Abortti ei ole ehkäisyä.

Osasin odottaa tätä, että aborttia aletaan tarkoitushakuisesti markkinoimaan, myös kuvia apuna käyttäen, ehkäisynä. Vastavetona ihmisoikeusjärjestön ehkäisemättömyys tutkimukseen.

Abortti ei ole ehkäisyä. Ehkäisyä on estää sukusoluja kohtaamasta toisiaan. sukusolut eivät ole vielä inhimillisiä olentoja, jota jo tullut sikiö on.

Periaatteessa vastustan aborttia, koska se on aina ihmisen tappo. Asia erikseen on, jos tulee tilanne, että lapsi ja äiti kuolee, jos aborttia ei tehdä. On sulaa hulluutta, antaa äidin kuolla, jonkun mielipuolisen periaatteen takia.

MUTTA SE ÄIDIN ELÄMÄHÄN EI OLEKAAN ERÄISSÄ LIIKKEISSÄ MINKÄÄN ARVOINEN.

30

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisryhmiä vastaan

Lietsot valheillasi vihaa uskovaisia vastaan.

• Kolme valheellista sanaa, esitit minusta.

- Lietsot

- valheillasi

- vihaa

• lietsoo vihaa

kirjoittamalla fiksusti asiasta? Täällä moni muu kiehuu ihan oikeasti pyhästä vihasta, mutta kukaan ei korvaansa lotkauta.

Kyllä te hitto vieköön ootte outoa porukkaa! *####*######****

Siinä teille vähän sitä lietsoa!

• elä huuda

Olisiko sinulla linkkiä tai lähdettä kyseiseen väitteeseen, jossa eräissä liikkeissä äidin elämä ei ole minkään arvoinen? Tarkoitatko jotain muslimiliikettä ja onko kyse shiia- vai sunnimuslimeista, jos heistä on kysymys?
      Jos jotakin muuta, niin mitä? Lähde?

• Meni vahingossa capslokki päälle, viimeistä lausetta kirjoittaessani. Otin sen johdatuksena ja annoin olla. Etää se siitä, jos luulit sen aggressiota olevan.

""Olisiko sinulla linkkiä tai lähdettä kyseiseen väitteeseen, jossa eräissä liikkeissä äidin elämä ei ole minkään arvoinen? Tarkoitatko jotain muslimiliikettä ja onko kyse shiia- vai sunnimuslimeista, jos heistä on kysymys?
        Jos jotakin muuta, niin mitä? Lähde?""

Olisi montakin, mutta en halua antaa sinulle
        todisteita käräjille haastamista varten.

Päättele itse, jos sinulla järki on.

• ala lepsuilla
        Devoit kirjoitti:

Meni vahingossa capslokki päälle, viimeistä lausetta kirjoittaessani. Otin sen johdatuksena ja annoin olla. Etää se siitä, jos luulit sen aggressiota olevan.

""Olisiko sinulla linkkiä tai lähdettä kyseiseen väitteeseen, jossa eräissä liikkeissä äidin elämä ei ole minkään arvoinen? Tarkoitatko jotain muslimiliikettä ja onko kyse shiia- vai sunnimuslimeista, jos heistä on kysymys?

Pidä puolustus nyrkkeilyhanskat lähellä kroppaa ja ole valmis kohtaamaan seuraava isku siihen pehmohanskaan. Ei tunnu missään!

Loppulause oli tosi makee. Miten sä osaatkin ton hienovaraisen vittuilun? Nämä on ihan itkuraivarissa, kun Devoit rulee.

Et sitten sinne Taivaaseen ihan vielä lähtenytkään? Toivossa on hyvä elää, sano lapamato - sitten täälläkin.

• sama.
        Devoit kirjoitti:

Meni vahingossa capslokki päälle, viimeistä lausetta kirjoittaessani. Otin sen johdatuksena ja annoin olla. Etää se siitä, jos luulit sen aggressiota olevan.

Oletkohan sinä nyt minulle vähän julma, kun minun itse pitäisi päätellä sinun väitteesi. En toki sinua käräjille ole viemässä(miksi sitä pelkäät?).
        Väitteesi on kieltämättä "kova", joten oikeasti minä olisin halunnut tuon väitteesi vastapainoksi todellisen lähteen, tai ainakin jonkun esimerkkitapauksen...
        Anteeksi kun häiritsin sinua!
        Hyvää jatkoa sinulle !

• ala lepsuilla kirjoitti:

Pidä puolustus nyrkkeilyhanskat lähellä kroppaa ja ole valmis kohtaamaan seuraava isku siihen pehmohanskaan. Ei tunnu missään!

Loppulause oli tosi makee. Miten sä osaatkin ton hienovaraisen vittuilun? Nämä on ihan itkuraivarissa, kun Devoit rulee.

Et sitten sinne Taivaaseen ihan vielä lähtenytkään? Toivossa on hyvä elää, sano lapamato - sitten täälläkin.

""Loppulause oli tosi makee. Miten sä osaatkin ton hienovaraisen vittuilun? Nämä on ihan itkuraivarissa, kun Devoit rulee.""

