Taloustieteilijä Pentti Kouri menehtyi eilen. Levätköön hän rauhassa. Ajattelin laittaa aiheeseen liittyen pienen tietokilpailukysymyksen, aika vaikeahkon:
Missä kahdessa Juicen sanoittamassa kappaleessa mainitaan Pentti Kouri? Vihjeenä, että toista kappaleista Juice ei ole itse levyttänyt.
Tietokilpailukysymys: Pentti Kouri
8
722
Vastaukset
- hippinuorukainen
ainakin juicen oma biisi on kiveä ja sämpylää;
on kantoloita, rantaloita, kourii, lassilaa ne kansaa edustaa...
mutta toista en kyllä saa päähäni...- Afroditen_poika
Oikein! Toinen kappaleista on "Kiveä ja sämpylää"!
Lisätään vielä toisen kappaleen osalta vinkiksi, että kyseessä on Juicen laatima käännösteksti englanninkielisestä biisistä. - volans
Afroditen_poika kirjoitti:
Lisätään vielä toisen kappaleen osalta vinkiksi, että kyseessä on Juicen laatima käännösteksti englanninkielisestä biisistä.ei kyl mee jakeluun...tuon Kiveä ja sämpylää oisin tienny....
- Don-Pate
Lisätään vielä toisen kappaleen osalta vinkiksi, että kyseessä on Juicen laatima käännösteksti englanninkielisestä biisistä.Mutta esittääkö Pauli Hanhiniemi. Pätkä biisistä menee jotenkin
Aikaan ennen Alatalon syntymää, sinne asti ei ees Tervo nää.
Siinä luetellaan liuta julkimoita, olikohan Kouri mukana? - Afroditen_poika
Don-Pate kirjoitti:
Mutta esittääkö Pauli Hanhiniemi. Pätkä biisistä menee jotenkin
Aikaan ennen Alatalon syntymää, sinne asti ei ees Tervo nää.
Siinä luetellaan liuta julkimoita, olikohan Kouri mukana?Eipä oo tuo biisi jota ajat takaa. Se on Hanhiniemen itse kirjoittama ja nimeltään "Irwin ja Badding".
Lisätään vielä vinkkinä, että kappaleen esittää Pate Mustajärvi. - Kylähullu (the last one)
Eipä oo tuo biisi jota ajat takaa. Se on Hanhiniemen itse kirjoittama ja nimeltään "Irwin ja Badding".
Lisätään vielä vinkkinä, että kappaleen esittää Pate Mustajärvi.Eli kyseessä on biisi 'Viimeinen kultahammas'!
"Posetiivini kammessa hourin, laitan marakatin laulamaan. Serkkupoika on kuuluisan Pentin kourin." - Afroditen_poika
Kylähullu (the last one) kirjoitti:
Eli kyseessä on biisi 'Viimeinen kultahammas'!
"Posetiivini kammessa hourin, laitan marakatin laulamaan. Serkkupoika on kuuluisan Pentin kourin."Bingo! Viimeinen kultahammas on oikea vastaus.
- hippinuorukainen
Kylähullu (the last one) kirjoitti:
Eli kyseessä on biisi 'Viimeinen kultahammas'!
"Posetiivini kammessa hourin, laitan marakatin laulamaan. Serkkupoika on kuuluisan Pentin kourin."just joo, enpä ois kyllä tiennyt.. en ole varma oonko kuullutkaan kyseistä biisiä, ei ainakaan tuosta pätkästä muistu mieleen mutta pitääpä kaivella jostain ja kuunella vaikka Kourin muistolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479