Kyselisin että onko kukaan käynyt niinkin aikaisin kun rv5-6 varhaisultrassa? Meillä kävi niin että viikoja piti olla 6 0 mutta masussa näkyi raskauspussi 11,5mm ja EHKÄ hentoinen ruskuaispussi. Lääkäri sanoi että luultavasti raskaus alkanut hieman myöhemmin ja kontrolliin parin viion päästä. Menin sinne sillä mielellä että kyllä siellä jotain näkyy jos näkyäkseen koska esikoisen kanssa rv 6 raskauspussi 14mm ja alkiokaiku 1,8mm ja syke näkyi. Nyt kauhea huoli siitä että raskaus onkin tuulimuna. Miten teillä jotka olette käyneet jo niin aikasin onko siellä näkynyt mitään? Nyt ymmärrän että oli ihan hölmöä mennä jo näillä viikoilla sinne ja aiheuttaa itselleen kovan huolen :(
Toivottavasti saisin asiallisia vastauksia, kiitos!! :)
varhaisultra
17
2256
Vastaukset
- ajattelen järjellä
Raskaus voi ihan hyvin olla alkanut vkon myöhemmin kuin luulit. Siittiöt elävät jopa 5 päivää naisessa ja ovulaatio on voinut olla kans myöhemmin. Eli vaikka laskit että olisi ollut esim. rv6 0, niin todelisuudessa on voinut olla vasta 5 3.. älä huoli. mene sitten parin vkon päästä uudestaan, niin näet tilanteen. ja jos se on tuulimuna niin et voi muuttaa sitä enää, ei sille voi enää mitään. Itselläni oli 2 vuotta sitten rv 9 ultran mukaan vasta rv6 ja se menikin pari päivää sen jälkeen kesken. Se on luonnon oma tapa poistaa "viallinen alkio". Voimia ja onnea.
kävin kans varhais ultrassa ku laskujeni mukaan ois ollu n.6 .. mut siel näkyi ainoastaan sikiöpussi 10mm, ei muuta ja lääkärisanois et raskaus ois 4 9/ 5 0. nyt sinnittelen ja ootan 20pv saakka ku on ultra.. pikkasen jännittää.. nyt viikkoi ois varmaa 8-9.. toiv, meil molemmil näkyy pikkainen ensi kerralla!! :)
- piuku
parasta että sieltä vielä vauva löytyisi. Tämä odotus on vaan niin kamalaa :(
piuku kirjoitti:
parasta että sieltä vielä vauva löytyisi. Tämä odotus on vaan niin kamalaa :(
joo tää odotus on niin syvältä! mut odotan kovin et kaikki on kunnos ja saa huokasta helpotuksesta!! onko sul oireita? mul o kova väsymys, huono olo oli kunnes aloitin vitamiinein syönnin ja rinnat oli aluks tosi arat..
- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
joo tää odotus on niin syvältä! mut odotan kovin et kaikki on kunnos ja saa huokasta helpotuksesta!! onko sul oireita? mul o kova väsymys, huono olo oli kunnes aloitin vitamiinein syönnin ja rinnat oli aluks tosi arat..
on oireita. Huono olo välillä, maha tosi turvoksissa, väsyttää, perhanan kiukkunen ja rinnat kipeet tosin tuntuu että ei ole enää niin turvoksissa kun aikasemmin. Mitä sulle siellä ultrassa sillon sanottiin? Mulle lääkäri sano että näyttää ihan normaali raskaudelta mutta kaikki on mahdollista. Jotenkin tullu sellanen olo että ei siellä mitään ole :( En nyt muista mitä aikasemmin kirjottelin mutta varasin ens viikon perjantaille ultra ajan eri paikasta. Vertailin esikoisen ultra kuviin ja näytti jotenkin että nää oli paljon huonompia ja epäselvempiä kun ne! Mietinkin eetä jos ne laitteet ei ole yhtä hyvät kun siellä missä esikoista kävin kurkkaamassa. Olisin alunperin varannu sinne ajan mutta jostain syystä en saa sinne yhteyttä...
