Niinpä siinä taitaa käydä että olen menettämässä parhaan ystäväni koulussa. Opiskelemme Ammattikorkeakoulussa ja olen mies ja hän on nainen. Olemme olleet tosi läheisiä noin vuoden ja välitän hänestä todella paljon ja ainakin luulen että hänkin välitti minusta. Ennen teimme kaikkia kouluasioita yhdessä ja oli mukava kun joku halusi tehdä koulujuttuja aina mieluummin mun kanssa. Oli myös mukava mennä kouluun kun tiesi että joku siellä odottaa. Nyt viimeaikoina hän on sit alkanut viettämään enemmän aikaa erään toisen kanssa ja tuntuu että mä oon jäänyt kakkoseksi, olen myös huomannut että hän ei enää juttele minulle läheskään niin paljon kuin ennen ja jos tulee joku ryhmätyö niin en taida olla enää se henkilö jonka kanssa hän haluaa sen tehdä. Koska olimme niin paljon tekemisissä toistemme kanssa niin en sit oo kovin hyvin ystävystynyt muiden luokkalaisten kanssa, tai siis hyvin tuun toimeen kaikkien kanssa mutta vaikea enää saada hyviä ystäviä jotka esim pyytäisi baariin tms. Tää itkettää kyl aika v**** paljo kun en haluaisi joutua hiihtämään yksin koulussa ja jäämään ilman paria ryhmätöihin tai sellaisiin. Olen käyttäytynyt niinkuin en olisi huomannut mitään muutosta. Tuntuu siltä että jos hän ei enää halua olla mun seurassa niin turha mun on sitten haaskata aikaani sellaisiin ihmisiin olemalla kolmantena pyöränä. Mut sit taas tulee hirveen paha olo kun ajattelee että joutuisin istua yksin tunneilla eikä kukaan koskaan juttelisi mitään ja hirveä ikävä tulisi tämän henkilön seuraa.
Ziisus tää kuulostaa joltain seiskaluokkalaisen tarinalta :/.
Menettämässä ystävän...
6
653
Vastaukset
Mä tiedän tunteen, mulla oli ammattikoulussa tosi yksinäistä kun ainoo ystävä meidän luokalla lopettikin koulun kesken. En ollut tutustunut muihin joten olin just sopivasti aina se yks pariton kun meitä oli 13 oppilasta.
Kannattaa ehkä varovasti ottaa puheeks sen tytön kanssa, ja pyydä sitä vaikka jonnekin kaksin missä voitte jutella. Keskustele asiallisesti, syyttelemättä, ja kysy mikä on vialla? Onko se uusi tuttavuus mies vai nainen? Koska jos se on mies niin tää sun ystäväs saattaa olla kiinnostunut siitä muutenkin kuin ystävänä ja se selittää aika paljon. Toisaalta jos se on nainen niin sekin selittää aika paljon, koska tyttöjen kesken tulee usein "suljettua" muut ulkopuolelle. Mutta joka tapauksessa mun mielestä sun ehdottomasti kannattaa avata suus eikä vaan katsella vierestä kun hyvä ystävä hiihtelee omille teilleen. Ystäviä on harvassa ja niistä kannattaa pitää kiinni. Tsemppiä sulle!- Miehisty!
Sun pitää nyt ihan selvästi miehistyä.
Mitä ihmettä olet ajatellut alunperin, kun et ole muiden kanssa ystävystynyt? Et voi olla naisen kanssa ystävä loppukoulun ajan. Viimeistään kun se alkaa seurustelemaan, poikaystävä haluaa varmasti rajoittaa yhdessäoloanne.
Miehisty! Hommaa miespuolisia kavereita äläkä ole nössö. Ei ystävien takia vetistellä. - äläkä valita!
Seiskaluokkalainenkin osaa järkeillä asian paremmin! Et sinä yksistään sitä yhtä naista kaveriksesi tarvitse. Naiset osaavat olla melko ketkuja kavereina, tiedän kokemuksesta. Ja juurikin tuo mikä tuli esille, että jos se rupee seurustelemaan jonkun toisen kanssa, niin auttamatta jäät kolmanneksi pyöräksi. Sille et mahda yhtikäs mitään. Toista kun ei voi omistaa.
Mukavempi se on äijäporukassa olla, kun ainoana miehenä naisten seurassa. Minä en ainakaan kestäisi olla minuuttiakaan akkalaumassa. Se on äijäporukassa helpompi jutellakin, kun ei tarvi jatkuvasti olla valitsemassa sanomisiaan. - aloittaja
...mä oon kaikkien muidenkin kanssa ja hyvin tuun toimeen niiden kans, yleensä käynkin kaikkien kanssa röökillä ym. mut siis kun alkaa kattoon sitä ryhmää missä oon niin kaikilla on joku jonka kanssa on enemmän ystävystynyt, eli kun tulee vaikka joku juttu mikä pitää pareittain tehdä niin sit sitä jää siihen yksin viimeiseksi jolla ei paria oo. Tulee vähä sama fiilis kun ala-asteella kun joku sama henkilö jäi aina viimeiseksi kun valittiin joukkueita vaikka pesäpallossa.
Siksi se vaan tuntuu niin pahalta kun huomaa yhtäkkiä olevansa taas tuossa tilanteessa.- Sedatives
...tiedän tunteen, tosin minulla se oli kun siirryin yläasteelle.
Suosittelen tosiaankin tutustumaan muihin hieman paremmin ja ehdottomasti PUHU tämän ystäväsi kanssa jos et ole sitä vielä tehnyt!!! En usko että se voi johtua siitä, että hän ei halua olla ystäväsi. Ehkäpä hän ei tarkoita antaa sellaisa kuvaa?
Emme me naiset/tytötkään ole virheettömiä...oletko koskaan ajatellut, että hän saattaisi olla hieman epävarma kaveruudestanne? Siksi puhuminen on ainoa hyvä vaihtoehto. Ja se on pakko tehdä, tai koko tilanteesta ei tule yhtikäs mitään.
Toivon, että tästä nyt oli jotain apua...kaverin menettäminen on kamalaa.
- juu.............
mullekki kävi noi mutta kaveri on poika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864