Kumpi on parempi harrastus belgienpaimenkoiralle, pelastustoiminta vai agility?
Minulle tulee pian malinois-narttupentu, mutta en osaa päättää, kumpaa noista sen kanssa harrastaisin, jotta se olisi mahdollisimman tyytyväinen itsekin.
Mitä mieltä muut ovat, kumpaa kannattaa ruveta harrastamaan?
T: Urg-Hulg
Kumpi parempi?
4
800
Vastaukset
- että silleen....
No omasta mielestäni pelastus toiminta, onhan jo nytkin malikat nimenomaan nousemassa viranomaiskäytössä seeffereiden edelle. Ja pelastustoiminta on oikeaa harrastamista koiran kanssa josta on hyötyä, mietippä itte jollain puuhamaa radalla juoksemassa koirasi kanssa jonkun keinulaidan yli...heh onhan agistakin hyötyä fyysisesti yms. mutta tosi miesten ja naisten lajeja on pelastuslajit!!!
- belgi
Riippuu varmasti ihan yksilöstä.Minun uros otettiin aikoinaan agi tarkoitukseen,mutta siitä tulikin suuri rotunsa edustaja,säkäkorkeus ylittyy aika reilusti. Joten päädyttiin sitten pk-puolelle ja tarkoitus onkin siirtyä myös pelastukoiratoimintaan,kun koirasta todellakin näyttäisi olevan siihen. Joten katsele ja mieti rauhassa kumpi on se teidän tuleva juttu.=)
- voit harrastaa
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
- miss_fauve-08
voit harrastaa kirjoitti:
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
Todellakin, malikan kanssa voit harrastaa juuri sitä mistä itse pidät. Myös useampaa lajia. Koira on tyytyväinen kun pääsee mukaan vaikkapa sitten vaan sienimetsälle.
Reippaasti vaan mukaan eri lajeihin sen mukaan miten omat rahkeesi riittävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1481539- 781418
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91301- 571246
- 741125
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva551000- 62987
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890