Kiitos, sana on hallussa sinullakin, tuo oli tosi hyvä. :D

Olen v********a luonnonlahjakkuus :)

Totta, hyvä muistutus lepsuilun vaaroista.
        Milloinhan "he" huomaavat akilleenkantapääni?

Taivas saa vielä odottaa
        On rakas mulle maa,
        Monta tietä vielä tahdon vaeltaa :)

• saaraleena
        Devoit kirjoitti:

aloitus vähän alempana. Sitä luultavasti tarkoitit.

Kyllä veeällät ovat "entisten lampaiden jäljillä" aborttiajatuksissaan, koska 70-luvun opetus kuului: "Ehkäisy on murhan synti!" Ehkäisy ja abortti ovat siis molemmat murhia, veällämäisittäin, 70-lukulaisittain.

MOT.

• saaraleena kirjoitti:

aloitus vähän alempana. Sitä luultavasti tarkoitit.

Kyllä veeällät ovat "entisten lampaiden jäljillä" aborttiajatuksissaan, koska 70-luvun opetus kuului: "Ehkäisy on murhan synti!" Ehkäisy ja abortti ovat siis molemmat murhia, veällämäisittäin, 70-lukulaisittain.

MOT.

Siksi halusin oikaista näyttävästi asian.
        Ennenkaikkea he tekevät tuota disinformatiivista
        "valistustaan" omillleen, että näyttäisi vainjen heitä kohdanneen.

Ehkäisy ei mitenkään voi olla murha, koska hedelmöittymätön sukusolu ei ole ihminen.

Yhtä kaikki vanhatpojat- ja piiat, ovat murhaajia, kun sukusolujansa eivät käytä.

• elsa-esteri
        Devoit kirjoitti:

Siksi halusin oikaista näyttävästi asian.
        Ennenkaikkea he tekevät tuota disinformatiivista
        "valistustaan" omillleen, että näyttäisi vainjen heitä kohdanneen.

Ehkäisy ei mitenkään voi olla murha, koska hedelmöittymätön sukusolu ei ole ihminen.

Yhtä kaikki vanhatpojat- ja piiat, ovat murhaajia, kun sukusolujansa eivät käytä.

ruma nimitys. En pidä itseäni murhaajana. Tänä iltana pidän sinua aika ilkeänä.

"Yhtä kaikki vanhatpojat- ja piiat, ovat murhaajia, kun sukusolujansa eivät käytä."

• elsa-esteri kirjoitti:

"Yhtä kaikki vanhatpojat- ja piiat, ovat murhaajia, kun sukusolujansa eivät käytä."

"Lisääntykää ja täyttäkää maa"
        Eikös vanhatpojat ja -piiat jätä tämän käskyn täyttämättä?
        En sanoisi murhaajaksi mutta jos kaikki synnit ovat saman arvoisia.. Ja eikös Jumalan käskyn täyttämättä jättäminen ole yhtä suuri synti kuin Jumalan sanaa vastaan rikkominen?

• pijä pahamies
        irwin.badman kirjoitti:

En sanoisi murhaajaksi mutta jos kaikki synnit ovat saman arvoisia.. Ja eikös Jumalan käskyn täyttämättä jättäminen ole yhtä suuri synti kuin Jumalan sanaa vastaan rikkominen?

vaan suusi supusa

• elsa-esteri kirjoitti:

Yritin tuolla rinnastuksella osoittaa SRK-logiikan paikkaansa pitämättömyyden.

• irwin.badman kirjoitti:

""Ja eikös Jumalan käskyn täyttämättä jättäminen ole yhtä suuri synti kuin Jumalan sanaa vastaan rikkominen?""

muuta tuo vanhapoikavertaukseni oli alahuuli,

• Samaamieltä abortista osittain, sehän ei ole ehkäisyä vaan raskauden keskeytys. Kaksi aivan eri asiaa. Abortti ei ole mielestäni ole tappo/murha, tosin äidin tahdon vastainen abortti ehkä sellainen onkin.
      Mutta itse olen valmis sallimaan abortin sitä haluaville, ei-toivottuja lapsia tässä maailmassa riittää ennestäänkin.
      En nyt puhu uskovaisista vaan ihan yleisesti.

• Jokaisella lapsella on oikeus olla rakastettu ja odotettu, syntyessään tänne.

• Emmalia.

"Mutta itse olen valmis sallimaan abortin sitä haluaville, ei-toivottuja lapsia tässä maailmassa riittää ennestäänkin.
        En nyt puhu uskovaisista vaan ihan yleisesti."

Ja abortteja olisi vähemmän kun ihmisille annettaisiin riittävästi ehkäisyvalistusta.

Jo yhdestäkin kerrasta saattaa seurata raskaus, ja ehkäisyä ei tule jättää käyttämättä. Jos ei käytä ehkäisyä, niin silloin pitäisi myös kantaa se vastuu mikä yhdynnästä saattaa seurata.

On väärin, todella väärin, että tietoisesti jätetään ehkäisy käyttämättä, ja sitten tehdään abortti.

