Kokoomuksen kannatuksen nousu kertoo mielestäni paljon suomalaisten tämän hetken arvoista, pinnallisuus ja oman edun tavoittelu näyttää olevan kovin monelle arvokkain päämäärä.
Ovatko ihmiset tosiaankin vailla yhteisöllisyyttä ja kykyä pitää huolta toisistaan?
Kokoomus huolehtii ja on aina huolehtinut vain hyväosaisista, rupusakki on vain rikkaan pöydältä tippuvien murujen arvoinen.
Kansan eriarvoisuuden lisäämisessä kokoomus on ykkönen, kuten kannatuskin osoittaa!
Suomalaiset eksyksissä
18
411
Vastaukset
- näitä kannatus-
lukuja julkistetaan joka toinen päivä. Eikö riitä, että vaalit järjestetään neljän vuoden välein. Vai onko Eero Lehden omistamalla Taloustutkimuksella oma intressi asiassa?
Ei tyhmää kansaa pidä mennä manipuloimaan näin vastuuttomasti. Se joutuu joukkopsykoosiin, kuten tilastot kertovat.- åter
Tuo täydentää erinomaisesti kokonaiskuvaa.
- Taloustutkimuksesta
ja sen luotettavuudesta oma galluppi!
- ei muuta
Mielipidetutkimuksia tilaavat eniten Yle, MTV3, HS, sekä entiset kepulaiset maakuntalehdet yhteisesti. Ilman tilaajia ei yksikään tutkimuslaitos galluppeja tekisi, koska haastattelujen teko maksaa aika lailla rahaa.
Median tarkoitus on pelkästään katsojien ja lukijoiden saaminen toisilta medioilta, koska poliittisesta kannatuksesta on helppo kirjoittaa dramaattisia otsikoita ja uutisia ihmisten mielenkiinnon vetämiseksi aina ko. tv-kanavalle tai ko. lehteen.
Tämän vuoksi galluppeja julkaistaan, ei mistään muusta syystä, koska 2-3% virherajojen puitteissa ei koskaan ole tapahtunut mitään todellisia kannatusmuutoksia.
Olet kyllä minusta ihan oikeilla jäljillä. Yhteisvastuun idea on nykyisin huonossa huudossa. Materialismista on tullut niin tärkeä arvo, että se ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Minulle nyt ja kaikkea. Se on eräänlaista yksilötason kvartaalitaloutta.
Mitalin toinen puoli on ehkä se, että nykymenolle ei ole oikein vastavoimia. Puolueista SDP ja Kepu mielletään kovasti viime vuosisadan puolueiksi ja niiden käyttämä retoriikkakin sisältää edelliselle vuosisadalle kuuluvia aforismeja.
Puolueolojamme selkiinnyttäisi kovasti se, että Kepusta tulisi pienpuolue. Meillä pitäisi päästä samantapaisiin puolueoloihin kuin Ruotsissa, missä on selkeä oikeisto- ja vasemmistoblokki. Tällä tavoin ihmisille voitaisiin tarjota todellisia vaihtoehtoja, joista sitten valita. Silloin vaihtoehtojen esittäminenkin painottuisi eroihin ja keskusteluun nousisi paremmin tällainen yksilökeskeisyys ja yhteisöllisyys sen vastavoimana. Nykytilanteessa kaikki kolme suurinta puoluetta ja suuri osa pienemmistäkin taistelee ns. keskiluokan äänistä olettaen, että arvot siellä ovat samansuuntaisia.
Taloudellinen lama lisäisi arvokeskustelua huomattavasti. Se on aina yksi tällaisten lamojen hyvistä puolista. Yleensä laman aikana perhesidonnaisuus myös kasvaa, koska perhe koetaan silloin enemmän viimeiseksi turvaksi.- minä kyllä
huolehdin perheestäni ja vielä puolesta sukuakin mutta rahojeni jakaminen kaikenmaailman punikkikoirille kyrsii pahasti.
Mielestäni korostetulle yksilöllisyydelle ja yksilökeskeisyydelle materiaalisine arvoineen on jo nousemassa nuorten keskuudessa vastavoima. Tämän näkee osin keskustelupalstoilla sekä varsinkin erilaisten nettiyhteisöjen toiminnassa. Käytännön toiminta ei liene vielä kovin suurta, joskin sitäkin on.
Sinänsä mielenkiintoista, että tällainen vastavoima syntyy jo ennenkuin harjoitetun liberalistisen yhteiskuntapolitiikan vaikutukset ovat edes täysin näkyvillä. Nuoret ovat hereillä ja osaavat ajatella, se on hyvä.
