syntini anteeksi - päätti Pookin vl-puhuja.
Miksi pitää kysyä seurakunnalta lupaa, että saako uskoa syntinsä anteeksi.
Sanotaanko Raamatussa, että
- pitää pyytää seurakunalta lupa syntien anteeksiuskomiseen ?
- pitää uskoa synnit anteeksi
Olen ymmärtänyt Raamatusta, että uskon kohde on yksin Jeesus Kristus ja Hänen kallis sovintotyönsä meidän edestämme.
Onko sielunvihollinen johtanut yhden liikkeen harhaan kun uskon kohde on synti ja sen anteeksiantaminen
Onko minulla lupa uskoa
14
742
Vastaukset
- saman huomannut
tuo on kyllä ihan totta. Vai olisiko kyseessä vain vanha sanonta, jota puhujaveli ei ole itsekään sen kummemmin ajatellut.
- on jumala
ja päättää kaikista lallatuksista ja litanioista, synninpäästöä myöten:
"Mutta epäusko onkin suurin synti ja kun ihminen on tottelemattomuuden osoittanut jumalan seurakuntaa kohtaan, hän on silloin auttamattomasti epäuskossa." -PM... ei tässä mitään jeesuksia tai raamatuita tarvita, työvaliokunta päättää! aina tekevät.
Tuo on kyllä totta, sellaiset mummotkin jotka eivät pysty syntiä edes ajattelemaan pyytelevät syntejään anteeksi.
Näissä anteeksipyynnöissähän ei ainakaan yleensä edes kerrota mitä syntiä halutaan anteeksi.
Joskus lapsena porukalla ihan kiusattiin puhujaa kun vuoron perään kättä nostettiin ja puhuja joutui jokaiselle erikseen saarnaamaan synnit anteeksi, joillekkin useampaan kertaankin ennen kuin tajusi jättää meidät huomiotta. Morottamiseksi tuota sanottiin.
Kyllä ainakin minulle on jäänyt ihan hauskojakin seurakokemuksia vl-nuoruudestani.
Kysyähän voi monella tavalla, älä takerru sanamuotoihin. Et tarvitse keneltäkään lupaa uskoa syntisi anteeksi. Mutta uskoa pitää olla. Et voi saada syntejä anteeksi jos et todella usko Jumalan anteeksiantoon. Teeskentely ei auta sillä uskoa teeskentelevät eivät pääse Taivaaseen.
Siksi maallinen laki on helpompaa, kärsit vain säädetyn rangaistuksen ja asia on selvä.opettaa, että Jumala ei kykene antamaan syntejä anteeksi. Vain vl-harhalahkon jäsen voi antaa synnit anteeksi.
Näin tällä opetuksella Jumala on heitetty ulos vl-herätysliikkeestä syntien anteeksiantajana ja valtaistuimelle on korotettu vl-sätkäsankarit.
Eikö tällaisesta Jumalan pilkasta kuulu saada jonkinlainen "palkka"?Melperi1 kirjoitti:
opettaa, että Jumala ei kykene antamaan syntejä anteeksi. Vain vl-harhalahkon jäsen voi antaa synnit anteeksi.
Näin tällä opetuksella Jumala on heitetty ulos vl-herätysliikkeestä syntien anteeksiantajana ja valtaistuimelle on korotettu vl-sätkäsankarit.
Eikö tällaisesta Jumalan pilkasta kuulu saada jonkinlainen "palkka"?Olen ymmärtänyt että Jumala antaa synnit anteeksi, siinä vaan käytetään kaveria välittäjänä.
Miksi näin on, en tiedä. Ehkä se on syntiselle lohdullisempaa kun kuulee ääneen että synnit on anteeksi annettu. Tai sitten tällä yritetään vaan pitää uskovaiset tekemisissä keskenään ettei ne pääse erkaantumaan laumasta.
- Peksujeff
Johannes Kastaja oli Pyhän Hengen omaava saarnaaja, joka kirkasti yksin Kristusta.
'Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin'. Tuo Johannes Kastajan saarna kehotti katsomaan yksin Jeesusken Kristukseen ja uskomaan häneen.