Hyväksyn abortin tietyissä tilanteissa mm. raiskauksen uhrille tai hyväksikäytön uhrille, tai raskaus on vaaraksi äidille yms. Mutta en silloin pidä sitä oikeana, että abortti tehdään jostain tietoisesta seurauksesta.

Olen samaa mieltä Devoitin kanssa, että jokainen syntyvä lapsi asaitsee syntyä toivottuna ja rakastettuna. Myös lapsi jota ei ole suunniteltu voi olla hyvinkin toivottu, ja rakastettu.

• Emmalia. kirjoitti:

"Mutta itse olen valmis sallimaan abortin sitä haluaville, ei-toivottuja lapsia tässä maailmassa riittää ennestäänkin.
        En nyt puhu uskovaisista vaan ihan yleisesti."

Ja abortteja olisi vähemmän kun ihmisille annettaisiin riittävästi ehkäisyvalistusta.

Jo yhdestäkin kerrasta saattaa seurata raskaus, ja ehkäisyä ei tule jättää käyttämättä. Jos ei käytä ehkäisyä, niin silloin pitäisi myös kantaa se vastuu mikä yhdynnästä saattaa seurata.

On väärin, todella väärin, että tietoisesti jätetään ehkäisy käyttämättä, ja sitten tehdään abortti.

Hyväksyn abortin tietyissä tilanteissa mm. raiskauksen uhrille tai hyväksikäytön uhrille, tai raskaus on vaaraksi äidille yms. Mutta en silloin pidä sitä oikeana, että abortti tehdään jostain tietoisesta seurauksesta.

Olen samaa mieltä Devoitin kanssa, että jokainen syntyvä lapsi asaitsee syntyä toivottuna ja rakastettuna. Myös lapsi jota ei ole suunniteltu voi olla hyvinkin toivottu, ja rakastettu.

Monet puhuvat abortista ehkäisynä.
        Katumuspillerin vielä hyväksyn, mutta en vastuuttomuuttaan aikaansaadun raskauden abortointia.

• Käytännössä näin

>Ehkäisyä on estää sukusoluja kohtaamasta toisiaan.

Totta, mutta vain osatotuus muille kuin kortsun, pessaarin ja vaahdon käyttäjille.

Kierukka, useimmat pillerit ja tietyt muut tuotteet estävät yhtynyttä solua kiinnittymästä kodun seinämään.

• Erittäin hyvän näkökohdan heitit. Odotetaanpa muidenkin kommentteja, palaan illalla asiaan.

• abortin.

Näin tyhmä vl-karja saadaan vastustamaan syntyvyyden säännöstelyä ja pitämään sitä syntinä.

• "tyhmä vl-karja" jaa-a, joo-o..
        Sanottaisko peloteltu vl-yhteisö?

Abortti kuulostaa tarpeeksi pahalta "ehkäisyltä".

• epäihmillisyydellä
        Devoit kirjoitti:

"tyhmä vl-karja" jaa-a, joo-o..
        Sanottaisko peloteltu vl-yhteisö?

Abortti kuulostaa tarpeeksi pahalta "ehkäisyltä".

ja yrittää saada perhesuunnittelun tuntumaan vl:istä yhtä veriseltä tappamiselta.

• epäihmillisyydellä kirjoitti:

ja yrittää saada perhesuunnittelun tuntumaan vl:istä yhtä veriseltä tappamiselta.

..Synnytykseen kuolleesta äidistä, jonka ympärillä 15 orpoa lasta itkee?

• Ja vaikka rinnastaisi, niin molemmillahan pyritään samaan päämäärään: lapsen syntymisen estämiseen. Että ei tuo rinnastus siinä mielessä ole paha asia. Mutta jos aborttia rinnastetaan muihin ehkäisymenetelmiin niin sitten ollaan aika syvällä.
        Eli jossain mielessähän niitä voi rinnastaa toisiinsa, mutta toisessa mielessä ei. Sekavaa mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan.

• ....

Aborttihan on tappo kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Jos äidillä tai lapsella on suuri todennäköiyys kuolla synnytyksessä, on äidin mahdollista valita abortti. Se on AINOASTAAN ja YKSIN äidin tahdon asia, hauaako hän siinä tilanteessa abortin!!! Kukaan ei ole häntä tuomitsemaan, eikä vanhoillislestadiolaisetkaan häntä tuomitse, jos hän valitsee abortin.

• ""Kukaan ei ole häntä tuomitsemaan, eikä vanhoillislestadiolaisetkaan häntä tuomitse, jos hän valitsee abortin.""

Nyt uskottelet liikoja. Ettäkö puh.veli tasolta löytyisi INHIMILLISYYTTÄ?

Sorgen, ihan kaikkea minäkään en usko.

• sallittu myös

kun saadaan tietää lapsen olevan vaikeasti, siis hyvin vaikeasti vammainen. Voitte olla erimieltä, mutta näin minä ajattelen. Ja jo pitkälle edenneessä raskaudessa abortteja ei edes lääkärit suostu tekemään, muuten kuin erittäin raskaasta syystä.

• En kadehdi ihmisiä, jotka tuon valinnan eteen joutuvat.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4750
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1324
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1315
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1091
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      251
      941
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      916
    Aihe