhjeni jo viime talvena ihan tyhjäksi mutta tähän saakka on kitkuteltu. Nyt akku vaihtokunnossa. Lataaminen kerran viikossa saa riittää varsinkin kun konepellin avaamiseen tarvitaan lämpöpuhallin kun tuo ovaalimerkki jäätyy kiinni.
Oma epäilys on että tuo avaimeton systeemi syö virtaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870