voiko vahvistimeen laittaa 6 ohmin kaiuttimia
esim. takakaiuttimiksi. Ohjeessa lukee 8-16 ohmia.
Etukaiuttimet ovat kyllä 8 ohmia. Haittaako eri
ohmiset kaiuttimet äänen laatuun jotenkin ?
Sony STR DG 820 7.1
3
1201
Vastaukset
- snadistihifisti
Jollet ihan täysillä luukuta, tuskinpa tulee mitään ongelmia. Erityisesti kun kyseessä on takakanavat, joilta muutenkin tulee vähemmän tavaraa. Vahvistin tietenkin on kovemmalla kun kaiuttimien impedanssi on matalampi kuin pitäisi.
Äänen voimakkuus on luultavasti erilaisilla kaiuttimilla erilainen, mutta tämän saanee vahvistimesta säädettyä kanavittain kohdalleen. Sen sijaan erilaisten kaiuttimien erilaista ääntä ei saa vahvistimesta muutettua samanlaiseksi - paras äänikuva saataisiin tietenkin kun joka kulmassa olisi identtiset kaiuttimet. - Multiroom
Olen ajatellut itselle ko. mallia yhtenä vaihtoehtona, tosin monihuone käyttöön. Olen rakennusaikana vetänyt kaiutinjohdot useampaan huoneeseen (ns. aputiloja) ja tarkoitus olisi löytää käyttöön jokin "edullinen" vahvistin vaihtoehto. Edullisella tarkoitan muutamaa sataa euroa, en 5000e Bosen monihuonejärjestelmää.
Onnistuuko ko. mallissa syöttää useampaan lähtöön samantasoista streoääntä. Tai vaihtoehtoisesti onko sielä pelkästään etukaiuttimille useampia lähtöjä (A B). Lisäksi olen ajatellut hyödyntää kaittuimina esim. edullisempia 4 ohmin kaiuttimia ja kytkisin ne esim. sarjaan = 8 ohmia. - bugistelija
Mulla näyttää oleva 6 ohm ja ne toimii silloin, kun vahvari vaan toimii...
Vahvarissa on softabugi, joka aiheuttaa harmaita hiuksia... Jos jonkun laitteen kytkee siihen HDMI-kaapelilla, niin ääntä ei saa enää kulkemaan optisella ja/tai koaksiaalisella S/PDIF-kaapelilla. Aiheuttaa ongelmia ainakin vanhempien HDMI-digiboiksien ja HDMI-DVD-soitinten kanssa. DVI-HDMI-adapetrilla liitetystä tietokoneestakaan ei ole iloa tämän vahvarin kanssa, kun ei saa ääntä ulos ollenkaan. Kun HDMI-kaapelin irrottaa, niin äänet toimivat OK (saa valita, että katsooko kuvaa vai kuunteleeko ääniä :)
Jos äänet kulkevat kunnolla HDMI-kaapelissa, niin tää vahvari on kyllä hinta-laatusuhteeltaan huippuluokkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657