Tämmösen ilmoituksen löysin hiihtoliiton sivuilta:
"Nuorten MM-kisajoukkueet valitaan Rokuan nuorten SM-hiihtojen yhteydessä 17. – 18.1.2009. Maastohiihtovaliokunta päätti kokouksessaan 9.1.2009, että alle 20- ja 23-vuotiaiden MM-kisoihin lähtevät urheilijat joutuvat maksamaan maksimissaan 500 euron suuruisen omavastuuosuuden matkan kokonaishinnasta. Omavastuuosuus laskutetaan urheilijoilta jälkikäteen."
Pitääköhän mukaan pääsevillä ostaa itse edustuspuvutkin vai sisältyykö se hintaan?
Ens vuonna varmaan koko reissu onkin kisoihin lähtijöille kokonaan omakustanteinen. Tai toinen vaihtoehto on, ettei sinne lähetetä ketään. Naurettevaa touhua, siellähän ollaan kuitenkin edustustehtävissä. Se on vähän kuin olisi saanut kutsun linnanjuhliin, mutta ovella joutuisikin maksamaan pääsymaksun.
Nythän ne vasta vitsin keksi
9
779
Vastaukset
- sitä rahaa
puussa kasva, niin näin täytyy tehdä myös maastohiihdossa.
ps. maksetaanko linnanjuhliin kutsuttujen matkat ja majoituksetkin?sitä rahaa riittää siihen, että yhdistetyn "miehet" ovat jatkuvasti ulkomailla muka "leireilemässä"? Mikä muu sen lomailun maksaa kuin Hiihtoliitto. Ja sanon minä että se ei tosiaankaan ole mitään halpaa lystiä. Huomautan vielä että yhdistetynkin maajoukkueessa on monta täysin turhaa nimeä kuljetettavaksi kilpailusta ja leiriltä toiselle. Nehän ei muuta maksa kuin matkustamiset Helsinkiin ja sieltä kotiin. Rahaa lentää ovista ja ikkunoista ettei tiedä mihin sitä survois. Ja nuorten MM-joukkueen pitäisi vielä maksaa kisamatkansa itse. Voihan Venäjän keisari...
- ampumahiihto
Zip1 kirjoitti:
sitä rahaa riittää siihen, että yhdistetyn "miehet" ovat jatkuvasti ulkomailla muka "leireilemässä"? Mikä muu sen lomailun maksaa kuin Hiihtoliitto. Ja sanon minä että se ei tosiaankaan ole mitään halpaa lystiä. Huomautan vielä että yhdistetynkin maajoukkueessa on monta täysin turhaa nimeä kuljetettavaksi kilpailusta ja leiriltä toiselle. Nehän ei muuta maksa kuin matkustamiset Helsinkiin ja sieltä kotiin. Rahaa lentää ovista ja ikkunoista ettei tiedä mihin sitä survois. Ja nuorten MM-joukkueen pitäisi vielä maksaa kisamatkansa itse. Voihan Venäjän keisari...
miehet? Yhdistetyn miehet ovat pärjänneet aika hyvin, Anssi on maailman kärki menijä ja muitakin on kohtuu hyviä, voimme odottaa mitallia mm kisoista. Joukkue kisaan tarvii neljä
Mies ampumahiihtäjät on aivan omassa sarjassaan
samat heput käyvät häviämässä vuosi toisensa jälkeen. ampumahiihto kirjoitti:
miehet? Yhdistetyn miehet ovat pärjänneet aika hyvin, Anssi on maailman kärki menijä ja muitakin on kohtuu hyviä, voimme odottaa mitallia mm kisoista. Joukkue kisaan tarvii neljä
Mies ampumahiihtäjät on aivan omassa sarjassaan
samat heput käyvät häviämässä vuosi toisensa jälkeen.yhdistetyn miehistä. En ole kovin hyvin perillä siitä, miten ampumahiihtäjämiehet leireilee ja missä.
- taplah
Selvennykseksi organisaatiosta ja rahoista, Hiihtoliitto ei maksa kilpailijakuluja vaan asianomainen lajiliitto kaikkiin talven kisoihin. Poikkeus on MC- jossa on kuuman ryhmän maksaa järjestäjä. Näin ollen alppi- freestyle, mäki- yh ja maastohiihto maksaa omat kilpailijansa ja huoltonsa omista budjeteistaan. Jokainen on oma tulosyksikkönsä, liitto edustaa konsernitasoa. Omavastuu on on ollut nuorten MM ja PM kisoissa ainakin parivuotta. Esim: MC osallistuvat maastohiihtäjät ovat aina maksaneet kotimaan matkat itse. Nuorten kisojen suksihuolto on tehty talkoolla ja olen esittänyt huollolle samanlaista omavastuuta harrastamisen ilosta.
- urheilijalta otetaan kaikki
Isoin kysymys, mistä rahat kaikkeen ja onko hiihto tosiaan sen arvoista?
Tajuatko mikä viesti tämä on junnujen vanhemmille, mitä itsekin olen.
- mielellään
ottavat osaa nuorten kustannuksiin mieleellään, sillä pitäähän valittujen päästä kisaan.
- olis firmoille
sauma näyttää että välittävät nuoriso liikunnasta. Mutta ei, suuri puhelin valmistajakin kylvää rahaa ulkomaiseen
lumilauta hyppelyyn vaikka kuinka paljon, mutta
kotimaan nuorten urheiluun ei heru. - takapajula
olis firmoille kirjoitti:
sauma näyttää että välittävät nuoriso liikunnasta. Mutta ei, suuri puhelin valmistajakin kylvää rahaa ulkomaiseen
lumilauta hyppelyyn vaikka kuinka paljon, mutta
kotimaan nuorten urheiluun ei heru.joo täällä Suomessa äiti ja isä maksaa, valmennetaan ja kaikki tehdään talkoilla.
Ja se harrastemaisuus näkyy Suomalaisten pärjäämisenä maailmalla.
Sitten herätään jos joku onnistuu nappaan mitallin, kaikki tapelee pääsystä sponsoriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408