Johannes Kastaja ei myöskään kerännyt itselleen porukkaa vaan ohjasi omat 'väliaikaiset' opetuslapsensa Jeesuksen luo.
Nyky vl-oppi yrittää kerätä omaa porukkaansa (vain me) porukkaa ja yrittää saada porukkaa omaan valtakuntaansa ja korostaa Jeesuksen Kristuksen uskomisen sijasta uskoa synteihin.
Jeesus on joutunut pieneen nurkassa kyyhötäävään sivuosaan kun ei sitä voi ihan täysin poiskaan heittää.
Sielunvihollinen todella johtanut harhaan koko SRK-paavi johtoisen porukan.
Varmin esimerkki on, että uskovista ajettiin hoitokokouksissa mitä ihmeellisimpiä itse keksittyjä henkiä, eikä siitä ole tehty Raamatullista parannusta. Päinvatsoin niitä SRK:n johdon edustajat vieläkin pitävät siunauksellisina.
Kauheaa on se paatuksen väärä rauha, missä koko johtoporukka vielä nukkuu. Toivottavatsi edes muutamalla rivijäsenellä olisi öljyä lampuissaan.- Oululainen
hyvin ongelmallinen.
Raamatun mukaan Johannes Kastaja varttui yksin erämaassa Jumalan korkeakoulussa.
Vl-opin mukaan hänellä olisi pitänyt olla uskomassa pysyäkseen toinen uskovainen (vl) saarnaamssa hänelle syntejä anteeksi päivittäin, koska ainahan me syntiin lankeamme.
Johanne Kastaja oli Jeesuksen omien sanojen mukaan suurin vaimoista syntyneitten joukosta.
Jeesus ei edes suostunut kastamaan Johannesta taikka julistanut hänelle syntejä anteeksi. Ei tarvinnutkaan julistaa, koska Johanne uskoi Kristuksen.
Samalla tavalla vanhan testamentin profeetat olivat suoraan Jumalan kutsumia ja tehtävään asettamia - yksin Jumala antoi uskon.
- Heino.
En tiedä milloin tuo tapa, josta on tullut traditio, on lähtenyt alkuun. Ilmeisesti joku voimakas persoona saarnaajien keskuudessa on alkanut loihtia tätä mantraa, jota sitten pienemmät puhujat matkivat, eli ovat sen omaksuneet, sen kummemmin ajattelematta asiaa. Ry:n uskovat, uskovat, että vain heillä on valta antaa syntejä anteeksi, koska Jeesus sanoi: Joh. 20:23 ”Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Silloin kun itse kuuluin Ry:hyn jäsenenä, en ajatellut ko. asiaa. Myöhemmin kun analysoin sitä, mitä uskon, tuli tämäkin asia eteeni. Mielestäni hyshys on hyvin tämän oivaltanut, hän sanoi jotenkin näin: ”Uskomisen kohteeksi on muodostunut syntien anteeksi saarnaaminen, eikä evankeliumi”. Eli synninpäästön sanoja pidetään evankeliumina.
Saarnaamalla ei kukaan saa syntejään anteeksi, vaan ainoastaan uskomalla: Ap.t. 15:9 ”Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla”.
Tuntuisi hullulta jos Jeesukselta, tai opetuslapsilta olisivat ihmiset kysyneet: ”Saammeko mekin uskoa Jeesuksen lunastajaksemme?” Eli kysyä lupaa siihen, mitä saarnoissa/julistuksissa kehotetaan uskomaan ja vakuutetaan, että jos uskot, saat syntisi anteeksi!
Ei, nainen jossa oli sairaus, ei hän kysynyt Jeesukselta saako hän uskoa! Jeesus kehottaa uskomaan Isään ja häneen ja kun näki, että nainen uskoi, sanoi: Mar. 5:34 ”Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on parantanut sinut. Mene rauhassa, sinä olet päässyt vaivastasi."