Tuossa aiemmin mainitsin käytännön toiminnasta yhteisöllisyyden puolesta. Sellaisena näen esimerkiksi sen, että nettiyhteisön perheettömät jäsenet vuokraavat tarvitessaan isoja asuntoja yksityisiltä markkinoilta ja muuttavat niihin. Poikani oli perustamassa tällaista yhteisöä ja asuu nyt kerrostalokolmiossa kahden muun asukkaan kanssa.
Asukkaat ovat muuttaneet yhteen eri puolilta maata ja ainakin ensimmäinen puoli vuotta on kuulemma mennyt hyvin. Kaksi asukkaista on työssä, yksi opiskelee. Säästöäkin syntyy vuokramenoissa ja esimerkiksi TV-luvassa. Yhteiset harrastukset ja tarvittaessa lähellä oleva apu lisäävät turvallisuudentunnetta, mikä yksinäiseltä tietokoneen ääressä yksiössään nyhjöttävältä puuttuu.minä kyllä kirjoitti:
huolehdin perheestäni ja vielä puolesta sukuakin mutta rahojeni jakaminen kaikenmaailman punikkikoirille kyrsii pahasti.
Olet kai havainnut, että noiden punikkikoirien rotu ei enää ole sama kuin joskus aiemmin. Nyt rahavirroista yhä suurempi osa valuu Kepulandiaan kuten Hesarin selvityksestä lauantaina kävi ilmi. Toki tällaista kuppaamista on aina ollut, kun Kepu on päässyt häsläämään valtionhoitapuolueena, mutta aluepoliittisten siirtojen osuus ja tuntuvuus on vain koko ajan kasvanut. On arvioitu, että pääkaupunkiseudulla asuvien veroaste olisi vähintään kaksi prosenttiyksikköä pienempi, jos luovuttaisiin alueiden välisistä tulonsiirroista.
Itselleni on helpomip hyväksyä tulonsiirrot huono-osaisille kuten sairaille ja huonokuntoisille vanhuksille. Ehkä sinä pidät heitä punikkikoirina, mutta evät nämä kyllä niin kovia räksyttäjiä ole kuin kepulaiset aluepoliitikot varastaessaan rahojamme.- hippikommuunin
herra47 kirjoitti:
Mielestäni korostetulle yksilöllisyydelle ja yksilökeskeisyydelle materiaalisine arvoineen on jo nousemassa nuorten keskuudessa vastavoima. Tämän näkee osin keskustelupalstoilla sekä varsinkin erilaisten nettiyhteisöjen toiminnassa. Käytännön toiminta ei liene vielä kovin suurta, joskin sitäkin on.
Sinänsä mielenkiintoista, että tällainen vastavoima syntyy jo ennenkuin harjoitetun liberalistisen yhteiskuntapolitiikan vaikutukset ovat edes täysin näkyvillä. Nuoret ovat hereillä ja osaavat ajatella, se on hyvä.
Tuossa aiemmin mainitsin käytännön toiminnasta yhteisöllisyyden puolesta. Sellaisena näen esimerkiksi sen, että nettiyhteisön perheettömät jäsenet vuokraavat tarvitessaan isoja asuntoja yksityisiltä markkinoilta ja muuttavat niihin. Poikani oli perustamassa tällaista yhteisöä ja asuu nyt kerrostalokolmiossa kahden muun asukkaan kanssa.
Asukkaat ovat muuttaneet yhteen eri puolilta maata ja ainakin ensimmäinen puoli vuotta on kuulemma mennyt hyvin. Kaksi asukkaista on työssä, yksi opiskelee. Säästöäkin syntyy vuokramenoissa ja esimerkiksi TV-luvassa. Yhteiset harrastukset ja tarvittaessa lähellä oleva apu lisäävät turvallisuudentunnetta, mikä yksinäiseltä tietokoneen ääressä yksiössään nyhjöttävältä puuttuu.meinaavat perustaa. Kyllä sen tietää mitä siitä seuraa, pilven syöntiä, seksiorgioita, Marxilaista vouhotusta. Minun naapuriin ei noilla punikeilla olisi mitään asiaa. Jos sellaista joku yrittää, niin astuu Lapuan laki voimaan.
- Toivo itte
hippikommuunin kirjoitti:
meinaavat perustaa. Kyllä sen tietää mitä siitä seuraa, pilven syöntiä, seksiorgioita, Marxilaista vouhotusta. Minun naapuriin ei noilla punikeilla olisi mitään asiaa. Jos sellaista joku yrittää, niin astuu Lapuan laki voimaan.