piuku kirjoitti:
on oireita. Huono olo välillä, maha tosi turvoksissa, väsyttää, perhanan kiukkunen ja rinnat kipeet tosin tuntuu että ei ole enää niin turvoksissa kun aikasemmin. Mitä sulle siellä ultrassa sillon sanottiin? Mulle lääkäri sano että näyttää ihan normaali raskaudelta mutta kaikki on mahdollista. Jotenkin tullu sellanen olo että ei siellä mitään ole :( En nyt muista mitä aikasemmin kirjottelin mutta varasin ens viikon perjantaille ultra ajan eri paikasta. Vertailin esikoisen ultra kuviin ja näytti jotenkin että nää oli paljon huonompia ja epäselvempiä kun ne! Mietinkin eetä jos ne laitteet ei ole yhtä hyvät kun siellä missä esikoista kävin kurkkaamassa. Olisin alunperin varannu sinne ajan mutta jostain syystä en saa sinne yhteyttä...
mulle se lääkäri kirjoitti todistukseen: kohdussa sikiöpussi. halkaisija n. 10mm vastaten . 5 0 raskausviikkoa. keltarauhanen vasemmassa ovariossa.
kohdunsisäinen varhaisraskaus. Laskettu aika siirtyy tai Ovum abortium (tuulimuna).. niin paljon mua jännittää!! huh!- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
mulle se lääkäri kirjoitti todistukseen: kohdussa sikiöpussi. halkaisija n. 10mm vastaten . 5 0 raskausviikkoa. keltarauhanen vasemmassa ovariossa.
kohdunsisäinen varhaisraskaus. Laskettu aika siirtyy tai Ovum abortium (tuulimuna).. niin paljon mua jännittää!! huh!Miten sun mielialas? Ootko pystyny ottamaan ihan rauhallisesti? Mulla on ollu ihan sairaan paska olo... Nyt on alkanu hieman helpottaan kun monesta paikasta lukenu että ei vielä kannata todellakaan alkaa luopuun toivosta! Tulethan sitten kertomaan miten siellä kävi :) Mietin kyllä että mennäänköhän vieläkin liian aikasin kun se on jo perjantaina ja viikkoja sit kai 6 jotain. Useet sanoo että vasta rv 7 alkais jotain vasta näkymään. Noh sen näkee sitten...
piuku kirjoitti:
Miten sun mielialas? Ootko pystyny ottamaan ihan rauhallisesti? Mulla on ollu ihan sairaan paska olo... Nyt on alkanu hieman helpottaan kun monesta paikasta lukenu että ei vielä kannata todellakaan alkaa luopuun toivosta! Tulethan sitten kertomaan miten siellä kävi :) Mietin kyllä että mennäänköhän vieläkin liian aikasin kun se on jo perjantaina ja viikkoja sit kai 6 jotain. Useet sanoo että vasta rv 7 alkais jotain vasta näkymään. Noh sen näkee sitten...
joo mä tuun sit kertomaan, mul on se ultra 20.1... silloin on jotain 10 ...kait.. no sen näkee sit. no aluks olin ihan hermona ja mieli maassa, mut kyllä se olo siit on helpottunut ku oon kans tääl lueskellut juttuja, nyt vaan peukut pystyyn!! :) ilmoittele sä ja ku oot käynyt.
- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
joo mä tuun sit kertomaan, mul on se ultra 20.1... silloin on jotain 10 ...kait.. no sen näkee sit. no aluks olin ihan hermona ja mieli maassa, mut kyllä se olo siit on helpottunut ku oon kans tääl lueskellut juttuja, nyt vaan peukut pystyyn!! :) ilmoittele sä ja ku oot käynyt.
