Kaveri toi koneensa mulle "huoltoon", kun F-secure ei suostunut asennuksen jälkeen hakemaan päivityksiä vaan ilmoitti, että yhteyttä palvelimelle ei saada. Aikani asiaa ihmeteltyäni latasin koneeseen Malwarebytesin Antimalwaren ja sehän löysi 7 trojalaista. Mutta Malwarekaan ei suostu hakemaan päivityksiä. Sitten kokeilin Comodoa ja sama homma, ei yhteyttä päivityspalvelimelle. Pingaus palvelimille kyllä toimii. Webbiselaimella netti kylläkin toimii ja Windows hakee päivitykset.
Ideoita, kun ei viitsis asentaa koko roskaa uudestaan?
Päivitykset ei pelaa
4
273
Vastaukset
f secure ja malwarebytes antimalware.
asenna sen jälkeen tuo antimalware ja skannaa ja poista örkit.
jos sulla on comodo toisena asennettu securen lisäksi, niin ei ihme jos on häikkiä eli poista sekin.
jos siinä securessa on palomuurikin samassa niin kato ettei windowsin oma ole päällä.
jossain kohtaa ehkä palomuuri estää nuo eli tsekkaa, se on uskottavin vaihtoehto.- Päivityspalvelimet hukassa
Unohdin mainita, että poistin tietysti ensin F-securen asennuksen ja sen jälkenn skannasin Malwarella ja yritin hakea siihen päivityksiä. Eli ei siis ollut koneessa kaikki samaan aikaan asennettuna.
- joku ohjelma
Joku ohjelma jota on käytetty, on poistanut
päivityspalvelun.
Katso mitä muita ohjelmia siellä on ja onko
käyttäjä niitä käyttänyt. Yksi ohjelma oli, en
muista nyt nimeä, jolla sai ainakin f-securen
päivityspalvelun koneelta pois, mutta sen sai
ladattua f-securen sivuilta takaisin. - päivitys pelaa
niin saahan päivityksiä ladatuksi manuaalisesti esimerkiksi F-Securen sivulta, ja sieltä saa myös työkaluja monien tuholaisten poistoon, jotka vaikuttavat nimenomaan päivitysten epäonnistumiseen. Esimerkkinä vaikkapa downadup -tuholainen:
http://www.f-secure.com/v-descs/worm_w32_downadup_al.shtml
Muta onhan noota muitakin, kuten DNSChanger. Monissa tapauksissa F-Securen kaltaiset ohjelmat pystyvät poistamaan madoista yms. osia, mutta joitakin osia saattaa vielä jäädä jäljelle, vaikkeivät enää tekisikään vahinkoa. Monasti niissä on myös mekanismi, joka palauttaa väkisin systeemin tilaan, jossa siinä oli vielä tuholainen asentuneena.
Kyllä se vaan on niin, että jos koneelle on ehtinyt tulla noinkin paljon malware -tuholaisia, on se mennyttä, sillä normaalien tuhojen lisäksi mahdot ja troijalaiset pyrkivät tuhoamaan toisiaan, ja aiheuttavat tällä lisää vahinkoa.
parasta olisi hankkia ainakin rautapalomuuri, ja kun asentaa XP:tä uudelleen, kytkeä verkkopiuha irti asennuksen ajaksi, ja asentaa sitten ensimmäiseksi virustorjunta, ja sitten vasta avata luukut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955