Osaako joku sanoa mikä on vikana 453 intikasa,kun isonpuolen ykkönen on jäänyt jumiin päälle eikä lähe pois.
Vaihekeppi
3
773
Vastaukset
- Juxu
Kait siellä on luistin lukko pirahtanut rakoseen.. En TIEDÄ, kun en tunne k.o. tekniikkaa, mutta saattaisin olettaa, kun niin monesti käy, kun luistiin kuluu ura vanhemmiten
Ja sitä samaa kulumista on sielläkin vaihdelaatikon puolella niissä siirtäjissä. Keppi on hypännyt pois lovestansa ennen aikojaan. Minulle on käynyt sama monestikin IH 453 vm. -74:n kanssa. Kyllä se taitaa olla vaihdelaatikon kannen auki käyttäminen edessä. Helppo homma muutoin, mutta se hydrauliikkaputkien poisto on aika viheliäinen siinä kannen päällä, eikä niitä banjoliittimiä tahdo saada pitäviksi avaamisen jälkeen. Banjoliittimet ovat vääntyneet vinoiksi putkiin hitsattaessa. Olen oikonut niitä jopa käsivaralta hiomapenkissä. Vaihda uudet tiivisteet ainakin niihin putkiin, niin pääset ehkä vähemmällä itkulla.
Siellä vaihdelaatikossa ei sitten ole sen kummempaa korjattavaa, kuin siirrät sen ykkösen siirtäjänkin vapaa-asentoon. No laita ne kaikki vapaa-asentoon, eli keskiasentoon.
Itse tympäännyin tuohon turhaan aukomiseen ja hitsasin lisää materiaalia vaihdekepin nokkaan, ikään kuin kepin nokkaa leveämmäksi poikittaissuunnassa ja lienenkö töpsäyttänyt jonkun mällin sinne siiräjän puoleisiin hahloihinkin? Aikaa on jo muutamia kymmeniä vuosia. Sama Intikka toki vieläkin pihassa. Kuluneisuudesta ja täysin pohjaan painamattoman kytkimen yhdistelmästä siinä lopulta on kyse. Vaihdekeppi livahtaa lovestansa, ennen, kuin vaihde on vapaalla.
Niin! Ja katsopa ne kepin alapään ohjausnastatkin. Tarkoitan siinä kannen päällä olevaa puolipallon muotoista kuppia kepin alapäässä, jota ne nastat pitelevät. Sekin kohta kuluu. Itse käytin ne nastat pois ja lisäsin sinne nastan juureen sellaisen omatekoisen sovitusrikan, jolla sain nastoja aavistuksen verran ulos päin. Aivan vaan mittailemalla ja kokeilemalla ne sinne sävelsin.
Varsinainen vika sinulla, koneessasi on hyvin pieni.- Jokke
Oikein paljon kiitoksia vinkeistä,eiköhän näillä neuvoilla saada kone pelittään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916