Sony STR DG 820 7.1

kuuntelija vaan

voiko vahvistimeen laittaa 6 ohmin kaiuttimia
esim. takakaiuttimiksi. Ohjeessa lukee 8-16 ohmia.

Etukaiuttimet ovat kyllä 8 ohmia. Haittaako eri
ohmiset kaiuttimet äänen laatuun jotenkin ?

3

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snadistihifisti

Jollet ihan täysillä luukuta, tuskinpa tulee mitään ongelmia. Erityisesti kun kyseessä on takakanavat, joilta muutenkin tulee vähemmän tavaraa. Vahvistin tietenkin on kovemmalla kun kaiuttimien impedanssi on matalampi kuin pitäisi.

Äänen voimakkuus on luultavasti erilaisilla kaiuttimilla erilainen, mutta tämän saanee vahvistimesta säädettyä kanavittain kohdalleen. Sen sijaan erilaisten kaiuttimien erilaista ääntä ei saa vahvistimesta muutettua samanlaiseksi - paras äänikuva saataisiin tietenkin kun joka kulmassa olisi identtiset kaiuttimet.

• Multiroom

Olen ajatellut itselle ko. mallia yhtenä vaihtoehtona, tosin monihuone käyttöön. Olen rakennusaikana vetänyt kaiutinjohdot useampaan huoneeseen (ns. aputiloja) ja tarkoitus olisi löytää käyttöön jokin "edullinen" vahvistin vaihtoehto. Edullisella tarkoitan muutamaa sataa euroa, en 5000e Bosen monihuonejärjestelmää.

Onnistuuko ko. mallissa syöttää useampaan lähtöön samantasoista streoääntä. Tai vaihtoehtoisesti onko sielä pelkästään etukaiuttimille useampia lähtöjä (A B). Lisäksi olen ajatellut hyödyntää kaittuimina esim. edullisempia 4 ohmin kaiuttimia ja kytkisin ne esim. sarjaan = 8 ohmia.

• bugistelija

Mulla näyttää oleva 6 ohm ja ne toimii silloin, kun vahvari vaan toimii...

Vahvarissa on softabugi, joka aiheuttaa harmaita hiuksia... Jos jonkun laitteen kytkee siihen HDMI-kaapelilla, niin ääntä ei saa enää kulkemaan optisella ja/tai koaksiaalisella S/PDIF-kaapelilla. Aiheuttaa ongelmia ainakin vanhempien HDMI-digiboiksien ja HDMI-DVD-soitinten kanssa. DVI-HDMI-adapetrilla liitetystä tietokoneestakaan ei ole iloa tämän vahvarin kanssa, kun ei saa ääntä ulos ollenkaan. Kun HDMI-kaapelin irrottaa, niin äänet toimivat OK (saa valita, että katsooko kuvaa vai kuunteleeko ääniä :)

Jos äänet kulkevat kunnolla HDMI-kaapelissa, niin tää vahvari on kyllä hinta-laatusuhteeltaan huippuluokkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60