Mä ilmottelen kans! Mulla on jo 16 päivä. Viikkoja sit kait jotain 6 ...
piuku kirjoitti:
Mä ilmottelen kans! Mulla on jo 16 päivä. Viikkoja sit kait jotain 6 ...
täällä jännittelen sunkin puolesta ku sulla on se ultra tänään, toivon et kaikki on loistavasti.. viel ku jaksais oottaa omaa ultraa :) ilmoittelehan mitä masussasi näkyi :)
- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
täällä jännittelen sunkin puolesta ku sulla on se ultra tänään, toivon et kaikki on loistavasti.. viel ku jaksais oottaa omaa ultraa :) ilmoittelehan mitä masussasi näkyi :)
Moi! Meillä oli tänään vasta viideltä aika ja en aikasemmin ehtinyt tulla kertomaan. Siellä se 7mm pitkä pikkunen olla köllötti ja syke näkyi :) Nyt on kyllä niin mahtava ja helpottunu olo. Saa olla ihan oikeasti raskaana. Toivottavasti myös sun masusta pikkunen löytyiss ja kaikki olisi hyvin :) pidän peukkuja!! 20 päivähän se sun ultra oli?
Niin joo ja viikkoja siis 6 4 eli olin ihan liian aikasin liikkeellä viime viikolla. piuku kirjoitti:
Moi! Meillä oli tänään vasta viideltä aika ja en aikasemmin ehtinyt tulla kertomaan. Siellä se 7mm pitkä pikkunen olla köllötti ja syke näkyi :) Nyt on kyllä niin mahtava ja helpottunu olo. Saa olla ihan oikeasti raskaana. Toivottavasti myös sun masusta pikkunen löytyiss ja kaikki olisi hyvin :) pidän peukkuja!! 20 päivähän se sun ultra oli?
Niin joo ja viikkoja siis 6 4 eli olin ihan liian aikasin liikkeellä viime viikolla.voi kun ihana kuulla oikein paljon onnea!!!! mul oli tänään lääkäri neuvolas ja kuulin sydänäänet!!! et ei oo ainakaan tuulimunaa!!! oon niin onnellinen ja huomenna ultraan :)
- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
voi kun ihana kuulla oikein paljon onnea!!!! mul oli tänään lääkäri neuvolas ja kuulin sydänäänet!!! et ei oo ainakaan tuulimunaa!!! oon niin onnellinen ja huomenna ultraan :)
Onnea myös sinulle!! :) Onneksi kummallekkin kävi hyvin. Nyt vaan nautitaan ja odotellaan. Koskas sulla on LA?
piuku kirjoitti:
Onnea myös sinulle!! :) Onneksi kummallekkin kävi hyvin. Nyt vaan nautitaan ja odotellaan. Koskas sulla on LA?
nyt mul ois LA 16.8.se pikkasen siirtys, se oli viel niin pikkanen ettei saanu mitattuu sitä niskapoimuu.. ni meen taas uusiks 2.2 sinne, mut ihanaa et siel tosiaan on vaavi :)
- piuku
Jasmin83 kirjoitti:
nyt mul ois LA 16.8.se pikkasen siirtys, se oli viel niin pikkanen ettei saanu mitattuu sitä niskapoimuu.. ni meen taas uusiks 2.2 sinne, mut ihanaa et siel tosiaan on vaavi :)
Millä viikolla nyt siis olet? Siirtykö LA paljonkin? Mulla on huomenna eka neuvola :)
piuku kirjoitti:
Millä viikolla nyt siis olet? Siirtykö LA paljonkin? Mulla on huomenna eka neuvola :)
nyt mul LA on 16.8 :) se siirtys 5 päiväl. :)
piuku kirjoitti:
mites siel on raskaus edennyt? tiistaina alkaa meillä jo vk 16 :) mul oli jokin aika sit pikkasta verenvuotoa, mutta onneksi ei ollut keskenmeno... aikas nopeesti se alkaa jo kasvamaan.. nyt odotan jo kovin et se alkaa ilmoittamaan itsestään :) paljonko sulla on nyt viikkoja ja päiviä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165