Jotkut ehdottaa joihinkin ongelmiin ratkaisua, että kokeilee kääntää töpseliä pistorasiassa. Mitä merkitystä tällä on yhtään mihinkään, ihmettelen vain!?
Mitä väliä miten päin töpselin pistää seinään?
3
3298
Vastaukset
- kdfglkdflgk
Lainasin tuolta:
http://www.hifimaailma.fi/foorumi/viewtopic.php?p=35266&sid=c5af3a1f438194013646c9dc73c2bf5e
seuraavaa:
> "Töpselin kääntö vaikuttaa kahden tai useamman laitteen kohdalla laitteiden väliseen maatasoon. Ja se maataso yhdistyy rca-johtojen välityksellä. Tai jotain sinnepäin. Oheen laitan lainauksen erääseen vanhaan artikkeliin joka mulla on jemmassa. Kirjoittaja on Jani P.
Lainaus:
Ideana on mitata potentiaalieroja kahden laitteen maatasojen välillä. Tavallisesti laitteiden ollessa suojamaadoittamattomissa pistokkeissa laitteiden välille pääsee muodostumaan potentiaalieroja. Nämä potentiaalierot aiheuttavat signaalijohtimen vaippaan virran, joka on laitteiden potentiaalieron suhde pisteiden väliseen resistanssiin.
Ongelmalliseksi tilanteen tekee se, että maavirrat pääsevät laitteen virtalähteen hajakapasitanssien kautta summautumaan audiosignaaliin. Ja kun häiriöjännitteen ja signaalijännitteen suhde nousee laitteiden häiriöetäisyyttä suuremmaksi, laskee laitteiston häiriöetäisyys.
Kotioloissa, erityisesti jos käytetään laadukkaita ja lyhyitä välijohtoja, on melko epätodennäköistä, että potetiaalierot muodostuisivat kuuluvaksi ongelmaksi. Silti erojen minimointi on järkevää, sillä se ei maksa mitään.
" - ole merkitystä
jos koko pistorasiaan (-rasioihin) kytketty systeemi
olisi symmetrinen ja vuotovirraton.
Mutta kun käytännössä esiintyy aina epäsymmetrisyyttä
ja vuotovirtoja, jo normaali verkkovirtakin on raskaasti epäsymmetrinen, toinen johto maapotentiaalissa ja toinen ei.
Ja vahvistin vahvistaa jo muutaman millivoltinkin
hurinat.
Olen useinkin törmännyt tilanteeseen jossa jonkun
laitteen pistotulpan kääntö auttaa. - vanhoissa rakennuksissa
Vanhaan aikaan käytettiin ns. nollausta, eli pistorasian toinen napa oli samalla yhdistetty maadoitukseen. Vahvarissa taas saattaa olla häiriönpoistokonkkia tms. yhdistetty runkoon. Riippuen siitä, kummin päin pistoke on rasiassa, vahvarin runko maadoittuu paremmin pistorasian kautta ja hurinat vähenee senkin vuoksi että maavuotosilmukoita ei pääse muodostumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50685- 33662
- 60659
- 52627
- 50615