Tuollainen osoittaa vain nuorten tervettä taloudellista ajattelua sekä nettiyhteisön kautta tulleen tuttuuden hyväksikäyttämistä. Työn perässä kotiseudultaan pois muuttavat nuoret ovat myös pakotettuja omiin ratkaisuihin kun pienistä vuokra-asunnoista on pulaa ja suuria on vapaana korkeiden vuokrien vuoksi. Tämä taas johtuu väärin suunnitellusta asuntopolitiikasta.
Ei tässä mitään kukkaisvallankumousta eletä, se oli jo. - åter
Minulla ei ole mitään tarvetta puoluepoliittisiin kannanottoihin. Räikeä epäoikeudenmukaisuus vain pistää silmään niin, ettei uni aina tahdo tulla.
Tunnen myös erittäin paljon erilaisia ihmisiä, on siis yksinkertaista verrata lähtökohtia/mahdollisuuksia. Ne ovat aina vähäväkistä vastaan.
Oikeudenmukaisuus ei ole edes susilaumaan verrattavissa, sielläkin jää kohtuullinen osa heikommille. åter kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta puoluepoliittisiin kannanottoihin. Räikeä epäoikeudenmukaisuus vain pistää silmään niin, ettei uni aina tahdo tulla.
Tunnen myös erittäin paljon erilaisia ihmisiä, on siis yksinkertaista verrata lähtökohtia/mahdollisuuksia. Ne ovat aina vähäväkistä vastaan.
Oikeudenmukaisuus ei ole edes susilaumaan verrattavissa, sielläkin jää kohtuullinen osa heikommille.Ei kukaan pakota puolepoliittisiin kannanottoihin, mutta sellaiset kannanotot, missä vaaditaan muutosta, ovat aina poliittisia. Sen jälkeen kun on esitetty poliittiset kannanotot, voidaan katsoa, miten ne vastaavat poliittisten puolueiden näkemyksiä ja tavoitteita.
- åter
Mielipidepankki kirjoitti:
Ei kukaan pakota puolepoliittisiin kannanottoihin, mutta sellaiset kannanotot, missä vaaditaan muutosta, ovat aina poliittisia. Sen jälkeen kun on esitetty poliittiset kannanotot, voidaan katsoa, miten ne vastaavat poliittisten puolueiden näkemyksiä ja tavoitteita.
Kyllä meillä Suomessa on harvinaisen tietämätön ja typerä joukko päättämässä.
Elämän kokemusta ei heillä ole, teknistä osaamista he luulevat omaavansa, kuitenkaan heillä ei ole ripaustakaan viisautta.
- Ettet vain itse olisi
Mielipiteesi näyttää kovin eksyksissä olevalta ja yksinäiseltäkin, kun kasvava osa kansasta, nyt jo selvästi yli neljännes, on kokoomuksesta aivan toista mieltä.
- aivan noinkaan
Olen kannattanut kokoomusta koko ikäni enkä ole koskaan ajanut omaa etuani enkä ainakaan äänestänyt kokoomusta siksi, että se ajaisi minun etuani.
Maassa pitää ollaainakin yksi puolue, joka toimii yli ahtaiden eturyhmien ja antiikkisten luokkarajojen ja ajattelee koko kansan, kaikkie suomalaisten etua äsä markkinatalouden ja globalisaation myllertämässä maailmassa.
Sellainen puolue on kokoomus ja sitä me koko kansan etua epäitsekkäästi ajavat kansalaiset äänestämme.- provokaatio
tai sitten on joku reppana aivopesty todella hyvin. Täyttä paskaa, kokoomus ei ole ikinä muuta tehnyt kuin sylkenyt duunareita silmille. Kunnon työläinen ei voi koskaan luottaa tuollaiseen riistopuolueeseen. Työmies joka äänestää kokoomusta on helvetin kova perseen-nuolija tai kiipijä-tyyppi.
- eikä lainkaan
provokaatio kirjoitti:
tai sitten on joku reppana aivopesty todella hyvin. Täyttä paskaa, kokoomus ei ole ikinä muuta tehnyt kuin sylkenyt duunareita silmille. Kunnon työläinen ei voi koskaan luottaa tuollaiseen riistopuolueeseen. Työmies joka äänestää kokoomusta on helvetin kova perseen-nuolija tai kiipijä-tyyppi.
Jos duunari ajaa omaa etuaan, hän äänestää tietenkin dmareita, mutta jos hän ajattelee epäitsekkäästi kaikkien suomalaisten etuja, on jäljellä vain kokoomus.
Muut puolueethan ovat vain jonkin rajatun kansanryhmän, kuten viljelijöiden, ruotsinkielisten, uskovaisten, maahanmuuttajia vastustavien tai kettutyttöjä puolustavien ihmisten etupuolueita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271