Aina ripuli, mikä avuksi

Vaipoissa

Apua, haluaisin jo eroon tästä kuukausia kestäneestä ja pahenevasta ripulista. Jouduin syömään Fingizone-tabletteja suun sienitulehdukseen ja se vain pahensi tilannetta. Nyt en pärjää päivääkään ilman Imodiumia. Tutkittu on, mutta mitään selvää tai hoidettavaa syytä ei ole löytynyt. Ei laktoosi-intolranssia, ei keliakiaa, eikä salmonellaa eikä muita tauteja, joita voisi lääkkeellä hoitaa. Paksunsuolen tähystyksessäkään ei löytynyt mitään. Työssä vielä olen pystynyt käymään, mutta en voi lähteä aamulla ennen kuin vessahommat on hoidettu. Että jos pitäisi mennä täsmällisesti tietyyn aikaan, niin se ei onnistuisi. Paastoa en ole vielä kokeillut. Lääkärit tyrkyttävät kuituja kuten Agiocur, Visiblin etc. Aluksi auttoivatkin, mutta pikku hiljaa teho häviää. Nyt en ole niitä ottanut, kun olin huomaavinani, että myös keinomakeutusaineet pahentavat vaivaa. Guaremia kokeilen nyt, mutta aloitin sen vasta eilen, joten tehosta en osaa sanoa. Onko kellään kokemusta, miten pääsitte eroon vaivasta, vai jääkö tämä loppuelämäksi. Olen yrittänyt myös "vaihtaa bakteereita" Lacto seven tableteilla, mutta pysyvää tulosta ei ole tullut. Onko ainoa keino nyt mennä sairaalaan tiputukseen, että suolisto rauhoittuisi?

11

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pillereitä eikä mömmöjä
      • Vaipoissa

Antamasi linkin ohjeillako pääsit oireistasi itse eroon? Oliko sulla edes jotain vaivaa, vai heititkö vain lonkalta? Ei mulla kyllä kotiruoka ja luomuporkkanat ole auttaneet. Toivoisinpa tosiaan neuvoja.

• kohtalotoveri
        Vaipoissa kirjoitti:

Antamasi linkin ohjeillako pääsit oireistasi itse eroon? Oliko sulla edes jotain vaivaa, vai heititkö vain lonkalta? Ei mulla kyllä kotiruoka ja luomuporkkanat ole auttaneet. Toivoisinpa tosiaan neuvoja.

lohdullista lukea että jollakin muulla samoja vaivoja kuin minulla , olen kärsinyt ripulista 3,5 vuotta. mitään syytä ei löydy, tutkittu ja tutkittu eikä tulosta.tämä vaiva rajottaa jo elämää matkustusta, kyläilyä, harrastusta jopa työtä.
        kaikkea muuta olen varmaan kokeillut paitsi homeopaattisia hoitoja olisikohan apua?

• kahvi luomuna mut ei kerma
        Vaipoissa kirjoitti:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/hunajasuklaa.htm

• luomulihapullia :-)
        Vaipoissa kirjoitti:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/luomulihapullia.htm

• ei auta

• Ei enää vaipoissa
        kohtalotoveri kirjoitti:

lohdullista lukea että jollakin muulla samoja vaivoja kuin minulla , olen kärsinyt ripulista 3,5 vuotta. mitään syytä ei löydy, tutkittu ja tutkittu eikä tulosta.tämä vaiva rajottaa jo elämää matkustusta, kyläilyä, harrastusta jopa työtä.
        kaikkea muuta olen varmaan kokeillut paitsi homeopaattisia hoitoja olisikohan apua?

Totta, loppui ripuli. Mitäkö tein? Katsoin tarkkaan etten vahingossa pistänyt suuhuni makeutusaineilla höystettyjä tuotteita, eikä xylitolia ja muutenkin rajoitin makeiset ja leivonnaiset. Lisäksi tuore leipä pois, tilalle näkkileipää. Samoin sipuli, valkosipuli, herneet ja pavut pois joksikin aikaa. Tuloksia joutuu kuitenkin odottamaan viikkokausia, koska suoliston bakteerit eivät ehdi vaihtua parissa päivässä. Tämä oli minun konstini, toivottavasti sinullekin löytyy jokin ulospääsy. Tsemppiä!

• jos,jos

Siskollani oli tuon tapaista vaivaa kauan, kaikki ruoka tuli lopulta vartissa suolesta läpi ja laihtui... Kaikki nuo mitä sullakin tutkittiin, ei vikaa, kunnes joku lääkäri hoksasi tutkia vatsan entsyymit. Haima ei tuottanut jotain ruoansulatusentsyymiä eikä ruoka sulanut vatsasta, vaan tuli lähes sellaisenaan suolesta läpi. Hän sai entsyymipillereitä joita otti aina ruokailun yhteydessä. Haima sai levätä ja alkoi taas vähitellen toimia. Noin puolen vuoden jälkeen sai jättää pillerit pois ja vatsa toimii taas normaalisti.

• entsyymit?

• tutkitaanhan sitä
        enkeliprinsessa kirjoitti:

entsyymit?

Tutkimuksen nimi on ulosteen elastaasi, ja se tehdään ulostenäytteestä.

Kuulostaa aika mielenkiintoiselta tuo, että haima on toipunut. Itselläni todettiin vaikea haiman krooninen vajaatoiminta, eikä ole annettu mitään takeita toipumisesta!?!

• entisellä koiralla
        tutkitaanhan sitä kirjoitti:

Tutkimuksen nimi on ulosteen elastaasi, ja se tehdään ulostenäytteestä.

Kuulostaa aika mielenkiintoiselta tuo, että haima on toipunut. Itselläni todettiin vaikea haiman krooninen vajaatoiminta, eikä ole annettu mitään takeita toipumisesta!?!

sama ongelma. en tiennytkään, että ihmisillä sama juttu.

itsellä ollut pari vuotta ripulia ja vesiripulia, nuo ainoat vaihtoehdot. ei ole tutkittu. lääkärit kai ihan kypsiä muhun, kun on monta kroonista sairautta mutenkin ja jopa lääkkeet saattaa sen aiheuttaa. kipuun olen yrittänyt saada kipulaastaria, eivät vain siihen suostu, vaikka perusteluna olisi juuri vatsa; vähemmän taakkaa ja kenties vähemmän ripulia. viinaa en juop, joten maksa vielä jaksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7080
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      705
      3202
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      117
      1413
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      221
      1221
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe