Raamattua kirjaimellisesti tulkiten on päädytty tällaisiin päätelmiin:
http://www.reformation.org/stationary-earth.html0
Löytyykö tälle kannattajia täältä?
Sehän on suoraan raamatusta. Eli aurinko ja kuu luotiin vasta 4. päivänä.
Löytyykö kannattajia..
3
210
Vastaukset
Asiaa on ennenkin koiteltu kysyä kreationisteilta, mutta mitään suoraa vastausta he eivät ole vielä antaneet. Mm. palstan kreationistien kantavana voimana toimiva teoreetikko SUP antoi muistaakseni vastauksen tähän tyyliin: "Voihan se Maa olla liikkumatonkin..."
Mielestäni tämä aihe on erittäin oleellinen. Kreationismihan perustuu Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan. Raamatussa ilmaistaan hyvin selkeästi, että Maa on liikkumaton. Maan liikkuminen taas on todistettavissa täysin vedenpitävästi. Se, että Raamatun kirjaimellinen totuus onkin päin honkia, ei kreationisteja kuitenkaan ole pistänyt miettimään.
Palstalla on minun nähden pyörähdellyt vain yksi maakeskeisyyttä ja liikkumatonta Maata julistanut kreationisti, joka hänkin pakeni paikalta kun kysymykset kävivät liian kiperiksi.- ääni..
Ei voi pitää paikkansa, sehän on selvää.
Mutta jos maa ei pysy paikallaan, niin raamattu ei pidä siltä osin paikkaansa.- NääsNääs...
Linkki ei näköjään enää toimi. Siellä oli kuitenkin aukottomasti todistettu, että raamatun mukaan maa pysyy paikallaan ja aurinko, kuu ja tähdet kiertävät maata. Perusteluna mm. se, että aurinko ja kuu luotiin vasta 4. päivänä.
Äänestystulos näyttää kuitenkin olevan 100% sen puolestä, että maa ei pysy paikallaan. Yhtä selvä yksimielisyys on myös siitä, että raamatun luomiskertomus ei voi pitää kirjaimellisesti paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916