Samoin hätääntynyt isä sai lohdutuksen Jeesukselta, eikä Jeesus odottanut, että sairaan tyttären isä olisi kysynyt lupaa uskoa häneen. Paremminkin kehotti uskomaan: Mar. 5: 35 Jeesuksen vielä puhuessa tuotiin synagogan esimiehelle kotoa sana: "Tyttäresi kuoli jo, miksi enää vaivaisit opettajaa." 36 Tämän kuultuaan Jeesus sanoi esimiehelle: "Älä pelkää, vaan usko."- Kadunmies Kemistä
>Tuntuisi hullulta jos Jeesukselta, tai opetuslapsilta olisivat ihmiset kysyneet: ”Saammeko mekin uskoa Jeesuksen lunastajaksemme?” Eli kysyä lupaa siihen, mitä saarnoissa/julistuksissa kehotetaan uskomaan ja vakuutetaan, että jos uskot, saat syntisi anteeksi! <
Hyvin kuvaava oli esimerkkisi.
On tärkeää ja aivan ehdotonta itse asiassa, että uskon kohde on se ainut oikea: yksin usko Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä. - Kysyväinen ?
>Mielestäni hyshys on hyvin tämän oivaltanut, hän sanoi jotenkin näin: ”Uskomisen kohteeksi on muodostunut syntien anteeksi saarnaaminen, eikä evankeliumi”. Eli synninpäästön sanoja pidetään evankeliumina. <
..että ko. synninpässtömantra on evankeliumia.
Sanotaanhan, että haluaa kuulla evankeliumin omalle kohdalleen eli juuri nuo mantra sanat.
Onko se Raanatun mukaan oikeaa ja väärentämätöntä evankelimua ? - Heino.
Kysyväinen ? kirjoitti:
>Mielestäni hyshys on hyvin tämän oivaltanut, hän sanoi jotenkin näin: ”Uskomisen kohteeksi on muodostunut syntien anteeksi saarnaaminen, eikä evankeliumi”. Eli synninpäästön sanoja pidetään evankeliumina. <
..että ko. synninpässtömantra on evankeliumia.
Sanotaanhan, että haluaa kuulla evankeliumin omalle kohdalleen eli juuri nuo mantra sanat.
Onko se Raanatun mukaan oikeaa ja väärentämätöntä evankelimua ?ei ole raamatussa! Olen tästä kirjoittanut, laitan linkin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000014561326#22000000014561326
Evankeliumi on tämä, näin raamattu ainakin meille todistaa: Luuk. 2:10 ”mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. 11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra”.
Tätä sanomaa Jeesus lähetti opetuslapsensa kertomaan ihmisillä ja näin he saarnasivat: Ap.t. 10:43 ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Mielestäni rippi ja evankeliumi sekoitetaan ihan tarkoituksellisesti, että saadaan näyttämään: ”meillä on valta”. Ripissä rippi-isä julistaa ripittäytyjälle synninpäästön. Tässäkin on huomioitava, että rippi-isä ei anna ripittäytyjän syntejä anteeksi, vaan todistaa Jumalan päätöksen, että syntisi on maksettu, sovitettu ja saat uskoa ja näin uskosi on sinut vapaaksi tehnyt.
Olen monesti ihmetellyt kun saarnataan anteeksi ”kiusauksia ja matkan vikoja”! Mitä syntejä ne ovat? Eivät syntejä ollenkaan, vaan taasen tullaan fraaseihin joita mitään ajattelematta toistetaan, koska muutkin puhujat näin tekevät. Tulisi mielestäni pysähtyä ajattelemaan, mitä tuli saarnattua, ettei puhuisi ”läpiä päähänsä”.
- Tarkkana !
uskoa Jeesukseen Kristukseen ja siihen kalliiseen sovitustyöhön.
Kun sen uskot, sinun syntisi on pyyhitty pois.
Siinä uskossa pysyen elät jatkuvassa anteeksiantamuksen virrassa.
Sinä saat siitä vakuutuksen saarnasta ja Raamatusta suoraan. Älä usko sielunvihollisen kuiskutuksia (= SRK Ollin uudet opit), että Raamattua lukemalla et saisi uskoa Kristukseen.
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapseni: synnit on annettu teille anteeksi hänen nimensä tähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286