Haluaisin rakentaa (siis rakennuttaa) talon maan alle, siten, että vain pieni osa näkyisi maan pinnalle. Suunnitelma on vielä keskeneräinen ja tarvitsisin ammattiapua hankkeen loppuun saattamiseen. Talo tulisi syrjään, ei mihinkään keskustaan. Onko tällaisen talon rakentaminen ensinnäkään mahdollista ja luvallista? Suunnnitteleeko kukaan tällaisia taloja täällä Suomessa, vai täytyykö itse suunnitella? Miten vesi ja viemäröintiasiat onnistuisivat tällaisen talon kanssa?
Maan alle
7
547
Vastaukset
- leposijat
tehdään yleensä hiekkamaahan pohjaveden yläpuolelle eli vesiongelmia ei ole. Joka kunnasta löytyy ko alueet ja valmiit palstat. Nurmikon hoito ja kukat rasittaa jatkossa kukkaroa.
- horsman purija
Saahan sitä haluta,vaan taitaa tuo rakennuslupa olla kiven alla.Kun jaksaisit odottaa vielä.....niin ne rakentaa sinulle sen oman boxin,eikä tarvi niistä kustannuksista ite murehtia.Sinne pääsee muuttamaan ihan varmasti.
- ja viemäriasioissa
ole kummempaa ongelmaa, viemäröidäänhän maanalaisia tiloja aivan normaalisti. Sinulta vain puuttuisi ylemmät kerrokset. Tarvittaessa pumppaus.
Tarvitset avuksesi pääsuunnittelijan tehtävät ottavan rakennussuunnittelun ammattilaisen, joka hoitaa tarvittavat asiat kuntoon. Haasteitahan tuossa on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. - on monia
määräyksiä. En usko, että ajatuksesi on toteuttamiskelpoinen. Mutta käänny kuntasi rakennusvalvonnan puoleen. Sieltä se selviää.
- aloittaja
Niin asiallisista kuin asiattomistakin. Mulle on ihan sama, missä maalliset jäännökseni sitten ovat, kun olen kuollut. Mutta nyt haluaisin kuitenkin vielä elää, joten nuo hautajutut eivät oikein sovi minulle. Kiitos kuitenkin niistäkin!
riippuu ihan kunnasta, miten antavat lupia tuollaiselle. selvittele ensin paikan rakenne: maan tyyppi, pohjavesi, routivuus, radon jne mitkä seikat vaikuttavat maanalaiseen rakentamiseen.
Viime vuosina ei olla suosittu kellarillisiakaan ratkaisuja, koska täydellistä vedeneristystä maanpinnan alaisille kerroksille ei ole ja maan liikkeet viimeistään routimalla tai pohjaveden vaihteluilla rikkovat tiiviin seinän. Myöskin radon olisi tällaisessa ongelma ellei erillistä poistoputkistoa sille ja sen pitäminen kuivana.- aloittaja
vastaauksesta. Selvittelen asiaa parhaillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927