Voiko toisen

puolesta

elää?

Tai rakentaa toiselle elämää?

13

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten'

typeriä kysymyksiä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja tekemisistään.

• _samasta asiasta_

pitää kirjoittaa,*haukotus*. Käytä omaa nimimerkkiä josta sinut voi tunnistaa, äläkä mitään sekalaista kirjainyhdistelmää. Palstalaisten vedättäminen voi olla sinusta sivistynyttä ja hauskaa, mutta voisit uskaltaa esiintyä omana itsenäsi;D

• mitä?
        _samasta asiasta_ kirjoitti:

pitää kirjoittaa,*haukotus*. Käytä omaa nimimerkkiä josta sinut voi tunnistaa, äläkä mitään sekalaista kirjainyhdistelmää. Palstalaisten vedättäminen voi olla sinusta sivistynyttä ja hauskaa, mutta voisit uskaltaa esiintyä omana itsenäsi;D

Olen ihan satunnainen kävijä täällä. Ei minulla ole mitään nimimerkkiä eikä muuten tule olemaankaan. Ihan omana itsenäni tässä olen enkä kenenäkään muuna.

• Ja itse jokainen

oman elämänsä rakentaa. Ei kukaan muu. :)

• Puitteet voi tehdä, talon jossa asua, tarjota läheisyyden josta nauttia tai tarjota virikkeellistä tekemistä. Puitteet voivat tulla toisaalta mutta ihminen itse elää sen mitä elää.

Köynnöskasvi matelee maata pitkin jos sillä ei ole tukea. Se kuitenkin voi paremmin jos sillä on kunnon tuki johon nojata ja kietoutua ja kurottaa lehtensä aurinkoa kohti. Silti juuret ja kasvu on köynnöksen oma.

Ihmisille tuntuu olevan kovin vaikea pala jos joku tai jokin tukeutuu heihin - vaikka tuo joku olisi mieluinenkin asia. Minusta olisi hirveän mukavaa jos joku nojaisi minuun kun väsyttää. Mutta taidankin olla vähän outo :-P

• ajattelit

tietysti sulle mieluista naista.

Entä jos kyse olisi lähisukulaisesta, joka toimii niin, että hänelle olisi jonkun osoitettava elämäntarkoitus ja sisältö?

• ...
        ajattelit kirjoitti:

Entä jos kyse olisi lähisukulaisesta, joka toimii niin, että hänelle olisi jonkun osoitettava elämäntarkoitus ja sisältö?

Joskus riittää se että on vain olemassa.

Luulen että yksi syy masennuksen yleistymisestä on se harhaluulo että elämän pitäisi olla ylenpalttisen sisältörikasta.

• ajattelit kirjoitti:

JOS osaa tehdä sen asiallisesti. Jos ei osaa niin on parempi pitää päänsä kiinni.

Joillain on taito ohjata ja tukea sen toisen ihmisen ehdoilla ja hänen kanssaan järkevästi toimien, toisilla se yritys johtaa lähinnä siihen että kaikille tulee paha mieli.

• k32v

rohkaista voi, taloudellisestikin auttaa, jotain virikettä keksiä tai jotain varovaista neuvoa antaa, mutta siihenpä se sitten jää.

Omatoiminen pitää olla, sellaiseksi voi ehkä yrittää kouluttaa. Mutta kai se siihen sitten jää.

Jokaisen on itse onnistuttava ja epäonnistuttava. Niistä tulee ne mausteet. Muut jos tekee puolesta, niin tulee vain katkeruutta toisia kohtaan, eikä edelleenkään osaa mitään.

• mustasukkaiset ihmiset haöuavat, että puoliso elää elämäänsä hänen ehdoillaan.

Samoin narsistisen persoonahäiriön omaavat henkilöt.

Kyllä niitä muitakin löytyy.

Rakentamisesta taidettiin jo kertoa.
      Kerrostaloelämä on hyvinkin rakennettua elämää.

• kyllä antaa elämän, tai sille sisältöö. Esim sitä tapahtuu joka kerta ku raahaat jonku passiivisen kaverin johonki harrastuksiin... tms.

ei sen puolesta voi elää, mut rakentaa sille sisältöö siihen elämään-

• päälle

se on aika perkeleen raskasta.

• "Jokainen on oman elämänsä herra" -Vanha viidakon sanonta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe