Tänään on vuoden synkin päivä

briteissä ehkä?

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tanaan-on-vuoden-synkin-paiva/125766

Kyllä marraskuu on paljon synkempi ja masentavampi kuin tammikuu. Maanantai kyllä masentaa ympäri vuoden.

"Brittipsykologi Cliff Arnall lanseerasi neljä vuotta sitten teorian ja matemaattisen laskukaavan, jolla voidaan määrittää vuoden synkin päivä. Se on tänään.

Arnallin mukaan talvi on tammikuun lopulla vielä synkimmillään, joulun ja uudenvuoden juhlahumun rippeetkin ovat haihtuneet, niistä koituneet luottokorttilaskut lankeavat maksettaviksi ja uudenvuoden lupaukset on ehditty rikkoa.

On suuri tarve ryhdistäytyä, mutta tahto on heiveröinen ja panokset loppu."

38

6098

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikinpäivä

Tänäänhän on Heikinpäivä..Heikki heinät jakaa..eli puolet karjanruuasta pitää vielä olla jäljellä, ennenkuin saadaan uutta ruohoa, sisäruokintakausi siis puolivälissä.
      Mukava pakkaspäivä...menkää ulkoilemaan kaikki, ketkä ei ole duunissa..

• kun muistutit. Täytyypä soittaa Heikille tänään :)

Minulle masentavimmat kuukaudet vuodessa ovat Joulu- ja Tammikuu. Lontoossa on niin pimeää, kun ei ole lunta ja katulamputkin ovat täällä himmeämmät, kuin Helsingissä. Onneksi aurinko on paistanut täällä tämän alkuvuoden puolella, eikä sen vuoksi tänä vuonna Tammikuun loppu tunnu niin raskaalta. Kevät on jo ovella :)

• EiMinustaTänää

En ole samaa mieltä, tänään on oikein mukava maanantai ei ollut aamulla ajellessakaan niin pimeää kuin aikasemmin kun lumi hieman valaisee maisemaa. Kai se riippuu jokaisesta itsestään millaisena päivänsä kokee.

• meren:lapsi

Mulla oli eilen ihana idyllinen päivä... Kunnes menin baariin...Lauloin, soittelin ja join aivoni pellolle...

• se on

kun maanantaina ajattelee, että on rankka työviikko edessä, väsyttää pelkkä ajatus. Ainakin työpaikan ilmapiiri on väsynty ja kireä maanantaisin.

• synkkää.

Raha-tilanne hyvin tiukoilla, ja pitäisi mahdollisimman nopeasti ratkaisu löytää. Joten olen aika synkissä fiiliksissä, vaikka vielä muutama päivä sitten kaikki oli suhteellisen hyvin. En nukkunut tarpeeksi viime yönä, mikä ei tietenkään auta asiaa.

• synkkää.

Mulla ainaskin selvästi kevät ja mielessä. Rankan työviikonlopun jälkeen eka vapaapäivä pitkään aikaan...ollaan ystävällisiä toisillemme tammikuussakin!

• Päivälillinen

joka päivä. Paitsi 99 %:lle ihmisistä. Koska se "paras" on kytköksissä korvien väliin. Valtaosalla ihmisistä SE korvien väli on pahasti vajaa. Itselläni on 365 parasta päivää per vuosi. vittumaisimmankin päivän saa parhaaksi jos tahtoo.

• andré

Töitä riittää ainakin minulla, ulkona pikkupakkanen siis kiva ulkoilukeli, illalla Tatjana odottaa vuoteessa kuumana harasoo!

• Pitkä, kuin nälkävuosi

Tammikuu on pitkä ja raskas. Voimat vähissä, eikä valoa missään.
      Mutta kevät tulee pian ja se onkin raskas, kun pitää jaksaa opiskella 12 tunta päivässä.

• Asennetta!!!

Itkuti, itkuti ja natkun, natkun...
        Onpa surkeata ja kaikki kaatuu päälle...
        Jos sairaus ei rankka tai rakas/tuttu sairastunut pahasti taikka kuollut, niin ei hätäpäivää ;D

Toivottavasti tämä natkuttajaitkijöiden palsta ei ala kylvämään surkeuttaan ja vahvistamaan joidenkin jo valmista surkutteluaan!

• <<<<

PIDÄN HELMIKUUSTA MUTTA ENITEN PIDÄN MAALISKUUSTA < OMA KUUDEN KETJUNI OLISIKIN TÄLLÄINEN
        KIHLOIHIN 29.3
        AVOLIITTOON 30.4
        NAIMISIIN JOSKUS KESÄ TAI HEINÄKUUSSA < KOULUKAVEREILTA JA SUKULAISILTA SALAA

• kaikki noon suunnilleen yhtä masentavia. varsinki jouhlapyhät.

• Ei tosin johdu mistään kaavoista tai muista. Tässä vaan vaikeata suhdetta on lopeteltu jo pitkään ja eilen istuttiin alas juttelemaan asiat läpi. Hyvä mies mutta kun tuo hapan maistuu liikaa... mut kyllä se masentaa melkoisesti, kun melko suoraan mies sanoo, että on mun kanssa hyvä olla, mutta ei hän ole valmis muutokseen, ei pysty jättämään alkoholia vielä... eli kun toinen valitsee viinan rakkauden sijaan, niin veti se kyllä mielen tosi maahan...

Puhumattakaan siitä, että pitkittynyt masennus (viime kesästä asti on ja off sairaslomalla kun ei pää kestä...) ei vaikuta tässä kaupungissa olevan mikään syy hakea toimeentulotukea, sieltä ilmoitettiin tuossa muutama päivä sitten, että ollaan jo autettu sua niin paljon, että kyllä pitäisi jo itse hoitaa asiat kuntoon... joo, kun ei meinaa aina edes itseään ja kotiaan jaksaa hoitaa... eli rahat kiven alla, pakko on mennä töihin heti kun sairasloma loppuu kuun vaihteessa, vaikka työkunnon kanssa on vähän niin sun näin...

Hyvä juttu kuitenkin, että on työpaikka tiedossa ainakin helmikuuksi ja mahdollisesti jatkossakin. Toivottavasti rahkeet vaan itsellä riittää... Harmi vaan kun eivät ota sairaslomalla töihin, ettei tarvitsisi siellä sossussa enää asioida...

• Joze

Minun mielestäni ei ole masentavin päivä.... Tästähän tämä iloksi muuttuu... päivä jatkuu ja kaikki hyvä on edessä...

• onHÄNpäivä

Sitä kohti mentäessä; paksuja päiviä ja harmaita aamuja Teillekin.

• tyttö31v.

Mua ainakin piristi tuo video, ja tänään vielä synttärit!! :) :D Luntakin satanut, asiat siis kohtalaisen hyvin ;)

• 2-2 21.21 LEHTO YV

MULLE VARMA PÄIVÄ ON AINA PERJANTAI SIKS KOSKA OLEN SYNTYNYT PERJANTAINA

• vuoden paras pvä!

No höpö höpö. Tänäänhän on vuoden paras pvä, mulla on synttärit ja saa kakkua ja ehkä jonkin lahjankin :DDD

• Huitsunsuitsun

Olet selvästikin huomion ja onnen kerjääjä. Viisaampi sinua olisi sanonut; "minulla on tänään pieni merkkipäivä, päivä tuntuu hyvältä". Nyt oikein hehkuttelet synttäreilläsi ja kakulla. Odotat jopa lahjomista. Siinäkö sinun onnesi on. Pystytkö itse antamaan, et vain saamaan ja tahtomaan. Onnittelemmeko? Emme!

• jarmo roista
        Huitsunsuitsun kirjoitti:

Olet selvästikin huomion ja onnen kerjääjä. Viisaampi sinua olisi sanonut; "minulla on tänään pieni merkkipäivä, päivä tuntuu hyvältä". Nyt oikein hehkuttelet synttäreilläsi ja kakulla. Odotat jopa lahjomista. Siinäkö sinun onnesi on. Pystytkö itse antamaan, et vain saamaan ja tahtomaan. Onnittelemmeko? Emme!

No täällä pohjoisessa alkaa taas valo ja aurinko näkyä. Hyvä pvä siis tulossa!
        Ei minua ainakaan häiritse, jos joku iloitsee merkkipäivästään. Tuskin hän nettipalstalta onnitteluja etsii.

Älä ole itse noin negatiivinen, synkistät kanssaihmiset ympärilläsi tuolla asenteella. Jäit itse ilman huomiota kun oli nimipvä tai merkkipvä?

• pikama

Perustetaan oma vuoden synkin päivä-synttäriklubi! Tuollaiset muut synkistelijät hiiteen. Ehkä meille on annettu synttäriks just tää päivä, ettei tarvitse synkistellä...

• mä täytän tänään 46v
        pikama kirjoitti:

Perustetaan oma vuoden synkin päivä-synttäriklubi! Tuollaiset muut synkistelijät hiiteen. Ehkä meille on annettu synttäriks just tää päivä, ettei tarvitse synkistellä...

Jeps! Mä täytän tänään 46v, ihan ihana ikä!
        Vaimo onnitteli aamulla ja kohta keitetään kaffeet työkavereittenkin kanssa!

On meitä nyt sitten ainakin kolme iloista pvänsankaria :)

• tietoLAAri

ovat parhaita päiviä. Muuna ainaka älä yhdy. Et myöskään tänään jos ei ole varmat päivät päällä. Muuten tulee vuoden synkin päivä.

• qwe123

aivot on sellainen kiva elin ,jos niille sanoo aamulla et on hyvä päivä niin ne uskoo.toisinkin päin valitettavasti.siis joka aamu aloita niin.ON HYVÄ PÄIVÄ TÄNÄÄN.

• vaikka kuinka olisi pilviä edessä...

• Valoinenilmiö

En ole nähnyt aurinkoa moneen kuukauteen. Nyt huijaat. Asutko muilla mailla?

• TOUKOPOUKO (pirate)

STORA ENSO SE ANTAA PANTAA KENKÄÄ PENKÄÄ...AINAKIN PITKÄN LOMAN POMAN...

• Nimetön

loppuviikosta lähtee lento etelänmatkalle, että eipä nyt vähään aikaan masenna. Odotellessa...

• Ootpa etelässä

Tiällä Statissa on hyvä lommailla. Ota reppu mukkaan. Ja viltti. Mihin matkustajakottiin oot aatellunna majottua? Ves on vähän viilleetä meressä 3 astetta. Kyllä siellä uip mutta rannalla ei voi pitkään lojua.

• -l-l
        Ootpa etelässä kirjoitti:

Tiällä Statissa on hyvä lommailla. Ota reppu mukkaan. Ja viltti. Mihin matkustajakottiin oot aatellunna majottua? Ves on vähän viilleetä meressä 3 astetta. Kyllä siellä uip mutta rannalla ei voi pitkään lojua.

tarkoitus on kylläkin lähteä ihan suomen ulkopuolelle egyptiin punaisen meren rannoille ja jättää teidät tänne hytisemään:-)

• pöö-ö

Synkkää päivää ei ookkaan.
      Aurinko paistaa aina.
      Se on asennekysymys.

• ettei kannata elää

aamulla aioin lähteä fysioterapiaan - tulos: ei jaksanu/viitsiny. Jäin istumaan kotiin. Olis pitäny kävellä 3km keskustaan 10 asteen pakkasessa, tehdä "läksyt" laitteissa ja enpä menny. Olin jo valmiiksi itkeny koko lauantaipäivän yklsinäisyyttäni. lapset eivät käy eivätkä soita. Kukaan ei ole kiinnostunut olenko kuollut vai elänkö. Joten ihan sama mitä teen. Olen ollut juomatta kohta 7 kk joten PITÄISÖ RUVETA JUOMAAN?? Auttaisko se? Ei. Joten makaan, makaan, makaan, makaa. Miksi kävelisin ulkona? Minne kävelen? Ilman päämäärää ja tulen takas yksinäisyyteeni. Ihan sama olla valmiiksi kotona kun on pakko tulla kuitenkin tänne henkilökohtaiseen selliini kuluttamaan tyhjiä, tarkoituksettomia päiviäni typerässä ja turhassa elämässäni. Olis ihan sama kuolla.

• Paljo porukkaa.

Täällä on kymmeniä tuhansia yksinäisiä samassa jamassa. Ja mikä parasta, ei tarvitse kävellä mihinkään. Eikä ole pakkasta ja sormet kohmeessa. Tämä on hyvää aivofysioterapiaa. Ei tarvitse polkea laitteilla. Mutta voihan tässä samalla potkia pöydän alle roskista lyttyyn. Täällä suomi24 palstalla ei tarvitse edes ryypätä. Kuiva humalikoita on pilvin pimein. Tietysti auttaahan se juominenkin. Mutta kännissä ei osu sormet näppäimille niin hyvin kuin selvin päin.

Paljo porukkaa. kirjoitti:

Täällä on kymmeniä tuhansia yksinäisiä samassa jamassa. Ja mikä parasta, ei tarvitse kävellä mihinkään. Eikä ole pakkasta ja sormet kohmeessa. Tämä on hyvää aivofysioterapiaa. Ei tarvitse polkea laitteilla. Mutta voihan tässä samalla potkia pöydän alle roskista lyttyyn. Täällä suomi24 palstalla ei tarvitse edes ryypätä. Kuiva humalikoita on pilvin pimein. Tietysti auttaahan se juominenkin. Mutta kännissä ei osu sormet näppäimille niin hyvin kuin selvin päin.

No ryyppääminen ei kyllä kannata ja sen tuoma huima tunne on hetken aikainen...Ja vielä kun sais ne kaikki yksinäiset ihmiset kerättyä kasvokkain saman pöydän ääreen...

• lähellekään..

Marraskuu on synkempi. Joulukuu on synkempi.

Jouluhelvetti on perseestä. Onneksi on ohi. Uutenavuotena on tehnyt mitään. Saatanan häiriköt :)

Nyt on hyvä päivä.

Tänään tuntuu, että pitäisi olla kuin feeniks lintu,joka nousee tuhkasta... Elämä on taas nollattu, uusia möhläyksiä on tullut tehtyä mutta silti vaan pitää jatkaa parempana mutta ei silti viisampana kuin ennen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe